|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Slot.it Mercedes Sauber C9 N. 62 Le Mans 1988 |
| |
|
Výrobce - Slot.it, katalogové číslo CA06D ,SRC model v měřítku 1:32
Posádka: K. Niedwiedz (D), K. Acheson (GB), M. Baldi (I) (na Internetu se objevuje i jiné sloení)
Nestává se často, aby firma nabídla model jeho předloha v závodě nestartovala. Jednou z těchto vyjímek je Mercedes - Sauber C9 62 z LM 1988 od Slot.it.
Ke spojení Sauberu s Mercedesem dolo za trochu kuriozní situace. Firma Yvese Saint Laurent chtěla dostat na kosmetický trh pánský parfém Kouros, hledala vhodné prostředí pro reklamu a zkusila to v automobilových závodech. Vzniknul prototyp C8, pro který se podařilo získat motory Mercedes- Benz. S C8 v 1986 dvojice Pescarolo Thackwell vyhrála závod MS 1000 km Nurburgring.
Prototyp C9 měl svůj závodní debut v roce 1987 Silverstone a následně vyhrál závod Supercap Nurburgring. To rozhodlo o tom, e automobilka Mercedes Benz vstoupila v roce 1988 do závodů sportovních prototypů prostřednictvím firmy Petera Saubera.
Sezona 1988 se vyvíjela velmi slibně. První závod - Jerez vítězství, druhý závod - Jarama druhé místo. Ve třetím závodě Monza nejrychlejí trénink i kolo. Ve čtvrtém závodě Silverstone - byly nasazeny dva vozy a ty obsadily druhé a třetí místo.
Na největí závod sezony, 24 hodin Le Mans dorazily oba vozy (+ jeden náhradní č.61T), účastnily se tréninku, ale na tiskové konferenci vedení stáje oznámilo, e se závodu nezúčastní.
(na internetu je sice velké mnoství fotografií C9, ale s fotkou předlohy to vůbec jednoduché nebylo)
Naopak větí těstí jsme měli u nás, v tehdejím Československu, kde se jel ná první a taky poslední závod tohoto ampionátu. C9 měly nejrychlejí čas jak v tréninku, tak v závodě a C9 získaly v konečném pořadí 1 a 4 místo.
Celkově dopadla sezona pro prototyp v barvách hlavního sponzora AEG (elektrotechnická firma kontrolovaná Daimler-Benzem) velmi dobře. Schlesser byl klasifikován jako druhý, Baldi třetí a tým skončil v mistrovství světa celkově druhý.
Technické parametry vozu:
Motor: Mercedes V8 SOHC, objem 4973 ccm, výkon 515 kW při 7000 otáčkách za minutu.
Dvě turbodmychadla KKK K27, vstřikování Bosch, převodovka Hewland VGC (5 rychlostní).
Brzdy Brembo, pneu Michelin.
Podvozek i karoserie: kompozitní s uhlíkovými vlákny.
Rozměry: délka 4760 mm, ířka 1950 mm, výka 1050 mm.
Hmotnost: 850 kg.
A teď u k samotnému modelu
Model je upevněn v klasickém průhledném plastovém boxu a ten zasunut do papírového pouzdra. To v tomto případě neplní jen ochrannou a informativní funkci, ale po jeho odsunutí nás čeká i první překvapení. Je jím náhradní plastový podvozek, který umoňuje společně s dalími doplňky postavit vůz s ikmým uloením motoru. Dále jsou, jak je u u Slot.it dobrým zvykem, přibaleny náhradní pneumatiky.
Model je standardního provedení na které jsme u Slot.it zvyklí. Motor je uloen v rámu, který je upevněn čtyřmi vruty a umoňuje nastavit jízdní vlastnosti. Zadní osa se otáčí v kovových loiscích a převod je typu Inline Endbell 10:28.
Auto bylo vyzkoueno na dráze Carrera Evo s ovladači i zdrojem Evo. I v základním, krabičkovém provedení jezdí velmi svině s dobrou akcelerací a dobrděním. Sluně sedí i v zatáčkách Vechny jízdní vlastnosti by ly samozřejmě vylepit změnou motoru (i jeho uloením viz. výe), převodovým poměrem, pneumatikami. Ale i jiným ovladačem.
Pro někoho můe být nedostatkem, e model nedisponuje předními a zadními světly.
O C9 se obvykle mluví jako o černých vozech (které díky velmi atraktivnímu designu vypadají jako pojízdná deska ploného spoje). Ale model od Slot.it je v barvě, toto tvrzení podporují např. i informace od výrobce pičkových dekálů Studia 27, Ultra Dark Blue VELMI tmavě modrá. Upozorňuji, e odstín této barvy se nedá nafotit vychází to černé a je patrný jen pod určitým osvětlením.
Za pičkové povauji i to, jak se výrobce vyrovnal s tenkými bílými prouky. Při porovnání modelu s fotografiemi skutečného vozu působí velmi modelově a věrohodně.
Jediné co na autu postrádám, tak jsou červená přední a zadní oka pro odtaení nepojízdného vozu. Ale moná, e jimi verze pro LM skutečně nedisponovala.
Nákupem tohoto auta získá člověk určitě skvělý model jak co se týká provedení, tak i jízdních vlastností velmi atraktivního závodního prototypu. Osobně povauji jeho provedení za jedno z nejoriginálnějích a nejpěknějích.
Myslím, e se přísun C9 jetě nevyčerpal a tak uvidíme pro kterou z atraktivních předloh jetě u Slot.it sáhnou. Bude to Michelin a nebo SAT?
Bonus na závěr. koda, e se tyto vozy nemohly potkat ve skutečném závodě. Aspoň na autodráze si to můeme vynahradit.
Sauber s Jaguarem XJR 9 vítězným vozem právě z LM 88 (taky Slot.it).
Článek napsal:
Vítek | |
| |
|
|
dne January 29 2008 07:55:41
Krásný článek,
pouze předposlední popiska - nepotkaly se náhodou tyto vozy právě na závodě v Brně? |
dne January 29 2008 09:27:16
Pěkné, jsem rád, e jsi se do toho pustil.
Určitě by bylo zajímavé porovnat jízdní vlastnosti po osazení druhého así. To by stálo pomalu za samostatný článek. |
dne January 29 2008 14:09:40
To Tom Asi ví, e pro základ můe sáhnout na model od Tamyie (u v prodeji nedostupný) a nebo nově po Revellu (ale prý je to jen předělaná nějaká starí věc). Dékaly na toto dělá jen Studio 27 - skvělé a drahé.
To Petr L Shodou okolností jsem druhé asi kupoval za jiným účelem zároveň s tímto modelem. Ale abych pravdu řekl, tak se mi do tohoto experimentování u tohoto modelu nechce. Ten zůstane jak je na sváteční pojedění.
To Lada Ano, oba vozy se potkaly v Brně. Jen to nejsou přesně tato provedení. |
dne September 15 2008 19:30:47
Moc se mi to líbí,taky bych to chtěl,kde se to dá sehnat ??,nebot já jsem to nikde neviděl. |
dne September 15 2008 20:12:43
Napr. tady: http://www.autodrahy.info/mercedes_sauber_c9.html |
dne September 16 2008 14:13:06
Děkuju. |
dne September 17 2008 09:11:09
To jr S tím Ti bude líto jezdit. |
dne December 26 2011 20:38:39
Ano Sauber Mercedes a Jaguar XJR9 se skutečně v Brně potkaly a Mauro Baldi dojel s Mercedesem na první pozici a Martin Brundle s Jaguárem skončil druhý
Sem tam byl tribuna C tehdá stála vstupenka v předprodeji 150,- Kčs,take pro nás 5 lidí co jsme jeli to byla suma činící polovinu výplaty mojí matky |
dne December 26 2011 20:41:30
Jo a ten model doma mám tané oko nepostrádá,ale je luté !
A bylo vdy jen v přední části |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 9
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|