|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Nákup a draby přes Aukro |
| |
|
Několikrát se zde ji v diskusích psalo o monosti nákupu pomocí aukčního systému AUKRO. Protoe z toho mála, co se zde napsalo, si nelze udělat představu, jak to na Aukru chodí, a protoe je to asi jediné místo na internetu, kde se dají díly z produkce ITES/GONIO na autodráhu běně koupit, rozhodl jsem se velmi stručně popsat svoji zkuenost z nákupu dílů ITES/GONIO 90 mm na plánovanou domácí čtyřdráhu:
Přihláení do Aukra trvalo od vyplnění dotazníku do zaslání aktivačního kódu 5 dní. Registrace je nutná, bez aktivačního kódu jste v aukcích za diváka, protoe větina aukcí neregistrovaným návtěvníkům účast nedovoluje.
Systém po vás při registraci ádá zvolení uivatelského jména a heslo. Ji nalezení hesla můe být problém, já strávil hledáním volné kombinace jména a hesla více jak 15 minut.
Představa, e koupím ve během týdne se rychle rozplynula, nebo koupit nepokozenou dráhu za rozumnou cenu je prakticky nemoné. Například jedna aukce kompletní dráhy Tyrell doplněné o 15 dalích dílů dráhy skončila na 1925,- Kč!
Nakonec se nákup plánovaných dílů protáhnul na 2,5 měsíce. Zúčastnil jsem se čtrnácti aukcí. 5 aukcí jsem vyhrál. Na dalí 3 aukce jsem ani nestačil zareagovat a byly ukončeny nákupem za cenu KUP TEĎ. Jedná se o cenu, její výi můe stanovit prodejce, kdo ji akceptuje, stává se výhercem aukce a aukce je ukončena. Kolik aukcí jsem sledoval a z různých důvodů do nich neel, ani nedovedu spočítat.
Získal jsem 140 dílů dráhy ve velmi rozdílné kvalitě od nepokozených po naprosto orezlé a polámané. Po rozebrání, vyčitění a kompletaci jsem tak získal 80 dílů v perfektním stavu, 40 pokozených dílů (ulámané růky, chycená trolej), které se daly jetě dál prodat a 20 nepouitelných, které jsem vyuil na náhradní díly, opravy a výrobu nestandardních dílů.
V konečném účtování vyly průměrné pořizovací náklady jednoho dílu bez vad a pokození na 27 Kč. Práce na renovaci a čas nezapočítávám.
Tolik tedy stručný popis nákupu a teď pár poznámek, které jsou myslím nejdůleitějí:
Strategii přihazování v aukcích nebudu rozebírat, je těké určit, co je efektivní, snad jenom to nejdůleitějí:
Nepřihazovat zbytečně brzo - jenom tím na aukci upozorníte a cena se můe dostat mimo vá limit.
To e je vae nabídka minutu před koncem aukce nejvyí, jetě neznamená výhru a tak je třeba aukci hlídat do úplného konce.
Nejčastěji nabízená kombinace dílů: 5x klopená + 5x malá zatáčka + 10 rovných (kombinace rovné, kříení, zúení).
Nejvíce nabízený díl: klopená zatáčka.
Nejméně nabízený díl: Zatáčka velká, poloviční rovná, mantinely.
Nejčastějí závada: ulomený růek, rez na troleji.
Výjimečně se objeví komplet včetně aut a trafa, originál krabice větinou chybí.
Drobné přísluenství jako napájecí kablík od trafa k dráze, dráky mantinelu a sponky se vyskytují málo.
Často je součástí dráhy mix trosek aut a přísluenství.
Ne kadá sada obsahuje díl s přípojkou napájení a ovladačů.
Přípojka napájení a ovladačů je často v alostném stavu.
Ovladače se vyskytují také málo, větinou jako rot, nebo pokozené teplem z odporu.
Na fotografiích, není-li s čím díl porovnat, není někdy moné určit, zda se jedná o díl klopené, či běné zatáčky.
Polovina prodejců ani neví, co prodává a není schopna, nebo nechce na konkrétní dotaz o stavu dílů odpovědět. Na dotaz, kolik je v sadě ulomených růků a na kterých dílech, jsem nikdy nedostal přímou odpověď.
Nael se i takový, který nebyl schopen, nebo nechtěl rozeznat klopenou od normální zatáčky.
Často je nabízený mix 74 a 90 mm dílů, někdy i bez upozornění, jednou jsem narazil na mix Ites a Carrera s poznámkou v textu o tom, e sada dílů české dráhy obsahuje také zřejmě díly starího typu
Zasílání na dobírku akceptuje málokterý prodejce, obvyklá je platba předem.
Vlastní zasílání dílů od prodejců proběhlo rychle a bez problémů, nesetkal jsem se po zaplacení ani s náznakem nekorektního jednání, nato pokusu o podvod.
Pozor na prodejce ze zahraničí, pokud nemají účet v ČR můou poplatky za převod peněz výrazně zvýit cenu a zkomplikovat celou koupi.
Kadý prodejce je kupujícím hodnocen, předem doporučuji hodnocení prostudovat, o vlastním prodejci můe mnoho napovědět.
Některé zajímavé aukce proběhly nikoliv v sekci Aukro/Sběratelství /Modelářství,hobby /Automobily/Autodráhy, ale v sekci Aukro/Děti/Hračky.
Take, jestli jsem vás neodradil, tak drím palce. Já to přeil a dopadlo to dobře, ale procházka růovým sadem to rozhodně nebyla
Petr L
| |
| |
|
|
dne September 19 2007 09:10:08
Za tu výdr má můj obdiv !!! Já kdy kompletoval původný českou dráhu, tak jsem obeel model prodejny a koupil co měly a zbytek jsem si objednal přes STOP a GO |
dne September 19 2007 09:55:39
Táké draby nějak nemusím, ale někdy tam jsou opravdu hodně zajmavé koupě. Kdy u na nějakou takovou narazím tak odelu číslo draby známému, který to má jako koníčka a řeknu mu strop kam a jsem schopný zajít a on se o to postará. Nemusím mít ani účet. Věřte mi, jsou takoví cvoci které to baví. |
dne September 19 2007 10:43:05
... jako treba Pecan ;-) |
dne September 19 2007 13:30:17
Velkou výdr nemám a znám lepí sporty, ne aukce, ale kdy jsem začal, tak jsem to prostě dotáhnul do konce.
Právě proto jsem ten článek napsal, aby si kadý udělal obrázek a měl podle čeho rozhodnout, jestli do toho jde, nebo ne.
Já takovou monost neměl a těch 2,5 měsíce byla teda jízda! |
dne September 19 2007 21:05:52
Jak psal Řebas... Pokud by se chtěl na aukru někdo na něco zeptat ani by obtěoval prodejce (nebo prodejce nechce či není schopen odpovědět), tak a mi pole třeba soukromou zprávou číslo aukce a dotaz a já jětě ten den odpovim (pokud toho budu schopen - nejsem vevědoucí). Myslim si, e o Itesu toho vim dost a rozpoznat klopenku od R2 mi nedělá problémy . Na aukru u jsem asi rok a dalo by se říct, e jsem z toho naden. Bohuel spousta aukcí skončí a moc vysoko |
dne September 19 2007 23:04:00
Pecane ty jsi fakt číslo. Pokusím se najít ty fotky, kde jsem s tím měl problém a uvidíme
Aukce sice někdy končí vysoko, ale musí zase kalkulovat s tím, e větinou nepotřebuje ve a tak potenciální cenu zbytku který pak prodá musí odečíst. O to se ti vlastně zvedá strop kam a můe jít a také adrenalin!
Jinak je zajímavé jak se mění struktura nabídky. Do prázdnin byl nejčastějí Ites 90 a 74 černý, sem tan NDR, dnes se objevuje čím dál víc 74 edá a Carrera GO!, dokonce i SCX digital. Na jaře Ites auta byly velmi zřídka a v různé kvalitě, dnes jich je víc ne veho ostatního. |
dne September 20 2007 01:21:46
Dobrý článek, já zde nakupuji hlavně 1/43, ale mé zkuenosti jsou téměř stejné. Zejména s často se vyskytující vychcaností v odpovědích na dotaz k předmětu: např. na dotaz zda pneu na kolech autíček je z gumy nebo z plastu mi prodejce odpověděl: Milý pane, to víte, je to jen obyčejná autodráha, někteří neodpoví vůbec a někdo třeba řekne, e tu autodráhu neviděl. O takovou aukci se větinou ji dále nezajímám
Nelíbí se mi, a to je taky nevýhoda Aukra, kdy autodráha příjde potou a autíčka a dráha jsou plné chlupů, vlasů a píny z podlahy...z toho mě fakt otřepává.
Pokud jetě dál prodává, co je podle Tebe schit, to je teda husté, chudák kupující (a dává tam text třeba zcela na hov_o díly k dráze Gonio iroke...???) |
dne September 20 2007 21:00:37
-> PetrL
To je právě muj problém. Kdy chci něco vyhrát, tak je to právě jenom kousek z celku, ale já si nikdy nenajdu čas ani vůli na to, abych ten zbytek prodal (taky si řikám, co kdyby se mi to někdy mohlo hodit ). A tak se mi to doma pomalu hromadí. Od začátku prázdnin mi autodráha zabrala postel a já si lámu záda na gauči. |
dne September 20 2007 21:15:12
Honzo, moná to není v textu moc výrazné, ale nakoupil jsem tak rozdílně kvalitní sady, e po rozebrání vyčitění a kompletaci jsem měl tři druhy dílů:
1. naprostro perfektní díly bez jakékoliv vady
2. Díly s ulomeným růkem nebo chycenou trolejí
3. rot
1. část jsem si nechal,
2. část jsem nabídnul k prodeji s průvodním textem zhruba v duchu : ulámané růky, chycená trolej, podle toho jak to s nimi bylo.
3.část - rot jsem si nechal a vyuil k pokusům a výrobě různých dílů a oprav.
Nevidím na prodeji pokozených dílů nic patného, nikoho jsem nenutil, já také zcela vědomě v jedné aukci koupil sadu asi 15 zcela rezavých dílů, nebo obsahovala velké zatáčky s nepokozeným plastem, které v té době byly velmi zřídka. Troleje jsem pouil z rozlámaných dílů, plasty s orezlých. Pokud by prodejce postupoval dle tvého , nikdy by je neprodával a já bych moná dodnes nakupoval sady a skládal čtyřdráhu po jedné zatáčce.
Jedna ze základních ekonomických pouček praví, e na keft jsou potřeba dva: ten, kdo má ochotu prodat a ten, kdo má ochotu koupit. Tak proč by to mělo být husté, pokud uvedu vady a detaily nafotím? Do toho jde jen ten, který ví proč. Myslí, e morálnějí by bylo to hodit do popelnice?
Kdyby jsi viděl jaký rot byla Ites auta, která jsem s dráhou zjískal a jak vypadala po repasi! Dal jsem je pryč jenom proto, e jsem k nim neměl nijaký vztah, za mého dětství byly doutníky, pro mé děti byly moc křehké a pomalé a tolik místa abych je jen pajzoval nemám. Pokud by je prodávající nenabízel, protoe jde o rot, já bych neměl z čeho je udělat a bylo by na světě o čtyři pěkná auta míň. |
dne September 20 2007 22:09:50
To Petr L - OK, OK, to skládání troleje - plasty mně hned nenapadlo...(ikdy pokud bych nebyl tak nedočkavý a nemusel mít vechno hned, udělal bych to asi podobně) |
dne October 16 2007 21:01:07
Na AUKRU se dá sehnat plno zajímavých věcí mnohdy i za zajímavé ceny, jen je třeba NESPĚCHAT!! Mnoho prodávajících opravdu neví odborné záleitosti třeba okolo dílů dráhy, aut nebo ovladačů, protoe prodávají to, co nali na půdě, ve sklepě ve vyklízeném děcáku nebo něco od někoho dostali a je jim to k ničemu!!Take hlavně klid a veho dočasu!! |
dne October 23 2007 15:00:42
Několik poznámek. Na Aukru nakupuji. Ale.
1. Dívám se na udělená hodnocení prodávajícímu.
2. Ne přihodím vdy se napřed prodejce zeptám. Nejsem li spokojen s odpovědí - NEDRAÍM!
3. Pokud u mně daná věc zajímá, stanovím si v přihazování částku na kterou jsem schopen přistoupit a nechám drait automat.
Nabídka okolo autodráh mi vdy připadala docela zvlátní a jeliko mně stará česká dráha netáhne, tak ani netuím za kolik se draí.
A jak přesně poznamenal kolega přede mnou NEUKVAPOVAT SE!
PS Je tu i odklepnuto.cz |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
02
McFíkovo
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 9
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|