AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 11:52:10 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Jak jsem „stavěl“ Porsche
 
V diskuzním fóru si většina z vás pochvalovala kvalitu zpracování modelů firmy FLY Car Model a tak jsem o nějakém modelu této značky začal uvažovat. Minulý týden jsem se rozhodl, že moje osobní sbírka bude zaměřena na modely vozů Porsche a vzhledem k tomu, že mi současně e-mailem přišla nabídka nejnovějších únorových modelů, mezi kterými byl KIT Porsche 911, nebylo co řešit a vůz jsem objednal.

Po rozbalení poštovní zásilky na mě čekala plastová poloprůhlední krabice s jednoduchým, přesto příjemným designem. Po otevření víka jsem našel jednotlivé díly kitu umístěné v otvorech vyseklých v molitanu, který vyplňoval celou krabičku. Malé díly byly v malých sáčcích, které byly přelepeny lepicí páskou tak, aby z nich žádná součástka nemohla vypadnout. Větší díly byly volně vloženy do patřičných otvorů. Přesto jedna malá součástka nebyla na svém místě, ale povalovala se pod karoserií vozu. Jednalo se o malé pérko, u kterého jsem si nebyl jist jeho funkcí. O tom, že mi poté vypadlo a s manželkou jsme ho 10 minut hledali s baterkou na koberci psát nebudu.





Nadpis článku je trošičku zavádějící, protože model jsem pouze sestavoval. Původně jsem myslel, že si ho nechám v krabici nějaký čas, ale hned večer jsem nevydržel a začal sestavovat.

Ačkoliv mě stavba nepřišla nijak těžká, uvítal bych v krabici návod na stavbu.

Nejprve jsem si vyrovnal všechny díly vedle sebe. Jak vidíte na fotografii, model obsahuje kromě základních dílů pro sestavení auta navíc 1 pár zadních pneumatik a dále tunningové doplňky (modré a žluté). Jedná se o držák motoru s magnetem a dva druhy zadního ozubeného převodu a dva druhy pružinek pro odpružení držáku motoru, na kterém je zároveň zadní náprava.



Odpružení vypadá na první pohled velice efektně. Bohužel základní pružina je příliš tvrdá (tunningové jsem zatím nezkoušel) a velkým problémem se mi zdá to, že celý mechanismus se nahoru a dolu pohybuje po délce malého šroubku, díra v plastu je příliš úzká a při „pérování“ tak dochází k tomu, že vše drhne po celé délce šroubky o jednotlivé závity.







Nevím, zda tady má cenu rozepisovat postup celé stavby. Jedná se vlastně pouze o sesazení všeho dohromady. Mohu říci, že vše pasovalo absolutně bez problémů. Kovová ložiska zacvaknete do plastového držáku motoru, 2,5 mm nápravy jsou na konci zploštělé pro lepší nasazení do disků. Motor jednoduše vsadíte a zacvaknete atd. Celý podvozek je na omak z velice příjemného plastu. Součástí stavebnice byl velice malý imbus pro dotažení zadního převodového kolečka na nápravu.









Na fotkách si jistě všimnete toho, že nemám zatím připájeny drátky k moturu, ale bohužel nemám aktuálně doma pájku. Na můj vkus jsou drátky příliš krátké.

Pérko, o kterém jsem se zmínil úplně na začátku sloužilo ke pružení vodítka. Mínusem pro mě (někomu to vadit nemusí) bylo to, že vruty přichycující karoserii k podvozku jsou příliš dlouhé a v karoserii nebyly dírky „předzávitovány“, takže bylo zapotřebí velice opatrně (a šlo to velmi ztuha) vytočit do příslušných dírek závity.



Jízdní vlastnosti jsem zatím netestoval. Motorek FLY umí 18000 ot. a základní převodový poměr je 10:27

Vlastně nevím, co dál s modelem. Jedná se o KIT, tudíž bych měl na autě dál pracovat. V tom případě ale přídavek KIT nechápu. Pokud je model určen pro další úpravy, neměly by na karoserii být přichyceny napevno světla, kliky dveří a další doplňky. Interiér je pouze „zalit“ černou barvou, která působí příliš uměle a bílé hlavy jezdců by bylo také potřeba nějak dobarvit. Bohužel celý interiér je napevno uchycen a jeho oddělení mi přijde nepraktické, protože poté se budě vše (možná to ani nepůjde) velice špatně přichycovat zpět. Dále bych uvítal v setu alespoň jednu sadu reklamních obtisků vč. monografie toho konkrétního vozu.

Celkově hodnotím kvalitu zpracování modelu až na pár drobností na výbornou, uvidíme co dokáže na dráze.



















Toto je zatím nejnovější fotografie. Na obtiskový papír firmy Propagteam jsem si vytvořil vlastní obtisky a aplikoval je.

Komentáře
Mitch dne March 26 2007 10:09:26
Já myslímže vcelku slušná recenze. V Porsche se moc nevyznám, ale takhle mo připadá dost vrná své předloze. Ikdyž jak si říkal mohlo se drobátko zapracovat na detailech. Přední světlomety mi také nepřipadají jako výkřik toho nej. Možná proto je to KIT, tedy dobělěj a vylepši co můžeš.smiley
Marek dne March 26 2007 19:43:56
HMM, a se dívám jak se dívám tak na modelu nevidím nic z čeho by si měli brát ostatní výrobci příklad. Bývá zde zvykem hanit Carreru, ale v porovnání s její Audi DTM mám pocit že ti němci ty "své hračky" dělají stále dobře. Fly samozřejmě umí, ale daný model je nedotesán.
Honza dne March 28 2007 18:26:28
Je to moc hezké auto, ale je nutno domalovat figurky uvnitř (černé tělo, bílá hlava, to je dost brutální) a chybí mi taky nálepky a nějaké výztuhy v kabině. Jako polotovar ale super! Určitě to skvěle i jezdi???? Jaká je cena a zdroj???
vitek dne March 29 2007 17:07:58
Obtisky udělají hodně. Teď jen zjistit jestli jezdila nějak 911 v oranžové (aspoň na mně ta barva na fotkách tak působí). A jít do dodělání.
Mitch dne March 30 2007 08:02:35
V této barvě mě napadá jen válečné zbarvení firmy Jägermaister. Ta několik Porsche týmů sponzorovala, ale obávám se že nikdy typ 911.
Byl by to holt nevěrohodný unikát, ale barva odpovídá. A jestli je to lakovaný na tuto barvu tak by byla věčná škoda to zas lakovat do jiné. No konej jak uznᚠza vhodné. Ale aspoň by někdo otestoval ten obtiskový papír.smiley
vitek dne March 30 2007 18:29:03
Byla to (Jagermaister) 934. Fly by ji mělo mít v nabídce.
HWSlot dne March 31 2007 09:49:26
Jo, tu cenu jsi sem mohl dát.
Jinak je to pro mne škoda peněz. Nějak nevidím až tak mooooc velkej rozdíl mezi tím oranžovým a tím červeným.smiley
Stejně tak zdeformovanej pohled mám na Por. 917, Mirage, Shadow......smiley
HWSlot dne April 03 2007 18:37:56
dodatek - co ta cena??? Sem viděl u Rebase jenom od Fly 4 LUXUSNÍ 911, dvě tuším od Ninca a jedno od Scalextricu. Pochopitelně všechna v nej nej "válečnejch polepech" a se super interierem !!!
Pepino dne April 04 2007 21:53:35
Standardní prodejní cena takovéhoto modelu je cca 1.550,- Kč.

Více mě zaráží to, že jsem nyní viděl další KITy od FLY a ty třeba měly oddělený interiér a ne přidělaný napevno, jako má tento KIT.

Jinak jsem zkusil založit TUNNING set vč. měkčích pružin a vypadá to lépe, o víkendu to snad projedu.
HWSlot dne April 06 2007 10:10:54
Hmm,hmm - ta cena se tedy nijak moc od běžnejch modelů od Fly neliší. Nicméně ten podvozek je se standartem nesrovnatelně lepší, tak to asi ošidili na kastli, aby se do tej ceny vlezli.smiley
LS dne April 08 2007 11:47:48
Malé upresnění k poměru cena, kvalita a desing vč. povrchové úpravy.

1. Cena 1550,- Kč je na to, co to auto umí, skutečně lidová

2. Nejedná se o model do vitrýny, na rozdíl od běžných modelů FLY, ale o závodní model. Proto je interiér řešen pouze jako lehký výlisek z tenké fólie. POkud jsem dobře pochopil, tak by měl mít model duralové disky opatřené imbusy. Monochromní zbarvení bez reklam slouží k tomu, aby si každý auto upravil na závody dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

3. Jestliže někdo nevidí rozdíl mezi modely 911 od FLY a českého výrobce, nedejbože mezi 917, tak buď ta auta neměl nikdy v ruce nebo by potřeboval silnější brýle. U 917, když pominu povrchovou úpravu a zpracování, tak je zásadní rozdíl v proporcích a velikosti auta.

4. Mám model 934 Jägermeister z LM 1978, fotografie pošlu na porovnání, aby bylo vidět, jaký je rozdíl mezi autem od FLY do vitrýny a autem na závody - viz Pepinův příspěvek.
sutor dne April 10 2007 14:53:11
Taky malé upřesnění:
U FLY je třeba rozlišovat kit a kit. U běžných kitů se jedná o jednoduše rozložená auta se standardním motorem, šasi a pneu - tato provedení jsou také zhruba o cca 25% levnější než běžné hotové modely. V uvedeném případě se jedná o kit s tzv. aktivním podvozkem (i když jeho jízdní charakteristika není výrazně zlepšena), "závodním motorem" včetně nové konstrukce převodu - není mi moc jasné, k čemu jsou tyto modely vlastně určeny, na standardní Slot.it nemají ani kvalitou použitých materiálů ani cenou (jsou dražší), o jízdních vlastnostech nemluvě, vzhledově jsou pozadu za ostatními auty od FLY. Je to jen produkt současné kitové módy s pseudozávodním zaměřením...
Pokud se týče věrnosti předloze, je to typický FLY - na první pohled hezké auto, ale ve skutečnosti hybrid z mnoha vzájemně si odporujících časových provedení (formy jsou i ve Španělsku drahé).
Úhrnem vzato: určitě neurazí, ale ani nenadchne - samozřejmě ve srovnání s LMM či Racerem smiley.
sutor dne April 10 2007 15:04:24
Ještě k aktivnímu podvozku:
Ideální je protáhnout a zvětšit díry v plastu v okolí pružin kulatým pilníčkem a distanční šroubky namazat vazelínou, tak budete mít alespoň iluzi reálné možnosti funkce pružení a zkrutu šasi - vzhledem k tvrdosti pružin a rozměrům aktivího členu podvozku se ale v praxi stejně moc neprojeví. U měřítka 1:24 by to už bylo jiné...
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

1 1 67% [2 Hlasů]
2 2 33% [1 Hlas]
3 3 0% [0]
4 4 0% [0]
5 5 0% [0]
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
38
38
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 3
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio