|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Tak je to tady. To, co panělská firmy SCX prezentovala v únoru letoního roku na veletrhu hraček v Norimberku, se stalo skutečností a četí autodráhoví nadenci si mohou rozířit své sbírky o nový vůz koda Fabia WRC.
Společnost ASTRA, spol. s r.o., distributor firmy SCX do České republiky, má ve své nabídce obě varianty tohoto vozu. Klasickou, v bílo-červeno-zelených bárvách kodovky a také modrou red-bulláckou.
My se dnes podíváme na prvně zmiňovanou. Předlohou modelu se stal vůz, se kterým se panělský Mistr světa Carlos Sainz zúčastnil v roce 2007 domácí národní rallye, nazvané Shalymar. Asi nikoho nepřekvapí, e s tímto vozem vyhrál a to dokonce s náskokem pěti minut. Stejný vůz se představil i v několika závodech Mistrovství světa. Nebudu zde spekulovat nad tím, proč vůz nedosáhl ádného lepího výsledku s jiným jezdcem. Vrame se tak k naemu modelu.
Model:
Ji na začátku si dovolím napsat, e kvalita vozu je na velice dobré úrovni. Dříve jsem se drel od SCX spíe odstup, ale pokud půjde SCX tímto směrem, získá velkou konkurenční výhodu, protoe právě kvalita jde u ostatních výrobců nyní spíe směrem dolů.
Model je vyroben v měřítku 1:32 a je tvořen plastovým podvozkem a plastovou karoserií. Spojení těchto dvou největích dílů je řeeno pěti samopřeznými vruty.
Tvarově je model velice povedený. Karoserie není zbytečně vysoká, naopak, oproti konkurenčnímu výrobci je toto řeení více realistické.
Velice se nám líbí doplňky, jako přední svíticí světlená rampa a také např. zástěrky na zadních kolech. To, e SCX myslí hlavně na jízdu na dráze, je vidět na doplňcích, jako jsou zpětná zrcátka, antény a dokonce i zadní křídlo, které jsou vyrobeny v měkčeného plastu a při havárii tak nehrozí jejich ulomení.
Jak ji jsem zmínil u světelné rampy, model svítí. A to jak přední světla s xenonovým efektem, tak zadní s nádechem do oranova.
Karoserie obsahuje celoplastový interiér, který obsahuje horní poloviny trupů jezdce a navigátora, bezpečnostní rám a třeba i náhradní kolo v zadní části.
Podvozek je osazen systémem AWD. Motor RX-91 je uloen inline v zadní části a jeho osa je vyvedena na oba směry a obsahuje tedy dva pastorky, které pohání rovnoměrně obě osy.
Motor RX-91 točí 18.000 otáček za minutu a převodový poměr je 9:27. Větina modelů SCX s tímto systémem obsahuje motor RX-81. Typ 91 je pouit kvůli kratímu rozvoru kodovky a má tak pouze kratí osu.
Technické parametry
Délka: 125 mm
ířka: 55 mm
Rozvor: 77 mm.
Osy: íře 56 mm (přední/zadní), průměr 2,38 mm
Disky: plastové, průměr 17 mm
Pneumatiky: drákované 18,3 x 9,8 mm
Motor: RX-91 18.000 otáček za minutu
Převodový poměr: 9:27
Vzadu uloený inline motor s pohonem obou náprav AWD
Magnet: obdelníkový, uloen vzadu za motorem
Váha: 85,5 g
Design vozu je vyveden v barvách kodovky. Kromě loga panělského závodu je na karoserii tampónovým potiskem nanesena spousta českých potisků. Od SPZ vozu, a po internetové adresy. Kdo hledá, najde třeba i malou českou vlaječku nanesenou v prohlubni v předním nárazníku. Drobnou vadou jsou malá zrnéčka pod lakem.
Jízdní vlastnosti:
Model jsme testovali jako obvykle na dvou typech autodráh. Nejprve na plastové, pro které je primárně vyroben a poté jsme opět vyzkoueli jízdu na dřevěné dráze, na kterých se dnes běně s těmito vozy závodí.
Pro testování na plastu máme k dispozici českou dráhu. Při jízdě v zatáčkách se zde výrazně projevil rozměrově malý magnet na modelu, který se nedotýká vodicích trolejí. Toto nemůeme modelu vytknout, protoe kadý výrobce připravuje vůz pro svoji vlastní dráhu a rozteč trolejí na české dráze je opravdu veliká.
Jízda s Fabií je jinak velice klidná, auto okamitě reaguje na povely z ovladače. Trochu výraznějí je zvuk motoru. Auto jsme porovnali na dráze s dalími dvěma vozy WRC. Konkrétně starím modelem firmy SCX koda Octavia a starím konkurenčním vozem Fabia WRC od Scalextric.
Oproti Octavii je Fabia viditelně rychlejí, lépe drí stopu. Při porovnání s konkurencí je SCX Fabia rychlejí na rovinách, ztrácí v zatáčkách, co dáváme na vinu ji zmiňovanému menímu magnetu.
Dosaené časy:
SCX koda Fabia WRC - 8,82 s
SCX koda Octavia WRC - 9,13 s
Scalextric koda Fabia WRC - 8,25 s
Na dřevěné dráze jsme časy s jinými modely neporovnávali, spíe jsme jen chtěli vidět, co kodovka dovede. V základním provedení bez úprav jede auto poměrně klidně, je zde vak vidět, stejně jako u jiných modelů, co dovede nevhodný typ sériových pneumatik. Na model jsme přidělali hliníkové disky se silikonovými pneumatikami, změnili lehce převod a odpojili náhon přední osy. Na dováení ji nebyl čas, proto jsme zkusili jízdu bez závaí. Výsledkem byla absolutně klidná jízda, auto svými rozměry perfektně sedí v zatáčkách a neposkakuje ani při rychlé akceleraci. Časy na kolo porovnatelné se závodními časy naich ostatních modelů.
Závěr:
Ano. Ano. Ano. Doporučujeme. Nejen pro autodráhové modeláře, ale i klasické sběratele českých vozů. Po dlouhé době opravdu krásný model, který zaujme svými detaily i celkovou koncepcí. České srdíčko by uvítalo, kdyby byl místo Carlose Sainze v kokpitu český pilot, ale to by nesměla být výrobcem panělská firma. A poslední informace (pro nae manelky), maloobchodní cena je nastavena na 1.199,- Kč.
Pro časopis RC-CARS napsal:
Pepino | |
| |
|
|
dne December 28 2008 22:34:57
Moc hezká recenze akorát tu cenu jsi nějak popletl, moje ena počítá s tím e ty auta nestojí víc jak 500,- |
dne May 10 2010 16:45:04
Tak má SCX dalí Fabii do série - Skoda Fabia No.17 Monte Carlo Rally - Francois Duval & Patrick Pivato.
http://www.pendleslotracing.co.uk/assets/images/SCX/2010/Originals/64590.jpg |
dne December 20 2010 20:51:48
Mám ty Fabie od SCX obě dvě a musím chválit - u obou jsem provedl digitalitaci na Scalextric (formulový čip - saloon tam nikam nevejde) a ve bezproblémů - auta patří k nejlepí z mé sbírky |
dne January 18 2011 10:50:56
Má světelná rampa takový výkon, který dovoluje jet potmě?(Noc dlouhých ohňů ) |
dne October 03 2011 19:09:08
u ji mám objednanou jsem zvedavej jaká bude |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 17
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|