AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:25:10 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Úprava FARO ovladače
 
Faro ovladač má do okruhu brzdy napevno vložený odpor 35 Ohm. Pokud je potřeba brzdit agresivněji je nutné ovladač upravit. Slíbil jsem Pecanovi, že úpravu popíši a nafotím.

U odporové desky na které je z výroby připojený pouze jeden vodič je nutné na konci, kde není tento vodič připojený, odpojit odporový drát v místě jeho připevnění pod koncovou svorkou. Prostě jsem ho opatrně odříznul planžetovým nožem. Červeným vodičem na foto se nenechte znervóznit, ten je součástí úpravy a v této fázi na desce ještě není.



Odříznutý odporový drát jsem provléknul dírkou v desce, která je tam již od výroby a udělal asi dva závity aby drát pevně držel. Je nutné dát pozor, aby se odporový drát na desce nepovolil a neposunul. Po utažení závitů jsem dírku zakápnul cínem, aby se drát nepovoloval a odstřihnul trčící přebytečný kousek drátu.



Kouskem vodiče ( na foto ten červený ) je potřeba propojit obě koncové svorky. Propojovací vodič je dobré zvolit tak dlouhý, aby se v ovladači nedotýkal odporového drátu. Mohl by ho v provozu poškodit teplem. Průřez vodiče jsem volil přibližně stejný jako přívodní kabel.



Pokud ovladač po smontování nepracuje dobře, je nutné překontrolovat jsou li desky osazeny do ovladače ve správné poloze. Doporučuji při demontáži tomuto věnovat pozornost a polohu všech součástí si pečlivce poznamenat.

Pokud se po smontování ovladač samovolně hřeje, jsou špatně usazené desky a distanční kolíčky, opět nutno vše překontrolovat. Každá z desek má jiný průměr otvorů pro distanční kolíčky a i kolíčky jsou z tohoto důvodu na jedné straně opatřeny osazením.

Článek napsal:
Petr L
Komentáře
Pecan dne January 09 2008 22:45:41
Dík moc. Až bude trocha času tak to hned vyzkoušim.
pery dne January 10 2008 07:36:22
Mám Faro ovladač stejně upravený a mohu potvrdit, že to opravdu funguje. Byl jsem poněkud zklamaný méně účinou brzdou při přechodu z původních ITES ovladačů, ale po této úpravě už jsem spokojený. Ještě je možné zmínit možnost vložení regulace brzdy - místo tvrdého spojení červeným vodičem vložit potenciometr 0-10 ohmů, ale pro domácí podmínky je to asi zbytečné.
Jan dne April 23 2009 11:40:51
Děkuji za návod, opravdu to fungujesmileysmileysmiley také jsem byl sklamaný, že nové ovladače nebrzdí smileysmileysmiley smiley Po úpravě O.K.smiley
Jen mám problém se zakápnutím cínem aby se drátek nepovolilsmiley nechce se mi spojit s cínemsmiley (to je ten drátek opravdu tak odpornýsmileysmileysmiley)
S jízdou na dráze teké nejsem spokojený, proti starým o mnoho horšísmiley
Pomalu je předělám na diodové, podle návodu na stránkáchsmiley
VW dne April 23 2009 13:03:17
Přesně takhle jsem to taky vymyslel a udělal (s výjimkou cínu - stačí 2x omotat dirkou a není třeba zakapávat) aniž bych toto četl na všech 4 ovladačích které používáme. Úprava má ale jeden nedostatek - na začátku dráhy (to je tam kde je ustřižený ten drát) zapadne běžec mezi krajní plechový kontakt a první závit. Tím se znovu cívka připojí skrz běžec na krajní kontakt, který je ale teď propojený s opačnou krajní polohou a dojde k tomu efektu, že skokově na počátku dráhy má celý ovladač nikoliv cca 70 ohmů, ale přesně polovinu - tedy 35 ohmu a pak po dalším zmáčknutí to skokově spadne na těch 70 a dál už se to chová správně.

Je nutné do mezery mezi krajním závitem a ploškou vlepit nějaký izolační vyvýšený materiál (např. plast) tak, aby do mezery běžec nezapadl a nezpůsoboval toto chování. Samozřejmě tlouška materiálu musí být taková, aby tam nevznikl výstupek, ale běžec plynule tento úsek přejel.

Vezmi si ohmetr a vyzkoušej si to. I na autu je to vidět, když skusíš přidávat velmi pomalu. Samozřejmě se s tím jezdit dá i tak, ale perfektní to není.
Jan dne April 23 2009 15:10:57
Díky za radu, aniž bych to měřil, tak jsem na to taky přišelsmiley samozřejmě, že jsem protáhl drátek dírkou dokonce třikrátsmiley také se domnívám, že to bude držet.

Ten plast realizuji a mělo by to být o něco lepšísmiley

Jen na okraj, nějak jsme naučený, že Český výrobek se musí dodělat domasmiley
Já se, ale nemyslím, že je správnésmiley stojí to docela dost penězsmiley
Petr L dne April 23 2009 20:39:13
Ta úprava se díky konstrukci sama nabízí, takže se asi všichni, kdo budou řešit stejný problém sejdeme na tomto řešení.smiley
Faro ovladače již asi rok nemám ale vámi zmíněný efekt na začátku regulace si nevybavuji. Na našich ovladačích jezdec sice zapadnul, ale měl vakl- trochu jsem pecku na palci a i palec poladil ještě před úpravou brzdy, protože se při nájezdu na kontaktní plošku palec zadrhával. Po úpravě šlo při troše snahy najít i mezipolohu, kdy nebral ani odpor, ani brzda.
Petr L dne April 23 2009 20:44:17
Jo k tomu cínu, vzhledem k tomu, jak se drátek zahříval jsem moc nevěřil tomu, že se v té díře postupně neuvolní a tak jsem to zakápnul. Na drátek se cín nechytí asi nikdy, zakápnul jsem to tak, aby prolezl dirkou a vlastně to jenom utemovalsmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Jaguar E-Type (Revell)
Jaguar E-Type (Revell)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 35
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio