AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 16:33:41 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Test pneumatik FARO 19,5 x 9,9 Soft Slick kat. č.: 642
 
Testovací prostředí:
Nezávisle na sobě v šesti týmech SRC Česká Třebová – nová tra FARO , cca 6 týdnů.

Účel testu:
Test byl zvolen jako porovnávací k Faro pneumatikám SLICK kat. č. 611 a to jak k neupraveným tzv. z balíčku a k upraveným pneumatikám FARO .

Testování:
Testování proběhlo na osmi vozech Favorit a to jak v základní verzi tak ve verzi Pick Up a potom s vozy, kde byl osazen FARO magnet FeNdB s držákem.

Posuzováno bylo snad vše co lze odzkoušet a to v různých kombinacích. Pro zjednodušení bude v následujícím textu zkrácen název na pneumatiky NORMAL (kat.č.611) a SOFT (kat.č.642).

Prvním porovnáním byla hmotnost pneumatik – byly váženy vždy 4 kusy – NORMAL 6g a SOFT 8g, SOFT pneu jsou tedy o cca 0,5 g na kus t잚í. Je to logické vzhledem ke struktuře materiálu a rozdíl hmotnosti je při jízdě nepostřehnutelný (neprojeví se delší brzdnou dráhou díky větší rotační hmotnosti ). Podstatně větší rotační hmotnostní úsporou je výměna ocelové osy kol za dural nebo kevlar.

No a konečně přišly na řadu konkrétní jízdní vlastnosti – NUTNÝM PŘEDPOKLADEM U VŠECH PNEUMATIK JE JEJICH DOKONALÁ ČISTOTA ( to samé se týká tratě ). Pneumatiky čistíme obyčejnou lepící páskou a tra utěrkou z mikrovlákna nebo samolepícím válečkem určeným k odstranění chlupů z povrchu oděvů.

Nejprve nás zarazil až nulový rozdíl – to snad není možné – ale jako vše, tak i toto mělo své důvody. K prvnímu porovnání došlo s auty na kterých jsou speciálně upraveny disky i pneumatiky . Na vysvětlení – při nasazování disku na osu a pneumatiky na disk , se Vám to nikdy nepovede tak, aby to celé alespoň trochu „neházelo“ a to je vždy špatně. Disky i pneumatiky máme vždy rotačně dobroušeny až po nasazení na osu a osazení do modelu.

Vzali jsme tedy nové disky a na ně nasadily standardní NORMAL pneumatiky bez úprav. No výsledek se okamžitě projevil . Pneumatiky SOFT produkují cca 5 % zrychlení oproti pneumatikám NORMAL – a to je hodně – tento efekt se ještě více projeví na autech osazených magnetem – logicky, stejnou silou magnetu je „přitahována „ měkčí guma k povrchu tratě.

Opotřebení SOFT pneumatik – samozřejmě měkčí pneumatika se více odírá , ale jedna zajímavost nás překvapila – při nasazení na standardní disk ( jak už jsem výše popisoval ) dojde k mírnému házení a tudíž ojíždění nejdříve na jedné straně pneumatiky. No a tato ojetá část se do druhého dne zvětší až o pul milimetru na průměru kola. Jde zřejmě o dodatečnou „ vulkanizaci“ nebo jak to nazvat, a to po ojetí lesklého povrchu pneumatiky který byl v kontaktu s formou. Paradoxně tedy dojde ke zrychlení auta vlivem zvětšení průměru kol. Po ojetí celé plochy běhounu se tento jev již neprojevuje a dochází k pozvolnému opotřebování – více na bocích než na běhounu.

Výsledek:
Pneumatiky SOFT lze určitě doporučit na zadní nápravu – ke zlepšení oproti pneumatikám NORMAL dojde vlivem větší adheze k trati – je rychlejší akcelerace a zlepší se jízdní vlastnosti v zatáčkách. Toto celé lze ještě umocnit použitím magnetu FARO. Kdo chce ještě více zrychlit (to snad má smysl už jen opravdu při závodech , kde 1000 maličkostí pak ovlivní výsledek závodu ), tak tomu radíme nasadit disky na osu (kevlar, dural) obrousit největší „házivost“ , nasadit pneumatiky a to samé opakovat až auto přestane na trati tzv. drnčet. Je to velice pracné a ne na věky – co závod, tak tato operace a na každém autě. Na přední kola je lepší tvrdší směs – aby lépe klouzala v zatáčkách a „ nevyhazovala“ auta s drážky ( na profi SRC autech to řeší tak, že přední kola – jestli se ten kotouček plastu ještě dá nazývat kolem – se ani nedotýkají povrchu tratě – jezdí se na tři body , zadní kola a vodítko).

Ještě k uskladnění pneumatik – pokud je ihned neosadíte na model, je nejlepší je nechat v původním obalu a zamezit přístupu vzduchu a dát do chladu a tmy. Já osobně to řeším uskladněním v tubách od šumivých vitamínů a v ledničce. V uzávěru tuby je hmota pohlcující vlhkost a lednička dodá stálou a pro pneumatiky „ zdravou“ teplotu (NE DO MRAZÁKU).

Tento test není absolutním názorem – je to průmět názorů týmu SRC Česká Třebová . S pneumatikami SOFT přejeme hodně závodních úspěchů a výrobci popřejme další takto povedené novinky.

Článek dodal:
Petr Krška, SRC Česká Třebová
Komentáře
Zatím nebyl vložen žádný komentář.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 2
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio