AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 06:15:39 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
SCX Škoda Octavia WRC II
 


Na podzim roku 1998 představila Škoda Motosport svou novou zbraň pro nadcházející sezóny MS v rallye.

Po několika úspěších v nižších třídách se vedení Škodovky rozhodlo vstoupit mezi elitu,s cílem bojovat v první desítce absolutního pořadí.Za základ stavby vozu WRC posloužila Octávia Kit Car.To sice nebyl ideální základ,ale z nezměrného nadšení se zrodil vůz nejprestižnější třídy Octávia WRC.



Porodní bolesti a totální blamហpři prvním startu na Rallye Monte Carlo 1999,pramenily z omezeného rozpočtu a hlavně z mizivých zkušeností.

Vůz dostal pohon všech kol od firmy Prodrive.Motor,dvacetiventilový čtyřválec o objemu 1999 ccm,byl ve startovním poli svými pěti ventily na válec rarita.Měl sice velký točivý moment už od spodních otáček,ale max.povelený výkon 300k dosahoval až při vysokých otáčkách.Vůz procházel dětskými nemocemi a až druhá evoluce přinesla náznak konkurenceschopnosti.



Druhá evoluce se od té první odlišovala vzhledem, který odpovídal novému modelu. Octavia si začala vydobývat pověst velice robustního a odolného vozu. Také motoricky se Octavia přitáhla špičce, ovšem stále to nebylo vozidlo na vyhrávání. S touto verzí Octavie WRC tým Škoda Motosport dosáhl na své historicky nejlepší umístění v soutěži MS, když vybojoval třetí místo v Rally Safari 2001.





V rallye Monte Carlo 2001 dojela posádka Armin Schwarz-Manfréd Hiemer na čtvrtém místě.Schwarz,žíjící v Monte Carlu si vzpomněl na svá nejlepší léta a dokonale využil ,,domácí“ tratě. Jeho souboj s Delecourem na Focusu o třetí místo, byl to nejlepší, co Octávia WRC světu ukázala.







No a právě model tohoto vozu jsem chtěl koupit. Na zahraničních webech jsem ho našel v nabídce firmy SCX. Na našich stránkách internetových, ale i kamenných obchodů se nabízely dvě verze Oktávie. Bohužel žádná verze z Monte Carla. Už jsem ztrácel naději, když jsem tuto verzi našel v jednom internetovém obchodě. Hned jsem model objednal. Odpověď byla, že model není na prodej, protože byl použit na jedné předváděcí akci. Po telefonickém rozhovoru s majitelkou obchodu mi přišel vysněný a hlavně nepoškozený model s velkou slevou domů.



Model je v dizajnu tzv.slepice,loga hlavních sponzorů Castrol a Allianz. Na karosérii nechybí připomenutí 100let činnosti motosportu v Mladé Boleslavi. Na první pohled jsem zaznamenal několik nepřesností. Ta hlavní maličkost je zbarvení kombinéz pilota a copilota.Místo zelených jsou červené.



Další,hned viditelnou nepřesností jsou zastíněná přední světla, jaké se používali u Oktávie Kit Car. Také výrobce šetřil na anténách.Asi poslední vada na kráse je nepatrně vyčnívající levé přední kolo.



Technické údaje modelu jsem pro tento článek převzal z internetového obchodu pana Řebíčka.Je to jediný,mně známý e-obchod,který udává u modelů tak rozsáhlé údaje.

Celková délka: 142 mm
Celková šířka: 56 mm
Celková výška: 45 mm
Hmotnost: 93 g
Rozvor: 80 mm
Průměr přední hřídele: 2,5 mm
Délka přední hřídele: 48 mm
Průměr přední pneumatiky: 19 mm
Šířka přední pneumatiky: 0.9 mm
Průměr zadní hřídele: 2.5 mm
Délka zadní hřídele: 48 mm
Průměr zadní pneumatiky: 19 mm
Šířka zadní pneumatiky: 0.9 mm
Ložiska nápravy: Ano, kovová
Převodový poměr: 9:27 (kov/plast)
Motor: RX – 81, 14000 otáček / minuta, 14 V
Uložení motoru: Kolmé
Magnet: Ano, výškově nastavitelný
Vodítko: Odpružené, otočné, dvě řady kartáčků
Náhon: 4x4
Funkční přední světla: Ano
Funkční zadní světla: Ano

Po odšroubování karoserie z podvozku s objeví spodek interiéru vozu.Ten je ke karosérii zataven na několika bodech a k němu je ještě přílepený rozvod osvětlení.Dostat se na posádku je složitá a zapeklitá věc.





Podélně uložený motor RX-81 má prodlouženou hřídel k přední nápravě.Na obou koncích hřídele jsou pastorky s 9 zuby,zapadající do talířových kol s 27 zuby.Tento převod je zdrojem nepříjemného hluku při jízdě.Vodítko je klasika u SCX,tj.dva páry kartáčků.



Na dráze model působí,ve srovnání s Fobií WRC od Scalextricu těžkopádně a pomale.Chová se ,ale klidněji a lépe drží v drážce.Na technické trati byl výsledný čas lepší,než u Fábie.Na dlouhých rovinkách,ale asi bude ztrácet.Zde se nutně projeví 18 000 ot./min u Fábie oproti 11 000ot./min. u Oktávie.



Škoda Octavia WRC II od fy.SCX je průměrný autíčko,rozhodně na žádné závodění,to asi nebude.Jsem,ale rád,že ho mám.Ve sbírce,kterou mám v plánu a pomalu ji začínám realizovat,má tento model své nezastupitelné místo.











Určitě hodně z Vás tento model vlastní,budu rád za Vaše zkušenosti s ním,popřípadě rady na úpravu tohoto modelu.

Článek napsal:
Tomnem
Komentáře
sutor dne March 10 2008 09:45:09
To je docela zajímavá shoda - i u nás plechovkáři z neznámých důvodů bez porady s mastičkáři (tak nás potupně nazývají) zakoupili hned několik Octavií od SCX pro děti z jejich kroužku, aby se do doby, než dodělají své rychlé stroje alespoň občas povozili na dráze. Po vyndání auta z krabičky a postavení na dráhu ke svému překvapení zjistili, že je to tragédie (ve srovnání s ostatní produkcí - o autech typu Slot.it ani nemluvím). Následný postup při odstraňování největších problémů byl navlas stejný, jen to zbroušení kol už z nechuti vynechali, takže auta sice jedou, ale kodrcají dál. Stejně je od té doby už nikdo nepoužil.
Petr L dne March 10 2008 11:04:02
Vzhledem k tomu, že se všechny čtyřkolky logicky chovají stejně, byly nutné zásahy zákonitě podobné.
Nejlépe se naše auta chovala, když jsme jim sundali přední gumy, zbrousili zadní a zafixovali vodítko, aby nepracovala přítlačná pružina a tím se vodítko nepohybovalo po vertikále.

Není mi ale jasné proč si tím 4x4 výrobci komplikují život. Cenu tím nezvednou, práce mají víc a jízdní vlastnosti to spíše zhoršuje.
vitek dne March 10 2008 14:54:07
Od SCX mám Aston Martina a zatím doznal změn jen rachotící převod a zadní pneu. O dalších úpravách ani neuvažuju. Myslím, že zdroj rachocení je u SCX aut i ve spojení karoserie s kokpitem a v rozvodech přes plíšky.
Ale pokud jsem se dobře díval, tak "nejkomplikovanější" by asi byla výměna vodítka. Díky kontaktům přes měděné plíšky.
Čtyřkolku jsem rušil na Toyotě od Team Slotu. A tam byl pohon přes řemínek. Místo broušení gum - podle fotky jsou stejné, jsem dal rovnou jiné disky a pneu. A motor. A převod. A vodítko. ... A z původního zbyla jen atraktivní slupka.
Mitch dne March 19 2008 14:27:14
To PetrL:
SCX a ostatní výrobci nedělají modely 4x4 proto aby jejich jízní vlastnosti zlepšili a už vůbec ne na dřevu, ale aby se model přiblížil k reálu. Vím, že dospělí modeláři na to koukají po svém a dost nechápavě, ale malý kluky prostě fascinuje, když je to tak malé a funguje to jako skutečné.
Nevím jak to přesněji popsat ale to dětsko pokud jako malé fandí rallye a má svůj vzor, svůj team, své oblíbené auto tak chce aby i ten jeho model co má, uměl to samé.
A ikdyž ve skutečnosti ten model není ryhlejší než zadokolka, ale umí kousky které s tou zadokoulkou jen tak neuděláte. Magnet naprosto smívá nežádoucí vlastnosti hnané přední nápravy a v případě průjezdu zatáčky smykem je model víc než realistický.
Ostatně i mezi dospělími modeláři je vrstva, která nedá na rallye modely 4x4 dopustit a jejich modely dráh jsou k tomu také přizpůsobené. Bahnitý či zasněžený terén je pro tyto modely jak dělaný a v zatáčkách to umí psí kusy. Tady nejde ani tak o čas či rychlost ale hlavně o efekt, stejně jako v driftovacích závodech.
Není vyjímkou když si všechna 4 kola obalí černou lepící páskou a prostě jen driftují na zatáčkovité dráze. I tady jde přeci o to kdo a jak to stihne projet a s jakým efektem.
Je to prostě jiný sport.
Řekněte malýmu klukovi: Tady si sedni a koukej na 500mil Daytona. Myslíte, že ho to položí na zadek, když bude koukat jak tam 50 aut jezdí nudně dokolečka 6 hodin? Ani náhodou! A už vůbec ho nezajmá že tam jezdej za 300kilometrovou hranicí rychlosti. To z té TV prostě neuvidí ani neucítí.
Ale rallye kde se jezdí řádově kolem 100km ale dramatickým záživným stylem (skoky, smyky, protáčející se kola, lítající šotolina) to je prostě pro malýho kluka mnohem záživnější.

No, jsem se něják rozepsal, ale to hlavní co jsem chtěl říct je, že na jednom nejmenovaném českém shopu mají tyto modely SCX Otavie WRC No.14 Eriksson za krásných 269Kč v 70% slevě. smiley
Už mi jdou domů 2ks, na výstavu a na blbnutí. smiley
Petr L dne March 19 2008 17:32:46
No Mitchi nevím, nᚠmladej si dá 14V, auto k mantinelu, "plnej kotel" a mydlí to kolem dokola, dokud to někde "nevysype".
Pokud bychom doma stavěli dráhu podle něj, tak by na zemi ležela klasická cihelna i s tou klopkou a byl by nejspokojenějšísmiley
vitek dne March 19 2008 22:12:32
To Mitch Můžeš mi ten e-shop prosím poslat do SZ. Díky.
Tomnem dne March 19 2008 22:45:59
Tak ten e-shop by mně taky moc zajímal?smiley
Mitch dne March 19 2008 23:56:29
Asi jde o vkus.
Já a nejen já ale dost kluků od nás z národky ujíždělo na Rallye. Ani ty formule nás prostě nebraly. Ale dnes už je to naopak, pomalu ustupujem z akčnější rallye a zajmáme se o formule a nascar či WTCC a DTM. Už to není jen o tom vizuálním prožitku, ale i o těch technických informacech kterým jsme jako špunti nerozuměli a které dělají závod z poloviny zajmavější.
Petře, nesnaž se to vyvracet. Prostě to tak je.
Naprostá většina špuntů kouká na to co se kde děje a nečeká na to až se jednou za půl hodky někdo někde odhodlá vytvořit nějakou předjížděcí akci. To u toho dřív usne. smiley
Jirka dne March 20 2008 00:27:47
Ahoj MItchi. Jsem rád, že o tobě po delší době slyším. Naprosto s tebou souhlasím co se týká vkusu některých milovníků ralyeových aut. Před nějakou dobu, ještě než jsme začali se dřevem jsme se synem velice bavily závoděním s těmito auty v domácích podmínkách. Posypali jsme Ninco dráhu hladkou moukou a závodily na čas. Nejlepší auto byl Peugeot 307 s pohonem čtyř kol. Občas se nám po tom stýská. Jinak díky za zmínku o té levné octávce. Zítra si pro ni jedu a vzhledem k nízké ceně se ji pokusím vytunit po našem abych ukázal těm naším plechovkářům, že i s tímto autem se dá závodit.
Ivan dne March 20 2008 06:27:04
Jirko, kdybys vzal dvě, tak jednu odkoupím.
Ivan dne March 20 2008 09:07:57
Výprodej byl ukončen.
Mitch dne March 20 2008 14:45:31
Kdo pozdě chodí sám sobě škodí. To jsem čekal že tam mají jen pár kusů. Škoda. smiley
Petr L dne March 20 2008 15:11:31
No Mitchi když to tak prostě je, tak já se to tedy nebudu snažit vyvracet....a budu u televize s napětím čekat až každých pět minut vyskočí auto z horizontu, zvíří prach a zmizísmiley
Tomnem dne March 20 2008 17:47:33
Mitchi díky za sz.
Já si myslím,že je úplně zbytečné se přít co je lepší.Jestli rally,nebo okruhy.Prostě někdo má rád vdolky,jiný holky.Co se týká autíček,tak je jasné,že kdo jezdí na závody,tak se snaží o co nejlepší jízdní vlastnosti.Ale,ten kdo jezdí doma jen pro svoje potěšení,tomu i nedokonalé a poskakující auto dokáže udělat spoustu radosti.
Jirka dne March 20 2008 18:29:45
Tak jsem stihl poslední koupit a vyzkoušet. Dělá nám doma na carreře pěkné smyky. smiley
Pecan dne March 21 2008 19:06:47
Stejně smykuje i na Faru. Tyhle 4x4 od SCX jsou na Ites jak dělaný...
vitek dne March 21 2008 22:28:43
Za tu cenu bych to "oškrábal" a udělal z toho auto z Octavia Cupu. S náhonem jen na zadní smiley Bohužel už nejsou. Že já b...c to neobjednal ještě v noci smiley

Jako původem Zlíňák jsem vyrostl na rally - Barumka i Valašská zima. A ještě si vzpomínám na noční RZ. Dokonce jsem si užil i role marshala. Ten adrenalin byl neskutečný. Ale dnes jsem nejspokojenější, když se dostanu co nejblíž k autům a můžu si je prohlédnout zblízka.
Ale u auta na dráze to "pod kapotou" radši podřídím funkci. Na realističnosti mi záleží víc jak u stavěného, tak kovového-sběratelského modelu.
Moje děti (5 a 7) na dráze fascinuje cokoliv a nějak to neřeší.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
05
05
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 5
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio