AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:24:55 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Autodráhový multifunkční ovladač (2. část)
 
1. část článku je k dispozici zde.

Software a ovládání
Takže software je napsán v jazyce C a programovacím prostředí Freescale CodeWarrior for HC08/HCS08 v5.1 (volně ke stažení s licencí na 16 KB kódu zde) a licence zde. Pro stáhnutí se člověk musí zdarma zaregistrovat na www.freescale.com. Celkový počet řádek zdrojového kódu je přibližně 3500 a stále přibívá!

Ovládání (tzv. user interface?)
Po zapnutí do elektriky se objeví dvě úvodní obrazovečky s nápisem autodráha a potom s verzí aktuálního programu uvnitř dráhy.Tento úvodní stav lze urychlit stisknutím tlačítka RESET. Poté program volně přechází do režimu volná jízda. Mezi jednotlivými režimy se přepíná tlačítkem REŽIM (moc nápadité to asi není)

Volná jízda
Volná jízda vlastně nahrazuje původní režim autodráhy, tzn. podle toho jak zmáčkneme ovladač tak formulka jede a nic víc. Tlačítko brzda je zde trvale zapnuto na pomalou brzdu ( stejně jako když v původní autodráze pustil plyn – ale samozřejmě to lze jakkoliv předělat).



Jediná věc co je tu navíc oproti původní autodráze je po stisknutí tlačítka MENU možnost nastavit (tlačítkem NASTAV) hráčovu úroveň ve čtyřech krocích (Dítě, Nováček, Normální, Expert). Tato funkce je velmi důležitá při používání dráhy dětmi. Oni si myslí že jedou na plný plyn, ale auta jsou omezena na takovou rychlost, aby třeba nevyletěli ještě z dráhy při plném stisku ovladače. Nejvyšší stupeň dovoluje dosahovat maximálních rychlostí. Tímto není jen omezena maximální rychlost,ale je i přizpůsoben průběh rychlosti, aby se přizpůsobil na celý chod ovladače.



Trénink
Trénink už je snad zajímavější a hlavně zábavnější. Při průjezdu startovní čarou se změří čas minulého kola (na setiny vteřin) a pokud auto zajelo své nejlepší kolo krabička pípne, zabliká hráčovou diodou a hlavně napíše čas právě odjetého nejlepšího kola. Pokud ale auto nezajelo nejlepší kolo, poté se na displeji objeví informace kolik činil rozdíl času tohoto a nejlepšího kola- a tím hráč ví kolik mu chybělo. Tyto časy lze jednoduše vymazat tlačítkem RESET.

Při vstupu do menu (kupodivu tlačítkem MENU, tímto tlačítkem též přecházíme mezi jednotlivými kroky menu) máme možnost nastavit tyto věci:
- opět úroveň hráčů jako ve volné jízdě
- nastavit brzdy (normální , měkké, tvrdé a vypnuty).



Dalším stiskem MENU se přepneme do další možnosti a to Nastavit auta na startovní čáru. To se spustí tlačítkem NASTAV. Dojíždění na start je uděláno tak, že program nechá konstantní rychlostí auto objet jedno kolo a při dalším průjezdu 0,5 vteřiny před cílem zpomalí na velmi nízkou rychlost a tak se mu podaří přesně zastavit na startovní čáře. Pokud bych zkoušel brzdit ihned z větší rychlosti auto setrvačností vždy startovní čáru přejede. A pokud bych jel celou dobu nízkou rychlostí , tak nepřejedu ani jednu křižovatku.



- Zobrazení nejlepšího kola 1 hráče.
- Zobrazení nejlepšího kola 2 hráče.



Z jakéhokoliv menu se můžeme do hry vrátit tlačítkem RESET.

Závod



Při vstupu do tohoto režimu ( asi to nejlepší co se tu dá najít) se zobrazí jen nápis „Závodní režim“, pokračovat k závodu musíme nastavením parametrů tlačítkem MENU. Následnými kroky musíme projít:
- Opět nastavením úrovně obtížnosti (max rychlosti, hlavně skrze dětí) tak jako v předchozích dvou režimech.
- Počet kol – tlačítkem nastav si „nalupkáme“ na kolik kol pojedem závod. Do desíti přičíta po jednom kole, do 30 po 5 kolech a od 30 po deseti. Maximální počet kol je 250.



- Safety car – zde se povoluje možnost při závodu využívat možnosti Safety car režimu .Safety režim znamená že pokud bude nějaká kolize kdokoliv zmáčkne tlačítko Safety a až se auta vrátí na dráhu musí se hříšník co nehodu způsobil přiznat (tlačítkem na ovladači ) a dostane časovou pokutu. Během aktivního safety módu se nepočítá čas.



- Tomto kroku se nastaví velikost pokuty při safety car režimu. Nastavit lze s rozlišením desetiny vteřin až po hodnotu 25s.



- Brzdy (normální , měkké, tvrdé a vypnuty).
- V dalším kroku se nastaví typ závodu – jsou zde dvě možnosti:
- Nejlepší čas – klasika, kdo prostě dojede dřív
- Nejlepší kolo – vyhraje ten kdo prostě během závodu zajel lepší kolo



- V tomto kroku se jen čeká až budou hráči připraveni na závod. Připravenost se potvrdí tlačítkem na ovladači.



Po potvrzení auta sama automaticky dojedou na startovní čáru a semafor se rozsvítí červeně, pak žlutě a nakonec zeleně ale to asi každý zná. Kontrola ulitých startů je samozřejmostí, po takovémto nepovedeném startu je hříšník vrácen automaticky na start.

Během závodu je na displeji zobrazován aktuální čas závodu a kolo každého hráče. Pokud hráč zajede své nejlepší kolo, krabička pípne a zabliká jeho diodou.

Při závodu lze též spustit pauzu , poté se auta zastaví a čas se nepočítá.

Po dojetí prvního hráče do cíle krabička dlouze pípne a odpojí auto od napájení – zůstane stát. Až dojede i druhý hráč tak se zobrazí výsledkové skóre:
- Čas závodu vítěze (bliká jeho dioda)
- Nejlepší kolo vítěze (bliká jeho dioda)
- Čas nejlepšího kola vítěze (bliká jeho dioda)
- Rozdíl času obou hráčů (bliká vítězova dioda)
- Čas závodu druhého (svítí jeho dioda)
- Nejlepší kolo druhého (svítí jeho dioda)
- Čas nejlepšího kola druhého (svítí jeho dioda)

Tyto jednotlivé údaje se cyklicky zobrazují. Ukončit to lze buď:
- Tlačítkem RESET - ocitneme se sice v závodním režimu ale před nastavováním závodu
- Tlačítkem MENU - zopakuje nastavený závod – ocitneme se v kroku kde krabička čeká na potvrzení obou hráčů že jsou připraveni.

Další věci kolem softwaru
Z de jen, že ve všech případech kromě závodu a tréninku (ale v jejich menu ano) můžeme tlačítkem Jazyk přepínat komunikaci na displeji mezi angličtinou a češtinou.

Výroba
Velmi krátce tomuto tématu (pokud někdo má zájem mám i e-mail). Takže deska je jednostranná tzn. žádný problém při výrobě – Gerber soubory dám na vyžádání.

Procesor a H- bridge lze jako Hamply objednat na www.freescale.com hledejte přesně tyto typy - MC9S08AW60CFUE na strance www.freescale.com a MC33886VW na této stránce.

Převodník MAX3232 lze též objednat na této strance.

A pokud chcete naprogramovat lehce Freescale procesor a nedat do toho prachy doporučuji následující zařízení TBDML. Lze najít na webu třeba tady .

Schéma 1 ve formátu PDF ke stažení
Schéma 2 ve formátu PDF ke stažení
Schéma 3 ve formátu PDF ke stažení

Další fotografie



















Tak mnoho zdaru s autodráhou.

Petr Gargulák
Rožnov pod Radhoštěm
Komentáře
Pepino dne January 31 2007 22:26:00
Jak jsem psal už pod první částí článku, koukám jako jelen smiley
vitek dne February 01 2007 12:39:54
Skvělé, po tomto je mi to už jasnější. Zlaté valašské ruce a hlava.

Jen bych měl poznámku.V modu safety car by bylo zajímavé pokud by při jeho zapnutí auta kroužila konstatní rychlostí ne závisle na jezdci až do odstranění problému.

A druhá věc. Má to nějaký výstup do PC (jestli jsem ho nepřehlédnul) - export a následné uložení + tisk? Cpát to do Excel tabulky to bylo super hlavně pro ty co bádají nad zlepšováním aut, pořadatele soutěží ale i pro ty co dělají s dětmi.
Gargy dne February 01 2007 13:41:10
Je tam seriova linka (RS-232). Export do EXCELU neni nemozny. Napad do Safety modu si budu pamatovat ale musim jeste vyresit jak presne potom startovat - aby to bylo spravedlive. Nejnovejsi napad mam takovy ze jakmile auto vyleti z drahy - krabicka automaticky prejde do safety modu (lze totiz detekovat odber auticka) pokud to bude pred zavodem povoleno.
Ku_e dne February 05 2007 21:10:08
To je parádní zařízení a chtěl bych si to skusit, jak se s tím jezdí ap.smileyfakt jsem nadšenýsmileyzávidímsmileysmiley
Gargy dne February 20 2007 14:17:28
Tak automaticke zjistovani pritomnosti auticka na draze je jiz hotovo. A tez je konecne hotovy protokol na bezdratovy prenos a to znamena ze jiz pouziam dalkove ovladace. A je zde kapacita na bezdratove spojeni s PC. Vse funguje na 2.4GHz a technologii Zigbee.smiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Vítkov-Klokočov, 13.-15.7.2007
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 34
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio