|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
Na podzim roku 1998 představila koda Motosport svou novou zbraň pro nadcházející sezóny MS v rallye.
Po několika úspěích v niích třídách se vedení kodovky rozhodlo vstoupit mezi elitu,s cílem bojovat v první desítce absolutního pořadí.Za základ stavby vozu WRC poslouila Octávia Kit Car.To sice nebyl ideální základ,ale z nezměrného nadení se zrodil vůz nejprestinějí třídy Octávia WRC.
Porodní bolesti a totální blamá při prvním startu na Rallye Monte Carlo 1999,pramenily z omezeného rozpočtu a hlavně z mizivých zkueností.
Vůz dostal pohon vech kol od firmy Prodrive.Motor,dvacetiventilový čtyřválec o objemu 1999 ccm,byl ve startovním poli svými pěti ventily na válec rarita.Měl sice velký točivý moment u od spodních otáček,ale max.povelený výkon 300k dosahoval a při vysokých otáčkách.Vůz procházel dětskými nemocemi a a druhá evoluce přinesla náznak konkurenceschopnosti.
Druhá evoluce se od té první odliovala vzhledem, který odpovídal novému modelu. Octavia si začala vydobývat pověst velice robustního a odolného vozu. Také motoricky se Octavia přitáhla pičce, ovem stále to nebylo vozidlo na vyhrávání. S touto verzí Octavie WRC tým koda Motosport dosáhl na své historicky nejlepí umístění v soutěi MS, kdy vybojoval třetí místo v Rally Safari 2001.
V rallye Monte Carlo 2001 dojela posádka Armin Schwarz-Manfréd Hiemer na čtvrtém místě.Schwarz,íjící v Monte Carlu si vzpomněl na svá nejlepí léta a dokonale vyuil ,,domácí tratě. Jeho souboj s Delecourem na Focusu o třetí místo, byl to nejlepí, co Octávia WRC světu ukázala.
No a právě model tohoto vozu jsem chtěl koupit. Na zahraničních webech jsem ho nael v nabídce firmy SCX. Na naich stránkách internetových, ale i kamenných obchodů se nabízely dvě verze Oktávie. Bohuel ádná verze z Monte Carla. U jsem ztrácel naději, kdy jsem tuto verzi nael v jednom internetovém obchodě. Hned jsem model objednal. Odpověď byla, e model není na prodej, protoe byl pouit na jedné předváděcí akci. Po telefonickém rozhovoru s majitelkou obchodu mi přiel vysněný a hlavně nepokozený model s velkou slevou domů.
Model je v dizajnu tzv.slepice,loga hlavních sponzorů Castrol a Allianz. Na karosérii nechybí připomenutí 100let činnosti motosportu v Mladé Boleslavi. Na první pohled jsem zaznamenal několik nepřesností. Ta hlavní maličkost je zbarvení kombinéz pilota a copilota.Místo zelených jsou červené.
Dalí,hned viditelnou nepřesností jsou zastíněná přední světla, jaké se pouívali u Oktávie Kit Car. Také výrobce etřil na anténách.Asi poslední vada na kráse je nepatrně vyčnívající levé přední kolo.
Technické údaje modelu jsem pro tento článek převzal z internetového obchodu pana Řebíčka.Je to jediný,mně známý e-obchod,který udává u modelů tak rozsáhlé údaje.
Celková délka: 142 mm
Celková ířka: 56 mm
Celková výka: 45 mm
Hmotnost: 93 g
Rozvor: 80 mm
Průměr přední hřídele: 2,5 mm
Délka přední hřídele: 48 mm
Průměr přední pneumatiky: 19 mm
ířka přední pneumatiky: 0.9 mm
Průměr zadní hřídele: 2.5 mm
Délka zadní hřídele: 48 mm
Průměr zadní pneumatiky: 19 mm
ířka zadní pneumatiky: 0.9 mm
Loiska nápravy: Ano, kovová
Převodový poměr: 9:27 (kov/plast)
Motor: RX 81, 14000 otáček / minuta, 14 V
Uloení motoru: Kolmé
Magnet: Ano, výkově nastavitelný
Vodítko: Odpruené, otočné, dvě řady kartáčků
Náhon: 4x4
Funkční přední světla: Ano
Funkční zadní světla: Ano
Po odroubování karoserie z podvozku s objeví spodek interiéru vozu.Ten je ke karosérii zataven na několika bodech a k němu je jetě přílepený rozvod osvětlení.Dostat se na posádku je sloitá a zapeklitá věc.
Podélně uloený motor RX-81 má prodlouenou hřídel k přední nápravě.Na obou koncích hřídele jsou pastorky s 9 zuby,zapadající do talířových kol s 27 zuby.Tento převod je zdrojem nepříjemného hluku při jízdě.Vodítko je klasika u SCX,tj.dva páry kartáčků.
Na dráze model působí,ve srovnání s Fobií WRC od Scalextricu těkopádně a pomale.Chová se ,ale klidněji a lépe drí v dráce.Na technické trati byl výsledný čas lepí,ne u Fábie.Na dlouhých rovinkách,ale asi bude ztrácet.Zde se nutně projeví 18 000 ot./min u Fábie oproti 11 000ot./min. u Oktávie.
koda Octavia WRC II od fy.SCX je průměrný autíčko,rozhodně na ádné závodění,to asi nebude.Jsem,ale rád,e ho mám.Ve sbírce,kterou mám v plánu a pomalu ji začínám realizovat,má tento model své nezastupitelné místo.
Určitě hodně z Vás tento model vlastní,budu rád za Vae zkuenosti s ním,popřípadě rady na úpravu tohoto modelu.
Článek napsal:
Tomnem | |
| |
|
|
dne March 10 2008 09:45:09
To je docela zajímavá shoda - i u nás plechovkáři z neznámých důvodů bez porady s mastičkáři (tak nás potupně nazývají) zakoupili hned několik Octavií od SCX pro děti z jejich krouku, aby se do doby, ne dodělají své rychlé stroje alespoň občas povozili na dráze. Po vyndání auta z krabičky a postavení na dráhu ke svému překvapení zjistili, e je to tragédie (ve srovnání s ostatní produkcí - o autech typu Slot.it ani nemluvím). Následný postup při odstraňování největích problémů byl navlas stejný, jen to zbrouení kol u z nechuti vynechali, take auta sice jedou, ale kodrcají dál. Stejně je od té doby u nikdo nepouil. |
dne March 10 2008 11:04:02
Vzhledem k tomu, e se vechny čtyřkolky logicky chovají stejně, byly nutné zásahy zákonitě podobné.
Nejlépe se nae auta chovala, kdy jsme jim sundali přední gumy, zbrousili zadní a zafixovali vodítko, aby nepracovala přítlačná pruina a tím se vodítko nepohybovalo po vertikále.
Není mi ale jasné proč si tím 4x4 výrobci komplikují ivot. Cenu tím nezvednou, práce mají víc a jízdní vlastnosti to spíe zhoruje. |
dne March 10 2008 14:54:07
Od SCX mám Aston Martina a zatím doznal změn jen rachotící převod a zadní pneu. O dalích úpravách ani neuvauju. Myslím, e zdroj rachocení je u SCX aut i ve spojení karoserie s kokpitem a v rozvodech přes plíky.
Ale pokud jsem se dobře díval, tak "nejkomplikovanějí" by asi byla výměna vodítka. Díky kontaktům přes měděné plíky.
Čtyřkolku jsem ruil na Toyotě od Team Slotu. A tam byl pohon přes řemínek. Místo brouení gum - podle fotky jsou stejné, jsem dal rovnou jiné disky a pneu. A motor. A převod. A vodítko. ... A z původního zbyla jen atraktivní slupka. |
dne March 19 2008 14:27:14
To PetrL:
SCX a ostatní výrobci nedělají modely 4x4 proto aby jejich jízní vlastnosti zlepili a u vůbec ne na dřevu, ale aby se model přiblíil k reálu. Vím, e dospělí modeláři na to koukají po svém a dost nechápavě, ale malý kluky prostě fascinuje, kdy je to tak malé a funguje to jako skutečné.
Nevím jak to přesněji popsat ale to dětsko pokud jako malé fandí rallye a má svůj vzor, svůj team, své oblíbené auto tak chce aby i ten jeho model co má, uměl to samé.
A ikdy ve skutečnosti ten model není ryhlejí ne zadokolka, ale umí kousky které s tou zadokoulkou jen tak neuděláte. Magnet naprosto smívá neádoucí vlastnosti hnané přední nápravy a v případě průjezdu zatáčky smykem je model víc ne realistický.
Ostatně i mezi dospělími modeláři je vrstva, která nedá na rallye modely 4x4 dopustit a jejich modely dráh jsou k tomu také přizpůsobené. Bahnitý či zasněený terén je pro tyto modely jak dělaný a v zatáčkách to umí psí kusy. Tady nejde ani tak o čas či rychlost ale hlavně o efekt, stejně jako v driftovacích závodech.
Není vyjímkou kdy si vechna 4 kola obalí černou lepící páskou a prostě jen driftují na zatáčkovité dráze. I tady jde přeci o to kdo a jak to stihne projet a s jakým efektem.
Je to prostě jiný sport.
Řekněte malýmu klukovi: Tady si sedni a koukej na 500mil Daytona. Myslíte, e ho to poloí na zadek, kdy bude koukat jak tam 50 aut jezdí nudně dokolečka 6 hodin? Ani náhodou! A u vůbec ho nezajmá e tam jezdej za 300kilometrovou hranicí rychlosti. To z té TV prostě neuvidí ani neucítí.
Ale rallye kde se jezdí řádově kolem 100km ale dramatickým záivným stylem (skoky, smyky, protáčející se kola, lítající otolina) to je prostě pro malýho kluka mnohem záivnějí.
No, jsem se něják rozepsal, ale to hlavní co jsem chtěl říct je, e na jednom nejmenovaném českém shopu mají tyto modely SCX Otavie WRC No.14 Eriksson za krásných 269Kč v 70% slevě.
U mi jdou domů 2ks, na výstavu a na blbnutí. |
dne March 19 2008 17:32:46
No Mitchi nevím, ná mladej si dá 14V, auto k mantinelu, "plnej kotel" a mydlí to kolem dokola, dokud to někde "nevysype".
Pokud bychom doma stavěli dráhu podle něj, tak by na zemi leela klasická cihelna i s tou klopkou a byl by nejspokojenějí |
dne March 19 2008 22:12:32
To Mitch Můe mi ten e-shop prosím poslat do SZ. Díky. |
dne March 19 2008 22:45:59
Tak ten e-shop by mně taky moc zajímal? |
dne March 19 2008 23:56:29
Asi jde o vkus.
Já a nejen já ale dost kluků od nás z národky ujídělo na Rallye. Ani ty formule nás prostě nebraly. Ale dnes u je to naopak, pomalu ustupujem z akčnějí rallye a zajmáme se o formule a nascar či WTCC a DTM. U to není jen o tom vizuálním proitku, ale i o těch technických informacech kterým jsme jako punti nerozuměli a které dělají závod z poloviny zajmavějí.
Petře, nesna se to vyvracet. Prostě to tak je.
Naprostá větina puntů kouká na to co se kde děje a nečeká na to a se jednou za půl hodky někdo někde odhodlá vytvořit nějakou předjíděcí akci. To u toho dřív usne. |
dne March 20 2008 00:27:47
Ahoj MItchi. Jsem rád, e o tobě po delí době slyím. Naprosto s tebou souhlasím co se týká vkusu některých milovníků ralyeových aut. Před nějakou dobu, jetě ne jsme začali se dřevem jsme se synem velice bavily závoděním s těmito auty v domácích podmínkách. Posypali jsme Ninco dráhu hladkou moukou a závodily na čas. Nejlepí auto byl Peugeot 307 s pohonem čtyř kol. Občas se nám po tom stýská. Jinak díky za zmínku o té levné octávce. Zítra si pro ni jedu a vzhledem k nízké ceně se ji pokusím vytunit po naem abych ukázal těm naím plechovkářům, e i s tímto autem se dá závodit. |
dne March 20 2008 06:27:04
Jirko, kdybys vzal dvě, tak jednu odkoupím. |
dne March 20 2008 09:07:57
Výprodej byl ukončen. |
dne March 20 2008 14:45:31
Kdo pozdě chodí sám sobě kodí. To jsem čekal e tam mají jen pár kusů. koda. |
dne March 20 2008 15:11:31
No Mitchi kdy to tak prostě je, tak já se to tedy nebudu snait vyvracet....a budu u televize s napětím čekat a kadých pět minut vyskočí auto z horizontu, zvíří prach a zmizí |
dne March 20 2008 17:47:33
Mitchi díky za sz.
Já si myslím,e je úplně zbytečné se přít co je lepí.Jestli rally,nebo okruhy.Prostě někdo má rád vdolky,jiný holky.Co se týká autíček,tak je jasné,e kdo jezdí na závody,tak se snaí o co nejlepí jízdní vlastnosti.Ale,ten kdo jezdí doma jen pro svoje potěení,tomu i nedokonalé a poskakující auto dokáe udělat spoustu radosti. |
dne March 20 2008 18:29:45
Tak jsem stihl poslední koupit a vyzkouet. Dělá nám doma na carreře pěkné smyky. |
dne March 21 2008 19:06:47
Stejně smykuje i na Faru. Tyhle 4x4 od SCX jsou na Ites jak dělaný... |
dne March 21 2008 22:28:43
Za tu cenu bych to "okrábal" a udělal z toho auto z Octavia Cupu. S náhonem jen na zadní Bohuel u nejsou. e já b...c to neobjednal jetě v noci
Jako původem Zlíňák jsem vyrostl na rally - Barumka i Valaská zima. A jetě si vzpomínám na noční RZ. Dokonce jsem si uil i role marshala. Ten adrenalin byl neskutečný. Ale dnes jsem nejspokojenějí, kdy se dostanu co nejblí k autům a můu si je prohlédnout zblízka.
Ale u auta na dráze to "pod kapotou" radi podřídím funkci. Na realističnosti mi záleí víc jak u stavěného, tak kovového-sběratelského modelu.
Moje děti (5 a 7) na dráze fascinuje cokoliv a nějak to neřeí. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
126
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 2
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|