|
Po | t | St | t | P | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Moje prvn seznmen se znakou SCX probhlo prostednictvm testovacho ovlu, kter nm zapjil oficiln esk distributor tto znaky.
Konkrtn se jednalo o set C1 F-1. Nejprve musm upozornit, e tento set standardn obsahuje dva vozy F1, my jsme vak mli k dispozici pouze samotnou tra. Z tohoto dvodu na dnm obrzku neuvidte vozy a ani se o nich v tto recenzi nedotete.
Oznaen C1 v nzvu produktu oznauje nejzkladnj a nejkrat tra. Ovl po sestaven zabr plochu 152 x 82 cm a jeho dlka in 3,20 m.
Cel ovl je ukryt v krabici s nepehldnutelnm erveno-ernm designem a vyobrazenm dvou zvodnch voz formule 1. Po odstrann vka ns ek pohled do polystyrnov formy s peliv vyznutmi otvory pro jednotliv dly drhy.
Krabice obsahuje tak jednoduch esk (univerzln pro vce druh set) manul a vtenm doplkem je brourka s vyobrazenmi okruhy, kter lze z dl (pokud jich mte dostaten poet) postavit.
Cel komplet obsahuje:
8 ks standardnch zatek
3 ks rovinek
1 ks napjec rovinky
2 ks ovlada
1 ks transformtor
Panely drhy jsou irok 15,6 cm a rozte drek je 7,8 cm. Dly jsou rozmrov toton s dly firmy Scalextric. Samotn panely drhy jsou z mkenho plastu a povrch drhy je velice hrub. Hrubost drhy je mnohem vt ne u pvodnch eskch autodrh. Pedpokldme, e tak bude dochzet k rychlejmu opoteben pneumatik ne je tomu u jinch vrobc a nkter zptn odezvy jezdc nm to potvrzuj. Uprosted dl drhy jsou velice dobe vidt vyven koleka, kter jsou pravdpodobn zbytky z pichycen panel v lic form.
Jednotliv dly se spojuj tak, e je k sob pilote do psmene V a pot sklopte do horizontln polohy. Pot je teba prsty z vrchu zatlait na msta, kde jsou ve spodn sti dl jednotliv spojovac elementy. Odmnou za tuto nmahu je vm dokonal spojen drhy.
Soust napjec rovinky jsou konektory na pipojen ovlada a trafa. Na tomto dlu je bohuel ne zcela kvalitn vyvedeno oznaen startovn ry.
Popisky na konektorech a vlastn konektory jsou oznaeny totonou barvou a nemuste tak pemlet, co kam zapojit. Ovladae jsou z prhlednho barevnho plasu a vypadaj na prvn pohled velice dtsky. Velice dobe se vak dr v ruce. Tlatko pro spnan je ovldno pomoc ukazovku.
Pro prvn testovac jzdu jsme si jako model vybrali Dallaru Indy od Scalextricu. Na namknut spout reaguje model docela svin a ovladam tak nelze pro jzdu nic vytknout. Pi pomalch prjezdech zatkami se bohuel projevila mal e drhy zadn kola formulky zasahovala z jedn poloviny mimo drhu. Adheze povrchu dovolovala naemu druhmu modelu Mercedesu DTM od Carrery s vyjmutm magnetem projdn zatek lehkm smykem.
Vzhledem k a hloubce vodicch drek nelze na drze jezdit s pvodnmi eskmi modely v. Favorita.
Velkou nevhodou drhy je jej plin mkkost. Pi blim pohledu bylo vidt, e se do panel pebr kad nerovnost podkladu (v naem ppad koberce). Ovladae se po cca 15 minutch drhy nijak moc nezahvaly, ale pi piichnut z nich byl ctit a nepjemn zpach.
Drhu tak meme ohodnotit prmrnou znmkou. Urit doporuujeme zakoupit dal dly pro rozen, u takovhoto malho setu si urit nevychutnte ten prav pocit zvodn. Mrz ns absence jakchkoliv mantinel.
Autodrhu nm k testovn zapjil esk distributor firmy SCX.
Zkladn sety SCX C1 mete zakoupit zde. | |
| |
|
|
dne February 04 2007 22:11:18
Na vlastn oi jsem vidl pna, kter nakoupil a zaplatil SCX dly dhy, jedno auto a doplky skoro za 16 tisc. Pokud si toto nkdy pete, tak bude nejneastnjm echem. Ani nechci domyslet kolik by za to ml bazarovch dl esk autodrhy nebo novch od Fara.
Docela mn pekvapila ta startovn ra. To snad malovali od ruky.
Ad prunost dl. Sice kopruj kadou nerovnost , ale nevad jim pokud se na n lpne, co se u autodrhy, kter je v kategorii hraek, me hodit. |
dne February 05 2007 11:02:25
Ovladae: v kadm setu jsou jinak barevn... nkd je konbinace ervenho a modrho, jinde jsou oba ern a maj jen jinak barevnou spou, jinde zase jsou cel bl do barvy snhu i svtle hnd do barvy duny atp.
Prvn zajet ovlada smrd jak u SCX, tak u Scalextricu. Po pr minutch jzdy "smrad" pestv...
Krajnice (obrubnky) a hrazen (mantinely)
V ovlech bohuel nejsou, daj se vak dokoupit. Ve vtch setech (osmiky a dle) ji krajnice jsou. Obvykle je vrobce upraveje dle poteby - mn barvu i tvar. Stadndardn se daj dokoupit krajnice zelen barvy a dlaj se jak pro vnj stranu zatky, tak i pro vnitn stranu zatky, samozejm i pro rovinky.
Povrch drhy:
ekl bych e velice hrub nen. Pokud bych ml hodnotit povrchy, tak nejvce hrub je povrch Ninco, pak SCX, pak Carrera, pak FARO a pln hladk je Scalextric.
Prunost dl:
zde je poteba brt v vahu, co je pro jezdce prioritn.
Ten kdo kupuje drhu pro mal dti, kter pes drhu v zpalu jzdy pes drhu pebhnou, jen aby si autko co nejrychleji nasadili jist ocen mkkost dl. Naopak zkuen zvodnk pes drhu obvykle nbh (i kdy znm i zkuen, co k nm pili e se jim stala ml nedoda )
Pokud bych ml srovnvat i toto, tak:
Netvrd se mi zd Carrera (plast), pak FARO (plast), pak Scalextric (guma), pak SCX (guma) a nejmk Ninco (guma).
Potisky na drze:
Ano, kvalita potisk drhy nen zrovna okouzlujc... kdy jsem se o potisky zaal zajmat u dovozce, bylo mi odpovzeno, e jsou to prost panl, e oni jsou v povaze lajdci a e to neberou jako chybu...
- hold nelb se Vm potisk? Tak si udlejte svj vlastn... asi tak njak to chpu j.
Z elektronickho pluenstv bych vypchnul:
elektronickou asomru, elektronick tachometr, startovn svtla, elektronick potadlo kol (lze v kombinace se startovnmi svtli udlat takovou brnu), a elektronickho trenra (umonuje zvodit s automaticky zenm protivnkem). |
dne February 05 2007 14:39:50
Chtl bych tmto podkovat Pepinovi za ve uveden test. Svmi zkuenostmi a piloenmi fotografiemi mi potvrdil mj nzor na SCX, kter jsem si udlal po zakoupen autodrhy SCX Norisring dlky 6,49 metru ve vprodeji v Nmecku v noru 2005. Za tuto autodrhu se dvma auty a tachometrem jsem dal necelch 1500,- K a dodnes si myslm, e to bylo dost. Jak je z fotografi vidt, nic se od t doby u SCX nezmnilo a to byla m drha vyrobena na jae 2004. M dal nzory na autodrhy SCX jsou:
1. Potisk autodrhy SCX Norisring vetn startovnho rotu a krajnic je velmi kvalitn. Nekvalita autodrhy, kterou popisuje Pepino, mohla bt zpsobena nejni cenovou kategorii testovanho vrobku. Vstupn kvalitu maj panl relativn dobrou. A nebo to je zpsobeno tm, e j vrobek koupil v Nmecku a Pepino testoval vrobek uren pro vchodn Evropu. Tento nzor vak, prosm, berte jako mou irou spekulaci.
2. Povrch drhy velmi hrub je. Mk pneumatiky doslova miz ped oima.
3. Dky historickm sponm jsou dly autodrhy SCX zcela kompatibiln s dly autodrh Scalextric clasik. To je pro mne vhoda, nebo kdy mi nkdy dojdou dly Scalextric, tak je mon jet pr metr pidat od SCX.
4. Ovladae mm v ernm proveden a ty natst jako dtsk hraky nehodnotm, prhledn vak skuten nevypadaj dobe.
5. Nkup autodrhy SCX ani jednotlivch aut nikomu nedoporuuji. Pro zskn vlastnho dojmu je nutn si osobn zajezdit s chrastcmi auty na hrub drze.
6. Vm si pspvku Rebase, nebo on je obchodnk a sv zbo mus hjit. Jeho nzor (obhajoba SCX) je napsn velmi taktn a kultivovan. Myslm si, e je pnosem, e se nezamil jen na jednu znaku, ale m rzn vrobce pro potencionln zkaznky na vbr. Docela rd bych si s nm nkdy popovdal a drm mu palce s prodejem FLY to je pln jin liga ne SCX.
Pro tene, kte si chtj pest mj nzor na autodrhu SCX jet jednou, pikldm vatek z textu, kter jsem uveejnil ve vlkn Porovnn autodrh:
Drha je vyrobena z prunho mkenho plastu. Rozmry drhy a svodidel s nikovmi psy jsou toton s dly Scalextricu, vetn uchycen. SCX je vlastn licence Scalextricu. Na kvalit drhy se za lta mnoho nezmnilo. Drha svm povrchem pipomn hrub smirkov papr a je velmi nron na opoteben pneumatik. Kvalita dlenskho zpracovn je vizuln hor ne v ppad originlnho Scalextricu. Adheze je tak hor. Manipulace pi rozloen drhy je nron na prsty. O podmnkch pechodu na digitln autodrhu SCX mi nen nic znmo.
SCX vyrb mnoho efektnch nesmysl, jako nap. digitln tachometr, kter ukazuje okamitou a nejvy dosaenou rychlost v kad drze. Tachometr je zapoteb vdy ocejchovat dle skuten podoby trat.
Modely SCX nedodruj vdy originln rozmry konkrtnch voz. Zvl markantn je to u voz F1. Zadn npravy maj ir rozchod ne povoluj oficiln technick regule F1. Vrazn to zlepuje jzdn vlastnosti v zatkch. Pedn npravy voz F1 jsou unifikovan, by natec. Modelov hodnocen vak v obou ppadech neodpovd skutenosti. Nap. u jednoho z poslednch model formuj Jordanu jsou vfuku pouze naznaeny prolisem na karoserii. U Scalextricu je osazen vfukov komn doplnn kovovm vystnm vfuku.
Magnety jsou obdlnkovho tvaru. Regulace ptlaku je umonna znnou svtl vky magnetu od trolej, co je realizovn dvma rouby. Motory a pevody jsou podstatn hlunj ne v ppad originl Scalextric. Systm napjen je rozdln. Jzdn vlastnosti voz F1 a placek jsou, dky irmu rozchodu zadnch kol a silnjm magnetm, v zatkch nadstandardn na rovinkch rychlost nesta na Scalextric. Trat se potom s F1 a plackami daj jezdit na pln plyn, co vede k nadmrnmu zatovn a opoteben motor. Jzdn vlastnosti voz s vym titm (DTM, Rally, ) jsou podprmrn ve srovnn s modely Scalextric.
Modelov vrnost zaostv za Scalextricem. Porovnn je patrn z bliho srovnn. U tech model se mi stalo, e karoserie byly zapren ji z vroby a jednou bylo zapoteb karoserii znovu peletit brusnou pastou. Tak se stalo, e barva karoserii byla nastkna i na pneumatikch. V posledn dob jsou modely osazeny diodami s tzv. xenonovm efektem. Svtivost je vt a na vt vzdlenost ne u Scalextricu, co se projev nap. pi nonch zvodech bez osvtlen trati.
Problmem je nkup doplk a dodvka nhradnch dl. Dky problematick dodvce nhradnch dl a nzkou kvalitou zpracovn a povrchov pravy ji modely SCX nekupuji. |
| |
|
|
| Pro odesln je nutn bt pihlen.
| |
|
|
|
|
Zapomnli jste heslo? Zadejte o nov zde.
| |
|
|
|
10
Pohr SCALEXTRIC 1. zvod
| |
|
|
| Pro zasln muste bt pihlen.
Dosud dn vzkazy.
| |
|
|
| Host: 4
dn len online
Registr. len klubu: 255
Neaktivovanch len: 0
Nejnovj len: Gobio
| |
|
|
|