|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Chtěl bych Vám představit kodu Favorit MTX ,a zároveň se podělit o několik svých změn a úprav na tomto autíčku.
Začalo to tím ,e se mně zalíbilo ji hotové auto od Fara a měl jsem v úmyslu koupit si ho.Hotové auto bohuel řadu měsíců nebylo moné koupit , a tak - kdy se objevila alespoň stavebnice, bral jsem to jako malý zázrak a zároveň výzvu.
Ano výzva ....., kdy jde člověk do stavebnice-chce mít něco jiného ne vichni ostatní,stačí se liit malým detailem ale liit se.
první krok : nákup stavebnice MTX od Fara druhý krok.úvaha jak vlastně auto bude vypadat,co ho bude pohánět,jaké převody zvolit v závislosti na pouitých kolech,jaké dostupné vodítko a jiné díly, a hlavně v domácích podmínkách to ve dát do kupy ,aby to jelo-snad se mně to povedlo.
Od úvahy dolo na výběr a nákup dílů:
motor-Spirit který točí 24000 ot/min
pastorek-mosaz 10 zubů (s ohledem e budou malé průměry kol) talířové kolo-Ninco 30 zubů disky + pneu-Spirit vodítko-Gonio-Ites starí typ který mněl válcový čep
Kdy jsem mněl vechno ,tak stačilo začít.
Jako první prolo úpravou vodítko Gonio-Ites.Zakulacení v zadní části neumonilo nasazení nato otáčení tohoto dílu.
Ve co překáelo, se odřezalo a následně začistilo.Pro zajitění vůči Oku stačí dírka na malý roubek s podlokou.
Dalí změnu zaznamenal drák motoru: zde nezůstal kámen na kameni.
- Oko pro vodítko bylo převrtáno na průměr 6mm, následně vsazená a sekundovým lepidlem přilepená jednoduchá vloka .
- Zadní díry pro osy kol zvěteny na průměr 4mm, do kterých přily mosazné loiska zhodného rozměru a o vnitřním průměru 3mm a délky 5mm.
- Motorový prostor - zobáčky které drí origo motor- seříznuty dle plátě nového motoru.
- Zadní čelo a motorová příčka byla odvrtána 2mm vrtákem tak ,aby pouitý motor Spirit mohl být řádně ukotven.
Za předpokladu ,e zadní loiska a osa mají jednotný rozměr 3mm,bylo potřeba talířové kolo Ninco a hliníkové disky Spirit přesoustruit na tuté míru.(Vzhledem k křehkosti hliníkových disků a důleitosti neházení talířového kola nikomu nedoporučuji upravovat-odvrtávat tyto díly ). Přítě zase budu chytřejí a ponechám je v originálu + dokoupím origo i osu a jen upravím pouzdra.
To ve se díl po dílu zrepasovalo do funkčního celku.
Dále na řadu přila samotná kastlička autíčka.Asi na těhle stránkách nemá smysl psát o tom jak lepit jednotlivé díly a tmelit a brousit a stříkat ...... atd.. protoe jsme vichni zruční-někdo víc a ten co je méně tak si přečte návod který je srozumytelný a vloený u stavebnice.
Snad jenom na doplnění: barva lutá, nálepky pouité z aríku Faro ( někdy méně znamená více a tak se to někomu nemusí líbit,mně ano) řidič a spolujezdkyně sice troku větí ale zato do MTX civilnějí ne dva závodní jezdci .
Článek napsal:
Roman | |
| |
|
|
dne November 09 2007 13:04:33
Velmi pěkné. Já drřák motoru nevlokoval, pouze jsem ho zespodu zarovnal na ploe o průměru 12 záhlubníkem na hlavy roubů (má vodící čep) a edivé vodítko Ites jsem upravil uplně stejně. Stavebnici jsem původně chtěl koupit do krouku, ale bylo mi to rozmluveno. |
dne November 09 2007 13:20:00
Pěkná prácička a jak u někdo, někde psal - mnozí výrobci by mohli výrábět jenom kastličky |
dne November 09 2007 15:34:59
Romane to koukám, to je fakt super MTX. Zajmalo by mě jak ti to uhání. S tím motorem to musí jet jak splaený. Váně výborná práce.
PS: Ty zpětný zrdcátka jsou od Směru, e jo? Civilní verzi si jimi dotáhl k dokonalosti. |
dne November 10 2007 11:04:13
Auto pěkné, čistá práce, jenom ty Igráčci místo posádky.......... |
dne November 10 2007 15:34:40
Auto pěkné, čistá práce, jenom ty Igráčci místo posádky.......... |
dne November 11 2007 08:24:12
Není to náhodou projev rasové diskriminace? I Igráček má přeci právo povozit se v českém autě... |
dne November 11 2007 19:30:32
To Sutor, není, já jenom, e díky velikosti posádky to Fávo vypadá jako golfové vozítko |
dne November 12 2007 09:07:35
Upřímně řečeno, tam by také v dnení době u nejspí svým designovým pojetím nejvíc patřilo - jen by muselo být na elektřinu, lehčí a ...
U vidím, jak mě jeho zastánci na zdejích stránkách kamenují - samozřejmě jsem tím nemyslel nic hanlivého k práci tvůrce tuningu. |
dne November 13 2007 11:16:12
Tuning a ruční práce super, jenom a to jsme ji několikrát řeili, proč právě Favorit je neustále předmětem takového zájmu u některých dokonce obdivu ?
U 130 je to jasné, jediný pořádný závoďák v RVHP který moná i ve zbytku světa pamatují jako auto co jelo a ne jako bolevickou raritu.
Ale proč Favorit, to nechápu. porovnejte si ho s Opel Astra, Ford Escort, VW Golf a napite mi někdo čím jakékoliv z těchto aut předčilo, nebo kde má to kouzlo. Na to jsem opravdu zvědavý. |
dne November 13 2007 15:09:13
Ani jedno z výe jmenovaných nenavrhoval BERTONE |
dne November 13 2007 15:19:38
A stejně tak jako němci nedaj dopustit na svý tuningový scéně na svý Golfy 2, Escorty XR3i či RS a Astry GSI tak se stejnou národní hrdostí mi nedáme dopustit na nae Fáva. Co je ti na tom tak nepochopitelného?
Řekni mi v čem je Golf 2 hezčí ne Fávo? A to berme v potaz Golfa 2 kterej se dočkal vysokých celoplastovej nárazníků a po roku 1990! To ten ná výtvor měl krom normálních nárazníků aspoň zdruené čelní světlomety u od začátku. |
dne November 13 2007 21:47:57
Předem děkuji za Vá zájem o můj článek a vloené komentáře.
-pro Mitche (ale i ostatní), s motorem Spirit a převody 10/30 zubů je auto docela rychlé-vhodné na rovné a dlouhé úseky.Vzhledem k tvaru dráhy(technická), jsem nucený doplnit o magnet a vyměnit 10ti zubový pastorek za 9ti neho dokonce 8mi.Auto by mělo zrychlovat mnohém snadněji.
-pouité zrdcátka jsou opravdu od Směru.
-pro sutora ,jaká diskriminace?nevíďím důvod proč by Český Igráček nemohl jezdit v Českém autě.
-pro ty co si mysleli e to jsou figurky Igraček.Ne není,je to Německý soused Playmobil od Geogry.
-na otázku proč právě Favorit?Do čeho tak levně řezat?
U dalích předalávek....roman |
dne November 13 2007 22:01:55
|
dne November 13 2007 23:43:48
na otázku proč právě Favorit?Do čeho tak levně řezat
ceny jsou přibliné, z ceníku FARO:
Favorit - nejlevnějí 629,-ká
Motor Spirit - 265,-Ká
Ninco převod cca. 150,-ká
disky spirit včetně pneu -470,-
--------------------------------
celkem..................1514,- kaček
Peugeot 406 Coupe Spirit - stejnej motor, stejnej převod, stejný kola a včetně ofera (ale jen jednoho) 875,- Kaček !!!
Nenín to nic proti tvojí perfektně odvedený práci, ale jen k tomu oddůvodnění |
dne November 14 2007 06:31:50
HWSlote, ale pochop e u toho Peugota neuplatní svou lidovou tvořivost. Na něm u není co zdokonalovat a jestli jo tak za úplně jinej peníz ne u toho Fáva. Navíc má něco co nikdo jinej nemá a hlavně je to určitě nejrychlejí Fávo které tu kdo kdy předvedl. Ikdy je to pořád jenom Fávo.
Ber to tak, e je to jedinečný a velice podařený kousek. |
dne November 14 2007 08:19:30
To Mitch, ano Fávo malovala Bertoneho kancelář, ale soudruhům v AZNP se podařilo auto tak dlouho dolaďovat, e se trochu minul s dobou do které patřil.
Co se týká otázky v čem jsou mnou vyjmenovaná auta hezčí ne Fávo, pokud jsi nějakým z těch aut někdy jel, a měl monost to přímo konfrontovat s Fávem tak to pochopí.
To Roman. Igráček byla vlastně kopie Playmobil a proto ta snadná mýlka.
Pokud jde o materiál na řezání a zlepování doporučuji k vaí pozornosti i Fast Kity od Fly, cena do 1000,- a místy na práci je tam dost a dost. |
dne November 14 2007 09:43:19
To Petr, Jo pár kiláků jsem ve Fávu odjezdil v autokole a pak nějaký čas jezdil i s Fávem na podvozku. Rozdíl nebe a dudy. Úplně jiný auto co se týče jistoty v zatáčkách. Pak se teprv projevil nedostatek výkonu mizerný boční vedení sedáků.
Nic méně my jsme tu snad srovnávali design vozu a nikoliv jízdní vlastnosti. Podle mě je design Fáva nadčasovějí ne u Golfa 2.
Navíc ani Favorit nebyl na mistrovství světa v rally bez zásluh stejně tak i jeho nástupce Feličita. Navíc se s ním jezdil národní podnik Favorit-cup a nově vzniklí Free-Style, který se následně obohatil o felicie. Myslím e bez těchto závodů by dnes moná ádný Octavia cup neexistoval.
Take podle mě Fávo nebylo jen mizerně zbastlený auto, ale hlavně velký a dobrý krok vpřed pro kodovku.
Vemte si e po vztupu do VWgroup je Felicie vlastně hybrid mezi Golfem2 a Favoritem? Téměř celý interiér se dá s Fávem zaměnit a 1,6felicie má jen krůek k motoru a převodovce z golfa.
Take bez Fáva by byla dnetní koda bůch ví kde. |
dne November 14 2007 09:58:36
No Mitchi jak myslí.......
Jenom drobnost - Felicia byl model který překlenul dobu mezi výrobou Favoritu a výrobou opravdových aut, protoe Favorit dál vyrábět u opravdu nebylo moné, ale postavit pořádné auto chvíli trvá. Myslím e jak Fabia, tak i Octavia se povedla a odráí to o čem se tady 40 let jen mluvilo a to e umíme vyrobit dobrá auta, ale nemáme podmínky. Podmínky dostali a výsledek se dostavil a myslím e překvapil nejen Němce, kteří věděli svoje ze SEATU, ale i nás. Nekecali........... |
dne November 14 2007 10:44:09
To má sice pravdu e felicie u byla nutnost kvůli prodejnosti a zároveň kvůli nějakému volnému přechodu staré a nové podoby modelů, ale jak u jsem řekl, není to nic jiného ne velký nebo lépe rozsáhlí FaceLift Fáva s inovacemi od VW. Nějak se ale od těch zadokolek k předokolkám dostat museli a je jasný e první takhle inovativní model který tu nikdo nikdy nedělal musel mít své velké a malé mouchy. Na felicii se to dohnalo a řekl bych e celkem sluně. |
dne November 18 2007 19:59:49
Těí mně zájem o tento článek a u nyní jsem zvědav na představení modelů od lidí .....co píou o jízních vlastostech VW Golf a podobně.Motor ? Převody ? Vodítko ?Podvozek ? Pojede srovnatelně jako moje MTX? roman |
dne November 18 2007 20:06:50
A jestli Vám nedude vadit tak jetě představím mojeho Formana (jako základ byl pouit Favorit od Směru),co ji byl k vidění na setkání v Liboovicích.roman |
dne November 18 2007 22:04:23
Nemyslím, e by někoho zajímala tak nudná věc, jako přestavba Fly Porsche 917 na konkurenceschopné auto na dřevo pomocí dílů od Slot.It.
Laborování s díly od Faro jsem ztratil moře času v létě a vrátím se k tomu jedině, jestli u nás na Podbabě vypíeme závod podle pravidel Favorit Cupu a budu mít dost času, take tě Romane asi zklamu.
A to e se mi Favorit nelíbí, za to prostě nemůu, tak co mám dělat? |
dne November 19 2007 14:21:13
Myslím, e díky debatě o tom, které auto je lepí a proč zase Favorit, se nám nějak vytratil původní předmět článku.
Kdy jsme u toho vyití, tak stejně jako u Fly, se dnes dá vyřádit s white kity od Slot.it. A e to jede není třeba pochybovat.
A u jsem přiel na to co mi na tom nesedí. Kola 1:32 a jetě asi v nějaké mení velikosti a auto udávané v 1:28. Prostě mi ty kola připadají malé (ale budou čilé). A jsou bez insertu - vloka do kola, která napodobuje např. BBS disk. |
dne November 19 2007 16:14:04
To Vitek:
Se Slot.it kitem se moc nevyřádí, jedině v případě, e jsi milovník superkvalitní povrchové úpravy karoserií.
O kit v pravém slova smyslu se prakticky nejedná, v krabičce získá vlastně klasický Slot.it (a v pytlíčku v podstavci k němu jen hrstku dílků - pilota, křídlo, skla + antény, které bys jinak sundal před stříkáním), tzn., e má od počátku k dispozici téměř dokonalé auto, které můe "vylepit" prakticky pouze jen jejich firemním tuningem (+ motoricky), tedy stejně jako u jeho normálního barevného provedení. Rozdíl v ceně je mezi kitem a hotovkou větinou pouhá 2 eura, take výhodnost jeho koupě je finančně nesrovnatelná třeba s easy kity od FLY, které stojí jen cca 2/3 normální ceny a přitom mají akceptovatelnou povrchovou úpravu ji v základu. Z modelářského hlediska je na FLY práce spousta, aby se vůbec auto sluně rozjelo (a to vyjde kit na zhruba 900,- Kč)...
Take kdy se ve sečte, tak je jasné, proč se větina lidí zaměřuje právě na Favorita. Trocha nostalgie, spousta dostupné fotodokumentace různých úprav, díl vlastenectví i mládí stráveného v kostitřasu a hlavně monost spousty úprav dle vlastních představ a invence. Je to obdoba německé obliby úprav různých typů Porsche, Opelů a Trabantů, pokud mono jetě v provedení Jagermeister.
Je to moná anachronismus, ale na druhou stranu, kdyby se lidé napříč spektrem dohodli na stavbě a závodech dle FC2 z Liberce, tak se i z favoritů dají udělat taková děla, e základní modely od Slot.it budou vedle nich vypadat jako neci (přeháním) a z Igráčků by byla vidět jen rozmazaná mouha. |
dne November 19 2007 16:43:35
To Sutor, souhlas, pokud by se Porsche 917 dalo koupit od Slot.It vůbec bych se do toho Fly nepoutěl, já ho ale chtěl a jetě k tomu v modré Gulf, take cesta Fly kitu a tunit a stříkat a obtisky atd atd, vyjde levněji, ne to modré P 917 od Fly koupit hotové za 2000 a jetě ho potom dotunit aby frčelo.
Pokud ale vezmu kalkulaci tuningu Favoritu, co udělal HWSlot, tak 1500 není také zrovna ádná lidovka a jestli z toho budu chtít udělat opravdu dělo a nemám k dispozici dobře zařízenou dílnu nejlépe s hodinářským soustruhem, tak se stejně asi na ty 2000 dostanu a to je pro mne za Favorit a jetě v 1:28 a tím zcela mimo ostatní auta oproti např. těm Trabantům hodně drahá sranda s velmi malou přidanou hodnotou. |
dne November 19 2007 18:13:19
Právě, e ten kit mám a myslím, e je na něm co dělat. A ta povrchovka dává anci postavit ORIGINÁL. By jen nějakou street verzi s metalízou.
A podklady, v době internetu a diskusních for? To je jen otázka hledání. |
dne November 19 2007 19:25:30
Vítku nezlob se na mne, ale to přece nemůe s tou dostupností podkladů myslet váně. Vdy právě ty podklady kadý výrobce a team hlídá jak oko v hlavě a je to to nejméně dostupné co se dá na auta sehnat. Pokud jsi mluvil o bojové technice, tak to ano, není problém jakékoliv info, od kamufláe po detaily, ale o závodních autech to neplatí. Nebýt za socialismu časopisů Modelář, ABC a Motor a neskutečné práce několika nadených jedinců, tak některá auta nejsou ani v monografii, nato v barevném provedení. A můe hledat jak chce. Nakonec pokud se nejedná o profláknuté, nejlépe ji někým jako model vyrobené auto, tak skončí u změti dobových foto, nízké vypovídací hodnoty. Vdy se z větiny firem nedá ani vyrazit informace o pouité barvě na logo a to co se za loga na netu vydává jsou kresby, které nemusí sedět ani v proporcích nato v barvách. A můe hledat a diskutovat jak chce. |
dne November 20 2007 14:21:48
Nejsem ádný super schopný hledač na netu a ani neprolamuju kody do placených sekcí s fotkama. A moná taky nemyslíme to samé pod slovem podklady. Ale pokud něco potřebuji, tak to větinou najdu a nebo se zeptám. Dokonce i v té fabrice.
Ohromná bohatství skrývají některé DF a soukromé sbírky, nebo fotogalerie.
Samozřejmě, e k dokonalosti (a spokojenosti) to má mnohdy daleko, ale i kitaři na tom nejsou u některých tipů lépe.
A tady je pole neorané naeho DF. V sekci odkazy se dlouho NIC nezměnilo!!! |
dne November 20 2007 15:35:24
Vítku, jen co bud mít víc času, ale neboj, myslím na to. Jestli má nějaký typi tak mi poli odkazy na můj e-mail. |
dne March 22 2013 15:44:31
Pánové, vimli jste si jak ceny favoritů rostou? Na nejmenovaném aukčním portálu se nabízí stavebnice za částku převyující 850 korun a běřné favo je draří 7 stovek. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
03
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 11
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|