AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 17:40:58 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
SCX Škoda Fabia WRC
 
Tak je to tady. To, co španělská firmy SCX prezentovala v únoru letošního roku na veletrhu hraček v Norimberku, se stalo skutečností a čeští autodráhoví nadšenci si mohou rozšířit své sbírky o nový vůz – Škoda Fabia WRC.

Společnost ASTRA, spol. s r.o., distributor firmy SCX do České republiky, má ve své nabídce obě varianty tohoto vozu. Klasickou, v bílo-červeno-zelených bárvách „škodovky“ a také modrou „red-bulláckou“.



My se dnes podíváme na prvně zmiňovanou. Předlohou modelu se stal vůz, se kterým se španělský Mistr světa Carlos Sainz zúčastnil v roce 2007 domácí národní rallye, nazvané Shalymar. Asi nikoho nepřekvapí, že s tímto vozem vyhrál a to dokonce s náskokem pěti minut. Stejný vůz se představil i v několika závodech Mistrovství světa. Nebudu zde spekulovat nad tím, proč vůz nedosáhl žádného lepšího výsledku s jiným jezdcem. Vrame se tak k našemu modelu.

Model:
Již na začátku si dovolím napsat, že kvalita vozu je na velice dobré úrovni. Dříve jsem se držel od SCX spíše odstup, ale pokud půjde SCX tímto směrem, získá velkou konkurenční výhodu, protože právě kvalita jde u ostatních výrobců nyní spíše směrem dolů.







Model je vyroben v měřítku 1:32 a je tvořen plastovým podvozkem a plastovou karoserií. Spojení těchto dvou největších dílů je řešeno pěti samopřeznými vruty.

Tvarově je model velice povedený. Karoserie není zbytečně vysoká, naopak, oproti konkurenčnímu výrobci je toto řešení více realistické.

Velice se nám líbí doplňky, jako přední svíticí světlená rampa a také např. zástěrky na zadních kolech. To, že SCX myslí hlavně na jízdu na dráze, je vidět na doplňcích, jako jsou zpětná zrcátka, antény a dokonce i zadní křídlo, které jsou vyrobeny v měkčeného plastu a při havárii tak nehrozí jejich ulomení.





Jak již jsem zmínil u světelné rampy, model svítí. A to jak přední světla s xenonovým efektem, tak zadní s nádechem do oranžova.

Karoserie obsahuje celoplastový interiér, který obsahuje horní poloviny trupů jezdce a navigátora, bezpečnostní rám a třeba i náhradní kolo v zadní části.

Podvozek je osazen systémem AWD. Motor RX-91 je uložen inline v zadní části a jeho osa je vyvedena na oba směry a obsahuje tedy dva pastorky, které pohání rovnoměrně obě osy.





Motor RX-91 točí 18.000 otáček za minutu a převodový poměr je 9:27. Většina modelů SCX s tímto systémem obsahuje motor RX-81. Typ 91 je použit kvůli kratšímu rozvoru škodovky a má tak pouze kratší osu.

Technické parametry
Délka: 125 mm
Šířka: 55 mm
Rozvor: 77 mm.
Osy: šíře 56 mm (přední/zadní), průměr 2,38 mm
Disky: plastové, průměr 17 mm
Pneumatiky: drážkované 18,3 x 9,8 mm
Motor: RX-91 18.000 otáček za minutu
Převodový poměr: 9:27
Vzadu uložený inline motor s pohonem obou náprav AWD
Magnet: obdelníkový, uložen vzadu za motorem
Váha: 85,5 g

Design vozu je vyveden v barvách „škodovky“. Kromě loga španělského závodu je na karoserii tampónovým potiskem nanesena spousta českých potisků. Od SPZ vozu, až po internetové adresy. Kdo hledá, najde třeba i malou českou vlaječku nanesenou v prohlubni v předním nárazníku. Drobnou vadou jsou malá zrnéčka pod lakem.

Jízdní vlastnosti:
Model jsme testovali jako obvykle na dvou typech autodráh. Nejprve na plastové, pro které je primárně vyroben a poté jsme opět vyzkoušeli jízdu na dřevěné dráze, na kterých se dnes běžně s těmito vozy závodí.

Pro testování na plastu máme k dispozici českou dráhu. Při jízdě v zatáčkách se zde výrazně projevil rozměrově malý magnet na modelu, který se nedotýká vodicích trolejí. Toto nemůžeme modelu vytknout, protože každý výrobce připravuje vůz pro svoji vlastní dráhu a rozteč trolejí na české dráze je opravdu veliká.

Jízda s Fabií je jinak velice klidná, auto okamžitě reaguje na povely z ovladače. Trochu výraznější je zvuk motoru. Auto jsme porovnali na dráze s dalšími dvěma vozy WRC. Konkrétně starším modelem firmy SCX Škoda Octavia a starším konkurenčním vozem Fabia WRC od Scalextric.

Oproti Octavii je Fabia viditelně rychlejší, lépe drží stopu. Při porovnání s konkurencí je SCX Fabia rychlejší na rovinách, ztrácí v zatáčkách, což dáváme na vinu již zmiňovanému menšímu magnetu.

Dosažené časy:
SCX Škoda Fabia WRC - 8,82 s
SCX Škoda Octavia WRC - 9,13 s
Scalextric Škoda Fabia WRC - 8,25 s

Na dřevěné dráze jsme časy s jinými modely neporovnávali, spíše jsme jen chtěli vidět, co škodovka dovede. V základním provedení bez úprav jede auto poměrně klidně, je zde však vidět, stejně jako u jiných modelů, co dovede nevhodný typ sériových pneumatik. Na model jsme přidělali hliníkové disky se silikonovými pneumatikami, změnili lehce převod a odpojili náhon přední osy. Na dovážení již nebyl čas, proto jsme zkusili jízdu bez závaží. Výsledkem byla absolutně klidná jízda, auto svými rozměry perfektně sedí v zatáčkách a neposkakuje ani při rychlé akceleraci. Časy na kolo porovnatelné se závodními časy našich ostatních modelů.

Závěr:
Ano. Ano. Ano. Doporučujeme. Nejen pro autodráhové modeláře, ale i klasické sběratele českých vozů. Po dlouhé době opravdu krásný model, který zaujme svými detaily i celkovou koncepcí. České srdíčko by uvítalo, kdyby byl místo Carlose Sainze v kokpitu český pilot, ale to by nesměla být výrobcem španělská firma. A poslední informace (pro naše manželky), maloobchodní cena je nastavena na 1.199,- Kč.

Pro časopis RC-CARS napsal:
Pepino
Komentáře
kmasita dne December 28 2008 22:34:57
Moc hezká recenze akorát tu cenu jsi nějak popletl, moje žena počítá s tím že ty auta nestojí víc jak 500,- smiley
vitek dne May 10 2010 16:45:04
Tak má SCX další Fabii do série - Skoda Fabia No.17 Monte Carlo Rally - Francois Duval & Patrick Pivato.
http://www.pendleslotracing.co.uk/assets/images/SCX/2010/Originals/64590.jpg
JuraViper dne December 20 2010 20:51:48
Mám ty Fabie od SCX obě dvě a musím chválit - u obou jsem provedl digitalitaci na Scalextric (formulový čip - saloon tam nikam nevejde) a vše bezproblémů - auta patří k nejlepší z mé sbírkysmiley
SaVec dne January 18 2011 10:50:56
Má světelná rampa takový výkon, který dovoluje jet potmě?(Noc dlouhých ohňů )
martin dne October 03 2011 19:09:08
už ji mám objednanou jsem zvedavej jaká bude
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
16
16
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 4
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio