|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Faro ovladač má do okruhu brzdy napevno vloený odpor 35 Ohm. Pokud je potřeba brzdit agresivněji je nutné ovladač upravit. Slíbil jsem Pecanovi, e úpravu popíi a nafotím.
U odporové desky na které je z výroby připojený pouze jeden vodič je nutné na konci, kde není tento vodič připojený, odpojit odporový drát v místě jeho připevnění pod koncovou svorkou. Prostě jsem ho opatrně odříznul planetovým noem. Červeným vodičem na foto se nenechte znervóznit, ten je součástí úpravy a v této fázi na desce jetě není.
Odříznutý odporový drát jsem provléknul dírkou v desce, která je tam ji od výroby a udělal asi dva závity aby drát pevně drel. Je nutné dát pozor, aby se odporový drát na desce nepovolil a neposunul. Po utaení závitů jsem dírku zakápnul cínem, aby se drát nepovoloval a odstřihnul trčící přebytečný kousek drátu.
Kouskem vodiče ( na foto ten červený ) je potřeba propojit obě koncové svorky. Propojovací vodič je dobré zvolit tak dlouhý, aby se v ovladači nedotýkal odporového drátu. Mohl by ho v provozu pokodit teplem. Průřez vodiče jsem volil přiblině stejný jako přívodní kabel.
Pokud ovladač po smontování nepracuje dobře, je nutné překontrolovat jsou li desky osazeny do ovladače ve správné poloze. Doporučuji při demontái tomuto věnovat pozornost a polohu vech součástí si pečlivce poznamenat.
Pokud se po smontování ovladač samovolně hřeje, jsou patně usazené desky a distanční kolíčky, opět nutno ve překontrolovat. Kadá z desek má jiný průměr otvorů pro distanční kolíčky a i kolíčky jsou z tohoto důvodu na jedné straně opatřeny osazením.
Článek napsal:
Petr L
| |
| |
|
|
dne January 09 2008 22:45:41
Dík moc. A bude trocha času tak to hned vyzkouim. |
dne January 10 2008 07:36:22
Mám Faro ovladač stejně upravený a mohu potvrdit, e to opravdu funguje. Byl jsem poněkud zklamaný méně účinou brzdou při přechodu z původních ITES ovladačů, ale po této úpravě u jsem spokojený. Jetě je moné zmínit monost vloení regulace brzdy - místo tvrdého spojení červeným vodičem vloit potenciometr 0-10 ohmů, ale pro domácí podmínky je to asi zbytečné. |
dne April 23 2009 11:40:51
Děkuji za návod, opravdu to funguje také jsem byl sklamaný, e nové ovladače nebrzdí Po úpravě O.K.
Jen mám problém se zakápnutím cínem aby se drátek nepovolil nechce se mi spojit s cínem (to je ten drátek opravdu tak odporný)
S jízdou na dráze teké nejsem spokojený, proti starým o mnoho horí
Pomalu je předělám na diodové, podle návodu na stránkách |
dne April 23 2009 13:03:17
Přesně takhle jsem to taky vymyslel a udělal (s výjimkou cínu - stačí 2x omotat dirkou a není třeba zakapávat) ani bych toto četl na vech 4 ovladačích které pouíváme. Úprava má ale jeden nedostatek - na začátku dráhy (to je tam kde je ustřiený ten drát) zapadne běec mezi krajní plechový kontakt a první závit. Tím se znovu cívka připojí skrz běec na krajní kontakt, který je ale teď propojený s opačnou krajní polohou a dojde k tomu efektu, e skokově na počátku dráhy má celý ovladač nikoliv cca 70 ohmů, ale přesně polovinu - tedy 35 ohmu a pak po dalím zmáčknutí to skokově spadne na těch 70 a dál u se to chová správně.
Je nutné do mezery mezi krajním závitem a plokou vlepit nějaký izolační vyvýený materiál (např. plast) tak, aby do mezery běec nezapadl a nezpůsoboval toto chování. Samozřejmě tlouka materiálu musí být taková, aby tam nevznikl výstupek, ale běec plynule tento úsek přejel.
Vezmi si ohmetr a vyzkouej si to. I na autu je to vidět, kdy skusí přidávat velmi pomalu. Samozřejmě se s tím jezdit dá i tak, ale perfektní to není. |
dne April 23 2009 15:10:57
Díky za radu, ani bych to měřil, tak jsem na to taky přiel samozřejmě, e jsem protáhl drátek dírkou dokonce třikrát také se domnívám, e to bude dret.
Ten plast realizuji a mělo by to být o něco lepí
Jen na okraj, nějak jsme naučený, e Český výrobek se musí dodělat doma
Já se, ale nemyslím, e je správné stojí to docela dost peněz |
dne April 23 2009 20:39:13
Ta úprava se díky konstrukci sama nabízí, take se asi vichni, kdo budou řeit stejný problém sejdeme na tomto řeení.
Faro ovladače ji asi rok nemám ale vámi zmíněný efekt na začátku regulace si nevybavuji. Na naich ovladačích jezdec sice zapadnul, ale měl vakl- trochu jsem pecku na palci a i palec poladil jetě před úpravou brzdy, protoe se při nájezdu na kontaktní ploku palec zadrhával. Po úpravě lo při troe snahy najít i mezipolohu, kdy nebral ani odpor, ani brzda. |
dne April 23 2009 20:44:17
Jo k tomu cínu, vzhledem k tomu, jak se drátek zahříval jsem moc nevěřil tomu, e se v té díře postupně neuvolní a tak jsem to zakápnul. Na drátek se cín nechytí asi nikdy, zakápnul jsem to tak, aby prolezl dirkou a vlastně to jenom utemoval |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
10
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 22
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|