|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Přepravní kufřík pro mladého automodeláře |
| |
| K tomuto nápadu mne inspiroval Ivan. Před prázdninami Petrovi Munzarovi posílal pár fotografií ze stavby svého kufru pro děti v automodelářském krouku. Jako materiálu pouil kartónové obaly z vlnité lepenky. Obaly byly určeny k přenáení pivních lahví a tak byly větinou potitěny reklamou daného pivovaru. Pochopitelně pracovnicím děčínského DDM se to nelíbilo.
Nápad to je jistě u tak dobrý a já se pokusil vyřeit nesnáze s pivní reklamou jiným způsobem. Také s poměrně velkými nároky na přesnost pro nae mení děti jsem si chtěl také poradit. A jak?
No jednodue. Zael jsem na potu a koupil rozloenou krabici na balíky v ceně 14,- Kč. Na jedné straně rozloené krabice je návod na sloení a tak sloíme spodní část krabice do sebe. Horní je ta strana, na kterou vypisujeme adresy.
Zatím jsme nic nelepili a po sloení spodní části odřízneme ze zbytku krabice bočnice. Nezapomeňte, e noík musí být ostrý a nejlepí pomůckou pro rovný řez je ocelové pravítko.
Bočnice máme odděleny a nyní budeme moci od bočnic odříznout dílek v místě ohybu bočnice na straně, kde je proraen obdélníkový otvor pro zaklínění stěny krabice. V naem případě tento otvor nepotřebujeme. Hlavně, nic nevyhazujeme, ve budeme potřebovat !!!
Tady máme pohled na ji upravené bočnice z druhé strany, kde jsou loga České poty.
Bočnice dáme proti sobě a musíme do nich vyříznout zářez, který je iroký, jako je tlouka stěny krabice. Na obou dvou bočnicích je to v místě krátké části bočnice od místa lomu.
Nyní budeme bočnice lepit z vnějí strany krabice na její boky. Pouít můete disperzní lepidlo nebo v případě dospělých třeba i chemoprén. Bočnice se budou lepit delí stranou a zářezem v kratí části dolů dovnitř krabice.
Bočnici můeme zajistit pendlíky nebo jiným způsobem. Počítejte, e lepení disperzním lepidlem je náročné na čekací doby ne lepidlo zaschne.
Pohled na vnitřní část krabice s přilepenou bočnicí. Je vidět, e lepidlo jetě není suché. ipka naznačuje, kam budeme kratí část bočnice lámat.
Aby mi la práce od ruky, změnil jsem lepidlo a začal lepit Chemoprenem. A tak ji můete vidět, e mám přilepenou druhou bočnici.
Jak jste mohli vidět na předchozí fotografii, bočnice se lámou dovnitř krabice a tak můeme kratí části bočnic přilepit a dalí bok krabice a tím pomalu krabice nabývá tvar.
Od víka krabice odřízneme v místě lomu boční část víka.
Teď můeme rozbalit dlouhou boční část spodního dílu a od části, která se přehýbá dovnitř krabice, odřízneme výčnělky, které se obvykle vkládají do zářezů do boků krabice jako pojistka proti rozbalení.
Spodní část je tedy připravena ke slepení. Vimněte si, e lepím Chemoprenem tak, e namau obě plochy, které chci slepit k sobě, nechám zavadnout a pak stiskem k sobě lepím dohromady. Výhoda? Hned to drí.
Přilepeno a připraveno k dalímu lepení.
Vzpomínáte si na začátek, kdy jsme z horní časti odřezali bočnice a z nich krátké části. Teď je vyuijeme na doplnění míst, kde jinak jedna vrstva lepenky chybí.
Dílek zařízneme podle potřebné velikosti a vlepíme na místo, kde ukazovala ipka na předchozí fotografii. Poté ji můeme přehnou okraj krabice a přilepit. Vzadu nám vak kus chybí a tady si pomůeme úzkým pruhem z odříznutého víka krabice a tento pruh vlepíme na místo, kam ukazuje ipka.
Stejně postupujeme i u protějí vnitřní stěny boxu, vlepíme dílek do mezery
přitiskneme a
zbývající část z víka krabice vlepíme dovnitř vznikajícího boxu. Tím budeme mít vechny boční stěny krabice zpevněny. Boční stěny jsou tvořeny dvěmi vrstvami a spodní s horní dokonce třemi.
A tak jetě tři fotografie skoro hotového přepravního boxu.
A v dalím díle si ná box vylepíme tak, aby slouil potřebám autodráhového nadence.
Článek napsal:
tom59herder | |
| |
|
|
dne October 13 2007 22:36:21
Tome, ty má ale záběr. Není téma, které by jsi nevyzkouel a nedotáhnul do tutoriálu. Má za 1 |
dne October 14 2007 12:23:44
No já jenom asnu a těím se na dalí díl seriálu... |
dne October 14 2007 18:15:28
Velice ikovnej nápad. Vypadá i celkem bitelně. Mě by to v ivotě nenapadlo dělat s papíru, ale teď kdy to tak vidim tak si říkám proč ne. Věřil bych i tomu e to při častém noení a převozu určitě nějaký ten rok vydrí. |
dne October 15 2007 06:20:26
Provedl jsem řadu pokusů s různými obaly a u krabice od piva jsem skončil pro vyřeené zavírání její horní chlopní a e má dradlo. Zpracovanou první část manuálu jsem Petrovi Munzarovi a i na tyto stránky zaslal, ale protoe nebyla ádná odezva, asi i zde "pivo" nejede, tak jsem druhou část nedokončil. Jsem rád Tome, e jsi v bádání nael obal, který není výchovně závadný. |
dne October 15 2007 11:37:56
Posílal jsem hodnocení a najednou koukám, e se při tom ztratil můj komentář. Tak to píi znovu. Má Tome pravdu, e tyto "dovedné ruce" moc děti nepřitáhli. V krouku se k tomu zatím chystá 50% kluků. Tedy donesli si obaly. Více se jim líbily dřevěné kufry mojich kolegů. Otázka zněla "kde se to dá koupit?". Né to bych si chtěl také udělat. |
dne October 15 2007 18:47:57
Ivan - nejdřív jsem poslal hodnocení a teď píu - doba sa halt mění. Já sám u hooodně věcí nedělám, jako dřív (různý opravy v domácnosti) a radi se poohlídnu, kde se to "dá koupit".
A jinak se spí divím, e se jetě nenael výrobce, kterej by se výroby takovejch kufírků pro automodeláře ujal. Asi je jetě furt dost těch, co si ho radi zbastlej doma sami. |
dne October 15 2007 20:15:18
Výrobce by se jistě nael, ale kolik z vás by si kufřík zakoupilo? 5, 10, 15 lidí max? Protoe si myslím, e si jej kadý raději zbastlí podle svého doma na koleně tak, aby mu vyhovoval.
Osobně jsem zatím začal plastovým na nářadí z OBI a uvidíme, zda by bude či nebude vyhovovat. Pořád toti koukám po kufřících ostatních, které se mi líbí více ne ten můj.
Proto je super, e tu Tom takovýto nápad zveřejnil. |
dne October 15 2007 20:54:31
Myslím, e tak jako v jiných oborech nakonec větina skončí u "hliníkového kufru" Po drobné úpravě vnitřku by měl plně vyhovovat. V lowcost provedení běně ke koupi v hobby marketech za cca. 300 Kč. |
dne October 16 2007 05:15:42
Ano Petře, ten hliníkový kufr mám také, Mám ho "levný" z Lidla za 390 korun. K nápadu na papírák jsem doel po zkuenostech s pouíváním dětských kufříků v minulosti. Dnes jsou ty kuifříky enormě drahé. A také to měla být učební pomůcka pro začátečníky. Na pevný kufr mám také zabezpečen materiál, ale pokud se dti nedokáí orientovat na tělese tak si nedokáou představit toto rozloené na plochy.
Včera jsem věnoval hodinku svého volna na vyčitění a výměnu těsnění sifonu u vany. Hanba by mne fackovala kdybych si na to měl objednat instalatéra. |
dne October 16 2007 08:16:17
Ivane, je to dobrý nápad a já naprosto souhlasím,e pro začátečníka je to bezvadný způsob jak mít kufřík bez větích investic a jetě se potrénuje v práci v 3D a i ve vlastní práci rukama. To se kadému hodí a zvlá dětem.
Levný jsem u toho hliníkového psal proto, e "opravdový" hliníkový stojí 10x víc a není běně v obchodě ke koupi. |
dne October 18 2007 02:03:07
Beru zpět svůj výrok o tom, e se jetě nenael výrobce kufříků pro autíčkáře
http://www.jkproducts.com/products.asp?cat=40 |
dne October 18 2007 02:04:51
Je to sice trochu z ruky, ale přes internet se dá objednat vechno. Nebo se pletu? |
dne October 18 2007 05:42:28
Trochu z ruky, trochu drahé, ale proč ne. |
dne October 18 2007 13:25:28
To nevyrábí jen JK, ale řada dalích malovýrobců za hranicemi. Jen ta poadovaná cena je vdy v přepočtu a s ohledem na nai reálnou koupěschopnost úchylná, take není divu, e větina lidí v ČR skončí u hobbymarketových alukufrů nebo plastových kontejnerů. Ty mají navíč jednu nezanedbatelnou výhodu - jsou nesrovnatelně lehčí a plastové někdy i roziřitelné. Větina lidí bude nakonec radi přenáet pár plastových krabiček v tace, ne jednu těkou krávu.
Dřevo je sice dřevo (alespoň z estetického hlediska), ale i kdy mám doma taky jeden kufr z "pozůstalosti", tak ne bych se s ním někam tahal... |
dne October 19 2007 05:49:06
Včera jsem se dozvěděl, e ty kufry od JK jsou v akci, proto jsou tak levné. Čínský výrobce zase cosi nedodrel a tak to JK dává levněji. Cha, cha. |
dne October 19 2007 09:47:52
Ani po slevě to není ádný superkauf (přebroděním oceánu se cena standardně zvyuje tak o jednu třetinu), navíc komentář prodejce good construction with small cosmetic blemishes bych preventivně četl jako "zatím drí pohromadě a jsou dost otřískané" - ale hlavně ta BARVA. Dřevo má být dřevo... a ne pestrobarevná kisna. |
dne October 23 2007 14:36:16
Ty balíkové krabice České poty vydrí hodně. Nápad je to skvělý. A tutorial vynikající.
Já sám ale asi lenivím a stárnu a tak jsem si v akci v OBI koupil kufr. Ne klasickou basičku na nářadí, ale kufr za 300. Vlezou se tam jak auta, tak ovladač, tak v organizeru hromada uitečností.
PS Pánové, z papíru se dělá i nábytek. |
dne April 12 2010 13:41:30
Myslím, e uveřejnění návodu na můj kufřík je ji zbytečné, uvedeu pár fotek ze stavby spolu s komentáři v nejblií době do fotogalerie.
Před třemi nedělemi jsem začal pracovat s jedním áčkem, nováčkem v krouku, a kufřík ji má. Teď ho budeme nějak vhodně polepovat. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
13
koda 130 RS
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 33
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|