|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Fly Porsche 911 GT1 EVO Fast Kit úprava na dřevěnou dráhu |
| |
| Jako dalí auto k úpravě na dřevěnou dráhu jsem si vybral opět Fast KIT od FLY, tentokrát Porsche 911 GT1 EVO Silverstone, Ref.: 88236
Nejsem velkým sběratelem dat, ani odborníkem na historii závodních vozů a tak zájemce o více informací odkái na:
http://porschecars.ic.cz/Porsche/Historie/GT1_96.htm
http://porschecars.ic.cz/Porsche/Historie/GT1_97.htm
Obsah balení je přesně podle filozofie Fast Kitu uvedené na obalu: 4 Steps & Ready to Run
!!! Karoserie je kompletně smontovaná, nalakovaná a opatřená potiskem. Zasklení je uloené mimo. Podvozek osazený. Stačí vloit motor, kokpit a přidělat vodítko.
Na rozdíl od Fast Kitu Porsche 917, kde je klec vlastně druhou polovinou podvozku, co není ideální, je zde klec motoru vloená do podvozku a připevněná roubkem.
Na první pohled a podle návodu je montá snadná, ale jako u Porsche 917 i tento Fast Kit je potřeba trochu doladit.
První je na řadě zadní osa, která drhne. Můe za to stopka disku do které je nalisovaná osa. Drhne o otvory v bočnicích podvozku. Otvory je nutné zvětit.
Druhá na první pohled a moná i jízdu neviditelná vada je ukrytá v konstrukci diků. Disk je dvoudílný. Vnějí díl je na disku nasazený a drí ho na disku svojí vnitřní stranou pneu. Obě části je potřeba slepit. Na doma by tyto úpravy měly stačit.
Motor stačí opatrně zacvaknout, a po připojení vodítka je podvozek připravený k jízdě.
Povrchová úprava karoserie je provedena kvalitně, lak nemá vady, pouze na několika místech nebyl před lakováním odstraněn nálitek. Potisk je přesný a bez viditelných vad.
Podle výrobce se při kompletaci karoserie vloí zasklení do kokpitu a to celé do karoserie. Zasklení ale nesedí přesně a vznikají okolo horní hrany předního skla kvíry. Stačí pečlivě sklo vlepit do karoserie a pak teprve nasadit kokpit. Není to sice moc snadné, protoe nasazení brání stěrače, ale při troe trpělivosti se to dá zvládnout.
Při montái karoserie k podvozku se objevila nepříjemná vada. Zadní kola drhnou o karoserii a i podvozek v ní nesedí dobře. Příčinou jsou krátké kablíky k vodítku a jejich uloení dle návodu. Díky tomu kokpit kablíky napíná, podvozek se prohýbá, nesedí a kola drhnou o karoserii. Po výměně za delí kablíky, uloené bokem podél kokpitu je ve v pořádku.
Celá montá tedy nebyla zase tak snadná jak je popsáno v návodu, ovem je to stavebnice a tak jsou nutné úpravy snadnějí jak u smontovaného modelu a nií cenu si asi musí zákazník odpracovat.
Tolik tedy ke stavebnici a teď úpravy na dřevěnou dráhu:
I při úpravě tohoto modelu jsem postupoval cestou nejmeního odporu s cílem odstranit zbytečné vibrace a vybavit model díly, které jsou k provozu na dřevo vhodné. S ohledem na monost sdílení náhradních dílů s ostatními modely jsem přistoupil k úpravám pomocí výměny nevyhovujících dílů za díly z produkce Slot.It.
První na řadě byla zadní náprava. Osa je sice uloená v bronzových či mosazných futrech, ale disky a převodové kolo jsou plastové na osu pouze nalisované bez aretace červíkem. Slot.It pouívá osy o průměru 2,38 - Fly 2,45. Vyměnil jsem tedy nejen převod a disky, ale komplet zadní nápravu včetně futer.
Model má poměrně velká kola a tak jsem pouil disky Slot.It 17,3 x 10 a silikonové pneu 20 x 12. Inserty jsem tentokrát neodléval, dvojdílný disk se k úpravě na inserty sám nabízel. Po odstranění vnějí části z disku stačí disk seříznout na potřebnou hloubku a odvrtat střed, ve kterém drela osa. Do disků Slot.It padnou takto vzniklé inserty přesně. Přední kola ponechávám původní.
Osa je sice vcelku, ale při otáčení chrastí, po výměně za kvalitnějí osu Slot.It je celý předek výrazně tií.
Převodové kolo jsem zvolil Slot.It 34 zubů. Motor v kitu je opět základ 18 000 Rpm a tak ho měním za Slot.It 21500 Rpm s pastorkem 11 zubů. Ve pasuje bez jakékoli potřeby úprav. Futra stačí jemně zatlačit na místo. Převod je ale na těsno a lehce krtá o hrany otvoru v podvozku. Zvětení otvoru jehlovým pilníkem není nic sloitého, zvlá kdy se celý komplet s klecí motoru dá vyndat. Boční vůle jsem na straně převodu vymezil podlokou, na druhé ponechal originál vymezovací plastový krouek. Uvidíme co vydrí.
Překvapení přilo při výměně vodítka za vodítko Slot.It na dřevo. Otvor je přesně na původní vodítko, ale vodítko Slot.It v přední části drhne o podvozek. Otvor je tedy potřeba zvětit pilníkem. Zároveň jsem prodlouil dráhu vodítka, která se mi zdála krátká. Na závaích je vidět o kolik.
Jetě kontrola, zda je ve pevně přilepené, hlavně zadní spoiler a zrcátka aby nevibrovala a základní úpravy by měly být hotové.
No a co zbylo:
Po projetí na dráze se ukázalo, e kola drhnou o karoserii. Na foto s motorem je patrná rýha v zadních pneu od hrany na konci karoserie a tak bylo jetě nutné upravit otvory pro kola a srazit hrany na konci karoserie.
Tak a to je ve.
Článek napsal:
Petr L | |
| |
|
|
dne March 09 2008 21:53:09
Pouhých 1250,- Kč na úpravu a za celkem 2000,- má průměrné auto na dřevo pro GT. Jestli my nejsme tak trochu blázni...
Tuhle jsem doma vysvětloval manelce, proč nechci koupit naemu nejmenímu úplně nové kolo, ale jen ojetinu, a najednou jsem si uvědomil cenu posledních přírůstků do sbírky. |
dne March 10 2008 06:20:12
Mám úplně stejné poznatky. Včera jsem se do modelu pustil. |
dne March 10 2008 09:45:19
Dobrý návod na úpravu pro jedění na dřevěné dráze.jenom ten převodový poměr bych změnil,ukazuje se e převod nad 1:3 je moc ostrý.take v tomto případě změna pastorku za 12zub.Auto by se mělo sklidnit hlavně při výjezdu ze zatáček.přední osu bude muset po čase ,,vyfutrovat,, jinak tam vznikne vůle a kola začnou skakat.S takto upraveným autem se mue zůčastnit závodu Krunohorského poháru,ted se pojede na Podbabě. |
dne March 10 2008 09:46:32
Doufám, e právě relativní snadnost úpravy kitů rozhoupe někoho, kdo ty náklady pouitím jiných komponentů srazí do přijatelnějí hladiny.
Moje důvody, proč jdu touto cestou jsem psal: monost sdílení ND u vech modelů je pro mne prioritou.
Barevné provedení mi nevadí, a se okouká dostane jiný. Brousit ne zrovna designový skvost je snaí, ne nádherný model |
dne March 10 2008 14:41:46
Souhlasím s Petrem, e sdílení dílů je rozumné řeení.
Jen se chci zeptat - jelo by to vůbec bez úprav (nemám na mysli tuning - vodítko, disky, pneu)? |
dne March 10 2008 17:30:43
Vítku jelo, ale pokud mohu pouít oblíbené rčení "drhlo by to". Úpravy nutné ke zprovoznění jsem záměrně v textu oddělil od úprav na dřevo.
U stavebnice mi to nevadí, rád si nií cenu odpracuji, u komplet modelu za cca 1500,- by mi to vadilo hodně.
Ale asi to neplatí pro vechny kity, P917 co jsem dělal na podzim bylo po sestavení OK, ale zase mělo horí lak. |
dne March 12 2008 10:25:43
Podvozek tohoto modelu upravím tak, e posunu uchycení vodítka cca o 8 mm k přední ose a pouiji vodítko typu Modela. Snad se mi to do KP povrede. Ostatní ponechám tak jak je. |
dne March 12 2008 11:07:39
Ivane doporučuji si pohrát komplet se zadní osou, ta se tak, jak je z výroby na dřevo opravdu nehodí. |
dne March 13 2008 12:03:45
Ne provedu nevratnou změnu na podvozku, zkusím pozměnit vodítko. Na dřevě toho zase tak moc nenajezdím. |
dne June 02 2008 07:45:41
Tak konečně mohu dát Vítkovi odpověď na jeho předchozí dotaz. Mám to postavené s jedinou úpravou podle Petrova návodu - výměna a vedení kabelů od vodítka k motoru. Jinak bez úprav. S modelem jsem odjel KP v Děčíně a model bez záběhu na dráze seděl a jel bez drhnutí. Motor, který točí tak málo, je pro takovou soutě nevhodný. Mnozí účastníci se divili, e mně to jede a jimto drhne. Asi jsem měl těstí na polotovary ve stavebnici. |
dne June 02 2008 08:28:26
Teprve v sobotu jsem si pořádně uvědomil, ve kterých "detailech" mi auta pokulhávají a včera jsem se pokouel některé věci napravit.
A rozhoně začnu laborovat s dovaováním. |
dne April 27 2010 14:07:09
Tak to budou skoro dva roky co jsem sestavil tento model. V závodech kp jsem s ním dosahoval cca 65% z výsledku vítěze kategorie. Z hlediska pouitého motoru a pneu to povauji za sluný výsledek. |
dne April 27 2010 20:56:40
V porovnání s dnení produkcí je u tohoto modelu extrém těká karoserie, take dnes bych ho spí zařadil do kategorie modelů na jedění pro radost.
S úspěchem je jezdí moje děti doma na digitálu. Zde se robustní karoserie a jednoduchý odolný podvozek opravdu osvědčily. |
dne April 28 2010 12:56:06
No má pravdu. Srovnám-li tloutku karosérie tohoto výrobku s tloukou u Chaparral 2E tak je to veliký rozdíl. Zachvíli budou komerčky na urovni lexanek. Tedy skoro. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
| Pouze pro registrované.
pro vloení hodnocení se přihlate.
Zatím nikdo nehodnotil.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
05
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 35
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|