AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 21:24:53 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Lis a Stahovák Pastorků
 
Tak jelikož jste projevili zájem o Stahovák na pastorky svých motorů tak jsem tedy něco skreslil. Vycházel jsem ze stahováku a lisu, který jsem si vyrobil asi před rokem páč už mě praní se s kladívkem a kleštěma nebavilo a navíc to odnášeli především pastorky. Projel jsem tedy pár webu zabívajících se SRC profi závody ( na dřevěných dráhách ) a našel pár přípravků, které lze běžným způsobem aplikovat i na domácích dráhách. Existuje nepřeberné množství způsobů a podob, kterými lze principu závitového lisu i stahováku docílit takže mé náčrtky rozhodně nejsou jedinou cestou jak uspět. Já šel jako každý kutil cestou Co Dům Dá a tak jsem se tedy na jedno odpoledne zavřel do dílny a koumal, ohýbal, pilovam, vrtal, řezal atd...

Těleso Stahováku a Lisu:
Nechci sem napsat přesný postup toho jak jsem to bastlil Já, pač to stejně každý budete dělat po svém se svým materiálem. A kdo by to tak chtěl dělat tak pro něj jsem připravil pár náčtků.
Nic méně jediné co by Vás mělo zajmat pokud půjdete svou vlastní cestou tak je to pár rozměrů, které jsem vyobrazil modrou barvou. Jsou to rozměry, které by jste měli dodržet. Je to více méně z provozního hlediska, Např: Kóta (55) A VÍCE znamená minimální rozsah pro to aby jste do prostoru Lisu mohli motor+pastorek+zašroubovaný trn vložit. Já jsem to dimenzoval na motory o třídu větší než jsou ty od Fara tedy Mabuchi 130 FLAT, ale na Mabuchi 240 FLAT, které jsou asi tak velké jako staré české motory IGLA v původních autíčkách.
Takové kóty tam jsou asi 3 což není mnoho omezení. Všechny ostatní si lze více méně udělat či přispůsobit po svém. Dále jsou tam kóty, které jsou uzavřeny v závorkách, ty znamenají přibližnou hodnotu +-1mm. Nikdo nečeká, že při ohýbání ve svěráku s palicí v ruce, takového kusu materiálu se trefíte do 1 desetiny milimetru. Z čehož vyplývá, že vrtat díry by jste měli až po naohýbání do finální poboby a pokud možno obě najednou. Tedy pokud máte tak dlouhé vrtáky. Ty díry totiž musí být přesně proti sobě a hlavně musí být v jedné ose což platí i o přesně vyřezaném závitu. TZN: když do toho závitu M5 zašroubujete nějaký hodně dlouhý šroub M5 tak jeho střed se musí potkat se středem protější díry aspoň s přesností na 0,5mm. To platí jak u Lisu tak dvakrát přísněji u stahováku protože tam musí trn šroubu projít až do protější díry. Navíc ta má ještě menší průměr, tak pozor na to. To to když se vám nepovede tak můžete začít znovu.

Šrouby:
Co se týče šroubů tak je nutné je upravit na soustruhu a nechat si na nich stočit konce na průměr 1,8mm v délce 5mm. Navíc je nutné aby špiška trnu byla jakoby s důlkem s čímž si soustružník většinou poradí po svém. Je to hlavně proto, aby Vám konec osy motoru nezkouzával z trnu. Osy motorů jsou většinou na koncích kulaté a vydutý trn se podle osy motoru vystředí a nedovolí mu zklouznout do boku. Po mém ročním používání vřele doporučuji zmiňované konce trnu ZAKALIT. Mě už se pomalu rozlézají do stran. Není se čemu divit, je to nejslabší a tlakem nejvíce namáhané místo.

Madla:
Záměrně jsem zvolil šrouby se šestihranou hlavou protože se na ně dá natlačit kdejaké víčko. Hroty šestihranu přenáší kroutící moment a jediné co je zapotřebí je zalít to nějakým lepidlem nebo pryskyřicí. Já použil víčka od sladkého mléka v tubě. Určitě to znáte. Ale šlo by použít i nějaké víčko od zubní pasty atd...

Předpokládané Nářadí:
Pilka na železo, pilník, Ruční či malá stojanová vrtačka a vrtáky, Vratidlo a závitníky, svěrák a kladivo, lepidlo. Víc mě nenapadá. Každopádně záleží na tom jak a z čeho to budete dělat.

Náčrtky:














Na případné dotazy rád odpovím.
Komentáře
Pepino dne January 17 2007 14:27:13
Díky Mitchi
Mitch dne January 17 2007 14:36:23
Nemᚠzač
mcfik dne January 18 2007 03:46:13
Šikula,díky.smiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
24
24
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 15
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio