AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 18:26:25 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Přepravní kufřík pro mladého automodeláře - II. část
 
První část článku zde

Horní strana kufříku bude velmi namáhána, protože na ní bude připevněno ucho, za které budeme vlastně naši „krabici“ nosit. Proto je vhodné zevnitř tuto stranu zesílit ještě jednou vrstvou. Pomohl jsem si Chemoprénem. Na další fotografii můžeme vidět, že horní strana je ze 4 vrstev.





Nyní je potřeba vyrobit dělící přepážku, která nám vnitřní prostor kufru vertikálně rozdělí na dvě části. V levé části, která by neměla být užší než 20 cm, bude prostor pro tři automodely v měřítku 1:24, pravá část bude pak sloužit pro ovládač a drobný materiál. Přepážka je slepena ze tří vrstev a měla by jít těsně nasunout na místo vlepení.



Přepážku namažeme disperzním lepidlem, nebudeme pospíchat. Namažeme všechny tři strany a necháme pořádně zaschnou. Přepážka totiž také plní funkci zpevnění kufru, aby se nerozjížděly horní a spodní stěna od sebe.



Vhodné je také zpevnění spoje vlepené přepážky rohovými smrkovými nebo borovými lištami o průřezu 4x4 mm. Lepíme zásadně „dvojím lepením“ a opět disperzním lepidlem Herkules nebo Pritt.



Takové lišty budeme potřebovat i později.



Nyní je čas si v klidu vyrobit tři vyndavací destičky pro ukládání autodráhových modelů. Budou slepeny ze dvou vrstev. Delší bude mít komůrky vlnek orientovány podélně a kratší příčně. Kratší vrstva je menší o 5 mm na každé straně, obě vrstvy jsou slepeny disperzním lepidlem a po dobu prosychání lepidla zatíženy na rovné ploše.



Po zaschnutí obou vrstev oblepíme boční hrany destičky natvarovanou kladívkovou čtvrtkou a tím docílíme zpevnění nosné části každé destičky. Oblepíme pochopitelně oba konce.



Stejně tak oblepíme i podélné strany nosných desek. Prospěje to jejich pevnosti a ani estetický dojem není zanedbatelný. Stále lepíme disperzními lepidly.





Máme připraveny všechny tři desky a nyní je možno vyřezat do každé z nich výřez pro vodítko. Použití velmi ostrého nože je nutností, používám vylamovací nůž pro řemeslníky a ocelové měřítko, podle kterého řežu. Zářez je dlouhý asi 4 cm aby deska vyhověla modelů v měřítku 1:32 i 1:24. Také si můžeme vyměřit a označit ryskami umístění lištiček, na kterých bude model ležet, aby se nedotýkal pneumatikami podložky a tím se neomačkala kolečka z mechové gumy.



Podložné lištičky vyrobím ze zbytků tvrdší balzy o tloušce asi 3 mm a šířce 5 mm. Délka lištičky je o dva centimetry menší než je šířka destičky.



V tomto případě je vhodné použití lepidla Chemoprén Extrém. Lepení je pak rychlé a spolehlivě pevné.



Na středovou přepážku a na boční stěnu je potřeba přilepit lyžiny z dřevěných hranolků 4x4 mm, na které budeme desky pokládat a zároveň můžeme desky lehce podle potřeby vyjmou. Rozestupy mezi jednotlivými lyžinami volíme podle potřeby, jaké modely budeme přepravovat.





Pohled na lyžiny, které jsme vlepili na námi vybrané pozice. Doufám, že nemusí zdůrazňovat, že by se pozice měly shodovat na obou protilehlých stranách.



Ještě dva pohledy na vložené desky do kufříku.





Nyní je potřeba ořezat vnější strany kufříku, které by se mohly manipulací poškodit. Důležité je, aby břit nožíku byl velmi ostrý. Zamezíme tím tomu, aby se lepenka sežvýkala.



Dalším postupným krokem je vyztužení a zpevnění hran kufříku. To provedeme polepením rohů a obnažených hran kladívkovou čtvrtkou, kterou nařezáváním natvarujeme do potřebného profilu. Lepíme Herkulesem nebo jiným disperzním lepidlem.







Pohled na oblepené víko kufříku.



Nezapomeneme i na vnitřní hrany kufru, plní to i estetickou funkci.



Připravíme si materiál na čtyři nožičky, které budeme muset přilepit na spodní stranu naší „krabice“. Nožičky jsou nutné už proto, že na spodní straně budeme mít zajištění víka.



Každá nožička je ze tří vrstev o rozměrech 2x4 cm. Po vyschnutí každou z nich přilepíme na vyměřené pozice na spodní stěnu.



Myslím, že se nic nepokazí, když nehezkou lepenku nožiček schováme do nějakého „obalu“, v našem případě opět z kladívkové čtvrtky. Narýsujeme si rozbalený tvar pro čtyři nožičky a narýhujeme, aby šla čtvrtka dobře ohýbat.



Každou nožičku si polepíme jedním obalem a hned to vypadá lépe.



Je vhodné využít volný prostor v kufru i na uložení drobných součástek. Proto si vyrobíme menší šuplíček z pěti dílů.



Všech pět stěn mezi sebou slepíme Chemoprénem natupo.



Opět využijeme kladívkovou čtvrtku na vyztužení hran a rohů šuplíčku.



Připravíme si úchytky na budoucí možnost „nainstalování“ ucha pro pohodlnější nošení našeho kufru. K tomu nám poslouží drát z výpletu jízdního kola, který naohýbáme podle obrázku.



Na horní straně si rozměříme umístění úchytek pro možné ucho, vzdálenosti jsou individuální podle velikosti dlaně toho, kdo kufřík bude nosit.



Prořízneme všechny 4 vrstvy horní stěny vylomeným kouskem čepele vylamovacího nože. Úchytky prostrčíme zvnitřku zářezy skrze horní stěnu.



Z vnitřní strany zajistíme úchytky pořádným vylepením Chemoprénem. Tím by mělo být zajištěno, že nevyklouznou dovnitř kufru.



Neméně je důležité zabezpečení víka proti otevření. K tomu nám zcela vyhoví suchý zip. Na spodní stranu přilepíme kousek zipu s „filcem“ a na víko delší pásek s „háčky“. Lepíme důkladně Chemoprénem. V místě lepení pásku s „háčky“ tyto háčky seřízneme vylamovacím nožem, aby nepřekážely při lepení.











Tím je v podstatě kufřík hotov. Pochopitelně povrchová úprava je na každém z vás. Nebudu se jí tady zabývat, ale v budoucnu mohu vystavit pár fotografií, jak jsem si s tím poradil já. Také výrobu ucha nechávám na vůli zájemce. Celý tento návod bude možno stáhnout ve formátu PDF na stránkách http://www.tom59herder.com/download.php.

Přeji bezproblémovou stavbu a inspiraci pro další úpravy.

Článek napsal:
TomᚠHerder
Komentáře
Jirka dne February 13 2008 22:32:26
Bezva Tome, že nás opět bombarduješ svými návody a nápady a už zde anebo na svých stránkách. I když nepostavím vše co vymyslíš, pravidelně z toho aspoň část uplatním ve své modelařině.
vitek dne February 14 2008 00:02:52
Jako "papírák" žasnu.
Od stavby podobných boxů jsem už dávno upustil. Podle mých zkušeností to moc nevydrží a práce je s tím nad hlavu. A i když papír miluju, tak jsem na src autíčka koupil kufr v OBI (papírácký plastový box se v Libošovicích neosvědčil a zůstal jen na papírové modely).
Ale možná je to jen tím, že čím jsem starší, tím jsem pohodlnější.

Jen na okraj. Zkuste cestovat na závody s F15 v 1:33, s Dragon Wagonem v 1:25 a nebo s modelem kostela v Poštorné. To je cesta za autodráhou s x modely procházkou v rajské zahradě.
Ivan dne February 14 2008 06:13:13
No koukám jak blázen kam až jsi došel. Můj prvotní záměr, použít odnosný box na pivo, byl motivován jen jako jednoduchá pomůcka pro první cestování s modely. Tento tvůj kufřík vydrží, při dobrém zacházení, jistě déle. K mému návodu přidám odkaz i na tento tvůj návod.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
10
10
Vítkov-Klokočov, 13.-15.7.2007
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 33
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio