|
Po | t | St | t | P | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Test Corvette C5R FlySlot |
| |
|
Pedloha
Corvetta ve verzch C5 - R nebo C6 R je velmi astou pedlohou pro drhov modely u mnoha vrobc. Je to logick, nebo auto se spn pohybuje na okruzch v mnoha rznch zvodech a pedlohch.
Pedlohou tohoto modelu od firmy FlySlot je Corvette C5 R tmu Pacific Coast Motorsports. Auto s slem 5 a s posdkou Alex Figge, Ryan Dalziel a Dave Empringham se v roce 2005 zastnilo zvodu ALMS 12h Sebring a skonilo na 10. mst (46 kol za vtzem).
Proveden
Model m ve svm nzvu Racing, take detailn proveden a porovnn s pedlohou nen to nejdleitj. Pesto je nutn ct, e model tvarov kopruje skutenou Corvettu. Zda odpovd pesn mtku 1:32 nebylo posuzovno. Na karosrii nechyb ani proveden detail, napklad mek, avak nkter sti karosrie jsou podzeny funknosti zvodn verze a to s ohledem na funknost i na vhu karosrie. To je nejvce patrn na absenci pednch sloupk stechy karosrie.
Na dotaz dovozce, pro tomu tak je, bylo odpovzeno, e z dvodu lepho krutu karosrie. Naznaen tohoto sloupku barvou by nebylo na kodu. V zsad lze konstatovat, e dn z polep nechyb, pi pelivm prohlen se vak najdou drobn chybiky. Kokpit je lexanov v ernm proveden a nen nabarven. Pilba je nasazena samostatn, je modelov, za co lze vrobce pochvlit. Slunen clona na pednm skle nen. Inserty v kolech neodpovdaj pedloze, avak jsou kovov a to se vid velmi mlo.
Posledn poznmkou k vnjmu vzhledu karosrie je, e rozvor podvozku je mrn vt vi vykrojenm blatnk karosrie. To je patrn i z fotografie. Po testu byl upraven pedn gumov silenblok motorov klece. Jeho uvolnnm se klec posunula vped a tato vada se vrazn korigovala.
Technick popis
Karosrie je k podvozku pipevnna temi klasickmi vruty. Motor typu Long Can (parametry nejsou uvedeny) je uloen v kleci uchycen do podvozku ve tech bodech, v pedn sti pomoc gumovho silenbloku a na bocch pomoc pruin. Vrobce jinou tvrdost pruin nenabz, ale tu lze nastavit jejich pitaenm nebo podloenm. Pevod je typu inline, m 24 zub a je kombinac duralu a plastu. Pastorek je plastov a m 9 zub.
Loiska jsou kovov, pravdpodobn bronzov. Pedn i zadn disky, vetn pneumatik jsou stejn. Materil disk je dural. Je zajmav, e tyt disky a to vetn insert, pouval na sv racing verze vrobce Fly / GB. Pneumatiky jsou dle poznatk z brouen pravdpodobn na bzi silikonu. Osy jsou standartnho prmru 3/32. U pedn osy je mon horizontln nastaven pomoc imbus roub M2. Model nen osazen dnm magnetem, ale konstrukce podvozku jeho pouit umouje. Podvozek byl rovn, do karosrie el piroubovat pesn, z vizulnho pohledu vzhledem k jeho vrobn kvalit a proveden nejsou nmitky.
Jzdn vlastnosti
Ped testem jzdnch vlastnost byly na Corvett provedeny nsledujc pravy:
1. Pilepen pneumatik a jejich zabrouen.
2. Peletn os.
3. Vlepen zadnch loisek do klece.
4. Piroubovn motoru do klece pomoc dvou roub M2. Otvory v kleci byly pipraven z vroby.
5. Nov usazen kokpitu vetn obstihnut. Z vroby vsazen kiv a pi silnm propruen delo zadn kolo o kokpit
6. Upraven pvodnch roub pro pichycen podvozku ke karosrii tak, aby pi jejich povolen vznikla pimen vle mezi podvozkem a karosri.
7. Protaen zadnch loisek vstrunkem.
Poznmka: pneumatiky byly pilepeny vzhledem k testovn na devn drze, ped pilepenm a obrouenm nevykazovaly nadmrnou hzivost. Kokpit byl z vroby patn obstihnut a jednalo se o vadu testovanho kusu.
Model byl testovn na devn a prakticky such drze v Luhaovicch. V zkladnm osazen byly, i pes proveden doladn, jzdn vlastnosti ne zcela vyhovujc. To se dalo ale pedpokldat. Bylo to pedevm zsluhou nevhodnch pneumatik. Originln pneumatiky budou asi vhodnj pi pouit na plastovch drhch. Za zmnku a pochvalu stoj bez problm fungujc a tich pevod. Byly ale obavy o vdr plastovho pastorku na namazan drze a pi pouit jinch pneumatik. Po odjetm zvod v Olomouci pastorek a ani pevod nevykazovaly dn znmky pokozen.
Nsledn byla zadn kola nahrazena Air disky s osazenm pneumatikami P6, od jinho vrobce. Jejich pouit znamenalo jednoznan posun k lepmu. Auto se zklidnilo a na drze zaalo dret stopu, smyk el lehce korigovat. Jedin problm byl s vyjdnm z drky pi akceleraci ve vjezdu ze zatky. Ale to bylo vyeeno dovenm modelu v pedn sti. Po tchto pravch se stalo z modelu pkn jezdc autko, kter m v sob jet dal potencil ke zlepen, samozejm limitujc faktor je in-line uloen motoru.
Urit by stlo za to vymnit vodtko za vy (pokud to drka pouit drhy dovol) a pout pednch pneumatik typu Zero Grip by jzdn vlastnosti zcela urit jet vylepilo. Dal prostor je v doladn a vkov sezen uloen pedn osy, volby pevodovho pomru, doven a nastaven tuhosti pruin uloen motorov klece.
Pesto, e zmiovan pravy vypadaj docela rozshle, tak jsou prakticky bn a shodn i pro jin modely jinch vrobc. V tomto smru model od FlySlot nijak nevybouje. Po testovn i odjetm zvod nic na modelu neprasklo ani neupadlo. Pi rozhodovn, kterou Corvettu koupit, urit stoj za vahu.
Technick parametry
Dlka: 146 mm
ka pes zadn blatnky: 63 mm
ka pes pedn blatnky: 61 mm
Vka: 53 mm
Rozvor: 82 mm
Prmr a ka zadnch kol: 19,4 / 9,3 mm
Prmr a ka pednch kol: 19,4 / 9,3 mm
Svtlost: 1,8 mm
Vzdlenost zadn osa pedn hrana vodtka: 105 mm
Vha modelu: 89,2 g
Vha karosrie vetn interiru: 19,2 g
Uloeni motoru: In-line, odpruen tbodov klec motoru
Motor: Long-can
Pevod-kombinace duralu a plastu ( uchycen roub M2 ): 24 zub, prmr 13,6 mm
Pastorek-plastov: 9 zub, prmr 5,5mm
Disky-duralov ( uchycen roub M2 ): prmr 15,9/13,6 mm, ka 8,3/5,3 mm,
Osy: ocelov, prmr 3/32 mm, dlka 54 mm
Zadn loiska: bronzov, prmr a ka uloen 5,0/2,4 mm
Vodtko: dlka 20,2 mm, vka 7 mm
Napsal
Vtek a Milo
Fotografoval a testoval
Milo
| |
| |
|
| Zatm nebyl vloen dn koment.
| |
|
|
| Pro odesln je nutn bt pihlen.
| |
|
|
| Pouze pro registrovan.
pro vloen hodnocen se pihlate.
Zatm nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomnli jste heslo? Zadejte o nov zde.
| |
|
|
| Pro zasln muste bt pihlen.
Dosud dn vzkazy.
| |
|
|
| Host: 26
dn len online
Registr. len klubu: 255
Neaktivovanch len: 0
Nejnovj len: Gobio
| |
|
|
|