AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 08:56:58 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Carrera NÜRBURGRING set – 25121
 
V dnešní představení se zaměříme opět na značku Carrera. Po autodráze pro začátečníky s označením GO!!! se dnes přeneseme o řadu výše a prohlédneme si set EvolutionN, konkrétně NÜRBURGRING set – 25121.

Označení EvolutioN nám říká, že dráha je v měřítku 1:24 a modely ve standardním 1:32. Stejně jako Carrera GO!!! i tento set je zabalen v kvalitní tvrdé krabici, která má tentokrát rozměry 62 x 50 x 11 cm. Skrz horní víko jsou vidět oba modely, které set obsahuje. V našem případě se jedná o Audi A4 DTM, Audi Sport Team Joest Racing „C. Abt“ 2005 a AMG-Mercedes DTM 2006.



Celý set pak kromě vozů obsahuje:
6 ks standardní rovinka
2 ks 1/4 rovinka
1 ks připojovací díl
12 ks zatáček 1/60°
2 ks mechanických ovladačů
1 ks transformátor
Mantinely různých délek vč. úchytů a zakončení
Sadu náhradích vodicích kartáčků
Podpěry tratě a spony dílů dráhy
Návod (i český) a malou Carrera produktovou brožuru

Bohužel již na úvod musím konstatovat, že přes počáteční nadšení při složení základního oválu a jízdy na něm bez jakýchkoliv dalších doplňků, mě vystřídalo jisté zklamání po sestavení celého kompletu. Ale o tom až v dalších odstavcích.



Po vyjmutí všech součástí z krabice nás čeká pohled na pořádnou kupu věcí Krabice obsahuje základní český návod a také záruční list. Ačkoliv si teď nejsem plně vědom ustanovení v zákoníku, narážím na první problém. Záruční list obsahuje formulaci: … záruka ztrácí platnost není-li řádně a úplně vyplněn záruční list ... Po otočení na druhou stranu na mě čekala bohužel jen prázdná nevyplněná políčka. Musím se přiznat, že dráhu jsem zakoupil přímo od výhradního distributora značky, proto mě i takováto „maličkost“ docela zaráží.







Jak již jsem psal výše, dráha je v měřítku 1:24. šířka dráhy je tak cca 19,6 cm a rozteč poté cca 9,8 cm. Jednotlivé díly dráhy jsou z tvrdého plastu a hrubost dráhy lze označit jako průměrnou.







Díly dráhy se spojují klasickým zasunutím. Na konci dílů jsou navíc plastové jazýčky. Spojení je velice pevné a odpojení tak vyžaduje spíše rychlé „vyškubnutí“.



Napájecí díl je rozšířen o malou únikovou zónu s barevnou krajnicí, ze které vystupují zásuvky pro jednotlivé konektory ovladačů a trafa. Napájecí díl je rovněž dílem startovním, obsahuje barevné logo firmy a startovní/cílovou lajnu. Zapojení ovladačů a trafa je jednoduché, nedá se nijak zaměnit.







Ovladače jsou klasické konstrukce s tlačítkem nahoře. Dobře sedí v ruce, mají tvarování na jednotlivé prsty. Osobně vlastním spíše menší ruku, proto mi dělá velký problém umístit palec na celou plochu tlačítka. Dostanu se spíše jen na dolní polovinu, jinak si musím ruku lehce posunout vzhůru. Pak mi ale ruka špatně sedí, takže jsem se musel naučit ovládat auta jen spodní polovinou tlačítka. Ještě jedno negativum, odvětrání ovladačů je rovněž jako u původních českých ovladačů skryto v dlani, proto dochází k zahřívání ovladačů.





Při stavění setového okruhu jsem se setkal ještě s dalšími problémy. Prvně set obsahuje pouze 6 ks podstavců pro nadjezd. 3 velikosti vždy po 2 kusech. Bohužel při takovémto počtu a velikosti jsem nebích schopen postavit ideální nadjezd. Vždy mi část tratě padala. Návod obsahuje pouze obrázek, jak podpěru přichytit ke spodu dílů, ale přesné rozestavění chybí.

Druhým problémem bylo pro mě osobně přichycení držáků. Chvíli mi trvalo, než jsem na postup přišel a i poté se mi zdálo, že to vyžaduje dost přesné přichycení při špatné manipulaci. Na konci jednoho dílu jsem si dokonce část kraje dílu rozlomil. Samotný mantinel jsem neprve zkoušel do držáku nasunout ze strany. To bohužel šlo dosti ztuha či vůbec. Proto jsem se pokoušel nejprve mantinel umístit do spodní drážky držáku a vrchní část držáku poté přes mantinel „přeháknout“. Chvílemi to šlo, chvílemi ne. U dílů, které byly ve vzduchu (nadjezd) se mi dokonce stávalo to, že při manipulaci s držákem mi držák vypadával z dílu, protože neměl oporu o zem a při menším naklopení okamžitě vypadnul.







Co se týče jízdy na okruhu, nesetkal jsem se s žádnými problémy. Auta akcelerují až od cca ¾ namáčknutí, při „brždění“ však zpomalují na celou dráhu tlačítka.





Produkt můžete zakoupit zde.
Komentáře
Mitch dne February 21 2007 09:54:19
Jestli je pravda co říkᚠtak si mě skutečně překvapil. To bych u Carrery nečekal. Podle mě jsou toto celkem zásadní nedostatky. Když se dívám na ten detail nalomeného rohu tak si říkám, že je to děsně slaboulinký. Pak ta záruka, to bych také nečekal, ale to sis měl zkouknout už při koupi. Mě osobně se protiví i ten vinutý kabel k ovladačům. To je dobré když mᚠdráhu dejme tomu na stole, ale pořád si k tomu sedat na zem by mě hodně rychle omrzelo. Sotna se hneš už zasebou tahᚠdráhu po zemi nebo ji nadzdviháváš.
vitek dne February 21 2007 10:45:27
Pár postřehů
1. Auta nejsou ze stejného ročníku seriálu DTM. Tzn., že se ve skutečnosti spolu na okruhu nepotkaly. V setu bych čekal vozy závodící spolu.
2. Jaký převodový poměr mají ta auta?
3. Řemeslně to na první pohled a podle fotek vypadá líp než SCX. Ale růžek se ulomil a to není dobrá vizitka.
4. Neznám taky podrobně zákon, ale myslím, že záruční list měl být vyplněný, ale taky vím, že u některých výrobků se potvrzuje až následovně - až je produkt vyzkoušen. A pokud dojede nevyplněná záruka při nákupu přes net, tak nezbývá než kontaktovat dodavatele a zaslat k potvrzení.
5. Ty kroucené šňůry jsou kvůli dětem. Nevím sice jak je to silné, ale pokud s tím dítě škubne, tak natáhne jen šňůru a netrhá kabel z připojení. Osobně se mi ta kroucená zamlouvá víc a dokonce zvažuju že ji předělám i na ovladače od Fara.smiley
Pepino dne February 21 2007 12:47:03
Auta budu recenzovat později (teda to AUDI), ale nikde se mi k nim nepodařilo najíz žádné údaje. Ani na stránkách Carrery (rozměry, motor, převody) prostě nic. Ale třeba blbě hledám.

Co se týče zpracování, vypadá to na první pohled fakt dobře. U autíček pak na první dobře a na druhý už nic moc. Na karoseriích jsou otřepky atd.

Ty mantinely mě vážně na .... nenadchly.

Co se týče šňůry, nevidím v kroucení žádný problém. Spíše bych přivítal delší dráty od trafa, protože při nedostatku prostoru mám ovládací panel směrem ke mně, kdežto díra na elektriku je na opačné straně na zdi, což je ale obecně problém všech dráh.
Rebas dne February 21 2007 14:55:01
Jen pro upřesnění... dráha je široká 19,8 cm v měřítku 1:24.

Dle mého názoru by ještě mělo být na faotografii ukázáno, že se mezi spoje drah dávají obousměrné červené zámky které jsou součástí balení (jsou vidět na fotce).

A také za jak dlouho se okruh postavil...

Ohledně aut v setu chybí napsáno, že lze auta přepólovat (jedno tedy může jet třeba vlevo a druhé vpravo - prostě v protisměru).

Jinak koukám, že začínáte chápat... v současné době neexistuje na trhu značka autodráh, která by byla naprosto bezproblémová smiley
Pepino dne February 21 2007 15:59:27
JJ, na ty červene spojky jsem zapoměl. Okruh jsem nakonec komplet ani nepostavil, jen dráhu bez mantinelů.

Auta budu recenzovat zvl᚝. Ano, polarita je výhodou, nemusíte tak přehazovat konektory od trafa.

Bezproblémové nebude jistě nic, ale vzhledem např. k cenám dílů Carrery, mě to zase až tak nenadchlo.
vitek dne February 22 2007 08:45:15
Osobně to přehazování polarity za výhodu nepovažuji. V autíčku je navíc hromádka kabelů a destička a přepínač. Ale je to pohodlené.
Ono je to těžké. Carrera jsou hračky a v šílené konkurenci a tlaku na cenu to odnáší kvalita - dětem to tak stačí. A licenční podmínky na DTM to asi snesou.

To Pepino Až budeš dělat recenzi, tak holt autíčko rozmontuješ a zoubky spočítᚠsmiley
LS dne February 22 2007 19:11:12
U všech výrobců se do setů dávají hůře zpracovaná auta, než jaká se prodávají samostatně v krabičkách - by se jedná o autentické modely. O kvalitě limitovaných sérií ani nemluvím.

Kvalita povrchové úpravy a detailů u Carrery vykazují za poslední dobu obrovské zlepšení. S SCX se to nedá srovnat. Oproti FLY, Scalextricu, Spiritu nebo Slot.itu je však stále so dohánět.
HWSlot dne February 24 2007 22:59:29
To LS - nemyslím, mám i Ninca v krabičkách a..... musel jsem je poupravit, jinak to nejezdilo.(Chci o tom napsat něco delšího)Je to podle mě spíš kus od kusu, či od serie. Některý autíčka od Carrery jezděj extraligu, jiný se po dráze sotva plazej. Zatím nemůžu zodpovědně říct, že VŠECHNY autíčka od výrobce " X " jsou ty nej !
LS dne February 25 2007 23:59:50
Pro HWSlota: Ještě jednou opakuji. Auta vkládaná do autodráhových setů nejsou tak kvalitní jako auta prodávaná zvl᚝ v krabičkách. Horší bývají motory, pneumatiky, ložiska, povrchová úprava, magnety, ... Výrobce musí na něčem ušetřit, aby srazil cenu dolů. Sety se vyrábějí jako dětské hračky, modeláři a sběratelé si kupují auta zvl᚝.

Tato informace není z mé hlavy, vím to od distributorů různých výrobců autodráh.
HWSlot dne February 27 2007 21:31:06
Pro LS -ještě jednou opakuji smiley mám i Ninca v krabičkách a dodávám, že nejen Ninca.Mám v krabičkách i Carrery,ale taky Flye a Revelly a ty dvě firmy snad ani sety nedělaj. Přesto jejich autíčka jsou "každý jiný". SCX je úplně mimo. (nemluvím o digi) a Scaletxtric mám dvě - u jednoho jsem musel vyměnit motor i magnet a na to druhý se zatím jen koukám - Vandwall F1. Tam maj nějaký kulatý vodítko a to na mojí dráze dělá neplechu. Zkusím ho vyměnit za vodítko od Ninca s pružinkou a pak budu vědět víc o "kvalitě" "krabičkovejch" autíčeksmileysmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
21
21
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 7
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio