AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 18:45:33 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Objevte nový rozměr zábavy s digitální autodráhou SCX
 
Minulý týden jsem se cestou ze školení zastavil na okraji Prahy a na několik dnů sobě zapůjčil od pana Řebíčka k testování digitální autodráhu značky SCX.

Úvodem chci říci, že se nejedná o standardní prodejní set, ale o jakousi „směs“ různých dílů a také chci upozornit na to, že zde zveřejněná dráha je již delší dobu v používání, proto mohou být na fotografiích některé díly velice opotřebené či dokonce naprasklé (karoserie autíček) apod.

Celou cestu z Prahy do Hradce jsem přemýšlel, jak velký může být rozdíl mezi analogovou a digitální dráhou a zda je cesta k digitálu u autodráh cestou správnou či nikoliv. Dovolím si malé odbočení. Před cca 4 měsíci jsem začal stavět modelovou železnici a tam je to naprosto stejné. Analog postupně ustupuje a všemu vévodí digitální ovládání. Zde jsou bohužel ceny jednotlivých výrobků obou řad více než rozdílné. Jak jednotlivé díly dráhy, tak i samotné lokomotivy. Proto jsem se obával něčeho podobného i u autodráh.

Byl jsem poté velice potěšen, když jsem při porovnání cen autodráh zase až tak veliký rozdíl nenašel. Ano, digitální dráha je dražší, ale na autíčku je to kolem 100,- Kč a na jednotlivých dílech dráhy je to podobné. Nevýhodou je samozřejmě to, že každé takovéto nepatrné navýšení dílů vám zvedne cenu celého prodejního setu o několik tisíc. Vzrušení a nový rozměr při závodění však spoustě kupujícím stojí za tu investici.

Na první pohled vypadá vše jako klasická dráha. Autíčka, dráha, krajnice, ovladače. Při bližším prozkoumání jsou již některé rozdíly patrné. Ale začněme od začátku.

Díly digitální SCX dráhy jsou opět hrubší než u ostatních značek, v porovnání s analogovou řadou SCX je však digitální dráha o něco jemnější.



Jednotlivé díly se do sebe pasují pouhým zatlačením. Klasické „jazýčky“ jsou zde nahrazeny měkčenými plastovými „šipkami“, které zapadnou do protějšího dílu. Díly u sebe drží velice dobře. Oddělení se řeší rychlý vyškubnutím. Jak rychle se ony „šipky“ ochodí nelze posoudit.







Portfolio SCX dílů je velice nepřeberné, proto lze postavit celou řadu různých okruhů s velkou možností úprav. Na obrázku je vidět např. zúžení/rozšíření, které lze např. použít jako vjezd a výjezd z boxů.



Ovladače jsou u digitálu oproti analogu velkým krokem vpřed. Velice dobře pasují do ruky. Snad zatím nejlépe ze všech, které jsem mohl v ruce odzkoušet. Části ovladače jsou pogumovány, čímž se zabraňuje sklouznutí ruky a guma také částečně odvádí pot. Chod spodního ovladače je příjemný a auta zabírají hned od začátku namáčknutí. Vrchní tlačítko poté slouží k „digitálním“ potřebám. Jako velkou slabinu však považuji to, že ono pogumování je řešeno ve spodní i horní části vždy jedním kusem v celku, který tak přechází z jedné strany ovladače na druhou. Při potřebě otevření ovladače (rozšroubování) tak je nutné gumu odtrhnout a poté zase přilepit či lépe hned na začátku rozdělit slabým řezem žiletkou na dvě poloviny. Ovladače jsou to řídicího panelu zapojeny pomocí „kroucené“ šňůry a telefonní koncovkou.









Ovládací panel je to, co vás hned na první pohled upoutá. Velký šedý plastový díl se spoustou tlačítek, zdířek, diod a velkým sklopným informačním panelem.





Nyní si řekněme, jak vlastně „ten pan Digitál“ pracuje. Poté si představíme další možnosti dráhy.

Digitální systém SCX pracuje na velice jednoduchém principu. Mezi předními koly je uložen celý systém digitálního ovládání. Znamená to, že auta nemají přední osu, ale obě kola jsou nezávisle zavěšena a dokonce odpružena. Uprostřed „centrály“ je dlouhé rameno, které se dotýká „kolíku“ který prochází středem vodítka. Mezi ramenem a centrálou je malý magnet. Při stisknutí „digitálního“ tlačítka magnet přitáhne rameno dolů, to tak zatlačí na kolík a tím se z vodítka vysune dolů další malý kolíček, které poté před křížením sám přehodí výhybku do druhého směru (omlouvám se za ty kolíky a kolíčky, ale nevím, jak jinak to pojmenovat). Vše šíleně jednoduché. Pro předjíždění se nejvíce využívá panel křížení, který můžete použít obousměrně. Po přejetí jednoho vozu ihned reaguje na další. Nutností je pouze ve správný okamžik stisknout správné tlačítko.









Ještě jsem zapomněl zmínit ten nejzásadnější rozdíl mezi analogem a digitálem. V digitální dráze je stálé napětí 18 V a vy tak ovládáte přímo jednotlivá autíčka, která si před jízdou vždy přiřadíte k vlastnímu ovladači. Položíte-li na dráhu analogové autíčko, okamžitě se vám rozjede maximální rychlostí po dráze a patrně skončí v kotrmelcích na úrovni nejbližší zatáčky. Autíčko přiřadíte jednoduše pomocí programovacího tlačítka CAR PROGRAM a poté namáčknutí tlačítka na vašem ovladači. Důležité je, aby v tu dobu bylo na sráze pouze jedno autíčko, jinak si pod ovladač přiřadíte všechna auta, která jsou tou dobou na dráze.



Již jsem se zmínil o vjezdu do boxů. Ano, i toto je drobnost, která dělá z jízdy na digitální dráze SCX vzrušující zábavu. Před každou jízdou můžete, stejně jako v klasických závodech, doplnit do vašeho vozu určité množství paliva. O jeho stavu vás informuje hlavní panel na řídicím pultem. Jízdou vám palivo ubývá, což na druhé straně samozřejmě vede k rychlejší jízdě!!! Změna barvy u posledních dvou dílků na info panelu informuje, že již jedete na rezervu. Při posledním dílku začne vůz na dráze „pocukávat“ a vy máte dvě možnosti. Buď zkusíte dojet do cíle na zbytek paliva (pokud se vám to nepovede, auto na dráze zastaví a vy již v tomto závodě nemůžete pokračovat) nebo zajedete (pouze povolenou rychlostí) do boxů. Tam vás čeká rychlá práce rukou: otevřít nádrž – načerpat potřebné množství paliva (vidíte na info panelu) – zavřít nádrž a odjet z boxů. V případě rychlého vjezdu do boxů vám není umožněno palivo načerpat a musíte tudíž znovu absolvovat okruh a zkusit znovu. V boxech mohou být v jeden okamžik všechna vozidla (záleží pouze na délce boxové uličky).











Máte-li zakoupeny některé z SCX doplňků, můžete např. vidět časy jednotlivých kol závodu, vaše umístění či kolik kol zbývá do konce závodu. Jednoduchým zapojením druhého ovládacího pultu můžete rozšířit počet závodníků na 6, což je však i standardní maximální počet na dráze této značky.







Závěrem chci říci, že jsem nepopsal všechny možnosti, které SCX dráha nabízí (samozřejmě svícení aut, snížení rychlosti aut pro ježdění dětí apod.), ale pouze se snažil v krátkosti popsat tento nový systém, protože jak nám vyplynulo z ankety, ne každý byl s digitálním systémem seznámen.

Osobně musím napsat, že mě tento systém značky SCX oslovil a do budoucna uvažuji o jeho pořízení.

V případě, že máte další dotazy k SCX digitální dráze, pište je prosím dolů pod článek. Díky.











Kompletní sortiment SCX DIGITAL můžete zakoupit zde.
Komentáře
vitek dne March 02 2007 18:32:53
Vývoji neporučíme smiley Ale rád bych si to vyzkoušel - hlavně samotné ježdění smiley
Mitch dne March 02 2007 19:16:21
Něco bych měl? Kolik na to stojej nový tlumiče a ten děsně jednodůchý systém přehazování výhybek? Podle fotky bych tipnul, že je to na výměnu celého vodíka. A je vůbec možné si pro digitál udělat svůj vlastní vůz doma? TZN pořídit si samotnou elektroniku a díly umožnující přehazování výchybek?
Nechci tu být za rejpala, osobně mi ten systém imponuje, ale dokud se tohle nevychytá, tak se digi budu distancovat. Kupovat si auta umí každý kdo má peníze, ale stavět si pěkná auta sám znamená tím žít a pokud by tahle digi-záležitost vyšla vztříc domácím kutilům, myslím, že by se jí prodeje ještě víc zdvihli. Třeba né na samotných modelech ale určitě na těchto upgradech a na počtu prodaných setů. Tohle je myslím ten hlavní důvod hled po penězích proč k tomu většina z nás ještě nepřešla.
Pak musíme jen doufat, že se tento systém řízení udrží hezkých pár let, když do toho člověk nasype desettisíce. Fakt by mě nasr... kdyby po dvou letech přišli s novým dokonlejším, ale zcela odlišným způsobem řízení modelů a všechno by bylo jinak. To bych vážně nerozdejchal.
Pepino dne March 02 2007 19:54:36
Vodítka
http://autodrahy.e-obchod.com/store/goodsdetail.asp?strGoodsID=scx-20080

Další digi sortiment:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=408

Digi auta:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=108

Digi sety:
http://autodrahy.e-obchod.com/store/default.asp?lngDepartmentID=84
Gargy dne March 02 2007 21:21:31
Nazdar, nevite nekdo po cem ten digital komunikuje?? Je veskera komunikace namodulovana na napajecim napajeni nebo bezdratove? Osobne bych typnul na ty drahy. Dik za nazorsmiley
Pepino dne March 02 2007 23:14:35
Melo by to byt v draze. Kazdy dil ma v sobe krome napajeciho plisku i kabel navic.
Rebas dne March 03 2007 21:38:38
Český návod pro digitální autodráhu SCX naleznete ... (editoval Pepino) zde na webu v sekci KE STAŽENÍ - NÁVODY
milkom dne March 05 2007 13:08:12
Ahoj koupil jsem maxi set SCX a jsem nadšený. Asi to opravdu není pro ryzí modeláře, neradil bych do toho moc vrtat. Ale z hlediska závodění je to fakt už někde jinde než analog ...
Rebas dne March 05 2007 14:21:28
tento digitalni system ma primo v draze namodulovane frekvence... - jak pro rizeni aut, tak pro pocitadlo, casomiru, atd.

na konci prosince jsme meli v prodeji novinku - digitalizacni kit pro analogova auta. Ten obsahuje cip, dve predni pneumatiky, digitalni voditko, dva dily pro uchyceni prednich kol, 6x ruzny disk (par). Zdigitalizovat bohuzel nejdou vsechna auta - cip se musi vejit do predni casti a vyjmout prední osu. Katalogove cislo tohoto kitu je 20240, v soucasne dobe je uplne vyprodan :-( Cena se pohybovala kolem 500 Kc.
Tomas SCX dne January 30 2008 09:05:59
Rád bych pozval všechny klasiky, které zajímá digitální autodráha v mém případě od SCX, na seznámení se závody pomocí Pc lap counteru. Jsem fanda SCX, takže může někdo namítnout, že nejsem objektivní. Chodím si zajezdit na Podbabu na dřevěnou dráhu, abych si potrénoval ruce na závody GP SCX digitál které jezdíme v Praze a blízkém okolí. Porovnávat analogové ježdění a digitál opravdu není možné, oboje je sice o jízdě na dráze, ale za úplně jiných podmínek. Podoba do jaké jsme naše závodění dostali, celkem věrně simuluje klasické okruhové závody se vším všudy. Pomocí PC se dá opravdu nasimulovat celý závod srovnatelný s realitou. Dost vychvalování digitálu, pokud si bude chtít někdo zajezdit a seznámit se s tímto ježděním, podívejte se na stránky www.autodráha.tym.cz okruh Černošice. Připravuji další seriál GP komerčně vyráběných aut 1:32 s digitalizačním čipem na SCX dráhu, s tuningovou úpravou. Ještě vezmeme mezi sebe pár jezdců, kteří si chtějí užít tak trochu jiné závody.
Pro ty, které zajímá Pc lap Counter použitelný na veškeré autodráhy, je adresa www.pclapcounter.com
Pokud máte zájem dozvědět se o SCX digi něco víc, zavolejte, rád vše vysvětlím 604573320
Tomas SCX.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
04
04
Škoda 130 RS
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 9
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio