AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 29 2024 12:57:05 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARKR Desing

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Přestavba Mirage (Ites)
 
Dnes se mi podařilo získat od kolegy v zaměstnání jeho 74 mm autodráhu. Je takřka netknutá, díly mají úchyty na mantinely apod. Součástí dráhy byly taky tyto dva krásné vozy Mirage.







Vozy mají dvě vady. Oba dva mají fixkou obtáhlé rytí karoserie a žlutý kousek má bohužel v zadní části vyvrtaný otvor, který snad údajně sloužil k uchycení nějakého závaží.



Modrý vůz si nechám jako originál, žlutý se pokusím přestavět. článek budu postupně dopisovat podle toho, jak bude stavba pokračovat. Těšit se můžete samozřejmě i na fotogorafie.

Tak jsem to nevydržel a ještě ve večerních hodinách se pustil do stavby. Nejprve jsem odmontoval karoserii připevněnou drátky.





Poté je třeba odstranit sklčko a figurku. Figurka dá zabrat nejvíce, protože je napevno přilepena. Většinou nejprve zespodu lehce naříznu spoje a poté z vrchu karoserie figurku oddělím.





Ještě si zdokumentuji a přeměřím číslo, abych jej mohl případně znovu vytvořit.



Karoserii jsem poté vyčistil v mýdlové vodě. Tento postup se mi docela osvědčil.

Teď přichází na řadu zadělání oné díry. Několikrát jsem využil modelářský tmel firmy GUNZE a dobře se mi s ním pracovalo, proto ho zkusím využít i nyní.



Díru si zespodu přelepím lepicí páskou, aby tmel neprotékal.



Tmel je vlastně jen tuhá tekutina. Docela však zapáchá, proto doporučuji dílnu.



Tmelu jsem dal o malinko více, aby bylo možné jej po zaschnutí dobře obrousit. Není třeba ho dávat hodně, abyste poté nemuseli tolik brousit.



Karoserie nyní schne. Další postup až přístě. Jeětě musím vybrat správnou barvu pro nástřik. Rozhoduji se pro mezi stříbrnou či nějakou okrovou. Co myslíte, jaká bude lepší, aby byl vzhled starého autíčka věrohodnější než je vlastní barva plastu?

Bohužel jsem si až nyní všiml, že modrý Mirage má ulomené sklo kabiny, proto na něj dám to ze žlutého vozu. U žlutého tedy musím též zatmelit původní díry a sklo poté vyrobit nově a nějak usadit.

Myslíte si, že toto je původní Mirage? Nejsem automobilový odborník, ale nic jiného jsem zatím nenašel.





Mitch mi velice pomohl a poslal fotku asi správného Mirage, který se stal předlohou našim autodráhovým. Díky.



Pak jsem ještě našel nějaký další, který jezdil Le Mans.



Každopádně ze všech těch obrázků je baevná kombinace zcela patrná. Jen nevím, jak to udělat. Nemám stříkací modelářskou pistolku, tak asi vyhraje potisk samolepkami (sice to bude težší), jinak nevím.

Aktuální stav v listopadu 2007. Auto stříknuté Surfacerem, aby vynikly nerovnosti. Bohužel na přestavbu není momentálně čas.

Komentáře
Mitch dne November 11 2006 07:54:36
Já bych si našel nějaká fotos originálního vozu a podle toho bych ho také postavil. Od jednoho fandy se mi dostali do ruky fotky skutečného Shadowa a podle nich ho budu asi předělávat. Mám totiž doma od HWSlot dva takové polovraky, které se chystám vzkřísit. Ale moc mu za ně dekuju. Jedem zůstane originál a druhý půjde podle skutečného vzoru. To samé bych pak rád udělal s Porsche 917K. Jeden zůstane originál a druhý v horším stavu se změní do barev Teamu Gulf LeMans 1970 Steve Mcqueena. Držím palce a jsem zvědav jak se ti to podaří.
Pecan dne November 11 2006 13:00:36
Já osobně myju karoserie výhradně technickým benzínem. Kastli to neublíží a umyje to prakticky všechno včetně zbytků lepidla po samolepkách. Kdyby měl někdo zájem, mohu zaslat detailní fotografie všech aut od Europacupu (včetně) až favorita (bez). Všechna auta jsou ve 100% stavu mimo Lotusu, který je značně poškozený. Většina je bez drobných samolepek. Až nalepim samolepky tak udělám nové fotky a pošlu je sem. Kontaktujte mě nejlépe na e-mail petr.adam.cz@seznam.cz
mcfik dne November 11 2006 13:23:08
Jde o to jestli chceš auto dělat podle skutečnosti nebo fantasie.V druhém případě doporučuji kombinaci ostře oranžové a tmavší modré metalízy.Pracné,ale efektní.Alespoň já tuhle kombinaci "žeru".smiley
Mitch dne November 11 2006 16:38:29
Ne řekl bych že tohle je určítě nějaká daší generace. pokusím se ti něco najít. Zatím
Mitch dne November 12 2006 19:47:07
Ještě včera jsem ti poslal na mail fotečku toho realnýho mirage. Je to Mirage M3 Spyder se kterým krátce jezdil i Jacky Ickxx. Hledej na Yahoo Mirage M3 a hned ze začátku by ti měla vyjet stránka právě se jménem Jacky Ickxxe. Tam pár foteček najdeš ale nebrouzdal jsem celým Yahoo. Ale kdo hledá najde.
Mitch dne November 12 2006 20:01:00
Tak se tom Yahoo se to vyobrazí asi až jako dvacátý odkaz, je to stránka věnovaná Jackymu Ickx. Je tam vidět přesnej vývoj tohoto Mirage M3, vznikl podle toho co jsem pochopil z klasického zastřešeného kupé M2. Fotky jsou sice černobílé ale je tam i odkaz na modely a v nich jsem nalez barevnou fotografii Mirage M3. Škoda jen že tam není z více úhlů.
Mitch dne November 12 2006 22:48:04
To je on, ten co jsem našel. Mirage M3. Jinej nehledej pač to je podle všeho On.
LS dne November 25 2006 18:04:57
Zdravím všechny příznivce autodráhy. Dovolím si zde přednést svůj názor, jak bych ke konverzi vozu přistupoval já.

1. Studium archivního materiálu:
Podařilo se mi ve všemožných archivech vypátrat, že se jedná o vůz Mirage M3 z roku 1969 britského týmu J. W. Automotive Engineering. Jeho tvar a barevné řešení jsou dobře zachyceny na fotografii - Watkins Glen 13.6.1969, piloti Jacky Ickx, Jacky Oliver. Historie týmu mne natolik zaujala, že zvažuji napsání samostatného článku, nebo tento tým má zásadní význam pro vytrvalostní závody na přelomu 60. a 70. let 20. století. Samozřejmě pokud o to budou mít ostatní příznivci zájem.

2. Úprava karosérie:
Standardním přístupem by bylo očištění karoserie a nástřik odpovídajícího světlemodrého odstínu, nalepení obtisků a závěrečný lak. Obtisky je možné koupit od Revell Monogram – viz. obrázek.
Nadstandardním přístupem je celková konverze vozu, skládající se z očištění a upravení karoserie, vyrobení nové formy a vylisování nové karoserie, včetně jejího doplnění o charakteristické detaily. Samozřejmostí je osazení vozu na nový plastový podvozek. Zahraniční modeláři pro toto řešení používají podvozek, motor a pneumatiky FLY. Přínosem tohoto řešení by byl jedinečný model vozu, který dosud nikdo na světe nevyrábí!!! Když bude zájem, mohu na toto téma napsat článek doplněný bohatou fotodokumentací. Řešení je odkoukáno od jednoho anglického dráhového modeláře, který takto upravil stařičký model Carrera Ferrari 312 P, shodou okolností také pilotovaný Jacky Ickxem.

Pro povrchovou úpravu doporučuji stříkání modelářskou nebo profesionální grafickou pistolí s kompresorem. Pro zájemce z okolí Prahy mohu eventuelně něco stříknout.

Ještě jedna poznámka. Myslím si, že výroba modelu tohoto vozu na českou autodráhu byl, v době nastupující normalizace, malý zázrak. Proto mám pochopení pro rozměrovou a tvarovou nepřesnost. Jen pro zajímavost – před měsícem jsem byl na návštěvě u pana arch. Richarda Vyškovského, který je duchovním otcem vystřihovánek modelů F1 v ABC. Vyprávěl mi, na základě jakých podkladů tyto modely tenkrát vznikaly. Proto mám hluboký obdiv jak k němu, tak k tvůrcům modelu Mirage M3. A ještě jedna věc, modely Mirage od roku 1972 (téměř všechny fotografie v originálním článku) nemají nic společného se slavným týmem J. W. Automotive Engineering, i když je na nich také reklama GULF. Z podoby těchto vozů bych rozhodně nevycházel.

PS: Modeláři majícímu zájem o úpravu vozu Porsche 917 K z filmu Le Mans č. 20 vzkazuji, že tento model vlastním v limitované sérii, která je zcela autentická s originálem. Nabízím detailní fotografie celého modelu včetně reklam.

LS
Pepino dne November 26 2006 14:05:38
Ahoj LS,
osobně se musím přiznat, že moje přestavba je spíše zcela amatérská a za auta vznikne to, co je v mých silách. Stříkací pistolku nevlastním, stříkám sprejem atd. Ani nejsem ten typ, který by si nechal namíchat stejnou RAL barvu, jako byla na originále. Spíše jen chci něco "jiného", než je originální barva plastu tohoto vozu. Teď mám pauzu, ve stavbě budu pokračovat tak během 14 dnů.
LS dne November 26 2006 21:02:41
Ahoj Pepino,
zcela chápu Tvůj názor. Jen jsem si myslel, že by bylo škoda nevyužít příležitost a nepostavit touto cestou třeba 5 - 10 jedinečných karoserií, které se budou svou podobou blížit originálnímu vozu doloženému na oné fotografii. S autenticitou odstínu si nemusíš dělat starosti. Tehdejší tvůrci vozů RALový, ani jiný vzorník patrně neměli. Barva vozů díky tomu tomu nebyla vždy zcela ve stejném odstínu. V případě Tvého zájmu jsem ochoten Ti karoserii do Tebou zvoleného odstínu nastříkat, nebo stříkací pistoli v ateliéru mám.

LS
Mitch dne November 21 2007 08:41:09
Pepino jak vlastně skončila ta přestavba Mirage M3 do originálního válečného zbarvení?
Pokročilo to někam nebo jsi od té úpravy odstoupil? Byla by to škoda, výsledek by mohl být skutečně zajmavý.
Pepino dne November 22 2007 06:23:07
Mitchi, viz. nové foto v článku. Přesně vím, co s autem chci, ale není čas. Budou otvory na světla, ještě je potřeba odstranit nějaké nerovnosti atd.
Pecan dne November 22 2007 22:42:03
Hlavně nepředělávej piloty. Těch by bylo škoda (maj světlejší hlavu a CELEJ volant)!
nudas dne January 09 2008 16:29:22
chtěl bych se zeptat kolik stojí ten tmel,a jestli de namíchat s nějakou barvou
Pepino dne January 09 2008 20:21:48
Cena je na obrazku napsaná, za 40 ml je to 150,- Kč. Míchat jsem nezkoušel nebo používám vždy pouze v ploše, která se bude celá stříkat.

Z jinými nemám zkušenost, doporučuji fora plastikových modelářů. Od Gunze je totiž těch tmelů více, něktéré jsou pro štětec, jiné pro stříkání apod.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
14
14
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 11
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio