|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Alfa Romeo 33/3 - Roztomilý ďáblík |
| |
| Oficiální název tohoto modelu zní: CA11b - Alfa Romeo 33/3 - Can-Am - n. 33 - Laguna Seca 1972 (S. Patrick). Podíváme-li se na výsledek onoho závodu, zjistíme, e americký jezdec Scooter Patrick dokončil tento závod na 7. místě. Závod v Laguna Seca se jel jako osmý podnik této série. Závod byl vypsán na 90 kol, tedy 189,903 km a v cíli bylo klasifikováno 20 jezdců.
Vrame se vak k modelu. Dnes se přesuneme s plastových drah, určených hlavně spíe na hraní, na rychlejí a zajímavějí dráhy dřevěné. Italský výrobce tohoto modelu, firma Slot.it, nemá ve své nabídce autodráhy jako takové, ale zaměřuje se jen na výrobu modelů, náhradních dílů a tunningových dílů. A pokud se zeptáte závodníků, kteří absolvují některé z vypsaných seriálů v České republice, jaká e značka je nejlepí na dřevěné dráhy, dostanete automaticky odpověď Slot.it.
Slot.it věnuje pozornost i vlastnímu balení modelů. Auta jsou přichycena v plastových krabičkách, uvnitř kterých je jetě plastových překryt. Celý box je poté v oranovém firemním papírovém obalu a ve je zalito ve fólii.
Po rozbalení Alfy mě čekalo překvapení. Model je malý. Je to dáno samozřejmě originální předlohou, přesto se jedná doposud o nejmení automobil, který mám ve sbírce či jsem kdy testoval.
Technické parametry:
ířka: 60 mm
Délka: 117 mm
Rozvor:74 mm
Převodový poměr:11
Magnet: ano
Osy: průměr 2,38 mm
Pneumatiky: vpředu 17 x 8 mm, vzadu 19 x 10 mm
Motor: 21.000 ot./min., osa vyvedena na obě strany,
Motor je uloen vzadu podélně ve vyměnitelné kleci a pohání zadní nápravu.
S hlediska dílenského zpracování je model na velice dobré úrovni. Vekeré detaily na voze, pneumatikách či helmě pilota jsou čitelné. Překvapivě dokonalé je i zpracování makety motoru v zadní části vozu. Trochu jsem se obával, jak dlouho na voze vydrí zpětné zrcátko, které je postaveno na trojnoce před kokpitem a je asi stejně vysoké, jako ochranný rám nad hlavou pilota. Po několika haváriích, které jsem na dráze ji absolvoval musím říci, zatím drčí a není vidět ani nejmení náznak nějakého pokození.
Karoserie a podvozek jsou připevněny dvěma vruty. Demontá jde bez komplikací. Na modelech od Slot.it je na první pohled vidět, e výrobce se pečlivě věnuje kadému samostatnému modelu tak, aby se auto dalo jen poloit na dráhu a rovnou závodit. Celá zadní osa má nulovou vůli, nic se nikde nehýbe, nevypadává, není potřeba nic upravovat.
Jízdní vlastnosti:
Tady vlastně nemáme o čem psát. Auto poloíte na dřevěnou dráhu a můete závodit. Přesně tento postup jsem zkusil osobně na závodě poháru Scalextric (kategorie Oldtimer) a výsledkem bylo 4. místo ze 14. startujících. Model si vzhledem ke své malé délce libuje v zatáčkovitých pasáích, v akceleraci vak nijak nezaostává. Poměr vech jeho rozměrů zajiuje dokonalou stabilitu na dráze.
Závěr:
Jak ji jsem psal na začátku. Modely Slot.it jsou určeny spíe pro dřevěné dráhy a závodění, přesto jezdí bez problémů i na plastových autodráhách doma a stejně tak není třeba s nimi závodit, ale můete si jejich bezchybné vlastnosti vychutnat kdekoliv s přáteli. Maloobchodní cena modelů Slot.it je 1.240,- Kč, co je cena srovnatelná s modely ostatních autodráhových výrobců, ale dostáváte v ní něco navíc bezvadné jízdní vlastnosti.
Pro časopis RC-CARS napsal:
Pepino | |
| |
|
|
dne December 11 2008 15:30:44
Pěkný článek, jenom k tomu určení modelů Slot.It na dřevo a závodění bych chtěl poznamenat, e jezdí dobře na jakémkoliv druhu dráhy a myslím, e by bylo koda, kdyby se vil názor e se jedná o závodní speciály na dřevo.
Vdy v krabičce jsou od výrobce osazeny vodítkem na plastové dráhy a vodítko univerzál, či na dřevo je tuningový díl.
I koupě modelů Slot.It pouze na jedění na plastu je dobrou volbou a to nejen co se týká jízdních vlastností, ale i díky velmi dobrému zpracování, dobře vybraným předlohám a kupoduvu i sluné odolnosti. |
dne December 12 2008 14:33:32
I já jsem byl překvapený,po sestavení, jak je malý i Ferrari 312 PB,od Slot-It, po projetí pár okruhů jsem musel přesunout magnet dopředu, protoe jak má krátký rozvor tak jsem byl stále ve smyku, také mám v plánu přikoupit do zbírky Alfu, jeliko jsou to sedmdesátá léta a ty mě baví
Jen musím opět upravit výku přední osy, na českou dráhu jsou moc vysoko |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
88
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 38
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|