|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| GSLOT - Nová značka na české trhu |
| |
| Před několika týdny se v nabídce firmy MODEL FARO objevily modely neznáme japonské firmy GSLOT. Jak nás informují internetové stránky MODEL FARO, vlastníkem značky GSLOT je velká společnost WIZ, která od roku 1998 podniká v mnoha oborech (elektronika, animace, populární Tamagoči apod.).
E-shop firmy MODEL FARo nabízí hned několik modelů. K dispozici jsou vozy NSX, Lexus, Toyota Vitz (v ČR známá pod názvem Yaris) a Honda Fit (Jazz).
Aby byl ná článek co moná nejobsáhlejí, vybrali jsme si s kolegou kadý modely dle svého uváení a čtenáři tak dostávají informace od dvou nezávislých recenzentů.
Testu se tedy zúčastnily modely NSX Takata Dome green/white, NSX Raybrig blue/chrome, SC430 Lexus Houzan Toms white a Honda Fit/Jazz blue.
Honda Fit
Začněme tedy nejlevnějím modelem. Hondu Fit nabízí e-shop firmy MODEL FARO za 690,- Kč.
Model je dovozcem označován pojmem Family a má nahradit ji dosluhující vozy koda Favorit. Jedná se o model pro nejmení autodráhové nadence, určený spíe pro karamboly a první seznámení s autodráhou. Podle toho je model také vybaven. Velice prakticky vybavená karoserii, tedy bez interiéru, gumová zrcátka , nic, co by se dalo jednodue ulomit. Snad jen anténa. Model se tak přímým konkurentem řady Super Resistence od firmy Scalextric, která je dostupná i ve stejné ceně.
Na první pohled zaujmou velice úzké pneumatiky. Vzhledově by si model zaslouil alespoň o 1 mm irí, ale pokud to srovnáme s reálným vozem, je poměr správný. Model je jednobarevný, celá karoserie je pokryta příjemnou perleovou modrou barvou. Na drobná smítka a chloupky pod lakem jsme si ji zvykly i z draích modelů renomovaných firem. Na modelu nejsou patrné ádné otřepy. Zasklení je provedeno na první pohled pouhým nástřikem lesklé černé barvy na patřičná místa, bliím zkoumáním vak zjistíme, e proti světlu je moné do interiéru vidět. Celkový vzhled tak hodnotím velice kladně.
Černý plastový podvozek je délkově stavitelný a je pravděpodobně pouit i v dalích modelech této řady. Motor je uloen rovnoběně ze zadní osou (sidewinder), je vak postaven ikmo na jednu hranu. Plastová loiska a plastové převody jsou dnes u vech těchto modelů standardem. Kartáčky mají oproti zvyklostem jiné uloení a jsou dost krátké.
Jako malé negativum povauji koncepci přichycení podvozku ke karoserii. Podvozek je připevněn čtyřmi vruty. Dva vpředu před přední osou. Druhé dva jsou vak přiblině v polovině délky podvozku. Zadní část je tak nepříli stabilní a u mnou testovaného modelu tak byl celý podvozek v karoserii ikmo. Patrné to bylo v zadních blatnících, kdy na jedny straně bylo kolo cca o 1 mm blíe zadním dveřím.
Jízdní vlastnosti jsem testoval na autodráze FARO v Hradci Králové (21 metrů). Osobně se ztotoňuji s názorem, e na plastových dráhách je a 80 % jízdních vlastností závislých na kvalitě a uloení magnetu.
Ke srovnávacímu testu jsme vybrali model Scalextric Audi TT z řady Super Resistence. Auta jsou přiblině stejně dlouhá i iroká, Audi je o trochu nií. Při deseti měřených kolech jsme s Audi dráhu nejrychleji projeli za 7,27 s.
Po poloení Hondy na dráhu jsme hned zjistili jeden závanějí problém. Dráky magnetu jsou u podvozku uloeny a pod úrovní podvozku. Tím dolo k situaci, kdy auto drhlo dráky po dráze. Magnet byl tedy skoro a na vodicích litách dráhy. Po deseti kolech jsme naměřili výsledky čas 7, 02 s. Nízko uloený magnet nám kazil poitek z jízdy. Auto velice těko překonává sílu magnetu.
Závěrem vak mohu říci, e Honda Fit je pro mě vítězem celého dneního testu vech modelů. Myslím, e kdyby měl model plastovou průhlednou krabičku a cena byla jetě o 100,- Kč nií, auto by bylo velkým hitem, protoe celkový vzhled modelu je velice příjemný a navíc Hondu Fit nevyrábí ádný jiný výrobce autodráhových modelů.
NSX a LEXUS v České Třebové
Kolega Petr mně poslal své hodnocení modelů, které zde přikládám.
Já osobně jsem si pořídil modely NSX RAYBRIG ( blue/chrome k.č. 9170) a SC430 LEXUS HOUZAN TOMS (white k.č. 9166).
Vlastní modely jsou dodávány v průhledné plastové krabičce s papírovým přebalem. U modelu jsou přibaleny 4 ks pneumatik a návod, kde jsou sice nákresy podvozku s mnostvím roubků ale bohuel s popisem v písmu nějakého asijského jazyka. Písmo nejvíce připomíná rozsypaný čaj. Alespoň anglický popis by byl přínosem.
Na první pohled zaujme povrchová úprava modelů bezvadný lak, čitelné (a velké mnoství) obtisků v perfektní kvalitě. Příjemně působí i maličkosti typu pruných antén nebo pruného uchycení zpětných zrcadel. Uvnitř vozu je kokpit s pilotem připevněno čtyřmi roubky. Ve je čistě opracované a bez otřepů nebo zůstatků po vstřikách do forem. Originál pneumatiky mají z boku potisk, náhradní jsou bez něj. Motor je uloen souose před zadní osou s čelním plastovým převodem 12 z pastorek a 32 z kolo. Hmotnost celého auta je 104 gramů.
Testování na plastové dráze FARO v České Třebové (délka 64 metrů ). Auto vyndané z krabičky mělo čas na kolo 25,206 s. Po výměně pneumatik za přiloené náhradní (pozor na dva průměry a tvrdost gum) tvrdí a mení 20 mm dopředu a měkčí a větí 21 mm dozadu. Vzhledem k průměru původních pneumatik 23 mm dochází i ke sníení světlosti vozu. V tuto dobu byl čas na kolo u 18,853. Potom jsem si začal hrát s nastavením podvozku sníení a zamčení přední nápravy, sníením vodítka na dno dráky , povolením zadní části a pruin podvozku. Nyní byl čas 17,103. Po sníení světlosti magnetu jsem se dostal na 15,210. Mnou nejlepí zajetý čas byl 14,102 a to po dováení modelu v přední části vozu 5 g. Toto u je můj standardní čas s auty od jiných výrobců ( SCALEXTRIC, NINCO, FLY ).
Závěrem mohu říci, e auta jsou to moc pěkná na pohled, nezklamou děti na domácích autodráhách, vyhrají si s nimi i dospělí tuningáři a po dokonalém setelování jízdních vlastností a moná výměně motoru za silnějí, to bude i auto konkurence schopné na závodech komerčních aut. Výtku bych měl pouze k návodu. Člověk který toho moc nenajezdil a netuí k čemu který roubek patří, bude dlouho laborovat, co s čím vlastně dělá a ovlivňuje.
Podvozek H-01 umoňuje
- nastavení výky přední osy v rozmezí cca 2 mm
- nastavení výkyvu přední osy od tzv. zamčeného stavu a po cca 2 mm na kadé straně
- nastavení rozvoru od 82 do 90 mm, po vycvaknutí krycího dílu ( který se dá dobře pouít na dodatečné umístění dalího závaí ), se dá zkrátit a na neuvěřitelných 66 mm
- nastavení krajní meze zkrutu mezi střední a zadní částí podvozku, které je navíc dané nastavením roubku s pruinou zevnitř vozu kousek před motorem
- nastavení výky zadního dílu podvozku v rozmezí cca 2 mm
- nastavení výky magnetu při měření na MAGNET MARSHALLU je to přítlak magnetu od 30 do 260 gramů.
- nastavení výky vodítka
NSX v Hradci Králové
Co se týče kvality zpracování laku a potisku, jsem s kolegou stejného názoru. Auto vypadá zajímavě a ve sbírce určitě zaujme. Byl jsem vak zvědavý hlavně na to, co dokáe 43 ks roubků s jízdními vlastnostmi modelu.
Originální kola jsou u vozu na první pohled obrovská. Kdy jsem auto poloil na dráhu, zhrozil jsem se celkové světlosti vozu, která byla cca 7 mm !!!. Druhým nevarem bylo přichycení pneumatik k diskům. Pouhé zatlačení na pneumatiku mělo za následek svlečení gumy z disku. Přesto jsem auto na dráhu poloil a zajel měřená kola.
První seznamovací okruh přinesl opět malé překvapení. Vzhledem k velké světlosti, nutnému roztaení kartáčků do písmene V (kvůli roztečí vodičů na FARO dráze) a velice, opravdu velice krátkým kartáčkům jsem zjistil, e se kartáčky skoro nedotýkají vodičů. Zkusil jsem je malinko natáhnout, abych docílil rovnoměrné jízdy a ne původního cukání.
Auto z krabičky zajelo čas 9,28 s. Větinu jízdy jsem se potýkal s problémem při brdění. Pouhé stisknutí ovladače a jeho uvolnění mělo za následek setrvačnou jízdu cca po ¼ celého okruhu.
Pro porovnání jsem na dráhu poloil model japonského vozu Nissan Skyline od firmy Scalextric v základní konfiguraci s gumovými pneumatikami. Výsledný nejlepí čas 7,80 s.
Přezul jsem tedy na přibalené silikonové pneumatiky. Světlost vozu se automaticky sníila a čas na monitoru se sníil na 8,02 s.
Začal jsem si tedy hrát se roubovákem, sníil světlost magnetu a povolil ostatní roubky na podvozku. Výsledný čas 7,47 s.
Obával jsem se své teorie jízdních vlastností závislých na magnetu, celý podvozek opět utáhl napevno a jetě trochu sníil světlost magnetu. Čas 7,19 s. Co se dá dělat, hejbací podvozek se ukáe na dřevěné dráze, kde magnety nefungují.
Přeel jsem tedy do vedlejí místnosti, poloil auto na dřevěnou dráhu a začal krouit ve specifikaci: silikonové pneumatiky, podvozek povolen. Výsledný čas na dřevěné dráze byl 10, 15 s. Jízda vak připomínala krocení divokého koně. Raději jsem ve napevno utáhl a výsledkem byl čas 10,07 s.
Minimální rozdíly v časech, zapříčiněné např. jen lepím průjezdem nějaké zatáčky mě nepřesvědčily o tom, e by tato konkrétní konstrukce telovacího podvozku byla pro tento model přínosem.
Za cenu 1.190,- Kč tak dostaneme model vozu v Evropě z nepříli známých japonských závodů, který vak zaujme svým zpracováním a moným experimentováním s pohyblivým podvozkem.
Pro RC-CARS:
Pepino a Petr Krka | |
| |
|
|
dne July 23 2009 19:01:19
Díky za recenzi. Ač nejsem příznivcem těchto vozů, tak ten Lexus vypadá dost dobře.
Jestli se nepletu, tak by časem měl být v prodeji i podvozek samostatně. Ale po přečtení recenze si myslím, e pokud nebude mít extrémně zajímavou cenu, tak je HRS jistota. Proto, e tu není fotka podvozku zhora, přikládám tento odkaz http://www.slotforum.com/forums/index.php?autocom=custom&page=Gslot-Lexus |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 49
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|