|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Dnes se mi podařilo získat od kolegy v zaměstnání jeho 74 mm autodráhu. Je takřka netknutá, díly mají úchyty na mantinely apod. Součástí dráhy byly taky tyto dva krásné vozy Mirage.
Vozy mají dvě vady. Oba dva mají fixkou obtáhlé rytí karoserie a lutý kousek má bohuel v zadní části vyvrtaný otvor, který snad údajně slouil k uchycení nějakého závaí.
Modrý vůz si nechám jako originál, lutý se pokusím přestavět. článek budu postupně dopisovat podle toho, jak bude stavba pokračovat. Těit se můete samozřejmě i na fotogorafie.
Tak jsem to nevydrel a jetě ve večerních hodinách se pustil do stavby. Nejprve jsem odmontoval karoserii připevněnou drátky.
Poté je třeba odstranit sklčko a figurku. Figurka dá zabrat nejvíce, protoe je napevno přilepena. Větinou nejprve zespodu lehce naříznu spoje a poté z vrchu karoserie figurku oddělím.
Jetě si zdokumentuji a přeměřím číslo, abych jej mohl případně znovu vytvořit.
Karoserii jsem poté vyčistil v mýdlové vodě. Tento postup se mi docela osvědčil.
Teď přichází na řadu zadělání oné díry. Několikrát jsem vyuil modelářský tmel firmy GUNZE a dobře se mi s ním pracovalo, proto ho zkusím vyuít i nyní.
Díru si zespodu přelepím lepicí páskou, aby tmel neprotékal.
Tmel je vlastně jen tuhá tekutina. Docela vak zapáchá, proto doporučuji dílnu.
Tmelu jsem dal o malinko více, aby bylo moné jej po zaschnutí dobře obrousit. Není třeba ho dávat hodně, abyste poté nemuseli tolik brousit.
Karoserie nyní schne. Dalí postup a přístě. Jeětě musím vybrat správnou barvu pro nástřik. Rozhoduji se pro mezi stříbrnou či nějakou okrovou. Co myslíte, jaká bude lepí, aby byl vzhled starého autíčka věrohodnějí ne je vlastní barva plastu?
Bohuel jsem si a nyní viml, e modrý Mirage má ulomené sklo kabiny, proto na něj dám to ze lutého vozu. U lutého tedy musím té zatmelit původní díry a sklo poté vyrobit nově a nějak usadit.
Myslíte si, e toto je původní Mirage? Nejsem automobilový odborník, ale nic jiného jsem zatím nenael.
Mitch mi velice pomohl a poslal fotku asi správného Mirage, který se stal předlohou naim autodráhovým. Díky.
Pak jsem jetě nael nějaký dalí, který jezdil Le Mans.
Kadopádně ze vech těch obrázků je baevná kombinace zcela patrná. Jen nevím, jak to udělat. Nemám stříkací modelářskou pistolku, tak asi vyhraje potisk samolepkami (sice to bude teí), jinak nevím.
Aktuální stav v listopadu 2007. Auto stříknuté Surfacerem, aby vynikly nerovnosti. Bohuel na přestavbu není momentálně čas.
| |
| |
|
|
dne November 11 2006 07:54:36
Já bych si nael nějaká fotos originálního vozu a podle toho bych ho také postavil. Od jednoho fandy se mi dostali do ruky fotky skutečného Shadowa a podle nich ho budu asi předělávat. Mám toti doma od HWSlot dva takové polovraky, které se chystám vzkřísit. Ale moc mu za ně dekuju. Jedem zůstane originál a druhý půjde podle skutečného vzoru. To samé bych pak rád udělal s Porsche 917K. Jeden zůstane originál a druhý v horím stavu se změní do barev Teamu Gulf LeMans 1970 Steve Mcqueena. Drím palce a jsem zvědav jak se ti to podaří. |
dne November 11 2006 13:00:36
Já osobně myju karoserie výhradně technickým benzínem. Kastli to neublíí a umyje to prakticky vechno včetně zbytků lepidla po samolepkách. Kdyby měl někdo zájem, mohu zaslat detailní fotografie vech aut od Europacupu (včetně) a favorita (bez). Vechna auta jsou ve 100% stavu mimo Lotusu, který je značně pokozený. Větina je bez drobných samolepek. A nalepim samolepky tak udělám nové fotky a polu je sem. Kontaktujte mě nejlépe na e-mail petr.adam.cz@seznam.cz |
dne November 11 2006 13:23:08
Jde o to jestli chce auto dělat podle skutečnosti nebo fantasie.V druhém případě doporučuji kombinaci ostře oranové a tmaví modré metalízy.Pracné,ale efektní.Alespoň já tuhle kombinaci "eru". |
dne November 11 2006 16:38:29
Ne řekl bych e tohle je určítě nějaká daí generace. pokusím se ti něco najít. Zatím |
dne November 12 2006 19:47:07
Jetě včera jsem ti poslal na mail fotečku toho realnýho mirage. Je to Mirage M3 Spyder se kterým krátce jezdil i Jacky Ickxx. Hledej na Yahoo Mirage M3 a hned ze začátku by ti měla vyjet stránka právě se jménem Jacky Ickxxe. Tam pár foteček najde ale nebrouzdal jsem celým Yahoo. Ale kdo hledá najde. |
dne November 12 2006 20:01:00
Tak se tom Yahoo se to vyobrazí asi a jako dvacátý odkaz, je to stránka věnovaná Jackymu Ickx. Je tam vidět přesnej vývoj tohoto Mirage M3, vznikl podle toho co jsem pochopil z klasického zastřeeného kupé M2. Fotky jsou sice černobílé ale je tam i odkaz na modely a v nich jsem nalez barevnou fotografii Mirage M3. koda jen e tam není z více úhlů. |
dne November 12 2006 22:48:04
To je on, ten co jsem nael. Mirage M3. Jinej nehledej pač to je podle veho On. |
dne November 25 2006 18:04:57
Zdravím vechny příznivce autodráhy. Dovolím si zde přednést svůj názor, jak bych ke konverzi vozu přistupoval já.
1. Studium archivního materiálu:
Podařilo se mi ve vemoných archivech vypátrat, e se jedná o vůz Mirage M3 z roku 1969 britského týmu J. W. Automotive Engineering. Jeho tvar a barevné řeení jsou dobře zachyceny na fotografii - Watkins Glen 13.6.1969, piloti Jacky Ickx, Jacky Oliver. Historie týmu mne natolik zaujala, e zvauji napsání samostatného článku, nebo tento tým má zásadní význam pro vytrvalostní závody na přelomu 60. a 70. let 20. století. Samozřejmě pokud o to budou mít ostatní příznivci zájem.
2. Úprava karosérie:
Standardním přístupem by bylo očitění karoserie a nástřik odpovídajícího světlemodrého odstínu, nalepení obtisků a závěrečný lak. Obtisky je moné koupit od Revell Monogram viz. obrázek.
Nadstandardním přístupem je celková konverze vozu, skládající se z očitění a upravení karoserie, vyrobení nové formy a vylisování nové karoserie, včetně jejího doplnění o charakteristické detaily. Samozřejmostí je osazení vozu na nový plastový podvozek. Zahraniční modeláři pro toto řeení pouívají podvozek, motor a pneumatiky FLY. Přínosem tohoto řeení by byl jedinečný model vozu, který dosud nikdo na světe nevyrábí!!! Kdy bude zájem, mohu na toto téma napsat článek doplněný bohatou fotodokumentací. Řeení je odkoukáno od jednoho anglického dráhového modeláře, který takto upravil stařičký model Carrera Ferrari 312 P, shodou okolností také pilotovaný Jacky Ickxem.
Pro povrchovou úpravu doporučuji stříkání modelářskou nebo profesionální grafickou pistolí s kompresorem. Pro zájemce z okolí Prahy mohu eventuelně něco stříknout.
Jetě jedna poznámka. Myslím si, e výroba modelu tohoto vozu na českou autodráhu byl, v době nastupující normalizace, malý zázrak. Proto mám pochopení pro rozměrovou a tvarovou nepřesnost. Jen pro zajímavost před měsícem jsem byl na návtěvě u pana arch. Richarda Vykovského, který je duchovním otcem vystřihovánek modelů F1 v ABC. Vyprávěl mi, na základě jakých podkladů tyto modely tenkrát vznikaly. Proto mám hluboký obdiv jak k němu, tak k tvůrcům modelu Mirage M3. A jetě jedna věc, modely Mirage od roku 1972 (téměř vechny fotografie v originálním článku) nemají nic společného se slavným týmem J. W. Automotive Engineering, i kdy je na nich také reklama GULF. Z podoby těchto vozů bych rozhodně nevycházel.
PS: Modeláři majícímu zájem o úpravu vozu Porsche 917 K z filmu Le Mans č. 20 vzkazuji, e tento model vlastním v limitované sérii, která je zcela autentická s originálem. Nabízím detailní fotografie celého modelu včetně reklam.
LS |
dne November 26 2006 14:05:38
Ahoj LS,
osobně se musím přiznat, e moje přestavba je spíe zcela amatérská a za auta vznikne to, co je v mých silách. Stříkací pistolku nevlastním, stříkám sprejem atd. Ani nejsem ten typ, který by si nechal namíchat stejnou RAL barvu, jako byla na originále. Spíe jen chci něco "jiného", ne je originální barva plastu tohoto vozu. Teď mám pauzu, ve stavbě budu pokračovat tak během 14 dnů. |
dne November 26 2006 21:02:41
Ahoj Pepino,
zcela chápu Tvůj názor. Jen jsem si myslel, e by bylo koda nevyuít příleitost a nepostavit touto cestou třeba 5 - 10 jedinečných karoserií, které se budou svou podobou blíit originálnímu vozu doloenému na oné fotografii. S autenticitou odstínu si nemusí dělat starosti. Tehdejí tvůrci vozů RALový, ani jiný vzorník patrně neměli. Barva vozů díky tomu tomu nebyla vdy zcela ve stejném odstínu. V případě Tvého zájmu jsem ochoten Ti karoserii do Tebou zvoleného odstínu nastříkat, nebo stříkací pistoli v ateliéru mám.
LS |
dne November 21 2007 08:41:09
Pepino jak vlastně skončila ta přestavba Mirage M3 do originálního válečného zbarvení?
Pokročilo to někam nebo jsi od té úpravy odstoupil? Byla by to koda, výsledek by mohl být skutečně zajmavý. |
dne November 22 2007 06:23:07
Mitchi, viz. nové foto v článku. Přesně vím, co s autem chci, ale není čas. Budou otvory na světla, jetě je potřeba odstranit nějaké nerovnosti atd. |
dne November 22 2007 22:42:03
Hlavně nepředělávej piloty. Těch by bylo koda (maj světlejí hlavu a CELEJ volant)! |
dne January 09 2008 16:29:22
chtěl bych se zeptat kolik stojí ten tmel,a jestli de namíchat s nějakou barvou |
dne January 09 2008 20:21:48
Cena je na obrazku napsaná, za 40 ml je to 150,- Kč. Míchat jsem nezkouel nebo pouívám vdy pouze v ploe, která se bude celá stříkat.
Z jinými nemám zkuenost, doporučuji fora plastikových modelářů. Od Gunze je toti těch tmelů více, něktéré jsou pro tětec, jiné pro stříkání apod. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
16
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 9
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|