|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Carrera NÜRBURGRING set 25121 |
| |
| V dnení představení se zaměříme opět na značku Carrera. Po autodráze pro začátečníky s označením GO!!! se dnes přeneseme o řadu výe a prohlédneme si set EvolutionN, konkrétně NÜRBURGRING set 25121.
Označení EvolutioN nám říká, e dráha je v měřítku 1:24 a modely ve standardním 1:32. Stejně jako Carrera GO!!! i tento set je zabalen v kvalitní tvrdé krabici, která má tentokrát rozměry 62 x 50 x 11 cm. Skrz horní víko jsou vidět oba modely, které set obsahuje. V naem případě se jedná o Audi A4 DTM, Audi Sport Team Joest Racing C. Abt 2005 a AMG-Mercedes DTM 2006.
Celý set pak kromě vozů obsahuje:
6 ks standardní rovinka
2 ks 1/4 rovinka
1 ks připojovací díl
12 ks zatáček 1/60°
2 ks mechanických ovladačů
1 ks transformátor
Mantinely různých délek vč. úchytů a zakončení
Sadu náhradích vodicích kartáčků
Podpěry tratě a spony dílů dráhy
Návod (i český) a malou Carrera produktovou brouru
Bohuel ji na úvod musím konstatovat, e přes počáteční nadení při sloení základního oválu a jízdy na něm bez jakýchkoliv dalích doplňků, mě vystřídalo jisté zklamání po sestavení celého kompletu. Ale o tom a v dalích odstavcích.
Po vyjmutí vech součástí z krabice nás čeká pohled na pořádnou kupu věcí Krabice obsahuje základní český návod a také záruční list. Ačkoliv si teď nejsem plně vědom ustanovení v zákoníku, naráím na první problém. Záruční list obsahuje formulaci:
záruka ztrácí platnost není-li řádně a úplně vyplněn záruční list ... Po otočení na druhou stranu na mě čekala bohuel jen prázdná nevyplněná políčka. Musím se přiznat, e dráhu jsem zakoupil přímo od výhradního distributora značky, proto mě i takováto maličkost docela zaráí.
Jak ji jsem psal výe, dráha je v měřítku 1:24. ířka dráhy je tak cca 19,6 cm a rozteč poté cca 9,8 cm. Jednotlivé díly dráhy jsou z tvrdého plastu a hrubost dráhy lze označit jako průměrnou.
Díly dráhy se spojují klasickým zasunutím. Na konci dílů jsou navíc plastové jazýčky. Spojení je velice pevné a odpojení tak vyaduje spíe rychlé vykubnutí.
Napájecí díl je rozířen o malou únikovou zónu s barevnou krajnicí, ze které vystupují zásuvky pro jednotlivé konektory ovladačů a trafa. Napájecí díl je rovně dílem startovním, obsahuje barevné logo firmy a startovní/cílovou lajnu. Zapojení ovladačů a trafa je jednoduché, nedá se nijak zaměnit.
Ovladače jsou klasické konstrukce s tlačítkem nahoře. Dobře sedí v ruce, mají tvarování na jednotlivé prsty. Osobně vlastním spíe mení ruku, proto mi dělá velký problém umístit palec na celou plochu tlačítka. Dostanu se spíe jen na dolní polovinu, jinak si musím ruku lehce posunout vzhůru. Pak mi ale ruka patně sedí, take jsem se musel naučit ovládat auta jen spodní polovinou tlačítka. Jetě jedno negativum, odvětrání ovladačů je rovně jako u původních českých ovladačů skryto v dlani, proto dochází k zahřívání ovladačů.
Při stavění setového okruhu jsem se setkal jetě s dalími problémy. Prvně set obsahuje pouze 6 ks podstavců pro nadjezd. 3 velikosti vdy po 2 kusech. Bohuel při takovémto počtu a velikosti jsem nebích schopen postavit ideální nadjezd. Vdy mi část tratě padala. Návod obsahuje pouze obrázek, jak podpěru přichytit ke spodu dílů, ale přesné rozestavění chybí.
Druhým problémem bylo pro mě osobně přichycení dráků. Chvíli mi trvalo, ne jsem na postup přiel a i poté se mi zdálo, e to vyaduje dost přesné přichycení při patné manipulaci. Na konci jednoho dílu jsem si dokonce část kraje dílu rozlomil. Samotný mantinel jsem neprve zkouel do dráku nasunout ze strany. To bohuel lo dosti ztuha či vůbec. Proto jsem se pokouel nejprve mantinel umístit do spodní dráky dráku a vrchní část dráku poté přes mantinel přeháknout. Chvílemi to lo, chvílemi ne. U dílů, které byly ve vzduchu (nadjezd) se mi dokonce stávalo to, e při manipulaci s drákem mi drák vypadával z dílu, protoe neměl oporu o zem a při mením naklopení okamitě vypadnul.
Co se týče jízdy na okruhu, nesetkal jsem se s ádnými problémy. Auta akcelerují a od cca ¾ namáčknutí, při brdění vak zpomalují na celou dráhu tlačítka.
Produkt můete zakoupit zde. | |
| |
|
|
dne February 21 2007 09:54:19
Jestli je pravda co říká tak si mě skutečně překvapil. To bych u Carrery nečekal. Podle mě jsou toto celkem zásadní nedostatky. Kdy se dívám na ten detail nalomeného rohu tak si říkám, e je to děsně slaboulinký. Pak ta záruka, to bych také nečekal, ale to sis měl zkouknout u při koupi. Mě osobně se protiví i ten vinutý kabel k ovladačům. To je dobré kdy má dráhu dejme tomu na stole, ale pořád si k tomu sedat na zem by mě hodně rychle omrzelo. Sotna se hne u zasebou tahá dráhu po zemi nebo ji nadzdvihává. |
dne February 21 2007 10:45:27
Pár postřehů
1. Auta nejsou ze stejného ročníku seriálu DTM. Tzn., e se ve skutečnosti spolu na okruhu nepotkaly. V setu bych čekal vozy závodící spolu.
2. Jaký převodový poměr mají ta auta?
3. Řemeslně to na první pohled a podle fotek vypadá líp ne SCX. Ale růek se ulomil a to není dobrá vizitka.
4. Neznám taky podrobně zákon, ale myslím, e záruční list měl být vyplněný, ale taky vím, e u některých výrobků se potvrzuje a následovně - a je produkt vyzkouen. A pokud dojede nevyplněná záruka při nákupu přes net, tak nezbývá ne kontaktovat dodavatele a zaslat k potvrzení.
5. Ty kroucené ňůry jsou kvůli dětem. Nevím sice jak je to silné, ale pokud s tím dítě kubne, tak natáhne jen ňůru a netrhá kabel z připojení. Osobně se mi ta kroucená zamlouvá víc a dokonce zvauju e ji předělám i na ovladače od Fara. |
dne February 21 2007 12:47:03
Auta budu recenzovat později (teda to AUDI), ale nikde se mi k nim nepodařilo najíz ádné údaje. Ani na stránkách Carrery (rozměry, motor, převody) prostě nic. Ale třeba blbě hledám.
Co se týče zpracování, vypadá to na první pohled fakt dobře. U autíček pak na první dobře a na druhý u nic moc. Na karoseriích jsou otřepky atd.
Ty mantinely mě váně na .... nenadchly.
Co se týče ňůry, nevidím v kroucení ádný problém. Spíe bych přivítal delí dráty od trafa, protoe při nedostatku prostoru mám ovládací panel směrem ke mně, kdeto díra na elektriku je na opačné straně na zdi, co je ale obecně problém vech dráh. |
dne February 21 2007 14:55:01
Jen pro upřesnění... dráha je iroká 19,8 cm v měřítku 1:24.
Dle mého názoru by jetě mělo být na faotografii ukázáno, e se mezi spoje drah dávají obousměrné červené zámky které jsou součástí balení (jsou vidět na fotce).
A také za jak dlouho se okruh postavil...
Ohledně aut v setu chybí napsáno, e lze auta přepólovat (jedno tedy můe jet třeba vlevo a druhé vpravo - prostě v protisměru).
Jinak koukám, e začínáte chápat... v současné době neexistuje na trhu značka autodráh, která by byla naprosto bezproblémová |
dne February 21 2007 15:59:27
JJ, na ty červene spojky jsem zapoměl. Okruh jsem nakonec komplet ani nepostavil, jen dráhu bez mantinelů.
Auta budu recenzovat zvlá. Ano, polarita je výhodou, nemusíte tak přehazovat konektory od trafa.
Bezproblémové nebude jistě nic, ale vzhledem např. k cenám dílů Carrery, mě to zase a tak nenadchlo. |
dne February 22 2007 08:45:15
Osobně to přehazování polarity za výhodu nepovauji. V autíčku je navíc hromádka kabelů a destička a přepínač. Ale je to pohodlené.
Ono je to těké. Carrera jsou hračky a v ílené konkurenci a tlaku na cenu to odnáí kvalita - dětem to tak stačí. A licenční podmínky na DTM to asi snesou.
To Pepino A bude dělat recenzi, tak holt autíčko rozmontuje a zoubky spočítá |
dne February 22 2007 19:11:12
U vech výrobců se do setů dávají hůře zpracovaná auta, ne jaká se prodávají samostatně v krabičkách - by se jedná o autentické modely. O kvalitě limitovaných sérií ani nemluvím.
Kvalita povrchové úpravy a detailů u Carrery vykazují za poslední dobu obrovské zlepení. S SCX se to nedá srovnat. Oproti FLY, Scalextricu, Spiritu nebo Slot.itu je vak stále so dohánět. |
dne February 24 2007 22:59:29
To LS - nemyslím, mám i Ninca v krabičkách a..... musel jsem je poupravit, jinak to nejezdilo.(Chci o tom napsat něco delího)Je to podle mě spí kus od kusu, či od serie. Některý autíčka od Carrery jezděj extraligu, jiný se po dráze sotva plazej. Zatím nemůu zodpovědně říct, e VECHNY autíčka od výrobce " X " jsou ty nej ! |
dne February 25 2007 23:59:50
Pro HWSlota: Jetě jednou opakuji. Auta vkládaná do autodráhových setů nejsou tak kvalitní jako auta prodávaná zvlá v krabičkách. Horí bývají motory, pneumatiky, loiska, povrchová úprava, magnety, ... Výrobce musí na něčem uetřit, aby srazil cenu dolů. Sety se vyrábějí jako dětské hračky, modeláři a sběratelé si kupují auta zvlá.
Tato informace není z mé hlavy, vím to od distributorů různých výrobců autodráh. |
dne February 27 2007 21:31:06
Pro LS -jetě jednou opakuji mám i Ninca v krabičkách a dodávám, e nejen Ninca.Mám v krabičkách i Carrery,ale taky Flye a Revelly a ty dvě firmy snad ani sety nedělaj. Přesto jejich autíčka jsou "kadý jiný". SCX je úplně mimo. (nemluvím o digi) a Scaletxtric mám dvě - u jednoho jsem musel vyměnit motor i magnet a na to druhý se zatím jen koukám - Vandwall F1. Tam maj nějaký kulatý vodítko a to na mojí dráze dělá neplechu. Zkusím ho vyměnit za vodítko od Ninca s pruinkou a pak budu vědět víc o "kvalitě" "krabičkovejch" autíček |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
153
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 4
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|