|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| KRPL-AIR 01 aneb profesionální kompresor do 2000,- Kč |
| |
| Ke stavbě tohoto kompresoru mě vedly následující potřeby a omezení : 1. cena koupeného profi kompresoru je cca. 10.000,- Kč a výe, 2. mít kompresor víceúčelový , 3. mít kompresor tichý (bydlím v paneláku a modelařím větinou v noci), 4. mít kompresor, který funguje bez dalí obsluhy.
Ke stavbě potřebujete vyřazenou ledničku, vyřazený hasící přístroj a dobrého kamaráda se svářečkou.
Rám celého zařízení je svařen z kovových profilů, které vám v kadém solidním elezářství strojově nařeou na míru ( cca. 100,- Kč včetně nařezání). Tlaková láhev je ze starého hasícího přístroje, vlastní kompresor ze staré ledničky. Takové kompresory dávají a 15 atmosfér. Jednotlivé díly jsou pískovány a opatřeny vypalovací prákovou barvou. Do ovládací hlavice hasičáku je v místě výfuku hasiva vyvrtán závit G1/4. Jedinou investicí je zpětný ventil s odlehčovacím vývodem (250,-Kč), tlakový spínač s ventilkem pro odlehčovací vedení (OEZ Letohrad 500,- Kč) a regulační ventil s odolejovačem (Orlík 1000,- Kč). Vechny posledně jmenované komponenty lze sehnat i starí, pouité za desetinu ceny. Zbytek ceny do 2000,- Kč jsou tlakové hadice, pojiovací ventil, fitinky se závitem G1/4 a spojovací materiál.
Montá je patrná z fotografií. Odlehčovací vedení je u těchto kompresorů nutností, protoe nemají tu sílu rozběhnout se proti tlaku v nádobě. Při samočinném vypnutí tlakového spínače, po dosaení nastaveného tlaku, odfoukne ventilek tlak mezi zpětným ventilem a kompresorem. Při poklesu tlaku v nádobě sepne tlakový spínač a kompresor se rozběhne proti prázdnému vedení mezi ním a zpětným ventilem. Tím je zaručen bezproblémový a samočinný chod zařízení. Tlakový spínač mám nastaven na 10 atm pro vypnutí a 5 atm pro zapnutí. Tím je dán stálý a potřebný minimální tlak v tlakové nádobě. Na výstupu z láhve je umístěn tlakový regulátor s odolejovačem vzduchu. Dle výrobce je udávána čistota vzduchu 99 %. Pro hobby potřeby včetně airbrushe to bohatě stačí a komu je to málo lze dokoupit vloku s aktivním uhlím, pak je udávaná čistota vzduchu 100%. Tato vloka se vak musí měnit a to při ceně 300 Kč není jen tak.
Tlakovým regulátorem lze nastavovat výstupní tlak na 0 10 atm po desetinách. Tlak je naprosto konstantní, bez výkyvů a prskání, co je pro airbrush základním předpokladem. K úplnému natlakování nádoby z nuly na 10 atm stačí 2 minuty, potom u zařízení pracuje samočinně. Z bezpečnostních důvodů je v soustavě vřazen pojiovací ventil, který je nastaven na 11 atm. Tlaková nádoba je zkouena na tlak 30 atm. Výstup má zakončení kulovým kohoutem a univerzální rychlospojkou. Na sání kompresoru je plastová krabička s vatelínovou vlokou jako vstupní filtr. Ve je těsněno teflonovou páskou.
Rozsah pouití je velmi iroký od airbrushe a po nafoukání gum u auta nebo kola. Zařízení je tií ne lednička a pracuje naprosto spolehlivě. Jetě vysvětlení názvu KRPL-AIR je to sloenina příjmení autora (Krka), kamaráda se svářečkou (Plíva) a slovo AIR snad ani nemusím překládat.
Článek napsal:
Petr Krka, SRC Česká Třebová
Foto:
EVRO-FOTO-VIDEO
| |
| |
|
|
dne May 30 2007 22:04:41
Smekám poklonu za profi zpracování!
Opravdu je něco pravdy o těch ikovných českých ručičkách. |
dne May 30 2007 22:04:47
Tak to vypadá ale velmi dobře, super řeení a provedení jako z fabriky.
Moná je to jen problém prvního pohledu, ale nestálo by za to alespoň jednoduché schéma s označením pouitých dílů a logiku jejich propojení? Pokud jste někdo s kratím vedením ne já, nemůete to schéma črtnout? |
dne May 31 2007 00:07:48
Super, jsem z toho vedle, vůbec tomu nerozumím, ale je vidět, e Ty fakt ano!!!! |
dne May 31 2007 07:01:44
Vypadá to fakt libově, jako z fabriky. A tak profesionálně jsem to dělat nechtěl, ale kdy to tak vidim tak o tom zauvauju. Gratuluju. |
dne May 31 2007 08:17:17
Klobouk dolů před PROFI zpracováním. Vypadá to jak tovární produkt v tom nejlepím slova smyslu.
Osobně to nemám tak pěkné a asi ani tak bezpečné a ani tak přesné. Ty ukazatele a pojistné ventily mně fascinují.
Ale navíc to mám zabudované v přepravní krabici.
Jen na okraj. Mainka této konstrukce zvládne 48 hodin provozu bez vypnutí. Ozkoeno na modelářských soustředěních. |
dne June 01 2007 14:54:23
Pěkný, mám to udělaný přiblině stejně, jen tlakový spínač mám vyladěný na 2,6 zapnout a 6 vypnout. Nejdříve jsem neměl odlehčovací ventil a taky to lo, teda s určitým rizikem ale pak jsem ho sehnal za flaku. Chtěl jsem se Petra zeptat jestli dolévá olej? |
dne June 02 2007 16:55:31
Díky za pochvalu vem - taky jsem se s tím natrápil Odpověď pro Jirku - olej jsem jetě nedoléval - skoro nemizí - ta olejová mlha uvnitř kompresoru není taková, jako v ledničkovém okruhu, kde je to smícháno s chladícím médiem. K tomu nastavení - mám to tak vysoko, protoe tím napájím celý rozvod v dílničce (ofukování atd.) Jemnou regulaci na airbrush mám jetě jednu na stole. |
dne January 09 2010 21:17:08
Říkal jsem si, e by se nám hodily do prodejny nějaké kompresory a dopadlo to tak, e jsme je přivezli rovnou z Číny
jde o tyto dva:
http://www.airbrush-fengda.cz/store/vzduchovy-kompresor-fengda-as18a_airbrush-fengda_fen-AS18A_0.html
a
http://www.airbrush-fengda.cz/store/vzduchovy-kompresor-fengda-as189a_airbrush-fengda_fen-AS189A_0.html |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
23
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 45
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|