|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Objevte nový rozměr zábavy s digitální autodráhou SCX |
| |
| Minulý týden jsem se cestou ze kolení zastavil na okraji Prahy a na několik dnů sobě zapůjčil od pana Řebíčka k testování digitální autodráhu značky SCX.
Úvodem chci říci, e se nejedná o standardní prodejní set, ale o jakousi směs různých dílů a také chci upozornit na to, e zde zveřejněná dráha je ji delí dobu v pouívání, proto mohou být na fotografiích některé díly velice opotřebené či dokonce naprasklé (karoserie autíček) apod.
Celou cestu z Prahy do Hradce jsem přemýlel, jak velký můe být rozdíl mezi analogovou a digitální dráhou a zda je cesta k digitálu u autodráh cestou správnou či nikoliv. Dovolím si malé odbočení. Před cca 4 měsíci jsem začal stavět modelovou eleznici a tam je to naprosto stejné. Analog postupně ustupuje a vemu vévodí digitální ovládání. Zde jsou bohuel ceny jednotlivých výrobků obou řad více ne rozdílné. Jak jednotlivé díly dráhy, tak i samotné lokomotivy. Proto jsem se obával něčeho podobného i u autodráh.
Byl jsem poté velice potěen, kdy jsem při porovnání cen autodráh zase a tak veliký rozdíl nenael. Ano, digitální dráha je draí, ale na autíčku je to kolem 100,- Kč a na jednotlivých dílech dráhy je to podobné. Nevýhodou je samozřejmě to, e kadé takovéto nepatrné navýení dílů vám zvedne cenu celého prodejního setu o několik tisíc. Vzruení a nový rozměr při závodění vak spoustě kupujícím stojí za tu investici.
Na první pohled vypadá ve jako klasická dráha. Autíčka, dráha, krajnice, ovladače. Při bliím prozkoumání jsou ji některé rozdíly patrné. Ale začněme od začátku.
Díly digitální SCX dráhy jsou opět hrubí ne u ostatních značek, v porovnání s analogovou řadou SCX je vak digitální dráha o něco jemnějí.
Jednotlivé díly se do sebe pasují pouhým zatlačením. Klasické jazýčky jsou zde nahrazeny měkčenými plastovými ipkami, které zapadnou do protějího dílu. Díly u sebe drí velice dobře. Oddělení se řeí rychlý vykubnutím. Jak rychle se ony ipky ochodí nelze posoudit.
Portfolio SCX dílů je velice nepřeberné, proto lze postavit celou řadu různých okruhů s velkou moností úprav. Na obrázku je vidět např. zúení/rozíření, které lze např. pouít jako vjezd a výjezd z boxů.
Ovladače jsou u digitálu oproti analogu velkým krokem vpřed. Velice dobře pasují do ruky. Snad zatím nejlépe ze vech, které jsem mohl v ruce odzkouet. Části ovladače jsou pogumovány, čím se zabraňuje sklouznutí ruky a guma také částečně odvádí pot. Chod spodního ovladače je příjemný a auta zabírají hned od začátku namáčknutí. Vrchní tlačítko poté slouí k digitálním potřebám. Jako velkou slabinu vak povauji to, e ono pogumování je řeeno ve spodní i horní části vdy jedním kusem v celku, který tak přechází z jedné strany ovladače na druhou. Při potřebě otevření ovladače (rozroubování) tak je nutné gumu odtrhnout a poté zase přilepit či lépe hned na začátku rozdělit slabým řezem iletkou na dvě poloviny. Ovladače jsou to řídicího panelu zapojeny pomocí kroucené ňůry a telefonní koncovkou.
Ovládací panel je to, co vás hned na první pohled upoutá. Velký edý plastový díl se spoustou tlačítek, zdířek, diod a velkým sklopným informačním panelem.
Nyní si řekněme, jak vlastně ten pan Digitál pracuje. Poté si představíme dalí monosti dráhy.
Digitální systém SCX pracuje na velice jednoduchém principu. Mezi předními koly je uloen celý systém digitálního ovládání. Znamená to, e auta nemají přední osu, ale obě kola jsou nezávisle zavěena a dokonce odpruena. Uprostřed centrály je dlouhé rameno, které se dotýká kolíku který prochází středem vodítka. Mezi ramenem a centrálou je malý magnet. Při stisknutí digitálního tlačítka magnet přitáhne rameno dolů, to tak zatlačí na kolík a tím se z vodítka vysune dolů dalí malý kolíček, které poté před kříením sám přehodí výhybku do druhého směru (omlouvám se za ty kolíky a kolíčky, ale nevím, jak jinak to pojmenovat). Ve íleně jednoduché. Pro předjídění se nejvíce vyuívá panel kříení, který můete pouít obousměrně. Po přejetí jednoho vozu ihned reaguje na dalí. Nutností je pouze ve správný okamik stisknout správné tlačítko.
Jetě jsem zapomněl zmínit ten nejzásadnějí rozdíl mezi analogem a digitálem. V digitální dráze je stálé napětí 18 V a vy tak ovládáte přímo jednotlivá autíčka, která si před jízdou vdy přiřadíte k vlastnímu ovladači. Poloíte-li na dráhu analogové autíčko, okamitě se vám rozjede maximální rychlostí po dráze a patrně skončí v kotrmelcích na úrovni nejblií zatáčky. Autíčko přiřadíte jednodue pomocí programovacího tlačítka CAR PROGRAM a poté namáčknutí tlačítka na vaem ovladači. Důleité je, aby v tu dobu bylo na sráze pouze jedno autíčko, jinak si pod ovladač přiřadíte vechna auta, která jsou tou dobou na dráze.
Ji jsem se zmínil o vjezdu do boxů. Ano, i toto je drobnost, která dělá z jízdy na digitální dráze SCX vzruující zábavu. Před kadou jízdou můete, stejně jako v klasických závodech, doplnit do vaeho vozu určité mnoství paliva. O jeho stavu vás informuje hlavní panel na řídicím pultem. Jízdou vám palivo ubývá, co na druhé straně samozřejmě vede k rychlejí jízdě!!! Změna barvy u posledních dvou dílků na info panelu informuje, e ji jedete na rezervu. Při posledním dílku začne vůz na dráze pocukávat a vy máte dvě monosti. Buď zkusíte dojet do cíle na zbytek paliva (pokud se vám to nepovede, auto na dráze zastaví a vy ji v tomto závodě nemůete pokračovat) nebo zajedete (pouze povolenou rychlostí) do boxů. Tam vás čeká rychlá práce rukou: otevřít nádr načerpat potřebné mnoství paliva (vidíte na info panelu) zavřít nádr a odjet z boxů. V případě rychlého vjezdu do boxů vám není umoněno palivo načerpat a musíte tudí znovu absolvovat okruh a zkusit znovu. V boxech mohou být v jeden okamik vechna vozidla (záleí pouze na délce boxové uličky).
Máte-li zakoupeny některé z SCX doplňků, můete např. vidět časy jednotlivých kol závodu, vae umístění či kolik kol zbývá do konce závodu. Jednoduchým zapojením druhého ovládacího pultu můete rozířit počet závodníků na 6, co je vak i standardní maximální počet na dráze této značky.
Závěrem chci říci, e jsem nepopsal vechny monosti, které SCX dráha nabízí (samozřejmě svícení aut, sníení rychlosti aut pro jedění dětí apod.), ale pouze se snail v krátkosti popsat tento nový systém, protoe jak nám vyplynulo z ankety, ne kadý byl s digitálním systémem seznámen.
Osobně musím napsat, e mě tento systém značky SCX oslovil a do budoucna uvauji o jeho pořízení.
V případě, e máte dalí dotazy k SCX digitální dráze, pite je prosím dolů pod článek. Díky.
Kompletní sortiment SCX DIGITAL můete zakoupit zde. | |
| |
|
|
dne March 02 2007 18:32:53
Vývoji neporučíme Ale rád bych si to vyzkouel - hlavně samotné jedění |
dne March 02 2007 19:16:21
Něco bych měl? Kolik na to stojej nový tlumiče a ten děsně jednodůchý systém přehazování výhybek? Podle fotky bych tipnul, e je to na výměnu celého vodíka. A je vůbec moné si pro digitál udělat svůj vlastní vůz doma? TZN pořídit si samotnou elektroniku a díly umonující přehazování výchybek?
Nechci tu být za rejpala, osobně mi ten systém imponuje, ale dokud se tohle nevychytá, tak se digi budu distancovat. Kupovat si auta umí kadý kdo má peníze, ale stavět si pěkná auta sám znamená tím ít a pokud by tahle digi-záleitost vyla vztříc domácím kutilům, myslím, e by se jí prodeje jetě víc zdvihli. Třeba né na samotných modelech ale určitě na těchto upgradech a na počtu prodaných setů. Tohle je myslím ten hlavní důvod hled po penězích proč k tomu větina z nás jetě nepřela.
Pak musíme jen doufat, e se tento systém řízení udrí hezkých pár let, kdy do toho člověk nasype desettisíce. Fakt by mě nasr... kdyby po dvou letech přili s novým dokonlejím, ale zcela odliným způsobem řízení modelů a vechno by bylo jinak. To bych váně nerozdejchal. |
dne March 02 2007 19:54:36
Vodítka
http://autodrahy.e-obchod.com/store/goodsdetail.asp?strGoodsID=scx-20080
Dalí digi sortiment:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=408
Digi auta:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=108
Digi sety:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=84 |
dne March 02 2007 21:21:31
Nazdar, nevite nekdo po cem ten digital komunikuje?? Je veskera komunikace namodulovana na napajecim napajeni nebo bezdratove? Osobne bych typnul na ty drahy. Dik za nazor |
dne March 02 2007 23:14:35
Melo by to byt v draze. Kazdy dil ma v sobe krome napajeciho plisku i kabel navic. |
dne March 03 2007 21:38:38
Český návod pro digitální autodráhu SCX naleznete ... (editoval Pepino) zde na webu v sekci KE STAENÍ - NÁVODY |
dne March 05 2007 13:08:12
Ahoj koupil jsem maxi set SCX a jsem nadený. Asi to opravdu není pro ryzí modeláře, neradil bych do toho moc vrtat. Ale z hlediska závodění je to fakt u někde jinde ne analog ... |
dne March 05 2007 14:21:28
tento digitalni system ma primo v draze namodulovane frekvence... - jak pro rizeni aut, tak pro pocitadlo, casomiru, atd.
na konci prosince jsme meli v prodeji novinku - digitalizacni kit pro analogova auta. Ten obsahuje cip, dve predni pneumatiky, digitalni voditko, dva dily pro uchyceni prednich kol, 6x ruzny disk (par). Zdigitalizovat bohuzel nejdou vsechna auta - cip se musi vejit do predni casti a vyjmout prední osu. Katalogove cislo tohoto kitu je 20240, v soucasne dobe je uplne vyprodan :-( Cena se pohybovala kolem 500 Kc. |
dne January 30 2008 09:05:59
Rád bych pozval vechny klasiky, které zajímá digitální autodráha v mém případě od SCX, na seznámení se závody pomocí Pc lap counteru. Jsem fanda SCX, take můe někdo namítnout, e nejsem objektivní. Chodím si zajezdit na Podbabu na dřevěnou dráhu, abych si potrénoval ruce na závody GP SCX digitál které jezdíme v Praze a blízkém okolí. Porovnávat analogové jedění a digitál opravdu není moné, oboje je sice o jízdě na dráze, ale za úplně jiných podmínek. Podoba do jaké jsme nae závodění dostali, celkem věrně simuluje klasické okruhové závody se vím vudy. Pomocí PC se dá opravdu nasimulovat celý závod srovnatelný s realitou. Dost vychvalování digitálu, pokud si bude chtít někdo zajezdit a seznámit se s tímto jeděním, podívejte se na stránky www.autodráha.tym.cz okruh Černoice. Připravuji dalí seriál GP komerčně vyráběných aut 1:32 s digitalizačním čipem na SCX dráhu, s tuningovou úpravou. Jetě vezmeme mezi sebe pár jezdců, kteří si chtějí uít tak trochu jiné závody.
Pro ty, které zajímá Pc lap Counter pouitelný na vekeré autodráhy, je adresa www.pclapcounter.com
Pokud máte zájem dozvědět se o SCX digi něco víc, zavolejte, rád ve vysvětlím 604573320
Tomas SCX. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
20
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 4
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|