|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Výměna vodítka na modelu Ferrari 575 GTS v měřítku 1:24 Carrera |
| |
| Vánoce 2006 byly veselé pro člena naeho krouku Jirku Č., protoe pod vánočním stromkem nael nádherný model fy. Carrera, Ferrari 575 GTS v měřítku 1:24. Vzhledem k tomu, e Jirka nemá doma autodráhu, pak měřítko 1:24 nebylo patnou volbou pro provoz na naí autodráze v DDM Větrník Liberec.
Celý natěený přinesl model na první krouek po vánocích a hned se pustil do vyzkouení jeho jízdních vlastností. Ale ouha, hned v první zatáčce a pouze na napětí 10 V jel vůz rovně a vůbec neměl snahu zatáčet a hned vyjel z dráky. To se opakovalo pravidelně v kadé zatáčce. Dovolil jsem si s modelem zajet také a situace se opakovala. Nepřejte si vidět zklamání ve tváři toho klučiny. Předával jsem autíčko Jirkovi s tím, e náprava je moná ve výměně vodítka, ale a se zeptá táty, jestli tu úpravu mohu provést. Přítí schůzku Jirka autíčko přinesl a předal mi jej s tím, e táta souhlasí. Hned večer jsem auto vzal domů a odloil na svůj pracovní stůl. Čekaly mne jetě dalí dva dny plné práce a tak jsem se k autu dostal a v neděli.
První, co jsem musel udělat, bylo to, e jsem uvolnil 5 roubků na podvozku a sundal karoserii, abych se dostal ke kabelái vodítka a k destičce s elektronikou.
Na dalí fotografii můete vidět na kolika místech je karoserie upevněna k podvozku.
A jetě jednou pohled na podvozek bez karoserie.
Po otočení podvozku horní stranou dolu můete vidět pohled na vodítko typu sklopka. Určitě si vybavíte podobné provedení u starých podvozků Ites-Gonio u Forda GT 40. Rozdíl je v tom, e Carrera pouívá na kadé straně dva sběrače za sebou a vodítko vrací do středové polohy pruina, která je uvnitř sklopky.
Po odroubování destičky s elektronikou se objevil čep, kterým je sklopka upevněna k podvozku, a který je potřeba vysunout směrem nahoru a pak se sklopka s vodítkem dá sundat. Mým cílem bylo také to, aby se jednoduchou zpětnou montáí dal uvést model do původního stavu.
Následující fotografie nám ukazuje demontované vodítko od podvozku. Vodítko bylo připojeno dvouilovým kabelem k destičce elektroniky.
Bylo potřeba také demontovat přední nápravu, která je přimontována k podvozku dvěmi roubky. Loiska přední hřídelky jsou bronzová a celá přední osa je vloena do dráku. Světe div se, vimněte si e v dráku je fosforbronzový plíek, který je vlastně listovým perem prostě přední náprava je odpruena!
Tak a teď ji přila ke slovu tvořivost. Spodní prolis je vhodným místem pro upevnění nového vodítka. Vhodnou destičku jsem vypiloval z jednostranného cuprextitu. Trochu to trvalo, protoe se jedná o sloitějí tvar a stále jsem musel zkouet.
Kdy se mi to nějak povedlo bylo potřeba destičku svrtat na dvou místech s podvozkem pro její upevnění, ta destička se nesmí pohybovat, je základem pro drák vodítka.
Materiál máme pohromadě: destička, vlastní drák vodítka z mosazného plechu tl. 1 mm, sběrače Alpha a vodítko od Kahozy.
Na měděnou folii destičky připájíme vystředěný mosazný drák vodítka a pro jistotu oba díly svrtáme a stáhneme trojkou roubem s maticí. Poté do otvoru v dráku o průměru 5 mm vloíme vodítko a to zajistíme maticí M5, kterou dotáhneme tak, aby se vodítko volně otáčelo, ale nekloktalo na dráku. Do vodítka vsuneme sběrače, na které ve finále připojíme kabílek pro připojení na desku elektroniky.
Celý komplet pak přiroubujeme zespodu na podvozek v místech s otvory pomocí roubů M3, které zajistíme zevnitř maticemi. Tak, a čeká nás první jízda, ale to je ji jiná kapitola.
Článek dodal:
tom59herder | |
| |
|
|
dne January 23 2007 15:02:09
Docela ikovně uděláno...zlatý český ručičky...
|
dne January 23 2007 18:39:55
Tome,
pak nam napis, jak to jezdi a hlavne, v cem byl teda problem toho origos voditka. Nejak jsem to nepochopil krome toho, ze auto jelo porad rovne. |
dne January 23 2007 20:34:09
Na to nemuí být genius, Prostě bylo moc nízké. Na rozdíl od domácí dráhy jsou vodiče na dřevěné dráze utoneny pod úrovní dráhy asi o 1mm a dráka je jetě hlouběji, tudí ti tam vodítko z domácí autodráhy téměř nezasáhne. Utopí ho tam třeba jen na 3 mm a to je fakt málo. |
dne January 24 2007 23:28:28
Někteří výrobci nabízeji i magnety na vodítko....
H |
dne January 25 2007 21:41:52
Tak a kluk přiel o záruku
Jinak skvělá inspirace a realizace. Díky.
Myslím, e tudy vede cesta v přizpůsobování autíček drahám. |
dne January 26 2007 01:00:08
Informaci o magnetech na vodítko jsem jen uvedl, protoe existují, ale to u se fakt blíí tomu roubu....
I tu magnetickou barvu jsem uvedl jen, aby se o tom vědělo.
H |
dne February 23 2007 12:43:39
Ahoj. Meli by jste lepsi kdyby jste udeli ten drzak z nejake kalene ocely, protoze jinak se vam snadno ohne. A misto kuprexidu by bylo vhodneji pouzit mosaz nebo fosforbroz, protoze je to velice v hodne misto pro premisteni teziste co nejblize za voditko. A voditko Kahoza asi nikde nenajdete, podovejte se spise po voditku Cahoza |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
126
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 5
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|