AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 05:51:15 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Nákup a dražby přes Aukro
 













Několikrát se zde již v diskusích psalo o možnosti nákupu pomocí aukčního systému AUKRO. Protože z toho mála, co se zde napsalo, si nelze udělat představu, jak to na Aukru chodí, a protože je to asi jediné místo na internetu, kde se dají díly z produkce ITES/GONIO na autodráhu běžně koupit, rozhodl jsem se velmi stručně popsat svoji zkušenost z nákupu dílů ITES/GONIO 90 mm na plánovanou domácí čtyřdráhu:

Přihlášení do Aukra trvalo od vyplnění dotazníku do zaslání aktivačního kódu 5 dní. Registrace je nutná, bez aktivačního kódu jste v aukcích za diváka, protože většina aukcí neregistrovaným návštěvníkům účast nedovoluje.
Systém po vás při registraci žádá zvolení uživatelského jména a heslo. Již nalezení hesla může být problém, já strávil hledáním volné kombinace jména a hesla více jak 15 minut.

Představa, že koupím vše během týdne se rychle rozplynula, nebo koupit nepoškozenou dráhu za rozumnou cenu je prakticky nemožné. Například jedna aukce kompletní dráhy Tyrell doplněné o 15 dalších dílů dráhy skončila na 1925,- Kč!
Nakonec se nákup plánovaných dílů protáhnul na 2,5 měsíce. Zúčastnil jsem se čtrnácti aukcí. 5 aukcí jsem vyhrál. Na další 3 aukce jsem ani nestačil zareagovat a byly ukončeny nákupem za cenu KUP TEĎ. Jedná se o cenu, jejíž výši může stanovit prodejce, kdo ji akceptuje, stává se výhercem aukce a aukce je ukončena. Kolik aukcí jsem sledoval a z různých důvodů do nich nešel, ani nedovedu spočítat.
Získal jsem 140 dílů dráhy ve velmi rozdílné kvalitě od nepoškozených po naprosto orezlé a polámané. Po rozebrání, vyčištění a kompletaci jsem tak získal 80 dílů v perfektním stavu, 40 poškozených dílů (ulámané růžky, chycená trolej), které se daly ještě dál prodat a 20 nepoužitelných, které jsem využil na náhradní díly, opravy a výrobu nestandardních dílů.
V konečném účtování vyšly průměrné pořizovací náklady jednoho dílu bez vad a poškození na 27 Kč. Práce na renovaci a čas nezapočítávám.

Tolik tedy stručný popis nákupu a teď pár poznámek, které jsou myslím nejdůležitější:

Strategii přihazování v aukcích nebudu rozebírat, je těžké určit, co je efektivní, snad jenom to nejdůležitější:
Nepřihazovat zbytečně brzo - jenom tím na aukci upozorníte a cena se může dostat mimo vᚠlimit.
To že je vaše nabídka minutu před koncem aukce nejvyšší, ještě neznamená výhru a tak je třeba aukci hlídat do úplného konce.

Nejčastěji nabízená kombinace dílů: 5x klopená + 5x malá zatáčka + 10 rovných (kombinace rovné, křížení, zúžení).
Nejvíce nabízený díl: klopená zatáčka.
Nejméně nabízený díl: Zatáčka velká, poloviční rovná, mantinely.
Nejčastější závada: ulomený růžek, rez na troleji.
Výjimečně se objeví komplet včetně aut a trafa, originál krabice většinou chybí.
Drobné příslušenství jako napájecí kablík od trafa k dráze, držáky mantinelu a sponky se vyskytují málo.
Často je součástí dráhy mix trosek aut a příslušenství.
Ne každá sada obsahuje díl s přípojkou napájení a ovladačů.
Přípojka napájení a ovladačů je často v žalostném stavu.
Ovladače se vyskytují také málo, většinou jako šrot, nebo poškozené teplem z odporu.
Na fotografiích, není-li s čím díl porovnat, není někdy možné určit, zda se jedná o díl klopené, či běžné zatáčky.

Polovina prodejců ani neví, co prodává a není schopna, nebo nechce na konkrétní dotaz o stavu dílů odpovědět. Na dotaz, kolik je v sadě ulomených růžků a na kterých dílech, jsem nikdy nedostal přímou odpověď.
Našel se i takový, který nebyl schopen, nebo nechtěl rozeznat klopenou od normální zatáčky.
Často je nabízený mix 74 a 90 mm dílů, někdy i bez upozornění, jednou jsem narazil na mix Ites a Carrera s poznámkou v textu o tom, že sada dílů české dráhy obsahuje také zřejmě díly staršího typu…

Zasílání na dobírku akceptuje málokterý prodejce, obvyklá je platba předem.
Vlastní zasílání dílů od prodejců proběhlo rychle a bez problémů, nesetkal jsem se po zaplacení ani s náznakem nekorektního jednání, natož pokusu o podvod.
Pozor na prodejce ze zahraničí, pokud nemají účet v ČR můžou poplatky za převod peněz výrazně zvýšit cenu a zkomplikovat celou koupi.
Každý prodejce je kupujícím hodnocen, předem doporučuji hodnocení prostudovat, o vlastním prodejci může mnoho napovědět.

Některé zajímavé aukce proběhly nikoliv v sekci Aukro/Sběratelství /Modelářství,hobby /Automobily/Autodráhy, ale v sekci Aukro/Děti/Hračky.

Takže, jestli jsem vás neodradil, tak držím palce. Já to přežil a dopadlo to dobře, ale procházka růžovým sadem to rozhodně nebyla

Petr L
Komentáře
HWSlot dne September 19 2007 09:10:08
Za tu výdrž mᚠmůj obdiv !!! Já když kompletoval původný českou dráhu, tak jsem obešel model prodejny a koupil co měly a zbytek jsem si objednal přes STOP a GO smiley
Mitch dne September 19 2007 09:55:39
Táké dražby nějak nemusím, ale někdy tam jsou opravdu hodně zajmavé koupě. Když už na nějakou takovou narazím tak odešlu číslo dražby známému, který to má jako koníčka a řeknu mu strop kam až jsem schopný zajít a on se o to postará. Nemusím mít ani účet. Věřte mi, jsou takoví cvoci které to baví.smiley
Rebas dne September 19 2007 10:43:05
... jako treba Pecan ;-)
Petr L dne September 19 2007 13:30:17
Velkou výdrž nemám a znám lepší sporty, než aukce, ale když jsem začal, tak jsem to prostě dotáhnul do konce.
Právě proto jsem ten článek napsal, aby si každý udělal obrázek a měl podle čeho rozhodnout, jestli do toho jde, nebo ne.
Já takovou možnost neměl a těch 2,5 měsíce byla teda jízda!
Pecan dne September 19 2007 21:05:52
Jak psal Řebas... Pokud by se chtěl na aukru někdo na něco zeptat aniž by obtěžoval prodejce (nebo prodejce nechce či není schopen odpovědět), tak a mi pošle třeba soukromou zprávou číslo aukce a dotaz a já jěště ten den odpovim (pokud toho budu schopen - nejsem vševědoucí). Myslim si, že o Itesu toho vim dost a rozpoznat klopenku od R2 mi nedělá problémy smiley. Na aukru už jsem asi rok a dalo by se říct, že jsem z toho nadšen. Bohužel spousta aukcí skončí až moc vysoko smiley
Petr L dne September 19 2007 23:04:00
Pecane ty jsi fakt číslo. Pokusím se najít ty fotky, kde jsem s tím měl problém a uvidímesmiley
Aukce sice někdy končí vysoko, ale musíš zase kalkulovat s tím, že většinou nepotřebuješ vše a tak potenciální cenu zbytku který pak prodᚠmusíš odečíst. O to se ti vlastně zvedá strop kam až můžeš jít a také adrenalin!

Jinak je zajímavé jak se mění struktura nabídky. Do prázdnin byl nejčastější Ites 90 a 74 černý, sem tan NDR, dnes se objevuje čím dál víc 74 šedá a Carrera GO!, dokonce i SCX digital. Na jaře Ites auta byly velmi zřídka a v různé kvalitě, dnes jich je víc než všeho ostatního.
Honza dne September 20 2007 01:21:46
Dobrý článek, já zde nakupuji hlavně 1/43, ale mé zkušenosti jsou téměř stejné. Zejména s často se vyskytující vychcaností v odpovědích na dotaz k předmětu: např. na dotaz zda pneu na kolech autíček je z gumy nebo z plastu mi prodejce odpověděl: Milý pane, to víte, je to jen obyčejná autodráha“, někteří neodpoví vůbec a někdo třeba řekne, že tu autodráhu neviděl. O takovou aukci se většinou již dále nezajímámsmiley

Nelíbí se mi, a to je taky nevýhoda Aukra, když autodráha příjde poštou a autíčka a dráha jsou plné chlupů, vlasů a špíny z podlahy...z toho mě fakt otřepává.smiley

Pokud ještě dál prodáváš, co je podle Tebe schit, to je teda husté, chudák kupující (a dávᚠtam text třeba „zcela na hov_o díly k dráze Gonio široke...“???)smileysmileysmiley
Pecan dne September 20 2007 21:00:37
-> PetrL
To je právě muj problém. Když chci něco vyhrát, tak je to právě jenom kousek z celku, ale já si nikdy nenajdu čas ani vůli na to, abych ten zbytek prodal (taky si řikám, co kdyby se mi to někdy mohlo hodit smiley). A tak se mi to doma pomalu hromadí. Od začátku prázdnin mi autodráha zabrala postel a já si lámu záda na gauči.
Petr L dne September 20 2007 21:15:12
Honzo, možná to není v textu moc výrazné, ale nakoupil jsem tak rozdílně kvalitní sady, že po rozebrání vyčištění a kompletaci jsem měl tři druhy dílů:
1. naprostro perfektní díly bez jakékoliv vady
2. Díly s ulomeným růžkem nebo chycenou trolejí
3. šrot

1. část jsem si nechal,
2. část jsem nabídnul k prodeji s průvodním textem zhruba v duchu : ulámané růžky, chycená trolej, podle toho jak to s nimi bylo.
3.část - šrot jsem si nechal a využil k pokusům a výrobě různých dílů a oprav.

Nevidím na prodeji poškozených dílů nic špatného, nikoho jsem nenutil, já také zcela vědomě v jedné aukci koupil sadu asi 15 zcela rezavých dílů, nebo obsahovala velké zatáčky s nepoškozeným plastem, které v té době byly velmi zřídka. Troleje jsem použil z rozlámaných dílů, plasty s orezlých. Pokud by prodejce postupoval dle tvého , nikdy by je neprodával a já bych možná dodnes nakupoval sady a skládal čtyřdráhu po jedné zatáčce.

Jedna ze základních ekonomických pouček praví, že na kšeft jsou potřeba dva: ten, kdo má ochotu prodat a ten, kdo má ochotu koupit. Tak proč by to mělo být husté, pokud uvedu vady a detaily nafotím? Do toho jde jen ten, který ví proč. Myslíš, že morálnější by bylo to hodit do popelnice?
Kdyby jsi viděl jaký šrot byla Ites auta, která jsem s dráhou zjískal a jak vypadala po repasi! Dal jsem je pryč jenom proto, že jsem k nim neměl nijaký vztah, za mého dětství byly doutníky, pro mé děti byly moc křehké a pomalé a tolik místa abych je jen špajzoval nemám. Pokud by je prodávající nenabízel, protože jde o šrot, já bych neměl z čeho je udělat a bylo by na světě o čtyři pěkná auta míň.
Honza dne September 20 2007 22:09:50
To Petr L - OK, OK, to skládání troleje - plasty mně hned nenapadlo...(ikdyž pokud bych nebyl tak nedočkavý a nemusel mít všechno hned, udělal bych to asi podobně) smiley
amk-src-cb dne October 16 2007 21:01:07
Na AUKRU se dá sehnat plno zajímavých věcí mnohdy i za zajímavé ceny, jen je třeba NESPĚCHAT!! Mnoho prodávajících opravdu neví odborné záležitosti třeba okolo dílů dráhy, aut nebo ovladačů, protože prodávají to, co našli na půdě, ve sklepě ve vyklízeném děcáku nebo něco od někoho dostali a je jim to k ničemu!!Takže hlavně klid a všeho dočasu!!smiley
vitek dne October 23 2007 15:00:42
Několik poznámek. Na Aukru nakupuji. Ale.
1. Dívám se na udělená hodnocení prodávajícímu.
2. Než přihodím vždy se napřed prodejce zeptám. Nejsem li spokojen s odpovědí - NEDRAŽÍM!
3. Pokud už mně daná věc zajímá, stanovím si v přihazování částku na kterou jsem schopen přistoupit a nechám dražit automat.
Nabídka okolo autodráh mi vždy připadala docela zvláštní a jelikož mně stará česká dráha netáhne, tak ani netuším za kolik se draží.
A jak přesně poznamenal kolega přede mnou NEUKVAPOVAT SE!

PS Je tu i odklepnuto.cz
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
18
18
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 14
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio