|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Jak jsem stavěl Porsche |
| |
| V diskuzním fóru si větina z vás pochvalovala kvalitu zpracování modelů firmy FLY Car Model a tak jsem o nějakém modelu této značky začal uvaovat. Minulý týden jsem se rozhodl, e moje osobní sbírka bude zaměřena na modely vozů Porsche a vzhledem k tomu, e mi současně e-mailem přila nabídka nejnovějích únorových modelů, mezi kterými byl KIT Porsche 911, nebylo co řeit a vůz jsem objednal.
Po rozbalení potovní zásilky na mě čekala plastová poloprůhlední krabice s jednoduchým, přesto příjemným designem. Po otevření víka jsem nael jednotlivé díly kitu umístěné v otvorech vyseklých v molitanu, který vyplňoval celou krabičku. Malé díly byly v malých sáčcích, které byly přelepeny lepicí páskou tak, aby z nich ádná součástka nemohla vypadnout. Větí díly byly volně vloeny do patřičných otvorů. Přesto jedna malá součástka nebyla na svém místě, ale povalovala se pod karoserií vozu. Jednalo se o malé pérko, u kterého jsem si nebyl jist jeho funkcí. O tom, e mi poté vypadlo a s manelkou jsme ho 10 minut hledali s baterkou na koberci psát nebudu.
Nadpis článku je troičku zavádějící, protoe model jsem pouze sestavoval. Původně jsem myslel, e si ho nechám v krabici nějaký čas, ale hned večer jsem nevydrel a začal sestavovat.
Ačkoliv mě stavba nepřila nijak těká, uvítal bych v krabici návod na stavbu.
Nejprve jsem si vyrovnal vechny díly vedle sebe. Jak vidíte na fotografii, model obsahuje kromě základních dílů pro sestavení auta navíc 1 pár zadních pneumatik a dále tunningové doplňky (modré a luté). Jedná se o drák motoru s magnetem a dva druhy zadního ozubeného převodu a dva druhy pruinek pro odpruení dráku motoru, na kterém je zároveň zadní náprava.
Odpruení vypadá na první pohled velice efektně. Bohuel základní pruina je příli tvrdá (tunningové jsem zatím nezkouel) a velkým problémem se mi zdá to, e celý mechanismus se nahoru a dolu pohybuje po délce malého roubku, díra v plastu je příli úzká a při pérování tak dochází k tomu, e ve drhne po celé délce roubky o jednotlivé závity.
Nevím, zda tady má cenu rozepisovat postup celé stavby. Jedná se vlastně pouze o sesazení veho dohromady. Mohu říci, e ve pasovalo absolutně bez problémů. Kovová loiska zacvaknete do plastového dráku motoru, 2,5 mm nápravy jsou na konci zplotělé pro lepí nasazení do disků. Motor jednodue vsadíte a zacvaknete atd. Celý podvozek je na omak z velice příjemného plastu. Součástí stavebnice byl velice malý imbus pro dotaení zadního převodového kolečka na nápravu.
Na fotkách si jistě vimnete toho, e nemám zatím připájeny drátky k moturu, ale bohuel nemám aktuálně doma pájku. Na můj vkus jsou drátky příli krátké.
Pérko, o kterém jsem se zmínil úplně na začátku slouilo ke pruení vodítka. Mínusem pro mě (někomu to vadit nemusí) bylo to, e vruty přichycující karoserii k podvozku jsou příli dlouhé a v karoserii nebyly dírky předzávitovány, take bylo zapotřebí velice opatrně (a lo to velmi ztuha) vytočit do přísluných dírek závity.
Jízdní vlastnosti jsem zatím netestoval. Motorek FLY umí 18000 ot. a základní převodový poměr je 10:27
Vlastně nevím, co dál s modelem. Jedná se o KIT, tudí bych měl na autě dál pracovat. V tom případě ale přídavek KIT nechápu. Pokud je model určen pro dalí úpravy, neměly by na karoserii být přichyceny napevno světla, kliky dveří a dalí doplňky. Interiér je pouze zalit černou barvou, která působí příli uměle a bílé hlavy jezdců by bylo také potřeba nějak dobarvit. Bohuel celý interiér je napevno uchycen a jeho oddělení mi přijde nepraktické, protoe poté se budě ve (moná to ani nepůjde) velice patně přichycovat zpět. Dále bych uvítal v setu alespoň jednu sadu reklamních obtisků vč. monografie toho konkrétního vozu.
Celkově hodnotím kvalitu zpracování modelu a na pár drobností na výbornou, uvidíme co dokáe na dráze.
Toto je zatím nejnovějí fotografie. Na obtiskový papír firmy Propagteam jsem si vytvořil vlastní obtisky a aplikoval je.
| |
| |
|
|
dne March 26 2007 10:09:26
Já myslíme vcelku sluná recenze. V Porsche se moc nevyznám, ale takhle mo připadá dost vrná své předloze. Ikdy jak si říkal mohlo se drobátko zapracovat na detailech. Přední světlomety mi také nepřipadají jako výkřik toho nej. Moná proto je to KIT, tedy dobělěj a vylepi co můe. |
dne March 26 2007 19:43:56
HMM, a se dívám jak se dívám tak na modelu nevidím nic z čeho by si měli brát ostatní výrobci příklad. Bývá zde zvykem hanit Carreru, ale v porovnání s její Audi DTM mám pocit e ti němci ty "své hračky" dělají stále dobře. Fly samozřejmě umí, ale daný model je nedotesán. |
dne March 28 2007 18:26:28
Je to moc hezké auto, ale je nutno domalovat figurky uvnitř (černé tělo, bílá hlava, to je dost brutální) a chybí mi taky nálepky a nějaké výztuhy v kabině. Jako polotovar ale super! Určitě to skvěle i jezdi???? Jaká je cena a zdroj??? |
dne March 29 2007 17:07:58
Obtisky udělají hodně. Teď jen zjistit jestli jezdila nějak 911 v oranové (aspoň na mně ta barva na fotkách tak působí). A jít do dodělání. |
dne March 30 2007 08:02:35
V této barvě mě napadá jen válečné zbarvení firmy Jägermaister. Ta několik Porsche týmů sponzorovala, ale obávám se e nikdy typ 911.
Byl by to holt nevěrohodný unikát, ale barva odpovídá. A jestli je to lakovaný na tuto barvu tak by byla věčná koda to zas lakovat do jiné. No konej jak uzná za vhodné. Ale aspoň by někdo otestoval ten obtiskový papír. |
dne March 30 2007 18:29:03
Byla to (Jagermaister) 934. Fly by ji mělo mít v nabídce. |
dne March 31 2007 09:49:26
Jo, tu cenu jsi sem mohl dát.
Jinak je to pro mne koda peněz. Nějak nevidím a tak mooooc velkej rozdíl mezi tím oranovým a tím červeným.
Stejně tak zdeformovanej pohled mám na Por. 917, Mirage, Shadow...... |
dne April 03 2007 18:37:56
dodatek - co ta cena??? Sem viděl u Rebase jenom od Fly 4 LUXUSNÍ 911, dvě tuím od Ninca a jedno od Scalextricu. Pochopitelně vechna v nej nej "válečnejch polepech" a se super interierem !!! |
dne April 04 2007 21:53:35
Standardní prodejní cena takovéhoto modelu je cca 1.550,- Kč.
Více mě zaráí to, e jsem nyní viděl dalí KITy od FLY a ty třeba měly oddělený interiér a ne přidělaný napevno, jako má tento KIT.
Jinak jsem zkusil zaloit TUNNING set vč. měkčích pruin a vypadá to lépe, o víkendu to snad projedu. |
dne April 06 2007 10:10:54
Hmm,hmm - ta cena se tedy nijak moc od běnejch modelů od Fly nelií. Nicméně ten podvozek je se standartem nesrovnatelně lepí, tak to asi oidili na kastli, aby se do tej ceny vlezli. |
dne April 08 2007 11:47:48
Malé upresnění k poměru cena, kvalita a desing vč. povrchové úpravy.
1. Cena 1550,- Kč je na to, co to auto umí, skutečně lidová
2. Nejedná se o model do vitrýny, na rozdíl od běných modelů FLY, ale o závodní model. Proto je interiér řeen pouze jako lehký výlisek z tenké fólie. POkud jsem dobře pochopil, tak by měl mít model duralové disky opatřené imbusy. Monochromní zbarvení bez reklam slouí k tomu, aby si kadý auto upravil na závody dle svého nejlepího vědomí a svědomí.
3. Jestlie někdo nevidí rozdíl mezi modely 911 od FLY a českého výrobce, nedejboe mezi 917, tak buď ta auta neměl nikdy v ruce nebo by potřeboval silnějí brýle. U 917, kdy pominu povrchovou úpravu a zpracování, tak je zásadní rozdíl v proporcích a velikosti auta.
4. Mám model 934 Jägermeister z LM 1978, fotografie polu na porovnání, aby bylo vidět, jaký je rozdíl mezi autem od FLY do vitrýny a autem na závody - viz Pepinův příspěvek. |
dne April 10 2007 14:53:11
Taky malé upřesnění:
U FLY je třeba rozliovat kit a kit. U běných kitů se jedná o jednodue rozloená auta se standardním motorem, asi a pneu - tato provedení jsou také zhruba o cca 25% levnějí ne běné hotové modely. V uvedeném případě se jedná o kit s tzv. aktivním podvozkem (i kdy jeho jízdní charakteristika není výrazně zlepena), "závodním motorem" včetně nové konstrukce převodu - není mi moc jasné, k čemu jsou tyto modely vlastně určeny, na standardní Slot.it nemají ani kvalitou pouitých materiálů ani cenou (jsou draí), o jízdních vlastnostech nemluvě, vzhledově jsou pozadu za ostatními auty od FLY. Je to jen produkt současné kitové módy s pseudozávodním zaměřením...
Pokud se týče věrnosti předloze, je to typický FLY - na první pohled hezké auto, ale ve skutečnosti hybrid z mnoha vzájemně si odporujících časových provedení (formy jsou i ve panělsku drahé).
Úhrnem vzato: určitě neurazí, ale ani nenadchne - samozřejmě ve srovnání s LMM či Racerem . |
dne April 10 2007 15:04:24
Jetě k aktivnímu podvozku:
Ideální je protáhnout a zvětit díry v plastu v okolí pruin kulatým pilníčkem a distanční roubky namazat vazelínou, tak budete mít alespoň iluzi reálné monosti funkce pruení a zkrutu asi - vzhledem k tvrdosti pruin a rozměrům aktivího členu podvozku se ale v praxi stejně moc neprojeví. U měřítka 1:24 by to u bylo jiné... |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
25
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 7
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|