|
Po | t | St | t | P | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Akoliv jsem od jist doby fanda Ferrari, nijak jsem nepohrdl monost zskat formulov model Williams. Bylo to do t doby m prvn setkn s autodrhovm modelem vozu F1.
Konkrtn se jedn o model Williams 2006 se startovnm slem 9, se kterm v sezn 2006 zskal australsk pilot Mark Webber v celkovm hodnocen Grand Prix 7 bod a obsadil tak 15. pozici.
Jak u je u model znaky Scalextric zvykem, autko je pipevnno do prhledn plastov krabiky.
Na prvn pohled m zaujala modr barva s perleovm efektem. Vypad velice dobe. Bohuel se mi k vozu nepodailo zskat technick informace, co se mi u model Scalextric stalo poprv. Zkouel jsem strnky vrobce i domcch a zahraninch prodejc a nic jsem nenael. koda.
Karoserie je k podvozku pipevnna tymi vruty. Na ptm se pichyceno samostatn zadn kdlo. Na spodku podvozku jsou vidt pouze sti magnetu a standardn Scalextric vodtko.
pika nosu v. pednch kdel se d oddlit zvl a mete se tak dostat k vodtku i z vrchu bez toho, abyste museli sundvat celou kapot vozu.
Po sejmut kapote se zane hbat cel pedn zvs, kter nen nijak speciln uchycen. Dr ho pouze otvory na stranch nosu formule, do kterch je zvs zasazen. Figurka pilota je pevn pichycena, v jeho rukou je maketa volantu.
Motorek je pomrn mal, tak, aby se veel do modelu a mohl bt posazen doprosted.
Pkn jsou plechov mky v nasvacch otvorech vozu. Na pneumatikch Bridgestone , kter hodnotm jako stedn tvrd, najdeme 4 drky.
I ty nejmen reklamy (na zrctkch) jsou dobe iteln. Oproti originlnmu vozu bohuel model obsahuje nkolik tvarovch nepesnost. Tak design je ve skutenosti trochu odlin. Celkov zpracovn znevauj sti podvozku, kter jsou vidt z vrchnho pohledu. Psob moc plastov a na nkolika mstech by bylo vhodn dly vce zaistit.
Nejhe hodnotm zpracovn helmy pilota. Nepesn tisk hled a navc velk zub z formy mezi pedn a zadn sti helmy. Vzhledem k tomu, e se pokusm z vozem i zvodit, rozhodl jsem se alespo sten helmu pedlat. Ta byla pvodn erven, ale na fotografich Marka Webera je vidt naprosto odlin design. Pomohl mal tteek a barviky Revell. Zblzka nic moc, ale na drze to vypad ji celkem zajmav. Patintory Agama jsem tak lehce zamazal sti kapote u obou vfuk.
Model jsem zkouel zatm pouze na malm ovlu SCX. I tam vak reaguje celkem svin na kadou zmnu na ovladai. Lehk vz a magnet dlaj sv, take i v zatkch dr model krsn stopu a dovoluje je tak projdt ve vtch rychlostech.
Autko si mete zakoupit zde.
| |
| |
|
|
dne May 14 2007 21:23:15
Pilba m zaujala na prvn pohled.Reagoval jsi pesn jako bych reagoval j - t bych j pebarvil.U formulovch voz je to dost podstatn detail. |
dne May 14 2007 21:59:15
Mm ti formulky od Ninca - stejnej problm - pilbice u jsou pebarven - akurt zrovna te njak nemu najt Rubense ze Stewartu, bo po laku jsem ho nepilepil k autku a v jedn zatce mi ze sedadla vycestoval |
dne May 14 2007 22:59:44
Ty pilby jsou problm. Vechno zle na licennch prvech. Kdy m vrobce modelu koupenu licenci na autko, to neznemen, e m koupenu licenci i od jezdce nebo jeho zstupce. Ta me nakonec stt vc ne na utko. A taky nkdy nen znmo jmno pilota v pedstihu. |
dne May 15 2007 08:48:37
pepino, na strnkch Scalextricu jsem nael strnku s plnkama na demont jejich voz.
Takhle se montuje ten tvj Williams
http://static.scalextric.com/files/williams341b-158.pdf |
dne May 15 2007 09:17:22
Njak ten Scalextric pestvm chpat. U nkterch model si vyhrvaj mlem s nesmysly a jin jsou jakoby B-ada. Mm tk dojem e pouvaj jednu formu pro spoustu F jedniek a mn pouze zbarven. Nedvno jsem chtl koupit Mclaren MP4/20 (2005-Kimi) kter byl revolun ve smyslu designu a aerodynamiky a chtl jsem samozejm Scalextric, ale to co se po kliknut na obrzek danho modelu od Scalextricu zobrazilo byl ds. Nic spolenho se skutenm modelem MP 4/20. Byly tam stejn zsadn renonci v bonch krabicoidnch pontonech jako u tohoto Williamsu a tak dle. Naproti tomu Carrera zvldla Mclaren 4/20 o mnoho lpe. Sice nejezd tak dobe jako Scalextric a m zjednodueno pr detail, ale je to 4 lomeno dvactka. |
dne May 15 2007 12:51:39
Jsem rd, e Pepino tento lnek napsal. Popsal model Scalextricu, kter pedstavuje posledn vtzn Williams. Myslte si, e se pletu? Vdy Williams FW 28 z roku 2006 pestavuje nejhor vz Franka Williamse a Patricka Heada od roku 1978. Nepletu se, ve je jen trochu jinak. Popisovan model nen FW 28 z roku 2006 (by se tak svm vlenm pomalovnm tv), ale FW 26 z roku 2004.
Scalextric, stejn jako ostatn vrobci, si neme dovolit poutt na trh kad rok zcela novou formu, by by nm tm vem udlal velkou radost. Typickm pkladem takovho pstupu je SCX. REBAS, ani to mon vbec tu, tak prodv jejich model Minardi, kter byl v vidn na tratch velkch cen ji v roce 1999!!! Mezitm model prodlal minimln 5 barevnch konverz, z nich ta posledn je z roku 2004. Minardi jako tm F1 ji neexistuje a tak jej nechme, i s SCX, klidn spt.
Dle uveden text jsem tu ji jednou psal a sklidil jsem za to kritiku. Pokud si dobe vzpomnm, tak to bylo od diskutra z Ostravy. Jestlie chci mt originln model, musm si jej koupit v okamiku, kdy pijde na trh. Dal varianty na dan tma jsou ji poplatn dob, jak dlouho je konkrtn forma na trhu. Pochopiteln kad vrobce chce svou formu udret co nejdle na trhu, a proto se sna provdt facelift spovajc v obmn potisku.
Pkladem me bt McLaren MP4/16 z roku 2001 od Scalextricu, kter tento model uvedl na trh v 1.Q.2002. Model je s rznmi obmnami potisk na trhu doposud. V letonm roce bude nahrazen vozem MP4/21 (nevm, e by to byl leton model MP4/22) v letonm markingu Alonso, DelaRosa, snad i Hamilton. Na druhou stranu, pro by mla jt forma do vsluby, MP4/16 a MP4/17 byly prakticky toton a optickho piblen tvaru MP4/20 bylo dosaeno rozenm stbrnho potisku. e nesed nos, spoilery, tvar bonch ponton, atd.? No a co, model je pouze MP4/16 a to ostatn jsou stejn jen hraky. Kdo chce novj auto, tak si me koupit McLaren od SCX nebo od Carrery. Kdo chce kvalitn auto, pok si na Scalextric.
Drobn poznmka k Markovi. MP4/20 nebyl dn prkopnk aerodynamiky a designu. Jedn se o druh klon MP4/18 z roku 2003 (ten skuten revolun byl), kter nikdy nebyl piputn na start velk ceny z dvodu nadmrn kehkosti monokoqu (vz neproel dvmi crash testy FIA). Mon proto se Raikkonen v roce 2003 nestal mistrem svta, nebo dosluhujc MP4/17D nestail na Ferrari F2003 rychlost, akoliv to bylo a do zvru sezny tsn.
Williams FW 26 byl pedstaven ji 5. ledna 2004, aby tm neopakoval chybu z pedchzejcho roku, kdy FW 25 byl vyvjen za pochodu a v vodnch zvodech a tm Williams tm piel o cenn body, kter v zvru tolik chybly. Hlavnm konstruktrem byl GAVIN FISHER, aerodynamiku mla na starosti, od Ferrari sbhl, Antonia Terzi. Zsadn novinkou tohoto vozu bylo pouit tzv. dvojitho klu. S tm souviselo specifick een pednho spoileru na krtkm a vysokm nose. Toto een mlo pivst vce vzduchu pod vz a zvit tm aerodynamick ptlak generovan podlahou monopostu. Koncepce se vak neosvdila vinou nedostaten prostorov tuhosti dvojitho klu. Od GP Maarska tm nasadil standardn een pd a J.P. Montoya vyhrl jednu z poslednch velkch cen ronku 2004. Williams poslze nahradil autorku revolunho nosu Antoniu Terzi jejm kolegou Loicem Bigoisem.
Scalextric pedstavil model Williams FW 26 na pelomu roku 2004/5. V roce 2006 z nj faceliftoval FW 27 nejen potiskem, ale tak novmi pednmi a zadnm spoilery. V roce 2007 byl potiskem vytvoen FW 28. Pozoruhodn je, e nkupem nhradnho setu dvou spoiler lze vytvoit FW 26 z konce sezny 2004 sta pouze vymnit nos monopostu.
PS. J vlastn originl FW 26 s dvojitm klem oznaovan jako kladivoun nebo mro. Tento model je naprosto vrn. Chyb jen tyi antny v pedn sti monocoqu ped jezdcem. Faseliftovan FW 28 si kupovat nebudu, by je dky potisku velmi poveden, ale tvarov je ji nkde jinde viz ve. Stlo by za to udlat jeden lnek o srovnn obou model doplnn detailnmi fotografiemi. |
dne May 15 2007 14:02:51
OK, ale jak lze vyptrat ono pvodn kopyto, z kterho Scalextric 10 let erp? Uvd to nkde nkdo aspo neoficiln? T.j. informaci e je to Bko...
Chtl jsem podit F2006 ale te je mi jasn e to asi bude F2004 ne-li nco prehistoritjho. Zrovna dv Ferrari se m hodiny pod drobnohledem zkoumat nechce. Taky mm v merku Renault s Alonsem a tam to asi taky bude paralela. Dky. |
dne May 15 2007 15:15:45
Spousta vc je vsledkem dlouhodobho zjmu a zkuenost - jak o SRC modely tak o jejich pedlohy. A ppadn o vytvoen neformlnch kontakt.
To odpov pro Marka o lnku LS.
Jinak je to o studiu podklad - fotografi a tady internet budi pochvlen. J si koupil jin auto a to pesn odpovd jen jedinmu zvodu z cel serie.
Ony by asi firmy dokzaly udlat ke kadmu vozu formu, ale kdo v kde by byla cena modelu. A krom toho se stle pohybujeme vce v segmentu funknch hraek. Maketov vrnost je vyhrazena pro sbratelsk modely a i tam je pot. |
dne May 15 2007 19:37:01
Omlouvm se Vtku, ale dn odpov nezaznla. Uvd kli. Je evidentn neserizn (a to jsem mrn) pokud vrobce model v exaktnm mtku vezme pln jin model a d mu jinou kamufl. Pokud to dl tak bych prosil zejmou diverzifikaci. Pokud to nein jedn se o vrobce hraek a ne model. Pokud jak Renault, Ferrari a Williams uvdn jako modely F1 2006 ve skutenosti nejsou tmito modely tak vlastn Scalextric vydal "letos" jen F1 Hondu s Buttonem a Barikem. Ostatn jsou hraky za kter platme stejnou cenu jako za modelov originly. TO jet vlastn opomjm toho Mclarena p je avizovn i s Alonsem, kterho asi posad do ronku 2006... No prost je tady i na mne trochu moc Scalextricmanie. Tyto (obecn) skutenosti mohly bt na webu diskutovny hned v zatcch. |
dne May 15 2007 19:56:26
No koukm e moc pu a mlo tu. Vtkv pspvek jsem nedoetl a do konce. Take zptn trochu "podazuju". Ale myslm e uveden znaka by se mezi vrobce hraek sama nezaadila by pat do hrakskho gigantu. Kmen jejich razu vidm v tom, e oni by oficiln vyrb rzn B-kov modely (rzn Dallary a jin nelicencovan vci) a ty prodvaj jak se slu a pat za ni ceny, tak kradmo dlaj to stejn nap nry. U mne velk mnus. Mon bn ale ne normln... |
dne May 15 2007 22:48:33
To LS - ode mne na Vai adresu dn kritika jet nezaznla. Vm si Vaich znalost a respektuju V pstup (dlejte si to tak, jak Vs to bav), sm vak mm trochu odlin - prost to VE povauji za hraky a je mi celkem fuk, jak se to v detailech li nebo neli od pedlohy - nen to to hlavn, co m na SRC zajm...
Tmto zpsobem lze znehodnotit kadou radost z pknho, konstrukn zajmavho a dobe jezdcho autka....
Dobr lnek, dvm za 1. |
dne May 16 2007 15:52:46
Ono to obas zn jako kli. Ale...
Vozy se od sebe li zvod od zvodu a dokonce i mezi trninkem a zvodem. To sam plat i o pilbch jezdc.
Take nkdy je fakt problm dohledat a nebo urit ke kter pedloze se auto nejvc vztahuje. U stach a starch vc se u vedou i spory o zbarven.
Ale..
eme tady vrohodnost modelu a pitom u src auta jde i o jeho jzdn vlastnosti. Mon dokonce, e i na prvnm mst. A tady bohuel pspvek moc nek. Sm te pu o Aston Martinu a mm podobn problm. Jak zhodnotit jzdn vlastnosti, kdy drha nen dlouh a zkuenosti jsou nevelk.
J jsem naopak velmi rd, pokud nkdo - nap. LS, zasad informace do irho kontextu a nebo nachyt vrobce na hrukch za takov mal "podvdek". Vm, e to bere trochu, nkdy i trochu vc, radosti z autka, ale aspo neijem v bludech a nsledn nemusme skoit na pek. |
dne May 17 2007 19:38:27
Zkuste se na podobn vrobky podvat z obchodnho hlediska abyste dostali do rukou vdy kvalitn jezdc autko (pokud mono v dostaten kle typ a proveden), kter by na prvn pohled neurelo vae estetick ctn a cenov se pohybovalo na rovni 40 , co vm jako vrobci zbyde (kdy navc akcioni oekvaj kadoron dividendu)? Vytovat do mrt kadou vyrobenou formu a ppadn aktualizan facelift eit finann nenronm potiskem nebo variabilitou spoiler apod. Kdo vlastn rozhoduje nejastji o koupi novho auta znalci vech zkrut historickho vvoje toho kterho vozu nebo bn spotebitel bez podrobnch znalost, kter d vdy pednost poslednmu typu nebo atraktivnmu barevnmu proveden? Firmy se prost chovaj trn a to nejen u autodrh, kde v prvn ad jde pece o vlastn jzdu, ale asto i u plastikovch model, kde jsou poadavky na vrnost model asto prioritou.
Dvejme se na podobn komern vrobce opravdu spe jako na vrobce hraek, kter maj snahu se blit skutenosti v ppad, e budete trvat na vrnosti, pak se budete muset poohldnout v jin cenov kategorii. Je jen otzka, zda i zde bude pomr vkon/cena odpovdajc. A hlavn - vtinou se pesunete z uivatele a jezdce na sbratele, protoe zlikvidovat auto za 180 pi banln bourace pod mostem a msto nj nasadit nov vydr jen siln povahy... |
| |
|
|
| Pro odesln je nutn bt pihlen.
| |
|
|
|
|
Zapomnli jste heslo? Zadejte o nov zde.
| |
|
|
|
11
Pohr SCALEXTRIC 1. zvod
| |
|
|
| Pro zasln muste bt pihlen.
Dosud dn vzkazy.
| |
|
|
| Host: 15
dn len online
Registr. len klubu: 255
Neaktivovanch len: 0
Nejnovj len: Gobio
| |
|
|
|