AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 07:52:44 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Fly Porsche 911 GT1 EVO Fast Kit – úprava na dřevěnou dráhu
 
Jako další auto k úpravě na dřevěnou dráhu jsem si vybral opět Fast KIT od FLY, tentokrát Porsche 911 GT1 EVO Silverstone, Ref.: 88236



Nejsem velkým sběratelem dat, ani odborníkem na historii závodních vozů a tak zájemce o více informací odkáži na:

http://porschecars.ic.cz/Porsche/Historie/GT1_96.htm

http://porschecars.ic.cz/Porsche/Historie/GT1_97.htm

Obsah balení je přesně podle filozofie Fast Kitu uvedené na obalu: „ 4 Steps & Ready to Run…!!!” Karoserie je kompletně smontovaná, nalakovaná a opatřená potiskem. Zasklení je uložené mimo. Podvozek osazený. Stačí vložit motor, kokpit a přidělat vodítko.



Na rozdíl od Fast Kitu Porsche 917, kde je klec vlastně druhou polovinou podvozku, což není ideální, je zde klec motoru vložená do podvozku a připevněná šroubkem.



Na první pohled a podle návodu je montហsnadná, ale jako u Porsche 917 i tento Fast Kit je potřeba trochu “doladit”.

První je na řadě zadní osa, která drhne. Může za to stopka disku do které je nalisovaná osa. Drhne o otvory v bočnicích podvozku. Otvory je nutné zvětšit.

Druhá na první pohled a možná i jízdu neviditelná vada je ukrytá v konstrukci diků. Disk je dvoudílný. Vnější díl je na disku nasazený a drží ho na disku svojí vnitřní stranou pneu. Obě části je potřeba slepit. Na doma by tyto úpravy měly stačit.



Motor stačí opatrně zacvaknout, a po připojení vodítka je podvozek připravený k jízdě.

Povrchová úprava karoserie je provedena kvalitně, lak nemá vady, pouze na několika místech nebyl před lakováním odstraněn nálitek. Potisk je přesný a bez viditelných vad.



Podle výrobce se při kompletaci karoserie vloží zasklení do kokpitu a to celé do karoserie. Zasklení ale nesedí přesně a vznikají okolo horní hrany předního skla škvíry. Stačí pečlivě sklo vlepit do karoserie a pak teprve nasadit kokpit. Není to sice moc snadné, protože nasazení brání stěrače, ale při troše trpělivosti se to dá zvládnout.

Při montáži karoserie k podvozku se objevila nepříjemná vada. Zadní kola drhnou o karoserii a i podvozek v ní nesedí dobře. Příčinou jsou krátké kablíky k vodítku a jejich uložení dle návodu. Díky tomu kokpit kablíky napíná, podvozek se prohýbá, nesedí a kola drhnou o karoserii. Po výměně za delší kablíky, uložené bokem podél kokpitu je vše v pořádku.

Celá montហtedy nebyla zase tak snadná jak je popsáno v návodu, ovšem je to stavebnice a tak jsou nutné úpravy snadnější jak u smontovaného modelu a nižší cenu si asi musí zákazník odpracovat.

Tolik tedy ke stavebnici a teď úpravy na dřevěnou dráhu:

I při úpravě tohoto modelu jsem postupoval cestou nejmenšího odporu s cílem odstranit zbytečné vibrace a vybavit model díly, které jsou k provozu na dřevo vhodné. S ohledem na možnost sdílení náhradních dílů s ostatními modely jsem přistoupil k úpravám pomocí výměny nevyhovujících dílů za díly z produkce Slot.It.

První na řadě byla zadní náprava. Osa je sice uložená v bronzových či mosazných futrech, ale disky a převodové kolo jsou plastové na osu pouze nalisované bez aretace červíkem. Slot.It používá osy o průměru 2,38 - Fly 2,45. Vyměnil jsem tedy nejen převod a disky, ale komplet zadní nápravu včetně futer.



Model má poměrně velká kola a tak jsem použil disky Slot.It 17,3 x 10 a silikonové pneu 20 x 12. Inserty jsem tentokrát neodléval, dvojdílný disk se k úpravě na inserty sám nabízel. Po odstranění vnější části z disku stačí disk seříznout na potřebnou hloubku a odvrtat střed, ve kterém držela osa. Do disků Slot.It padnou takto vzniklé inserty přesně. Přední kola ponechávám původní.
Osa je sice vcelku, ale při otáčení chrastí, po výměně za kvalitnější osu Slot.It je celý předek výrazně tišší.

Převodové kolo jsem zvolil Slot.It 34 zubů. Motor v kitu je opět základ 18 000 Rpm a tak ho měním za Slot.It 21500 Rpm s pastorkem 11 zubů. Vše pasuje bez jakékoli potřeby úprav. Futra stačí jemně zatlačit na místo. Převod je ale na těsno a lehce škrtá o hrany otvoru v podvozku. Zvětšení otvoru jehlovým pilníkem není nic složitého, zvl᚝ když se celý komplet s klecí motoru dá vyndat. Boční vůle jsem na straně převodu vymezil podložkou, na druhé ponechal originál vymezovací plastový kroužek. Uvidíme co vydrží.



Překvapení přišlo při výměně vodítka za vodítko Slot.It na dřevo. Otvor je přesně na původní vodítko, ale vodítko Slot.It v přední části drhne o podvozek. Otvor je tedy potřeba zvětšit pilníkem. Zároveň jsem prodloužil dráhu vodítka, která se mi zdála krátká. Na závažích je vidět o kolik.



Ještě kontrola, zda je vše pevně přilepené, hlavně zadní spoiler a zrcátka aby nevibrovala a základní úpravy by měly být hotové.

No a co zbylo:



Po projetí na dráze se ukázalo, že kola drhnou o karoserii. Na foto s motorem je patrná rýha v zadních pneu od hrany na konci karoserie a tak bylo ještě nutné upravit otvory pro kola a srazit hrany na konci karoserie.



Tak a to je vše.

Článek napsal:
Petr L
Komentáře
sutor dne March 09 2008 21:53:09
Pouhých 1250,- Kč na úpravu a za celkem 2000,- mᚠprůměrné auto na dřevo pro GT. Jestli my nejsme tak trochu blázni...
Tuhle jsem doma vysvětloval manželce, proč nechci koupit našemu nejmenšímu úplně nové kolo, ale jen ojetinu, a najednou jsem si uvědomil cenu posledních přírůstků do sbírky.
Ivan dne March 10 2008 06:20:12
Mám úplně stejné poznatky. Včera jsem se do modelu pustil.
Honza65 dne March 10 2008 09:45:19
Dobrý návod na úpravu pro ježdění na dřevěné dráze.jenom ten převodový poměr bych změnil,ukazuje se že převod nad 1:3 je moc ostrý.takže v tomto případě změna pastorku za 12zub.Auto by se mělo sklidnit hlavně při výjezdu ze zatáček.přední osu budeš muset po čase ,,vyfutrovat,, jinak tam vznikne vůle a kola začnou skakat.S takto upraveným autem se mužeš zůčastnit závodu Krušnohorského poháru,ted se pojede na Podbabě.
Petr L dne March 10 2008 09:46:32
Doufám, že právě relativní snadnost úpravy kitů rozhoupe někoho, kdo ty náklady použitím jiných komponentů srazí do přijatelnější hladiny.

Moje důvody, proč jdu touto cestou jsem psal: možnost sdílení ND u všech modelů je pro mne prioritou.
Barevné provedení mi nevadí, až se okouká dostane jiný. Brousit ne zrovna designový skvost je snažší, než nádherný modelsmiley
vitek dne March 10 2008 14:41:46
Souhlasím s Petrem, že sdílení dílů je rozumné řešení.
Jen se chci zeptat - jelo by to vůbec bez úprav (nemám na mysli tuning - vodítko, disky, pneu)?
Petr L dne March 10 2008 17:30:43
Vítku jelo, ale pokud mohu použít oblíbené rčení "drhlo by to". Úpravy nutné ke zprovoznění jsem záměrně v textu oddělil od úprav na dřevo.
U stavebnice mi to nevadí, rád si nižší cenu odpracuji, u komplet modelu za cca 1500,- by mi to vadilo hodně.
Ale asi to neplatí pro všechny kity, P917 co jsem dělal na podzim bylo po sestavení OK, ale zase mělo horší lak. smiley
Ivan dne March 12 2008 10:25:43
Podvozek tohoto modelu upravím tak, že posunu uchycení vodítka cca o 8 mm k přední ose a použiji vodítko typu Modela. Snad se mi to do KP povrede. Ostatní ponechám tak jak je.
Petr L dne March 12 2008 11:07:39
Ivane doporučuji si pohrát komplet se zadní osou, ta se tak, jak je z výroby na dřevo opravdu nehodí.
Ivan dne March 13 2008 12:03:45
Než provedu nevratnou změnu na podvozku, zkusím pozměnit vodítko. Na dřevě toho zase tak moc nenajezdím.
Ivan dne June 02 2008 07:45:41
Tak konečně mohu dát Vítkovi odpověď na jeho předchozí dotaz. Mám to postavené s jedinou úpravou podle Petrova návodu - výměna a vedení kabelů od vodítka k motoru. Jinak bez úprav. S modelem jsem odjel KP v Děčíně a model bez záběhu na dráze seděl a jel bez drhnutí. Motor, který točí tak málo, je pro takovou soutěž nevhodný. Mnozí účastníci se divili, že mně to jede a jimto drhne. Asi jsem měl štěstí na polotovary ve stavebnici.
vitek dne June 02 2008 08:28:26
Teprve v sobotu jsem si pořádně uvědomil, ve kterých "detailech" mi auta pokulhávají a včera jsem se pokoušel některé věci napravit.

A rozhoně začnu laborovat s dovažováním.
Ivan dne April 27 2010 14:07:09
Tak to budou skoro dva roky co jsem sestavil tento model. V závodech kšp jsem s ním dosahoval cca 65% z výsledku vítěze kategorie. Z hlediska použitého motoru a pneu to považuji za slušný výsledek.
Petr L dne April 27 2010 20:56:40
V porovnání s dnešní produkcí je u tohoto modelu extrém těžká karoserie, takže dnes bych ho spíš zařadil do kategorie modelů na ježdění pro radost.
S úspěchem je jezdí moje děti doma na digitálu. Zde se robustní karoserie a jednoduchý odolný podvozek opravdu osvědčily.smiley
Ivan dne April 28 2010 12:56:06
No mᚠpravdu. Srovnám-li tlouštku karosérie tohoto výrobku s tlouškou u Chaparral 2E tak je to veliký rozdíl. Zachvíli budou komerčky na urovni lexanek. Tedy skoro.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
Hodnocení příspěvku
Pouze pro registrované.

pro vložení hodnocení se přihlašte.

Zatím nikdo nehodnotil.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 16
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio