AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 06:38:43 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Výměna vodítka na modelu Ferrari 575 GTS v měřítku 1:24 Carrera
 
Vánoce 2006 byly veselé pro člena našeho kroužku Jirku Č., protože pod vánočním stromkem našel nádherný model fy. Carrera, Ferrari 575 GTS v měřítku 1:24. Vzhledem k tomu, že Jirka nemá doma autodráhu, pak měřítko 1:24 nebylo špatnou volbou pro provoz na naší autodráze v DDM Větrník Liberec.



Celý natěšený přinesl model na první kroužek po vánocích a hned se pustil do vyzkoušení jeho jízdních vlastností. Ale ouha, hned v první zatáčce a pouze na napětí 10 V jel vůz rovně a vůbec neměl snahu zatáčet a hned vyjel z drážky. To se opakovalo pravidelně v každé zatáčce. Dovolil jsem si s modelem zajet také a situace se opakovala. Nepřejte si vidět zklamání ve tváři toho klučiny. Předával jsem autíčko Jirkovi s tím, že náprava je možná ve výměně vodítka, ale a se zeptá táty, jestli tu úpravu mohu provést. Příští schůzku Jirka autíčko přinesl a předal mi jej s tím, že táta souhlasí. Hned večer jsem auto vzal domů a odložil na svůj pracovní stůl. Čekaly mne ještě další dva dny plné práce a tak jsem se k autu dostal až v neděli.

První, co jsem musel udělat, bylo to, že jsem uvolnil 5 šroubků na podvozku a sundal karoserii, abych se dostal ke kabeláži vodítka a k destičce s elektronikou.



Na další fotografii můžete vidět na kolika místech je karoserie upevněna k podvozku.



A ještě jednou pohled na podvozek bez karoserie.



Po otočení podvozku horní stranou dolu můžete vidět pohled na vodítko typu „sklopka“. Určitě si vybavíte podobné provedení u starých podvozků Ites-Gonio u Forda GT 40. Rozdíl je v tom, že Carrera používá na každé straně dva sběrače za sebou a vodítko vrací do středové polohy pružina, která je uvnitř sklopky.



Po odšroubování destičky s elektronikou se objevil čep, kterým je sklopka upevněna k podvozku, a který je potřeba vysunout směrem nahoru a pak se sklopka s vodítkem dá sundat. Mým cílem bylo také to, aby se jednoduchou zpětnou montáží dal uvést model do původního stavu.



Následující fotografie nám ukazuje demontované vodítko od podvozku. Vodítko bylo připojeno dvoužilovým kabelem k destičce elektroniky.



Bylo potřeba také demontovat přední nápravu, která je přimontována k podvozku dvěmi šroubky. Ložiska přední hřídelky jsou bronzová a celá přední osa je vložena do držáku. Světe div se, všimněte si že v držáku je fosforbronzový plíšek, který je vlastně listovým perem – prostě přední náprava je odpružena!



Tak a teď již přišla ke slovu tvořivost. Spodní prolis je vhodným místem pro upevnění nového vodítka. Vhodnou destičku jsem vypiloval z jednostranného cuprextitu. Trochu to trvalo, protože se jedná o složitější tvar a stále jsem musel zkoušet.





Když se mi to nějak povedlo bylo potřeba destičku svrtat na dvou místech s podvozkem pro její upevnění, ta destička se nesmí pohybovat, je základem pro držák vodítka.



Materiál máme pohromadě: destička, vlastní držák vodítka z mosazného plechu tl. 1 mm, sběrače Alpha a vodítko od Kahozy.



Na měděnou folii destičky připájíme vystředěný mosazný držák vodítka a pro jistotu oba díly svrtáme a stáhneme trojkou šroubem s maticí. Poté do otvoru v držáku o průměru 5 mm vložíme vodítko a to zajistíme maticí M5, kterou dotáhneme tak, aby se vodítko volně otáčelo, ale nekloktalo na držáku. Do vodítka vsuneme sběrače, na které ve finále připojíme kabílek pro připojení na desku elektroniky.



Celý komplet pak přišroubujeme zespodu na podvozek v místech s otvory pomocí šroubů M3, které zajistíme zevnitř maticemi. Tak, a čeká nás první jízda, ale to je již jiná kapitola.



Článek dodal:
tom59herder
Komentáře
Ku_e dne January 23 2007 15:02:09
Docela šikovně uděláno...zlatý český ručičky...
smiley
Pepino dne January 23 2007 18:39:55
Tome,
pak nam napis, jak to jezdi a hlavne, v cem byl teda problem toho origos voditka. Nejak jsem to nepochopil krome toho, ze auto jelo porad rovne.
Mitch dne January 23 2007 20:34:09
Na to nemušíš být genius, Prostě bylo moc nízké. Na rozdíl od domácí dráhy jsou vodiče na dřevěné dráze utoneny pod úrovní dráhy asi o 1mm a drážka je ještě hlouběji, tudíž ti tam vodítko z domácí autodráhy téměř nezasáhne. Utopíš ho tam třeba jen na 3 mm a to je fakt málo.smiley
Honza dne January 24 2007 23:28:28
Někteří výrobci nabízeji i magnety na vodítko....smiley
H
vitek dne January 25 2007 21:41:52
Tak a kluk přišel o záruku smiley
Jinak skvělá inspirace a realizace. Díky.

Myslím, že tudy vede cesta v přizpůsobování autíček drahám.
Honza dne January 26 2007 01:00:08
Informaci o magnetech na vodítko jsem jen uvedl, protože existují, ale to už se fakt blíží tomu šroubu....smiley
I tu magnetickou barvu jsem uvedl jen, aby se o tom vědělo.
H
MPV dne February 23 2007 12:43:39
Ahoj. Meli by jste lepsi kdyby jste udeli ten drzak z nejake kalene ocely, protoze jinak se vam snadno ohne. A misto kuprexidu by bylo vhodneji pouzit mosaz nebo fosforbroz, protoze je to velice v hodne misto pro premisteni teziste co nejblize za voditko. A voditko Kahoza asi nikde nenajdete, podovejte se spise po voditku Cahozasmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
CARRERA Audi DTM
CARRERA Audi DTM
Z našich testů
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 18
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio