|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Francouzské automobily měly vdy neotřelé tvary a větinou se poznaly na první pohled. Alpinka je toho důkazem. Je prostě to nejlepí co kdy francouzské automobilky vyrobily.
Dnení padesátníci si jistě vzpomenou na její slavné úspěchy.Mohly ji vidět v plném tempu i na domácích soutěích. S modrým vozem se v sedmdesátých letech proháněl Vladimír Hubáček. Za skřípění zubů normalizačních úředníků neměl v domácím mistráku ádnou konkurenci.
.
Vozy Renault Alpine byly mimořádně úspěné v mnoha závodech a splňovaly to k čemu byly postavené. Po prvních úspěích v domácích ampionátech v rallye a v závodech do vrchu se prosadily i na mezinárodní scéně.
- 1965 vítězí v mistrovství Francie v rallye
- 1966 vítězí v soutěi ,,energetický indexna 24 hodin Le Mans
- 1967 vítězství v závodě 500km na Nürburgringu
- 1968 dvě vítězství na 24 hodin Le Mans:výkonnostní a energetický index
- 1970 první tři místa v Rallye des Routek duN ord
- 1971 první tři místa v Rallye Monte Carlo
- 1972 titul mistra Francie v rallye
- 1973 světový ampión v rallye,Alpine obsazuje první tři místa na Rallye Monte Carlo
- 1974 evropský ampión v kategorii do 2 litrů(7 závodů-7 vítězství)
Konstrukce vozu se vyznačovala silným páteřovým rámem. Nosnou část rámu tvořila roura, procházející středem vozu. Vpředu k ní byl přivařen nosník přední nápravy, vzadu nosník zadní nápravy a klec pro motor. Tento rám byl natolik stabilní,e ani pro nejtěí rallye nepotřeboval vyztuení. Současně byl nosným prvkem pro vekerou techniku (včetně řízení, brzd, chlazení, atd.), stejně jako jednodílnou laminátovou karoserii, slepenou se spodním dílem podlahové ploiny.
Je ale potřeba zmínit, e mechanické části podvozku měly poměrně malou ivotnost. Řízení, brzdové obloení, převodovka, poloosy, zavěení kol, atd. byly beze změn převzaty z Renaultu R8-díly vyvinuté pro automobil s motorem o výkonu 45 PS a max. rychlostí 135 km/h. Take v modelu A 110 1600 S se 110 PS a max. rychlostí 215 km/h byly ,,poněkudpřetíeny.
Alpinka slouící jako předloha k modelu fy. SCX je vítězný vůz posádky O. Andersson/D. Stone na Rallye Monte Carlo 1971.
Model na první pohled působí velice subtilně. Má kvalitní lak(modrá metalíza). Vechny obtisky jsou věrné své předloze.
Dalí rozměry:
průměr kol - 18 mm
hmotnost - 69g
hmotnst karoserie - 20,5g
Pohon modelu je přímý na zadní nápravu, převod 9:27. Motor RX41B, 14V, 19.000 ot/min. verze 2007. Vodítko je vybaveno dvěma páry kartáčků.
Malá Alpinka svítí čtyřmi světly vpředu, vzadu svítí dvojice červených světel.
Právě světla jsou asi jediná věc, kterou bych výrobci vytknul. Přední světla dost prosvěcují karosérii. Dá se to lehce napravit pomocí dodatečného nátěru, nebo nalepením neprůsvitné lepenky. Interiér má dnes u standardní kvalitu.
Jízdní vlastnosti modelu můu posoudit jen stěí. Chybí mi jak zkuenosti s jinými modely, tak plastová dráha na testování.
Alpinku jsem zatím prohnal na mé rozestavěné dřevěné rallye dráze. Tam se chová velice zábavně. Zrychluje i brzdí velmi sluně. Zatáčky vykrajuje krásným smykem.
Jezdil jsem na 12 V. Při 14 voltech je autíčko na mé úzké zatáčkovité dráze moc rychlé.
Model splnil mé očekávání a celkově se dá říct ,e se SCXu povedl. Toho, kdo jezdí jen tak pro radost, určitě nezklame.
Obrázek pro porovnání velikosti modelu
Článek napsal:
Tomnem | |
| |
|
|
dne February 03 2008 10:45:50
Pěkný článek Tomneme a pěkné autíčko.Taky mě zajímá ta tvá dřevěná dráha.Pochlub se nám. |
dne February 05 2008 00:15:58
Padesátník nejsem, ale přesto si toto auto pamatuji. Vzhledek k tomu, e jsme měli na dohled od domu servis Renault, prohánělo se toto auto pravidelně okolo nás tam a zpět. Myslím, e to byl první opravdový závoďák, na který jsem si jako kluk áhnul. |
dne February 08 2008 12:59:00
Po návtěvě veletrhu v Norimberku, kdy jsem model viděl na vlastní oči musím říci, e mi tu chybí jedna fotografie. Ačkoliv tu má fyzicky napsané rozměry, měla by tu být i fotka, kdy je model vedle nějakého dalího, známějího, aby si mohli čtenáři udělat názor na to, jak je to auto "velké". Něco tak pravého jsem snad jetě něviděl
Model je to vak pěkný. |
dne February 08 2008 13:43:55
Tak to mohu Pepino potvrdit.
V úterý jsem měl to auto v ruce a na první pohled jsme uvaovali, jestli je vůbec v 1:32. Ale je moc pěkné. |
dne February 09 2008 21:34:04
Srovnávací fotky jsou ve Fotoalbu.Model je opravdu pravý,ale skutečný auto se svou výkou 1m a 13cm je taky drobek. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
27
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 8
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|