AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
Úvodní stránka ::  Články ::  Seznam krátkých zpráv ::  Diskuzní fórum ::  Fotogalerie ::  Ke stažení ::  Odkazy ::  Vyhledávání
December 25 2024 18:27:51 
 
Kalend
PotSttPSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZVODY

1:32
Porsche Cup
Krunohorsk pohr
Moravsk liga
Slovakia Cup

POSLEDN LNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikaj modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nov znaka ...
KLUBY A KROUKY
AMC Podbaba 132
esk Tebov
DDM Hradec Krlov
MC SRC Most
Prask klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Scalextric Dallara Indy- odolnost modelu v provozu
 
Rd bych navzal na naprosto precizn recenzi Dallary Indy od kolegy LS. Netroufm si sice na text stejn kvality a hloubky, ale myslm, e poznmky ze soubnho provozu ty stejnch model mou recenzi obohatit o dal rozmr.

Vlastnme pt Dallar: licencovan model 7-eleven a Arcalex, 2x nelicencovan Mobil1 a
nelicencovan Coca Cola.

V provozu jsou jak jsem ji psal tyi, pt ( Mobil1) je rezervn na nhradn dly a ppadnou konverzi do barev Pennzoil nebo Bradley.

Auta jezd cca denn na krtk tydrze z dl ITES, tedy s hrubm povrchem. Cel okruh m pouze jednu del rovinku 1,5 m a tak dosahovan rychlosti a s tm spojen namhn nejsou extrmn.

Dky tomu, e m kad auto svho majitele a nikdo jin ho nejezd a tak dky rozdlm v pojet pilote, je kad zatovno jinm zpsobem.

LS pe, e jeho Model je jedn 3 roky na autodrhch Scalextric a SCX bez vizuln patrnho nadmrnho opoteben pneumatik a loisek. Jak stejn model obstv v rukou dt a na drze ITES ?

Ji po tdnu v dennm reimu musm konstatovat, e u Dallary nkter dly nevynikaj velkou odolnost. Pesnji, nkter dly vynikaj a pekvapiv malou odolnost.

Vzpry zaven pednch a zadnch kol nejsou ji na pohled moc byteln. V ostrm provozu se prvn dojem potvrdil a pedn zvsy zhy zaaly pi jzd vibrovat. Vzpry zatm praskly na dvou autech. Zrove se vlivem nraz postupn ulmaly mal drobn packy, kter dr cel modul pedn npravy na podvozku. Vibrace se tm jet zvily a je evidentn, e tato partie by mla bt provedena z odolnjho, nebo prunjho materilu. Nekodilo by pepracovat nebo zeslit zmnn packy.


Polman vzpry


Dalm ohroenm mstem pi kolizch jsou pedn kidlka. ekal jsem kolik toho vydr. Vydr hodn, ale sedm den po hromadn srce ve vjezdu ze zatky pecejenom jedno upadlo.
Vmnn nos u F1 od Scalextric je velmi uiten detail a je koda, e u Dallar chyb. Je to mon dno jejich ni cenou oproti F1. Stlo by za to porovnat mechanickou odolnost Dallary s modely A1, kter jsou ve stejn cenov hladin, tedy cca o 400 K levnj ne F1.

Lepen kidlko v ppad dalho provozu auta na drze asi dlouho nevydr a proto em pravu karoserie a vrobu vmnnho nosu.

Zadn spoiler vrobce ani nelep a je pouze nasazen, u nkterch je pilepen erstvm lakem karoserie. To je od vrobce velmi prozrav a na vech autech zatm peil jen dky tomu, e vdy pi kolizi upadne. Z druh strany ovem takto upevnn spoiler asto vz opust za jzdy i bez kolize a to jist povede k jeho pokozen. Lepit si ho netroufm, vzprm na kterch je upevnn, respektive jejich materilu po zkuenostech se zvsy kol nevm.

Pekvapiv se kolize projevily i na zadn partii vozu. Shodou nhod je ev mezi karoseri a podvozkem na zadn stran ve stejn vce jako pika nosu. Pokud dojde k nrazu tchto dvou parti do sebe, nos naraz vdy pesn na spoj obou dl. Spodn st je v tomto mst cca 1mm. siln a nos j spolehliv odlamuje. Po tdnu chyb u dvou ze ty (vz na ND nejezd, je rozebran v krabici). Lepit spodn dl zpt podle mne nen rozumn. Pokud nebude pilepen opravdu pevn pjde opt pry, to jsme si vyzkoueli, pokud bude dret fest , mohlo by dojt k pokozen piky narejcho vozu. Z vrchu a boku msto nen vidt, tak touto drobnost modelovost zase tak moc neutrp.


Odlomen dl


Vodtko m na konci drhy na podvozku jemnou zarku, kter zajiuje, aby se nepetoilo a tm nedolo k rozpojen kontaktu mezi kartkem a sbrac planetkou. Rozsah drhy vodtka je ale pomrn mal a tak na zarku vodtko pi smyku nar. asto dky tomu dojde k vyraen vodtka z chytu. U jednoho ze ty aut se doraz na lev stran ulomil. Vodtko dky tomu m del krok, kter jzdu smykem vrazn vylep a auto se v malch polomrech pestane pi smyku kousat. Negativn dapad pokozen jsem zatm nezaznemenal . Uvauji o odstrann zarek na vech autech.


Ulomen zarka vodtka


Automatick centrovn vodtka, nepracovalo na dnm z pti voz nikdy moc dobe, po tdnu pracuje pouze na jedinm vozu - tvrtm, kter jezd nejmn.

U zlonho nepracovalo asi nikdy. Zvadu centrovn na tomto aut jsem zjistil pi ukldn do krabice po zkuebn jzd, kdy ujelo cca 10m . A pi dkladn prohldce jsem objevil e zvada souvis s tm jak dobe je pipevnn modul pedn npravy o kterm jsem se ji zmioval. Pokud nedr modul npravy pevn na podvozku, netla z vrchu na pruinku a automatick centrovn nepracuje spolehliv, nebo vbec.

Pekvapiv velmi odoln je lak a potisk karoserie. A to i u nelicencovanch model. Jedin msto, kde jsou vidt rmy je pika nosu. koda, e vrobce vol barvu plastu karoserie podle pevldajc barvy karoserie, a ne podle barvy piky. U Mobil 1 a Coca Cola je barva vlisku shodn s barvou piky a rmy nejsou prakticky vidt. U 7-eleven je plast bl a pika zelen, u Arcalex modr a pika erven. Tam je vidt i drobn pokozen zeteln.

Na stavu jednotlivch aut se projevil i rozdl ve zpsobu pilote. Dallara, kter je pilotovna plynule a bez agresivnch zmn m po tdnu kultivovan tich chod. Dallara namhan agresivn jzdou plnou prudkch zmn a koliz je npadn hlunj a vce chrast. Pekvapiv ovem velmi podobn hrub zvuk m i Dallara, kter jezdila sice plynule ale dlouhodob na pln plyn s obasnm oputnm slotu. Dallara co skoro nejezd je tich, ale je znt, e si jet podn nesedla.

Po rozebrn nen dn zmna vidt, a tak vzhledem k tomu, e je podvozek z jednoho kusu plastu soudm, e se jedn zejm o ji zmnn vle v uloen modulu pedn osy do tla modelu a mon i v uloen vlastn osy.

Osa je pouze provleena otvorem v tenkch bonicch pilhajcch na disky kol, kter spojuj se stednm dlem modulu tenk vzpry. Ve stedu jet prochz osa drkou a dky vli v otvorech bonic o n osa krt.

Pokud dojde k odstrann tchto vl a vlo se mkk plastov podloky mezi bonice a disky kol urit dojde k vraznmu omezen vibrac a tm i k celkovmu ztien.

Dvod zmny zvuku motor a jejich rozdln hlunost mi nen jasn a tak konstatuji fakt, e k n dochz a e motory model, kter jsou vce namhny jsou hlunj.

Co zvrem:
I pes ni mechanickou odolnost jsou to krsn auta, kter se povedla, ale na druhou stranu Dallary nejsou urit modely pouze na poliku a tak si myslm, e by mly bt odolnj.

Ani na jednom modelu jsem vyjma neastnho automatickho centrovn vodtka nenael jedinou vadu z vroby. Pekvapenm je velmi odoln lak a peliv proveden loga bez jedin vady tisku a to ani na nelicencovanch modelech.

Co povauji v kadm ppad za mal ale peci dluh vrobce je pr detail v zadn partii vozu, kde by ern barva futer osy a rohu magnetu, kter je vidt v zadn sti podvozku, udlala hodn.

Alespo licencovan modely, kter jsou v tto partii lakovan na odpovdajc vtinou ernou barvu ( Pennzoil je zde lut ) by si to zaslouily. Bl futra a roh stbrnho magnetu jsou vidt, ru celkov vzhled a zrove pitahuj pohled na nejmn modelovou partii Dallar - tam, kde ve skutenosti karoserie plynule kon, m model dva hrby, kter kryj pevody a prv na tyto hrby popsan detaily upozorn. koda, alespo ten magnet se ale d zamaskovat snadno.


Roh magnetu a bl futra
Komente
sutor dne July 09 2007 08:28:49
Nedivte se, prost s Dallarou jezdte a moc rychle smiley(a navc i na devnch drahch) a s tm asi vrobce urit nepotal. Mmch, nemte je taky trochu doven?
Petr L dne July 09 2007 09:10:25
Ne ne, jezdme pouze doma na 12V na tydrze ITES. Auta jsou bez jakchkoliv prav.
Okruh je stavn tak, jak je v textu pouze s jednou del rovinkou 1,5 m- celkov dlka okruhu 7m , take velk rychlosti auta nedosahuj. O doven ale uvauji, pedek by si to zaslouil.
vitek dne July 09 2007 13:06:42
Ty "voln" nasazen a "odpadvajc" kdla je dobr vc. Samotnho mn to pekvapilo, ale po mm soudu lpe ztratit za jzdy, ne ulomit pi nehod.
Nkter dly, nap zmiovan zaven, jsou vsledkem kompromisu - mezi pevnost a modelovost.
Mm m dl tm vt pocit, e star drhy od Itesu vc opotebovvaj auta. Ne ani tak hrubm povrchem, jako svou nerovnost na spojch. Nap. v Liboovicch mn, by mal, nadchla drha od Carrery.
Marek dne July 09 2007 14:11:03
Mm dva modely F1 od Scalextricu (Lauda + Hunt) a konkrtn ten Hunt dl pi jzd tak nepjemn randl (Na Carree...) e si dal modely od Scalexu chvli odpustm. Pitm to, podobn jako autor lnku, hrakoidn een pedn nprav.
Honza dne July 10 2007 01:26:40
Doporuuji magnety shora pelepit kouskem ern samolepky a loiskov krouky pestknout na erno (nebo taky pelepit).

Jinak, pokud chcete, aby Dallarky opravdu dobe jezdily, pidejte dovnit jet jeden magnet na pvodn, teba men a provete jemn, ale dsledn truing a zaoblen hran zadnch kol (z vroby to nejezd po cel ploe kola), pak to nem chybu ani na 15 V (na 12 je to dost ln).

Na Dlallrkch mi vad hlavn, e piloti maj oba stejnou pilbu a velice mizern a dk kartky...

Hluk by snad mohlo dost snit i namazn loisek motork kapkou oleje a pevod vazelnou...
Honza65 dne July 12 2007 08:11:37
S Dallarou jezdm krunohorsk pohr,tud na devnch drahch.vybrace a pevnj uchycen pedn napravy se d vyeit.sta trubika s kovov nple do propisky za 5k,a trochu trplivosti pi vymvni inkoustu.potom ji seznout na potebnou delku(ja to mam od kola ke kolu)vrtakem malinko zvtit otvory uloen napravi a vlepit trubiku na misto napravi.pedn osa do trubiky padne akorat,take jen obas pro mazat.,
Petr L dne July 12 2007 11:58:15
Dky, dobr tip. Urit to vyzkoum. Jet najt njak lep materil ny ty vzpry pedn npryvy a bude to bezchybn.
LS dne July 26 2007 17:01:14
Ned mi, abych nereagoval na pspvky, kter uvedli nkte diskutujc, ke lnku PetraL o Dallae. Myslm si, e si to jako autor pvodn recenze mohu dovolit.

Pedevm jsem rd, e Petr tento svj pspvek zveejnil. Je to pedevm reakce nkoho, kdo s modelem nechv jezdit dti pro radost ze zvodn. Je vidt, e se dti nechovaj k modelm v rukavikch, ale zejm jezd co to d. A na to byla tato Dallara vrobcem urena.

Ve sv recenzi z listopadu 2006 jsem uvedl: Jedn se o model britskho vrobce Scalextric, kter je v prodeji od druh poloviny roku 2003. Vrobce tmto modelem nahradil mnoho let vyrbn nejlevnj formule bez jakkoliv modelsk hodnoty. Akoliv byly Dallary z modelskho hlediska nepochybn velkm krokem kupedu, mra autenticity konkrtnch detail a jzdn vlastnosti byly vdy o stupe hor ne ostatn modely voz F1 z obdob let 2002 2004 vyrbn firmou Scalextric. Na druhou stranu prv Dallary pedstavovaly nejlevnj modely Scalextric v hodnot 20 30$. Jinmi slovy: z pohledu anglickch a americkch uivatel se jednalo vce o dtskou hraku, nikoliv o model. Z toho vyplv i urit mnostv nedostatk jako nap. slab magnet v bav kovu, schmaticky een pouzdro pevodovky, silikonov loiska, nepotitn pilba pilota, Ve srovnn s jinou americkou formul od NINCA vak tento levn Scalextric pedstavuje jet pikovou kvalitu.

A te k t pedn nprav. Na naich drahch dn pedn nprava Scalextric nedrn. Jestli to nhodou nen tm, e se sptelenmi jezdci vichni pouvme autodrhy Scalextric. Napad mne analogie s automobilovm provozem. Po provozu na pevn eskch komunikacch jsem tak musel nechat vymnit pedn aluminium magnziovou npravu po 85.000 km akoliv vrobce pedpokld pi provozu na nmeckch a vcarskch silnicch min. ivotnost 200.00 km. Jinak souhlasm s Vtkem, e star drhy od Itesu vc opotebovvaj auta. Ne ani tak hrubm povrchem, jako svou nerovnost na spojch . A to se nejedn jen o drhy ITES, ale i o jin nap. NINCO nebo CARRERA. Doporuuji zbrousit pedn hranu vodtka (eventueln i spodn) do ostrho klnu a bude po problmu. Ostr rzy vznikajc kontaktem vodtka s hranou troleje dok zpsobit vle v uloen vodtka a jeho vylomen. Analogie je u poslednch model Scalexric, kter maj siln vodtka a narej na spoje drhy Scalextric Classic, kter maj rozdln zpsob napojen. Pilnk je jedinou npravou. K provozu na devn drze se nemohu vyjdit, nebo nemm zkuenost.

smv na mm rtu zbudila Markova poznmka cit. Mm dva modely F1 od Scalextricu (Lauda + Hunt) a konkrtn ten Hunt dl pi jzd tak nepjemn randl (Na Carree...) e si dal modely od Scalexu chvli odpustm. Pitm to, podobn jako autor lnku, hrakoidn een pedn nprav. ... Marku, obvm se, e jste asi dost dobe nepochopil o co v srii Scalextric Classic Grand Prix jde. Jsou to pedevm sbratelsk kusy vysok kvality za relativn nzkou cenu. Od minulho tdne mm March 761 Ronnieho Petersona z Monzy 1976 od FLY v 1000ks limitce a ten je jet chatrnj. Na bn jedn bych doporuoval modely CARRERA, jsou to sice vcemn hraky ne modely, ale zato tm nerozbitn. O hlunosti se ani nezmiuji.
Jirka dne July 26 2007 20:24:21
No hezk reakce je vidt, e autor ned v dnm ppad dopustit na vrobky Scalextricu. Kdy omlouvte pro autko Scalextric jezd he na jin drze ne je k tomu uren, tak pot hante auta jinch vrobc, e jezd patn na Scalextricu. Mm mimo jin 10 aut od Ninca a 12 aut Scalextricu a samozejm kad jezd lpe na vlastn drze a nemyslm si zrovna, e formule od Ninca je hor ne Dalara.Kad mme prost jin nzor a jinou zkuenost.
Petr L dne July 26 2007 22:46:41
Pnov po 14 dnech provozu na Ites drze jsem drhu nahradil komplet novou od Faro. Okamit, jak jsem psal ji jinde, bylo po problmu s vodtky. Tak e na drhu se ned opoteben dle svdt. Pedn nprava trp ne drhou, ale nrazy kol pi kolizch.

LS m pravdu, dti se s tm moc nemaou.

Co se tk zvuku, nechpu to, ekal jsem , e se po ase vechny ustl na stejnm, ale kad je opravdu jin. Jedna chrast, druh m zvuk, jako by jela na sucho, tet tak njak zpv...........

Zajmalo by mne, kde se ta pedn nprava d koupit nov. Product number mm z manulu, ale Slot Car mi na dotaz odpovdl, e je nemaj.
sutor dne July 27 2007 09:05:41
Jak znm ceny nhradnch dl do autek komernch vrobc, tak bych se bl, e pedn nprava t nakonec vyjde bezmla na to, co nov Dallara. Vechny formule nakonec trp stejnou bolest a tou je natluen nos a pedn nprava. Pejdi na cesky, tam to nebude tak zejm, nebo kupuj star levnj auta ve vprodeji k domlcen. U ns doma prcek jezd s Carrerami (ta je skoro nerozbitn a totln rozebrateln) a Sloterem s pidanm magnetem - bohat mu to sta pro jeho neikovn packy.
Petr L dne July 27 2007 09:28:25
Pokud vezmu cenu motoru u Dallary cca 400 K, tak jestli bude nprava stt vce jak 150 K, tak se opravdu vyplat koupit celou Dallaru a motor pout na stavbu jinho auta. Ale tu cenu nevm. Nprava je ale jako celek vetn obut, kter stoj samotn cca 200 K a tak by i zdnliv vysok cena nemusela bt pln nesmysl.
Jo cesky jsou een, mm jich pr rozdlanch, ale oni se jim lb tyhle.
Petr L dne August 01 2007 08:23:29
Odstranil jsem pokusn na dvou Dallarch zbyl zarky vodtka (obr.3) m se podstatn zvtil rozsah pohybu vodtka. Auta se pi smyku nezarej o doraz a nevypadvaj. Sbrac kontakty pi tto prav zajdj mimo kartek a tak jsem vodtko prodrtoval. Zatm to vypad, e tato prava Dallae rozhodn prospla
Vlo koment
Pro odesln je nutn bt pihlen.
Hodnocen pspvku
Pouze pro registrovan.

pro vloen hodnocen se pihlate.

Zatm nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorsk prva
Administrtoi

TOPlist

DDM HRADEC KRLOV

Seznam novinek
Kalend
BPA Gallardo + Vsledky
O DDM Bark

PIHLEN
Jmno

Heslo



Zapomnli jste heslo?
Zadejte o nov zde.
NHODN FOTOGRAFIE
koda Favorit Racing
koda Favorit Racing
esk autodrha
RYCHL VZKAZ
Pro zasln muste bt pihlen.

Dosud dn vzkazy.
PTOMNI
Host: 31
dn len online

Registr. len klubu: 255
Neaktivovanch len: 0
Nejnovj len: Gobio