AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 23:47:31 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Modrá legenda od SCX
 
Francouzské automobily měly vždy neotřelé tvary a většinou se poznaly na první pohled. Alpinka je toho důkazem. Je prostě to nejlepší co kdy francouzské automobilky vyrobily.



Dnešní padesátníci si jistě vzpomenou na její slavné úspěchy.Mohly ji vidět v plném tempu i na domácích soutěžích. S modrým vozem se v sedmdesátých letech proháněl Vladimír Hubáček. Za skřípění zubů normalizačních úředníků neměl v domácím mistráku žádnou konkurenci.


.
Vozy Renault Alpine byly mimořádně úspěšné v mnoha závodech a splňovaly to k čemu byly postavené. Po prvních úspěších v domácích šampionátech v rallye a v závodech do vrchu se prosadily i na mezinárodní scéně.

- 1965 vítězí v mistrovství Francie v rallye
- 1966 vítězí v soutěži ,,energetický index“na 24 hodin Le Mans
- 1967 vítězství v závodě 500km na Nürburgringu
- 1968 dvě vítězství na 24 hodin Le Mans:výkonnostní a energetický index
- 1970 první tři místa v Rallye des Routek duN ord
- 1971 první tři místa v Rallye Monte Carlo
- 1972 titul mistra Francie v rallye
- 1973 světový šampión v rallye,Alpine obsazuje první tři místa na Rallye Monte Carlo
- 1974 evropský šampión v kategorii do 2 litrů(7 závodů-7 vítězství)

Konstrukce vozu se vyznačovala silným páteřovým rámem. Nosnou část rámu tvořila roura, procházející středem vozu. Vpředu k ní byl přivařen nosník přední nápravy, vzadu nosník zadní nápravy a klec pro motor. Tento rám byl natolik stabilní,že ani pro nejt잚í rallye nepotřeboval vyztužení. Současně byl nosným prvkem pro veškerou techniku (včetně řízení, brzd, chlazení, atd.), stejně jako jednodílnou laminátovou karoserii, slepenou se spodním dílem podlahové plošiny.



Je ale potřeba zmínit, že mechanické části podvozku měly poměrně malou životnost. Řízení, brzdové obložení, převodovka, poloosy, zavěšení kol, atd. byly beze změn převzaty z Renaultu R8-díly vyvinuté pro automobil s motorem o výkonu 45 PS a max. rychlostí 135 km/h. Takže v modelu A 110 1600 S se 110 PS a max. rychlostí 215 km/h byly ,,poněkud“přetíženy.

Alpinka sloužící jako předloha k modelu fy. SCX je vítězný vůz posádky O. Andersson/D. Stone na Rallye Monte Carlo 1971.



Model na první pohled působí velice subtilně. Má kvalitní lak(modrá metalíza). Všechny obtisky jsou věrné své předloze.







Další rozměry:
průměr kol - 18 mm
hmotnost - 69g
hmotnst karoserie - 20,5g

Pohon modelu je přímý na zadní nápravu, převod 9:27. Motor RX41B, 14V, 19.000 ot/min. verze 2007. Vodítko je vybaveno dvěma páry kartáčků.





Malá Alpinka svítí čtyřmi světly vpředu, vzadu svítí dvojice červených světel.



Právě světla jsou asi jediná věc, kterou bych výrobci vytknul. Přední světla dost prosvěcují karosérii. Dá se to lehce napravit pomocí dodatečného nátěru, nebo nalepením neprůsvitné lepenky. Interiér má dnes už standardní kvalitu.



Jízdní vlastnosti modelu můžu posoudit jen stěží. Chybí mi jak zkušenosti s jinými modely, tak plastová dráha na testování.

Alpinku jsem zatím prohnal na mé rozestavěné dřevěné rallye dráze. Tam se chová velice zábavně. Zrychluje i brzdí velmi slušně. Zatáčky vykrajuje krásným smykem.

Jezdil jsem na 12 V. Při 14 voltech je autíčko na mé úzké zatáčkovité dráze moc rychlé.
Model splnil mé očekávání a celkově se dá říct ,že se SCXu povedl. Toho, kdo jezdí jen tak pro radost, určitě nezklame.


Obrázek pro porovnání velikosti modelu


Článek napsal:
Tomnem
Komentáře
Jirka dne February 03 2008 10:45:50
Pěkný článek Tomneme a pěkné autíčko.Taky mě zajímá ta tvá dřevěná dráha.Pochlub se nám.
Petr L dne February 05 2008 00:15:58
Padesátník nejsem, ale přesto si toto auto pamatuji. Vzhledek k tomu, že jsme měli na dohled od domu servis Renault, prohánělo se toto auto pravidelně okolo nás tam a zpět. Myslím, že to byl první opravdový závoďák, na který jsem si jako kluk šáhnul. smiley
Pepino dne February 08 2008 12:59:00
Po návštěvě veletrhu v Norimberku, kdy jsem model viděl na vlastní oči musím říci, že mi tu chybí jedna fotografie. Ačkoliv tu mᚠfyzicky napsané rozměry, měla by tu být i fotka, kdy je model vedle nějakého dalšího, známějšího, aby si mohli čtenáři udělat názor na to, jak je to auto "velké". Něco tak pravého jsem snad ještě něviděl smiley

Model je to však pěkný.
Petr L dne February 08 2008 13:43:55
Tak to mohu Pepino potvrdit.
V úterý jsem měl to auto v ruce a na první pohled jsme uvažovali, jestli je vůbec v 1:32. Ale je moc pěkné.
Tomnem dne February 09 2008 21:34:04
Srovnávací fotky jsou ve Fotoalbu.Model je opravdu pravý,ale skutečný auto se svou výškou 1m a 13cm je taky drobek.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
16
16
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 5
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio