AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 18:12:39 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Slot.it Mercedes – Sauber C9 N. 62 – Le Mans 1988
 


Výrobce - Slot.it, katalogové číslo – CA06D ,SRC model v měřítku 1:32
Posádka: K. Niedwiedz (D), K. Acheson (GB), M. Baldi (I) (na Internetu se objevuje i jiné složení)

Nestává se často, aby firma nabídla model jehož předloha v závodě nestartovala. Jednou z těchto vyjímek je Mercedes - Sauber C9 62 z LM 1988 od Slot.it.

Ke spojení Sauberu s Mercedesem došlo za trochu kuriozní situace. Firma Yvese Saint Laurent chtěla dostat na kosmetický trh pánský parfém Kouros, hledala vhodné prostředí pro reklamu a zkusila to v automobilových závodech. Vzniknul prototyp C8, pro který se podařilo získat motory Mercedes- Benz. S C8 v 1986 dvojice Pescarolo – Thackwell vyhrála závod MS 1000 km Nurburgring.



Prototyp C9 měl svůj závodní debut v roce 1987 Silverstone a následně vyhrál závod Supercap Nurburgring. To rozhodlo o tom, že automobilka Mercedes – Benz vstoupila v roce 1988 do závodů sportovních prototypů prostřednictvím firmy Petera Saubera.

Sezona 1988 se vyvíjela velmi slibně. První závod - Jerez – vítězství, druhý závod - Jarama – druhé místo. Ve třetím závodě – Monza – nejrychlejší trénink i kolo. Ve čtvrtém závodě – Silverstone - byly nasazeny dva vozy a ty obsadily druhé a třetí místo.



Na největší závod sezony, 24 hodin Le Mans dorazily oba vozy (+ jeden náhradní – č.61T), účastnily se tréninku, ale na tiskové konferenci vedení stáje oznámilo, že se závodu nezúčastní.


(na internetu je sice velké množství fotografií C9, ale s fotkou předlohy to vůbec jednoduché nebylo)


Naopak větší štěstí jsme měli u nás, v tehdejším Československu, kde se jel nᚠprvní a taky poslední závod tohoto šampionátu. C9 měly nejrychlejší čas jak v tréninku, tak v závodě a C9 získaly v konečném pořadí 1 a 4 místo.

Celkově dopadla sezona pro prototyp v barvách hlavního sponzora AEG (elektrotechnická firma kontrolovaná Daimler-Benzem) velmi dobře. Schlesser byl klasifikován jako druhý, Baldi třetí a tým skončil v mistrovství světa celkově druhý.

Technické parametry vozu:
Motor: Mercedes V8 – SOHC, objem 4973 ccm, výkon 515 kW při 7000 otáčkách za minutu.
Dvě turbodmychadla KKK K27, vstřikování Bosch, převodovka Hewland VGC (5 rychlostní).
Brzdy Brembo, pneu Michelin.
Podvozek i karoserie: kompozitní s uhlíkovými vlákny.
Rozměry: délka 4760 mm, šířka 1950 mm, výška 1050 mm.
Hmotnost: 850 kg.









A teď už k samotnému modelu
Model je upevněn v klasickém průhledném plastovém boxu a ten zasunut do papírového pouzdra. To v tomto případě neplní jen ochrannou a informativní funkci, ale po jeho odsunutí nás čeká i první překvapení. Je jím náhradní plastový podvozek, který umožňuje společně s dalšími doplňky postavit vůz s šikmým uložením motoru. Dále jsou, jak je už u Slot.it dobrým zvykem, přibaleny náhradní pneumatiky.



Model je standardního provedení na které jsme u Slot.it zvyklí. Motor je uložen v rámu, který je upevněn čtyřmi vruty a umožňuje nastavit jízdní vlastnosti. Zadní osa se otáčí v kovových ložiscích a převod je typu Inline Endbell 10:28.



Auto bylo vyzkoušeno na dráze Carrera Evo s ovladači i zdrojem Evo. I v základním, krabičkovém provedení jezdí velmi svižně s dobrou akcelerací a dobržděním. Slušně sedí i v zatáčkách Všechny jízdní vlastnosti by šly samozřejmě vylepšit změnou motoru (i jeho uložením – viz. výše), převodovým poměrem, pneumatikami. Ale i jiným ovladačem.

Pro někoho může být nedostatkem, že model nedisponuje předními a zadními světly.



O C9 se obvykle mluví jako o černých vozech (které díky velmi atraktivnímu designu vypadají jako pojízdná deska plošného spoje). Ale model od Slot.it je v barvě, toto tvrzení podporují např. i informace od výrobce špičkových dekálů Studia 27, Ultra Dark Blue – VELMI tmavě modrá. Upozorňuji, že odstín této barvy se nedá nafotit – vychází to černé a je patrný jen pod určitým osvětlením.



Za špičkové považuji i to, jak se výrobce vyrovnal s tenkými bílými proužky. Při porovnání modelu s fotografiemi skutečného vozu působí velmi modelově a věrohodně.



Jediné co na autu postrádám, tak jsou červená přední a zadní oka pro odtažení nepojízdného vozu. Ale možná, že jimi verze pro LM skutečně nedisponovala.

Nákupem tohoto auta získá člověk určitě skvělý model – jak co se týká provedení, tak i jízdních vlastností – velmi atraktivního závodního prototypu. Osobně považuji jeho provedení za jedno z nejoriginálnějších a nejpěknějších.





Myslím, že se přísun C9 ještě nevyčerpal a tak uvidíme pro kterou z atraktivních předloh ještě u Slot.it sáhnou. Bude to „Michelin“ a nebo „SAT“?





Bonus na závěr. Škoda, že se tyto vozy nemohly potkat ve skutečném závodě. Aspoň na autodráze si to můžeme vynahradit.

Sauber s Jaguarem XJR 9 – vítězným vozem právě z LM 88 (taky Slot.it).



Článek napsal:
Vítek
Komentáře
Lada64 dne January 29 2008 07:55:41
Krásný článek,
pouze předposlední popiska - nepotkaly se náhodou tyto vozy právě na závodě v Brně?
Petr L dne January 29 2008 09:27:16
Pěkné, jsem rád, že jsi se do toho pustil.
Určitě by bylo zajímavé porovnat jízdní vlastnosti po osazení druhého šasí. To by stálo pomalu za samostatný článek.
vitek dne January 29 2008 14:09:40
To Tom Asi víš, že pro základ můžeš sáhnout na model od Tamyie (už v prodeji nedostupný) a nebo nově po Revellu (ale prý je to jen předělaná nějaká starší věc). Dékaly na toto dělá jen Studio 27 - skvělé a drahé.
To Petr L Shodou okolností jsem druhé šasi kupoval za jiným účelem zároveň s tímto modelem. Ale abych pravdu řekl, tak se mi do tohoto experimentování u tohoto modelu nechce. Ten zůstane jak je na sváteční poježdění.
To Lada Ano, oba vozy se potkaly v Brně. Jen to nejsou přesně tato provedení.
jr dne September 15 2008 19:30:47
Moc se mi to líbí,taky bych to chtěl,kde se to dá sehnat ??,nebot já jsem to nikde neviděl.
Marian dne September 15 2008 20:12:43
Napr. tady: http://www.autodrahy.info/mercedes_sauber_c9.html
jr dne September 16 2008 14:13:06
Děkuju. smiley
vitek dne September 17 2008 09:11:09
To jr S tím Ti bude líto jezdit. smiley
Dutch dne December 26 2011 20:38:39
Ano Sauber Mercedes a Jaguar XJR9 se skutečně v Brně potkaly a Mauro Baldi dojel s Mercedesem na první pozici a Martin Brundle s Jaguárem skončil druhý
Sem tam byl smiley tribuna C tehdá stála vstupenka v předprodeji 150,- Kčs,takže pro nás 5 lidí co jsme jeli to byla suma činící polovinu výplaty mojí matky smiley
Dutch dne December 26 2011 20:41:30
Jo a ten model doma mám tažné oko nepostrádá,ale je žluté !
A bylo vždy jen v přední části
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
149
149
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 19
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio