|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Test pneumatik FARO 19,5 x 9,9 Soft Slick kat. č.: 642 |
| |
| Testovací prostředí:
Nezávisle na sobě v esti týmech SRC Česká Třebová nová tra FARO , cca 6 týdnů.
Účel testu:
Test byl zvolen jako porovnávací k Faro pneumatikám SLICK kat. č. 611 a to jak k neupraveným tzv. z balíčku a k upraveným pneumatikám FARO .
Testování:
Testování proběhlo na osmi vozech Favorit a to jak v základní verzi tak ve verzi Pick Up a potom s vozy, kde byl osazen FARO magnet FeNdB s drákem.
Posuzováno bylo snad ve co lze odzkouet a to v různých kombinacích. Pro zjednoduení bude v následujícím textu zkrácen název na pneumatiky NORMAL (kat.č.611) a SOFT (kat.č.642).
Prvním porovnáním byla hmotnost pneumatik byly váeny vdy 4 kusy NORMAL 6g a SOFT 8g, SOFT pneu jsou tedy o cca 0,5 g na kus těí. Je to logické vzhledem ke struktuře materiálu a rozdíl hmotnosti je při jízdě nepostřehnutelný (neprojeví se delí brzdnou dráhou díky větí rotační hmotnosti ). Podstatně větí rotační hmotnostní úsporou je výměna ocelové osy kol za dural nebo kevlar.
No a konečně přily na řadu konkrétní jízdní vlastnosti NUTNÝM PŘEDPOKLADEM U VECH PNEUMATIK JE JEJICH DOKONALÁ ČISTOTA ( to samé se týká tratě ). Pneumatiky čistíme obyčejnou lepící páskou a tra utěrkou z mikrovlákna nebo samolepícím válečkem určeným k odstranění chlupů z povrchu oděvů.
Nejprve nás zarazil a nulový rozdíl to snad není moné ale jako ve, tak i toto mělo své důvody. K prvnímu porovnání dolo s auty na kterých jsou speciálně upraveny disky i pneumatiky . Na vysvětlení při nasazování disku na osu a pneumatiky na disk , se Vám to nikdy nepovede tak, aby to celé alespoň trochu neházelo a to je vdy patně. Disky i pneumatiky máme vdy rotačně dobroueny a po nasazení na osu a osazení do modelu.
Vzali jsme tedy nové disky a na ně nasadily standardní NORMAL pneumatiky bez úprav. No výsledek se okamitě projevil . Pneumatiky SOFT produkují cca 5 % zrychlení oproti pneumatikám NORMAL a to je hodně tento efekt se jetě více projeví na autech osazených magnetem logicky, stejnou silou magnetu je přitahována měkčí guma k povrchu tratě.
Opotřebení SOFT pneumatik samozřejmě měkčí pneumatika se více odírá , ale jedna zajímavost nás překvapila při nasazení na standardní disk ( jak u jsem výe popisoval ) dojde k mírnému házení a tudí ojídění nejdříve na jedné straně pneumatiky. No a tato ojetá část se do druhého dne zvětí a o pul milimetru na průměru kola. Jde zřejmě o dodatečnou vulkanizaci nebo jak to nazvat, a to po ojetí lesklého povrchu pneumatiky který byl v kontaktu s formou. Paradoxně tedy dojde ke zrychlení auta vlivem zvětení průměru kol. Po ojetí celé plochy běhounu se tento jev ji neprojevuje a dochází k pozvolnému opotřebování více na bocích ne na běhounu.
Výsledek:
Pneumatiky SOFT lze určitě doporučit na zadní nápravu ke zlepení oproti pneumatikám NORMAL dojde vlivem větí adheze k trati je rychlejí akcelerace a zlepí se jízdní vlastnosti v zatáčkách. Toto celé lze jetě umocnit pouitím magnetu FARO. Kdo chce jetě více zrychlit (to snad má smysl u jen opravdu při závodech , kde 1000 maličkostí pak ovlivní výsledek závodu ), tak tomu radíme nasadit disky na osu (kevlar, dural) obrousit největí házivost , nasadit pneumatiky a to samé opakovat a auto přestane na trati tzv. drnčet. Je to velice pracné a ne na věky co závod, tak tato operace a na kadém autě. Na přední kola je lepí tvrdí směs aby lépe klouzala v zatáčkách a nevyhazovala auta s dráky ( na profi SRC autech to řeí tak, e přední kola jestli se ten kotouček plastu jetě dá nazývat kolem se ani nedotýkají povrchu tratě jezdí se na tři body , zadní kola a vodítko).
Jetě k uskladnění pneumatik pokud je ihned neosadíte na model, je nejlepí je nechat v původním obalu a zamezit přístupu vzduchu a dát do chladu a tmy. Já osobně to řeím uskladněním v tubách od umivých vitamínů a v ledničce. V uzávěru tuby je hmota pohlcující vlhkost a lednička dodá stálou a pro pneumatiky zdravou teplotu (NE DO MRAZÁKU).
Tento test není absolutním názorem je to průmět názorů týmu SRC Česká Třebová . S pneumatikami SOFT přejeme hodně závodních úspěchů a výrobci popřejme dalí takto povedené novinky.
Článek dodal:
Petr Krka, SRC Česká Třebová | |
| |
|
| Zatím nebyl vloen ádný komentář.
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
03
koda 130 RS
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 14
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|