AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 05:18:26 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Dráha Ninco - I. díl
 
Nechci tu popisovat, co je v každém prodejním letáku, ale chci se zmínit o tom, co mne v dobrém i špatném zaujalo.

Začnu s tím dobrým. Tak určitě je to povrch. Ninco má nejdrsnější povrch dráhy ze všech výrobců co znám (FARO, Carerra, SCX, Scalextric). Zkoušel jsem na něm jezdit i s auty bez magnetů a dá se to (na české hladké dráze, se mi kolikrát jen protočila kola a autíčko se ani nerozjelo).

Pak je to spojování jednotlivých dílců. Je čtyřbodové, ze spodní strany tratě. A po zacvaknutí do "zámečků" je spoj tak pevný, že jsem bez problémů jednou rukou přenesl 8 spojených dílů do jiné místnosti bez jakéhokoli poškození některého z osmi dílců !!!

Tuhost - tak zde si nejsem jistý, jestli je to kladná vlastnost, či nikoliv. Tra Ninca svoji tuhostí připomíná snad až výrobek z gumy. Velice měkký materiál. Své plus to má v tom, že na tra klidně můžete šlápnout a nic se nestane. (Pakliže nezprohýbáte vodící trolejky). Nic se neulomí, nepraskne, jen se to trochu prohne a zas narovná. Na druhou stranu, tato tra velice snadno kopíruje i ty nejmenší nerovnosti na podkladu. Ale zase na tu první stranu - kladnou - autíčka jsou na trati skoro neslyšitelná - jen bzučej motůrky.

Bohužel, i tento výrobek má svoje zápory. V důsledku měkkosti materiálu, jsou na 40cm rovinkách "lavory" - jeden až dva a to už z výroby. Při nízkých rychlostech není problém, ale v delším rovném úseku, autíčko začne nepříjemně nadskakovat. Jsem zvědav, jestli se to časem "usadí" nebo budu muset tyto dílce nějak vyztužovat.

A další "vada na kráse" je nestejný rozměr vodící drážky. Na obou koncích každého dílu se dosti zužuje již tak uzká vodící drážka (2,4mm). Takže se může zapomenout na to, jezdit na této dráze s autíčky, která májí vodítko 2,4 a více mm široké. Viz. foto. (použito se svolením autora Honzy)

Komentáře
Pecan dne December 04 2006 22:09:53
Dobrý článek (jen okrajově pravopissmiley). Připravuju podklady pro 2 články (oprava Shadow a úprava podvozků pro přichycení foáku). Do kterýho se mám pustit?
Mitch dne December 05 2006 07:37:09
Na první pokus moc dobrý a po technické stránce i zajmavý. Těmi lavory myslíš jako vyjetý koleje jako na normální silnici, propadlá dráha podél vodičů nebo jsou to hrby napříč dráhou, protože zrovna v těch místech je vespod dráha napříč vystužená?
HWSlot dne December 06 2006 23:58:45
Mitchi - nevím, jak popsat " lavor"smiley. Kolej je kolej a lavor je lavor. A je to spíš v místech, kde dráha vystužená není.
Dan dne December 14 2006 21:27:15
Hm hezké.Já si pod pojmem LAVOR představuju propalinu na traovém dílci (podle článku jsou nezvykle měkké).Zaujalo mě přichycení dílců (zacvakávací) a šířka napájecích kolejí
dickee dne January 03 2007 23:34:49
Ahoj, potvrzuji informaci o zůžení vodicí drážky. Když jsem dráhu prvně postavil tak jsem s hrůzou zjistil, že se tam moje nové auto od Carrery (Ford Mustang 1967) nevejde, resp. neprojede. Tak přišel na řadu pilník a trocha ruční práce a asi po 1/2 hodině vše bylo v pořádku a můj Mustang se po dráze prohání jak na road 66. smiley . To je taky rada pro ostatní kdo by Ninco pořizovali. Jinak mi tato dráha připadá kvalitní a měkost jednotlivých dílů dráhy spíše jako výhoda.
HWSlot dne January 11 2007 23:18:51
dickie to zůžení vodící drážky už mě trápí ze všeho nejmíň - vodítko hodím na mikrobrusku a je to.

Ale jak jsem zjistil, nejen že ty dílce maj "lavory", ale taky "kopce" !!!!Až jsem pjal podezření, jestli to Ninco nedělá v zájmu ochrany naschvál. Jde totiž o to, že mi v určitý zatáčce jiný autíčka než Ninca, nezatáčela. Trvalo mi hodně dlouho, než jsem problém idetifikoval. A zjistil jsem, že je to tím "kopcem" na který najedou přední kola, autíčko se nadzvedně i s vodítkem a jede si klidně rovně !!! Ne tak autíčka od Ninca - ty mají (aspoň ty co mám já) vodítko na pružince.

Jinak, pro ty co by si chtěli Ninco pořídit, tak jim to budu rozmlouvat !!!!
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Lotus Cortina (Revell)
Lotus Cortina (Revell)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 16
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio