|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Tak jeliko jste projevili zájem o Stahovák na pastorky svých motorů tak jsem tedy něco skreslil. Vycházel jsem ze stahováku a lisu, který jsem si vyrobil asi před rokem páč u mě praní se s kladívkem a kletěma nebavilo a navíc to odnáeli předevím pastorky. Projel jsem tedy pár webu zabívajících se SRC profi závody ( na dřevěných dráhách ) a nael pár přípravků, které lze běným způsobem aplikovat i na domácích dráhách. Existuje nepřeberné mnoství způsobů a podob, kterými lze principu závitového lisu i stahováku docílit take mé náčrtky rozhodně nejsou jedinou cestou jak uspět. Já el jako kadý kutil cestou Co Dům Dá a tak jsem se tedy na jedno odpoledne zavřel do dílny a koumal, ohýbal, pilovam, vrtal, řezal atd...
Těleso Stahováku a Lisu:
Nechci sem napsat přesný postup toho jak jsem to bastlil Já, pač to stejně kadý budete dělat po svém se svým materiálem. A kdo by to tak chtěl dělat tak pro něj jsem připravil pár náčtků.
Nic méně jediné co by Vás mělo zajmat pokud půjdete svou vlastní cestou tak je to pár rozměrů, které jsem vyobrazil modrou barvou. Jsou to rozměry, které by jste měli dodret. Je to více méně z provozního hlediska, Např: Kóta (55) A VÍCE znamená minimální rozsah pro to aby jste do prostoru Lisu mohli motor+pastorek+zaroubovaný trn vloit. Já jsem to dimenzoval na motory o třídu větí ne jsou ty od Fara tedy Mabuchi 130 FLAT, ale na Mabuchi 240 FLAT, které jsou asi tak velké jako staré české motory IGLA v původních autíčkách.
Takové kóty tam jsou asi 3 co není mnoho omezení. Vechny ostatní si lze více méně udělat či přispůsobit po svém. Dále jsou tam kóty, které jsou uzavřeny v závorkách, ty znamenají přiblinou hodnotu +-1mm. Nikdo nečeká, e při ohýbání ve svěráku s palicí v ruce, takového kusu materiálu se trefíte do 1 desetiny milimetru. Z čeho vyplývá, e vrtat díry by jste měli a po naohýbání do finální poboby a pokud mono obě najednou. Tedy pokud máte tak dlouhé vrtáky. Ty díry toti musí být přesně proti sobě a hlavně musí být v jedné ose co platí i o přesně vyřezaném závitu. TZN: kdy do toho závitu M5 zaroubujete nějaký hodně dlouhý roub M5 tak jeho střed se musí potkat se středem protějí díry aspoň s přesností na 0,5mm. To platí jak u Lisu tak dvakrát přísněji u stahováku protoe tam musí trn roubu projít a do protějí díry. Navíc ta má jetě mení průměr, tak pozor na to. To to kdy se vám nepovede tak můete začít znovu.
rouby:
Co se týče roubů tak je nutné je upravit na soustruhu a nechat si na nich stočit konce na průměr 1,8mm v délce 5mm. Navíc je nutné aby pika trnu byla jakoby s důlkem s čím si soustruník větinou poradí po svém. Je to hlavně proto, aby Vám konec osy motoru nezkouzával z trnu. Osy motorů jsou větinou na koncích kulaté a vydutý trn se podle osy motoru vystředí a nedovolí mu zklouznout do boku. Po mém ročním pouívání vřele doporučuji zmiňované konce trnu ZAKALIT. Mě u se pomalu rozlézají do stran. Není se čemu divit, je to nejslabí a tlakem nejvíce namáhané místo.
Madla:
Záměrně jsem zvolil rouby se estihranou hlavou protoe se na ně dá natlačit kdejaké víčko. Hroty estihranu přenáí kroutící moment a jediné co je zapotřebí je zalít to nějakým lepidlem nebo pryskyřicí. Já pouil víčka od sladkého mléka v tubě. Určitě to znáte. Ale lo by pouít i nějaké víčko od zubní pasty atd...
Předpokládané Nářadí:
Pilka na elezo, pilník, Ruční či malá stojanová vrtačka a vrtáky, Vratidlo a závitníky, svěrák a kladivo, lepidlo. Víc mě nenapadá. Kadopádně záleí na tom jak a z čeho to budete dělat.
Náčrtky:
Na případné dotazy rád odpovím.
| |
| |
|
|
dne January 17 2007 14:27:13
Díky Mitchi |
dne January 17 2007 14:36:23
Nemá zač |
dne January 18 2007 03:46:13
ikula,díky. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
05
Papír na domácí dráze
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 5
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|