|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
| |
|
|
|
| PORSCHE CUP 2009 - Praha 6, Podbaba - Výsledky 1. závodu |
| |
|
|
dne February 15 2009 07:20:04
Tedy, v plackách to bylo hodně těsné - rozdíl mezi prvním a čtvrtým jen třetina kola. Zato v historikách nám to Vláďa Basák nandal s rozdílem několika tříd.
koda, e zasáhla vyí moc (chřipka) do počtu účastníků. |
dne February 15 2009 08:40:21
Rychlé výsledky, počet závodníků je i tak velmi dobrý, alespoň akce měla dobrý spád a důleité je, e tam byli závodníci z čela loňského PC. |
dne February 15 2009 17:52:24
Koukal jsem na výsledky a závody to musely být opravdu velmi napínavé. Mrzí mě jen to, co jsem se doslech - e se v uplatňování pravidel upřednostňuje to, co někteří mají jako věc "veobecně známou" před tím, co je v nich ve skutečnosti napsáno. Doufám, e do přítě se to nějak ujasní, případně do pravidel dopíe a nebo se sjednotí výklad, aby bylo předem jasné, z jakých částí (motorů) můe být auto sestaveno. Takté pokud hodláte v budoucnu nějak limitovat materiál pro závaí a způsob jeho uchycení (roubování / lepení), tak by bylo dobré to do pravidel zavčasu zanést a zamezit tak nepříjemným debatám těsně před závody. |
dne February 15 2009 18:40:02
Tak jsem se doslechl, e ...
PRD ! Nic jsem se nedoslechl a to jsem tam byl. Přijeď a podej oficielní stínost, jinak..... |
dne February 15 2009 19:36:45
Aha, trefena husa )) |
dne February 15 2009 20:35:25
Lubore, dvanáctkové motory typu Proslot jsou svou konstrukcí, výkonem a charakteristikou něco úplně jiného, ne běné jednorázové motory pro komerčky. Má sice úplnou pravdu, e to v pravidelch není rigidně vymezeno, ale zajímavé je, e se přesto touto "veobecně známou" uzancí vichni bez nějakých větích dohadů dosud řídili a řídí (tedy nejspí asi mimo HK). Dtto platí pro povolené, resp. nepovolené úpravy standardních motorů - není problém kotvy přemotat, vyměnit magnety atd. - moná, e je to pro někoho vnitřně odůvodnitelné v zájmu získání vítězství, ale ... (samozřejmě tím vůbec nemyslím nikoho konkrétně). O způsobu dovaování jsme se se Standou bavili jen mimochodem jako příklad v kontextu právě jeho vymezení v Krunohoru.
Nechci se zmiňovat ani o gumách, ale vimni si opatření, které teď dali na web organizátoři 24 hod. v Brně. Jakmile se začnou v závodech komerček odehrávat materiálové bitvy a permanentní disputace okolo pravidel, je to spolehlivá cesta k tomu, aby to větinu lidí přestalo bavit.
A jen drobnost na závěr, kterou ber jako třeba ničím nepodloený názor jednotlivce: větina podobných úniků a úvah vychází z hlav bývalých závodníků SRC a musím říci, e jsem úplně stejně uvaoval na začátku taky. Jen mi po krátkém čase dolo, e to byl důvod, proč jsem toho před cca 25 lety nechal, otrávily mě ty věčné nesmyslné hádky. |
dne February 15 2009 21:04:18
Výsledky sice Pepíno vyvěsil docela rychle, jen mi v nich jaksi chybí, s jakými vozy účastníci startovali a také jejich výrobci.
Někomu se to sice můe zdát nepodstatné, ale z důvodu inspirace jsou to údaje minimálně zajímavé.
A navíc vím, e při přejímce i tento údaj rozhodčí zadávali do počítače, jen ho asi při tisku výsladků nezakrtli.
Bylo by prosím moné to nějak doplnit? |
dne February 15 2009 21:17:54
Lubore, sam vis, ze jsme meli podobny problem i v pravidlech v HK. Mezi komerckari jsou proste nektere zazite a neni potreba je dovysvetlovat, protoze by se jen popsaly tuny papiru a vyraz "komercni" je proste urcujici.
Lado, SPYTECH nic takoveho neumoznuje, zakladal jsem si to jen sam pro osobni potrebu a tudiz to do vysledku SPYTECHu vlozit nelze.
Co se tyce pouzivani motoru, pneumatik (co je vlastne mechovka atd.), je zde moznost omezit vse jednoduchym pravidlem. Pouzit lze jen nahradni a tuningove dily od firem, ktere v lonskem roce 2008 vyrobili auta na plastove drahy nebo kompletni sety v 1:32. Tim se dost specifikuje moznost dilu a zustane se v podstate v "komercni" sfere.
Kazdopadne nemam silu na to tady popisovat vysvetlovat a debatovat. A musim konstatovat jako holy fakt, ze veskere problemy s pravidly (nesrovnalosti, jiny vyklad atd.) vychazeji jen od zavodniku z HK :-( |
dne February 15 2009 21:58:10
To Laďa:
Historik: Fly 917/10, Fly P908, Spirit P936
Klasik: Fly 911 Racing
Placka: Slot.it P956 KH, Fly P911 Evo Racing, Slot.it P956C
koda, e jste nezůstali na odpolední vytrvalostní závod, tentokrát to bylo hodně napínavé - pořadí se měnilo do poslední chvíle dráku od dráky. |
dne February 15 2009 22:25:56
Honzo díky,
ale představoval jsem si ten seznam aut přiřazený k jednotlivým jezdcům buď ve výsledkové, nebo alespoň ve startovní listině.
I tak se mi ale tento seznam pouitých modelů zdá být trochu neůplný - minimálně tam chybí můj Ites.
Jestli můu, prosím o upřesnění a nebo odtajnění dat, které Pepíno jako rozhodčí pozbíral sám pro osobní potřebu.
Děkuji. L. |
dne February 15 2009 22:29:23
Materiál na závody jsem si objednal podle napsaných pravidel stejně tak modely dováil,Vzhldem k tomu e jsem do oboru přiel zvenku,tak nemohu vědět e kdy je v pravidlech napsáno motor do komerčních autíček,a tote je napsáno v katalogu Pro-Slot,e to znamená,e se nesmí jet,stejně tak kdy je napsáno libovolný materiál k dováení,tak z toho nepochopím,e to nesmí být kzus mosazi,a gumy to samé,
.Kdy mi Honza na přejímce řekl,e je mít nesmím,tak jsem je vymontoval,jeliko jsem přijel na závody, a ne se hádat. Standa Němeček |
dne February 15 2009 22:31:07
Jetě jednou děkuji za pozvání na odpolední závod, ale nae marodky byly docela obsazené rodinnými přísluníky, tak se muselo domů.
I tak by asi nejen mě zajímalo, kolik kdo zajel s kterým autem a na jaké dráce při vytrvalostním závodě.
Některé lidi sice statistika unavuje, ale já si myslím, e někdy je docela zajímavá |
dne February 15 2009 23:17:18
Kluci trochu pro zajímavost. Tohle u byl 3 závod PC na Podbabě tak jsem trochu zapátral a porovnal výsledky. Úplně jsem zíral jak se za zhruba za 6 měsíců na stejné dráze zrychlilo. 4 října stačilo na vítěství v historikách 83 kol a včera najel vítěz 92....i kdybych nebral Láďu Basáka který je jaksi výkonostně úplně jinde ne mi ostatní tak druhý mněl 88. V kategorii Klasik to bylo 83 a včera 88. V plackách je ten rozdíl nejmení a to 89 na 91. Co se týče vytrvalostního závodu který u nás tradičně navazuje to je taky zajímavé z 620 na 656 kol. To je celkem hukot co.... Celkem si nedovadu představit co bude dál.... |
dne February 16 2009 07:33:58
K pepínově návrhu úpravy pravidel-a co ty SRC převody v těch autech,na to musí být v tom případě vyjímka! |
dne February 16 2009 08:47:23
T.j. vyda Pepino upravu pravidel? Tj. napriklad ne gumy Ortmann, Dickel, Diso, Endurance, GP Speedtires, JP Moosgummi, Odes PU, Plafit, Sigma, Slotdevil, SSH, ne disky Jet Stream, Slotdevil, Whitepoint, ne kola Slotdevil, Plafit, Scaleauto, Sloting, Sigma, Ortmann (ale napriklad Avant ano?)
Mimochodem Motraxx motorky co prodava Faro? Ano ci ne pro Porsche cup?
Taky se mi libi co je uvedeno jako dodatek na 24h zavod v Brne, protoze to jasne stanovuje a vymezuje pravidla. To uz neni ve stylu: "co neni zakazano je povoleno", ale ve stylu: "jen toto je povoleno". Samozrejme je to daleko ferovejsi a jasnejsi.
T.j. budou se upravovat pravidla na PC? Chtelo by to vyjasnit, chtel jsem do Porsche dat zrovna Motraxx motorek, kola Avant, zadni osu, prevod Slotdevil, pneumatiky Ortmann. Doted jsem si myslel ze je to povoleno.
Mimochodem k te poznamce od Pepina o stiznostech z Hradce - jak to ja mohu sledovat, tak je to tim, ze tuning je velice diskutovana zalezitost v HK klubu, a vzdy se snazime svoje rallye specialy vyladit.
Mimochodem, kdyz nahradim puvodni vodice od zberacu k motorku vodici silnejsimi (to jsem udelal u Porsche), tak je to povolene? Silnejsi vodice prodava napr. Faro. Slot.it je ma v zakladu, Fly je ma tenke v zakladu. Je tedy vymena dratku povoleny nebo nepovoleny tuning?
Ja si myslim ze je spravne ze se diskutuje o pravidlech, nechci se dozit toho ze prijedu na Novou Paku, a moje 911 neprojde kvuli nepovolenym dratum (uvadim jako priklad). |
dne February 16 2009 10:39:22
To Láďa: seznam byl mylen pro inspiraci, tj. první tři místa..., podle mé chabé paměti s čím kdo jezdí.
Jinak obecně k pravidlům:
Dotazy ilustrují dokonale situaci - co vude jinde funguje v podstatě bez problémů - tuning normálními díly, které jsou vyráběny standardně pro komerčky a jsou pro vechny zájemce běně dostupné, je pro někoho zdrojem úvah, jak najít skulinu a získat jednostrannou výhodu.
Můj názor: dráty od motoru libovolné, disky na standardní komerční pneumatiky dtto (tj. ne například disky SSH na o-krouky apod.) , převody dtto, osy dtto, vodítka dtto, loiska kluzná. Motory Motraxx od FARO neznám, ale jestlie se jedná o normální uzavřené 13D motory (XSLOT??), pak je to v pořádku.
Gumy začínají být pomalu, ale jistě problém - existuje řada výrobců, kteří dělají směsové gumy, jejich vlastnosti se po úpravě blíí mechovkám.
Ale jak jsem u psal, je zajímavé, e se při něčem novém mimo rámec stávajících úprav větinou vichni bez problémů shodneme na rozumném kompromisu, a to od Prahy a po Most tak, aby se nebránilo účastníkům ve startu (tj. Standa vyměnil jen motor). |
dne February 16 2009 10:45:25
Jsem rád, e jsem tu trochu rozvířil debatu. Sice jsem se loni ji závodů účastnil, ale o zaitých věcech ala Proslot jsem nikde neslyel a proto mě to tak překvapuje. Nemějte mi to prosím za zlé, ale rád bych, aby se to do pravidel dopsalo a doplnilo ve tak, abychom se u nemuseli dohadovat. Klidně Pepovi s úpravou pravidel pomůu a přiloím ruku k dílu i u veho ostatního, co tomuto pomůe. Sám třeba čekám na novinky v nabídce Faro motorů a mám v plánu to samozřejmě hned osadit do svého Itesu. Rád bych tedy měl jasno jetě dříve, ne to koupím.
Dál ale stejně budu jetě prezentovat svůj názor a začnu dotazem: Jste schopní na přejímce 100%ně zkontrolovat, zda někdo nemá převíjenou či jinou kotvu v motoru nebo vyměněné magnety? Domnívám se toti, e to prakticky není moné a pokud tuto kontrolu není nikdo schopen fyzicky doopravdy provést, pak nelze ani zajistit férovost a tudí by se toto nemělo zakazovat - viz systém prokluzu kol u Ferrarri před pár lety.
PS: Prosím nekoukejte na mě jako na "dalího problémového hradečáka". Chci jen diskutovat a vyjasňovat a případně pak dolaďovat pravidla ke spokojenosti vech. |
dne February 16 2009 11:01:38
bull: ... Tento můe být nahrazen motorem FARO nebo FARO SUPER ... Takze s nicim jinym jet PC stejne nemuzes :-)
Vite, je zajimave, ze v lonskem a predlonskem roce, kdy jsem u komercek zacinal, nikoho dotazy na previjeni kotev apod. proste nezajimaly. Jezdilo se v ramci toho, ze si jdu zajezdit a pojem komerkca byl vserikajici.
Vypisovat neco dalsiho do pravidel PC nebudu a pri prejimce proste auto do zavodu nepustim, at se to nekomu libi nebo ne. |
dne February 16 2009 11:23:10
Zdravím vechny - jen tak na okraj k těm motorům od FARA - ano Faro má v nabídce 4 motory (MOTRAXX je jejich dlouholetým dodavatelem) Jedná se o motory č. 606 ( FARO NORMAL 12 tis.ot.), č. 622 ( FARO SUPER 20 tis.ot.), č.9381 (EVOLUCE FARO NORMAL 24,6 tis.ot.) a č.9382 (EVOLUCE FARO SUPER 26,55 tis.ot.). A zvenku se nedají rozeznat ničím - pouzdra mají shodná. To jen pro upřesnění výe zmiňovaného. Tunningu zdar. Pietro. |
dne February 16 2009 11:50:56
Petre, ja si treba myslim, ze rozeznatelne jsou.
SUPER ma na sobe dle FARO webu obrazek a NORMAL na oproti novejsimu Motraxxu kondenzator. Ale to je vedlejsi vec. |
dne February 16 2009 11:58:50
Pepíno, můe prosím odtajnit ty Tvé soukromé seznamy, kdo s čím jel? |
dne February 16 2009 12:00:44
Lubore, právě podobné "rozvířené" debaty na téma přemotávání kotev apod. v podstatě vůbec nikoho nezajímají. Samozřejmě, e se nedá prakticky v rychlosti zkontrolovat, jestli někdo nepřemotá kotvu nebo neudělá jiný zásah do motoru - naprostá větina lidí to ale bere tak, e je to prostě úzus, který se dobrovolně neporuuje (nebyl by zase tak velký problém udělat tabulkovou výkonovou standardizaci povolených a uívaných motorů, stanovit povolené odchylky hodnot a pak na základě okamitého měření vyloučit při přejímce ze závodů ve, co neprojde). Kdy to někomu udělá radost, vyhrát s něčím podobným závod, tak proč ne, ale mám takový dojem, e se na něho ostatní budou dívat spí s politováním ne jako na hrdinu.
Mně jednodue daleko víc imponuje, kdy Vláďa Basák zajede pouze s mírně upraveným Porsche 917/10 od Fly (tj. bez klece, s motorem, pneu a převody slot.it) lepí časy ne jiný s autem s kyvným asi a lehoučkou karoserií.
To je asi k podobným debatám z mé strany ve. |
dne February 16 2009 12:19:41
Diskuze o převýjených motorech opravdu do tohoto oboru nepatří,při kontrole by na packách neměly být vidět známky manipulace.Mimochodem,jestli v nějakém oboru SRC autíček nerozhoduje výkon motoru,tak je to zrovna zde.Motory PS jsem si koupil hlavně pro jejich monost vizuelní kontroly a čitění/bez rozebrání/,a vypadají méně hračkově.Stále více motorů se objevuje s otevřenými uhlíkovými achtami,je to trend,který bude nutno v budoucnu akceptovat/SCX Pro/.Myslím si e by bylo dobré aby proly auta přejímkou tak,jak to bylo na prvním závodě,to bych vzal jako letoní etalon.Na základě poznatků z celé sezony pak udělat změny na dalí. |
dne February 16 2009 13:07:28
No tak dobrá, vidím, e o diskuzi na toto téma tu velký zájem není a takté Pepa ty pravidla stejně předělávat nehodlá, take v tom nemá smysl pokračovat. Budu tedy své začátečnictví řeit jednodue - co na PC postavím, strčím nejdříve pod nos naemu PVP (Pepovi). Doufám správně, e kdy mi PVP řekne, e to je ok a dle regulí, tak u pak na ostré předzávodní přejímce nebude problém? Pokud Pepovo slovo v tomto půjde brát jako berná mince, tak u nemám dalích otázek ani připomínek. Dík. |
dne February 16 2009 13:08:19
Kdo nejezdí pravidelně - netrénuje a nebo to nemá od Pána Boha, pak mu ádné technické vychytávky nepomůou. Na druhou stranu při takovéto vyrovnanosti a přirozené souteivosti bude zájem o nej... techniku. A někdy i o cestu do nekontolovatelných oblastí.
A v éře e-obchodu se u nás dá koupit ve - je to jen otázka peněz. To k dostupnosti. A to, e něco pro mně není dostupné je i můj problém.
A někdo u tu v jiném vlákně psal co dělá rozdíl v iři pneu (od stejného výrobce) na kolo.
To e ta debata nikoho moc nezajímá asi neplatí - od včerejího večera je toto asi 25 příspěvek.
Stejně tak by bylo velmi neastné někomu na přejímce říct - Tebe do závodu nepustím. Přitom bych nikoho hned nepodezíral ze zlého úmyslu a zájmu o výhodu - jen si prostě něco koupil a pouil v dobré víře, e to tak můe být. Take bych se za některé drobnosti a zpřesnění v pravidlech přimluvil.
Uvedu příklad. Nevím, jestli zkratka PS je ProSlot, ale u těchto motorů, konkrétně Proslot Euro MK1Motors je uvedeno, e mohou být přímo pouity do Scalextric, Fly, Slot.it. Take podle čeho se pak řídit??? Kdy to je nabídka z webu ochcodu, který se věnuje komerčkám.
Nehodlám převíjet motor, neumím to a při tom jak často jezdím, to není to nejpodstatnějí, ale narad bych si koupil něco, co pak neprojde. |
dne February 16 2009 13:33:38
A je tady to co jsem kdysi v začátcích Pepínovi psal.
Jak se s komerčkama začne závodit a tunit, u je problém.
Zajedno se začnou do komerček cpát peníze a za druhé se bude selektovat pár typů aut, které jedou, nebo jdou dobře vytunit a potom to bude pouze o tom, někoho načapat, e má něco nepovoleného.
Myslím, e o tohle nikomu z vás nejde.
Chcete přijet na závody a hlídat ostatní, jestli podvádí, nebo raději přijet si pohodově zazávodit? |
dne February 16 2009 13:38:43
PS je Pro-slot,to k Vítkovi. |
dne February 16 2009 13:48:48
Nejen pro JMS:
CHCI: přijet na závody, projít bez problémů přejímkou a s konkurenceschopným autem si zazávodit.
NECHCI: přijet na závody, zjistit na přejímce, e např. má výztuha / závaí v autě musí být přilepená a nikoliv přiroubovaná, dělat horkou jehlou úpravy a odstraňovat / měnit části a ve finále nechci jít do závodu s takto poitým autem a ve stavu, kdy se mi například můe za jízdy rozpůlit. |
dne February 16 2009 14:40:58
Bull má pravdu. Pokud měl závaí k podvozku přiroubované, tak se ničeho nedopustil. Způsob uchycení není stanoven, take i roubování je legitimní. Naopak bych tomu přiroubování i víc věřil Take stačí napsat, e závaí smí být pouze vlepeno a je po ptákách.
Taxativní vyjmenování povolených výrobců - motory, pneu apod. je taky řeením.
Na druhou stranu je zde velká monost - jak naznačil Bull - se při kadé nejistotě zeptat. Bull v HK a my tady.
To JMS Mám čím dál tím větí pocit, e ty komerčky stojí víc ne lexanky - běné kategorie. A jestli se nepletu, tak je ve v pravidlech velmi přesně definované, motory často losujete .... A e se ve rodilo dlouho a v "bolestech" a byla i hodně zlá krev. Take co tady po pár letech můem chtít. Vdy se tady kultivovaně dikutuje. |
dne February 16 2009 14:55:31
Vítku, způsob uchycení není stanoven, ale je zakázáno upravovat podvozek, tudí díra do podvozku je ji nad rámec pravidel, take roubovat si můe, ale nevím do čeho A to vědí i kluci v HK, e cokoliv dělat s podvozkem je zakázáno.
Vyjmenování je řeením, ale omezuje se tím spousta výrobců, co by nakonec znamenalo, e se bude závod jmenovat Scalextriconincoslotitonsr Pak je řeením jezdit poháry značek výrobců a nikoliv aut.
Jediným problémem zůstávají motory, ve ostatní je řečeno a dáno v PC zcela jasně. |
dne February 16 2009 15:10:55
Aha a dík, vůbec jsem si neuvědomil, e roubování závaí je zásah do podvozku. Já zásah vidím jako něco "brutálnějího".
Ano poháry výrobců jsou řeením. Pak stojí za prostudování pravidla Slot.it. Ale to v naich podmínkách není správná cesta. Ta pestrost ve vem se mi zamlouvá o moc víc.
To vyjmenování má fakt smysl jen pokud je omezený okruh.
Já jsem jinak s pravidly spokojen a myslím, e jsou stručná, jasná a dá se podle nich pěkně upravit autíčko. Jen ten limit Porsche |
dne February 16 2009 15:20:18
Jenom s úasem sleduji, jak se pořád vlastně v otázce pravidel diskutuje neustále o tom samém. Pokud se podívám zpět, nechápu, proč jsme to tenkrát řeili, kdy to letos řeíme znovu.
Moná by stálo za to, nepsat sloitějí a preciznějí pravidla, ale udělat manuál, jak zacházet s pravidly, protoe 99% vech nedorozumění jsou jenom o tom, e se na to opět někdo podíval trochu od jinud a pak začal pekulovat.
A přitom by v drtivé větině případů stačí pouít selský rozum, kouknout a pozeptat se okolo sebe, ne začnu stavět, aby pak nedolo k potíím na přejímce. Od čeho ta fóra máme .......
To Vítek, ano asi moná jsou komerčky draí a co má být? To přece není ádná novinka.
Vyjmenování co ano a co ne není cesta, to by se autoři pravidel upsali po kadém veletrhu a bylo by to zase jenom zdrojem nedorozumění.
Losovat motory? A kdo by se o ně staral, nakupoval atd?
To JMS, nikdy nebudou vechny modely stejné, a vdy se jezdilo hlavně s tím, co jelo. To je přeci přirozené a nikdo a na pár vyjímek nebude dobrovolně jezdit s něčím, co je pomalejí ne ostatní.
Problém není v tunění a závodění, problém je v mylení. Jinak má naprostou pravdu, pokud se jezdí pro radost problém s pravidly takřka neexistuje... |
dne February 16 2009 15:20:57
Vítku, tak se dočítám, e tady je zakázáno i to, aby Ti podvozek praskl, nabo bívá běné, na konci praskliny v plastu vyvrtat dirku, aby se dál neířila.
Taky je v pravidlech povoleno, při ulomení dráku vodítka pouít drák kovový o rozměru 2x2,5 cm, ale jak dneska čtu, musím ho nejspí přilepit oboustrankou a kdyby to náhodou nedrelo, tak ho asi můu celou cestu přidrovat palcem, ale jen do té doby, ne si toho někdo vimne a dostane nápad to zakázat |
dne February 16 2009 15:22:33
Omluva za pravopis - pochopitelně "bývá" |
dne February 16 2009 15:26:35
Lado, a to je prave ten selský rozum. Drzak voditka se standardne prichycuje sroubovanim, protoze jeho zlomeni je jiz sam o sobe zasah do podvozku a je tim umozneno, abys ho nemusel vyhodit, ale pro zavazi to nema jaksi sve opodstatneni.
Timto koncim diskuzi, PC pravidla jsou jasna, pokud jezdit nechcete, nejezdete, pokud ano, radi vas uvidime. Neni-li vam neco jasneho, zeptejte se.
PORSCHE CUP je soutez pro komercni auticka a komercni dily !!! |
dne February 16 2009 15:50:43
Tak kdy jsou ta pravidla tak jasná, proč asi vznikla tato diskuse?
Jediné co je jesné je to, e kdy někdo bude při tréninku zajídět neobvyklé časy, tak je jasné podle věty: "Vypisovat neco dalsiho do pravidel PC nebudu a pri prejimce proste auto do zavodu nepustim, at se to nekomu libi nebo ne."
e prostor, který není přímo v pravidlech vymezen si nechává pro sebe k tomu, abys mohl takové auto odstranit ze startovní listiny. |
dne February 16 2009 16:08:05
Tato diskuze vznikla proto, protoze mel Standa motor, ktery mu Honza neuznal do zavodu. Jiny duvod jsem nenasel. |
dne February 16 2009 16:17:03
Tak, e vechno ostatní na autech v Praze bylo přesně podle pravidel, tak jak jsou napsaný a hlavně, jak sis je představoval, kdy Honza ostaní auta pustil? |
dne February 16 2009 16:21:01
Ne, jeste ty jsi mel ve svem ITESu motor, ktery tam nesmel byt |
dne February 16 2009 16:29:41
Dobře, uznávám, tak e mi třeba seber body. A pak u vechno ostatní na autech v Praze bylo přesně podle pravidel, tak jak jsou napsaný a hlavně, jak sis je představoval? |
dne February 16 2009 16:42:14
Děkuji Pepinovi a klukům z Prahy za uspořádání krásného závodu, který jsem si uil a na pěkné dráze hezky zajezdil
Stanislav Lakomý HK |
dne February 16 2009 16:54:08
Hoi nepruď te se, teď u tady nediskutute o sebrání bodů a podobně.
Pepíno je otcem toho poháru, tak ho nechejte aby to dal samosebou s vaí pomocí dokupy, aby nedocházelo k různým názorům, co jo a co ne.
Pro Petra L, u jsem psal, e v Itálii, kdy jeli taliáni při naem MS vedle v hale jejich mistrák, bylo tam kolem 100 lidí s komerčkama a ti přili na přejímku s autem bez kol a bez motoru.
Zaplatili startovné, kde byly tyto komponenty zahrnuty a v uzavřeném depu si auto sloil a odevzdal.
Dostal ho a na start a auto dostal a po odjetí závodu.
Motor a kola mu zůstaly, ale na dalí kategorii si koupil dalí.
U nás asi nemyslitelná věc- kdo by tolik motorů a kol prodával a drel na skladě.
To by asi zase schytal kritiku, e se na vás nakapsuje(no a pro sebe vybere to nej) a je tady zase začarovaný kruh. |
dne February 16 2009 16:56:45
Měl jsem pocit, e loňský ročník byl hlavně k tomu, aby se pravidla doladila a nebyly zbytečné problémy a dohady. I podle mne jsou pravidla jasná a tak zřetelná, e by neměl být problém podle nich připravit autíčko tak, abych mohl projít přejímkou, závodit a případně zvítězit. Nelze pravidla přizpůsobovat kadému, kdo si co usmyslí.
Jen na okraj - firma ProSlot vyrábí předevím přísluenství pro SRC modely a není mi známo, e by vyráběla kompletní modely pro domácí autodráhy. To, e u motoru Mk1 píe, e lze jej poít i do komerčně vyrobených modelů z tohoto motoru nedělá komerční motor. Pak bychom mohli tedy pouít i motory 16D, protoe by se také mohl najít zoufalec, který jej do autíčka narve, protoe se dočetl v letáku, e jej můe dát i do komerčního modelu. Chlapi, trochu nohama na zemi a zdravý selský rozum do hrsti. |
dne February 16 2009 17:12:52
Celá diskuze mi připadá tak trochu ji tradičně mimo mísu a byla od počátku akcelerována Luborem, který nebyl přímým účastníkem závodu. Take upřesňuji - jednalo se výhradně o jeden motor, který je svými parametry zcela nesrovnatelný s běnými komerčními modely. Standa to sám v pohodě uznal a vyměnil ho za v současnosti nejsilnějí motory od NSR, které charakteru komerček odpovídají. Nic dalího se na jeho autech neměnilo, přesto se dále mluví o rozpůlených autech a dalích nesmyslech.
Musím se přiznat, e celou, najednou tak vzruenou, diskuzi moc nechápu a zajímalo by mě proto, jak se na to dívají lidé, kteří pravidelně jezdí na závody komerček. Zatím jsme se nikde s podobným pseudoproblémem nesetkali a přitom existuje řada různých pravidel a omezení v rámci jednotlivých pohárů.
JMS má plnou pravdu s tím, na co poukazuje, protoe velmi dobře zná historii SRC a komerčky díky podobným debatám mají anci je ve vývoji následovat. Jestli to bude pro ně dobré nebo patné, kdo ví... Moná, e ve nakonec i tady skončí tím, e bude pořádán pohár jednoho vybraného auta jednoho výrobce s jedním typem motoru, který se bude losovat. Pak ale raději budu jezdit Honda Cup, tam ta auta v poměru k ceně mají odpovídající technickou úroveň. |
dne February 16 2009 17:27:36
Jen jetě naposledy k ProSlotu: PS vyrábí i komerční model, který samozřejmě osazuje standardním motorem typu 13D s 18.000 ot. To, e na svých stránkách má u MkI napsáno, e je určen pro domácí, klubové a závodní účely, jetě neznamená, e se jedná o komerční motor a to také vichni dosud respektovali (není to tedy objev Ameriky). Ale Tom má pravdu i v tom, e řada prodejců a úpravců prodávané motory inzeruje podobně, tj. jako vhodné pro domácí autodráhy - viz např. Parma. Přítě se tedy budeme dohadovat nad tím, zda je moné pouít asi od Coxe, Parmy a jiných, protoe je zrovna někde doporučují na domácí pouití. Pak přijde někdo s plochými disky od Slotdevilu, SSH nebo Sigmy, na které nalepí 20 mm iroké gumy, které obrousí dokulata a chemicky rozleptá, take budou sedět stejne jako mechovky. A tak to půjde donekonečna dál a dál a vdy se najde někdo, kdo zavede diskuzi, proč zrovna tohle není povoleno atd. atd. |
dne February 16 2009 17:56:34
Jo, a gumy se můou mazat?Ptám se předem,aby nebzl zas nějaký prů.... |
dne February 16 2009 18:45:29
Prosím nenapadat!
Závodu jsem se tentokrát vyjímečně neúčastnil, ale to mi hned nemusíte otloukat o hlavu a dělat ze mě někoho méněcenného. Díky. Diskuzi jsem akceleroval, ale u i z ní udělal závěr a zjistil, e nemá smysl dál pokračovat. Prostě pravidla se měnit NEBUDOU. Pokud má někdo nějaké nejasnosti ohledně pouití toho či onoho, tak sám musí vyvinout aktivitu a sehnat si info o moném ne/pouití. A v případě, kdy je ve nad slunce jasné je takté doporučeno si auto nechat někde "posvětit" s časovým předstihem.
A fertig. Nikdo u nic víc nezmůe. Tak to prostě bylo a je. Bude to jinak jen v případě, e někdo jiný udělá jiné závody... |
dne February 16 2009 21:01:45
Fiha, tolik prispevku Jeste ze mame v HK Pepina poruce a muzeme delat prejimku dostatecne dopredu
Ted chci prave do druheho auta na rallye namontovat Motraxx (Xslot) motor, ja vim ze mi to v poradi kupredu nepomuze (a dozadu to uz vic nejde), ale bavi mne to, doufam ze bude ve ctvrtek na ligu hotove (a projde to prejimkou). |
dne February 16 2009 21:11:29
Ahoj kluci asi to chce opravdu chladnou hlavu a oboustranně. Motor PS je asi mimo mísu ale zrovna tak zakázat přiroubování závaí, brané jako zásah do podvozku. Připomíná mi to věc asi před 5 lety u nás v klubu. V pravidlech bylo napsáno - " zákaz zásahu do karoserie" a pak se stalo, e nesměl na start kluk se seriovým Favoritem - protoe měl na střee anténu. A to byl " hrubej zásah" do karoserie. To je opravdu u ve k úsměvu a jako dobrá hláka večer k pivku. Tak rozum do hrsti a hlavně a to vem jezdí s radostí. PS. - vidí Pepíno, před dvěma lety jsi se mi ( v dobrém ) smál, co blbneme u nás s pravidlama, co tam ve uvádíme. To bylo po osmi letech jedění " sranda závodů " u nás v klubu. Pietro. |
dne February 16 2009 22:32:16
Děkuji vem,kdo podíleli na bezvadném průběhu 1.závodu Porsche cupu v letoním roce.Mně,na konci výsledkové listiny pravidla nevadí.Stejně tak od nikoho,kdo bojuje na pičce,jsem neslyel nějaké výhrady k pravidlům.Vejdou se do nich bez problémů a přesto jim auta jedou obdivuhodně.Nemám zkuenosti na poučování,ale z některých příspěvků cítím dost ironie a kde začíná ironie končí diskuze. |
dne February 16 2009 23:37:03
Kolegové závodníci. Ji dva roky se zůčastňuji téměř vech závodů komerčních autíček, tedy zavedených pohárů jako Krunohor, Scalextric a Porsche cup a jednorázových vytrvalostních závodů. Nechci rozhodně nikoho poučovat ale sdělit jen svou zkuenost.
Pepino vytvořil pravidla s přihlédnutím zvlátě k Hradeckým závodníkům aby měli monost se účastnit závodu i se svými Itesi a tím se stali zbytečně pravidla sloitějí ne jsou například v Krunohoru a teď je za to téměř pranýřován. A se na mne Hradečáci nezlobí ale ji z jiných diskusí o pravidlech jsem vycítil určitou nelibost se podřizovat zavedeným věcem a jít svou vlastní cestou. Já jsem se také musel podřídit pravidlům v Krunohoru a pokud jsem nečemu nerozuměl, tak jsem se prostě zeptal přímo na závodech či osobním dotazem u tvůrců pravidel.
Zůčastnil jsem se sobotního závodu v Praze a vím o problému s motorem, který jak jsem stačil zaregistrovat byl vak na místě vyřeen. Je mi jasné, e dotyčného závodníka nyní musí mrzet, e investoval do součástky, kterou poté nemůe vyuít a z toho asi pramení jeho rozčarování a tato vánivá diskuse. Zail jsem ji obdobnou zkuenost.
Jako dalí věc, které jsem si viml u vozu stejného závodníka bylo dováení téměř po polovině podvozku různými mosaznými součástkami. Brali jsme to spíe s úsměvem ale například v Krunohoru je dováení povoleno jen olovem anebo zinkochromem pouze z důvodu aby někoho nenapadlo přelepit zevnitř celý podvozek mosazným plechem a tím rapidně sníit celé těitě a příblíit se vlastnostem lexanek.
Mám obdobnou zkuenost jako Sutor, e problémy s pravidly mají hlavně závodníci se zkueností z velkých SRC a snaí se stále hledat v pravidlech nějaké skulinky, jak by technicky trumfly ostatní. Asi je to tím, e nás " velcí závodníci " stále berou pouze jako hračičky, a myslí si, e kdy se do toho obujou oni, tak nás převálcují. Po prvních zkuenostech ze závodů a zjitění, e není tak jednoduché vyhrát se snaí vylepit svůj výkon hlavně technickými úpravami. Musím si vzít jako příklad opět Krunohor. Vichni pouíváme podobné díly a součástky. Vzhledem k tomu, e svá autíčka navzájem u tak známe a zvlátě při pátečním tréninku před závody se s nimi navzájem seznamujeme. odpadají někdy dokonce i technické přejímky. Případné nesrovnalosti ve výkladu pravidel, či pokud se objeví nějaká novinka v technické úpravě, tak se projedná v celém kolektivu před závody. Jde hlavně o to aby se náklady na vytunění vozítek zbyteně neprodraovali a tak je u některých úprav dovoleno pouít i nekomerčních levnějích součástek. Je přeci jasné, e pokud někdo v sobotu vyzraje nad ostatními nějakou technickou fintou pramenící z neúplnosti pravidel, budou to mít na přítí závod i ostatní ale jen se nám to vem zase prodraí. A o to by nám asi jít nemělo.
Jako příklad uvádím odkaz na pravidla Krunohoru, která jsou velice stručná a pokud z nich vyjmeme některá ustanovení o záměně podvozků a montování klecí tak jsou téměř stejná jako na PC ale pouze jednodueji napsané. Tím nikoho nechci nabádat aby je kopíroval, pouze seznámit s tím, e byli vytvořeny po několika letech pořádání poháru a jejich tvůrci mají mnohaletou zkuenost se závody velkých maket. Čím jsou pravidla jednoduí tím méně dochází k jejich obcházení.
Doufám, e mi vichni rozuměli i kdy jsem to chtěl napsat tak abych nikoho neurazil a jen se snail vyjádřit jak to cítím já a se vemi se opět setkat přítě na závodech v přátelské atmosféře.
http://www.src-most.estranky.cz/clanky/technicka-pravidla/stavebni-pravidla-pro-zavody-krusnohorskeho-poharu |
dne February 17 2009 10:21:17
To je demagogie nejvyího typu a doporučuji ostatním se této diskuze bezpředmětného typu ji nezúčastňovat! |
dne February 17 2009 11:41:21
To Standa:
pokud vezmu, e demagogie je klamná argumentace, tedy e přísluná osoba (demagog) nepouívá věcné zdůvodňování, ale působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemu slouí primitivní a překroucené argumenty, falené sliby, vyvolávání strachu a podobně, tak mi není ale vůbec jasné co jsi chtěl ostatním sdělit.
To, e tato diskuse nějaký předmět, tedy to, co je cílem diskuse asi má, je z jejího obsahu jasné určitě i tobě viď |
dne February 17 2009 11:49:02
Mě hlavně urazila předpokládaná presumpce viny na základě původu,ikdy jsem nahoře ji vechno vysvětlil.To je opravdu sprostý!!!! |
dne February 17 2009 16:55:02
Prosím tě, Stando, neblbni, Jirka ani nikdo jiný to tak přece vůbec nemyslel a u vůbec ne osobně. Víceméně jen popsal situaci, která se u nás odehrávala cca před rokem, kdy místní kluci při spatření motorů okamitě konstatovali, e není problém do nich dát G12 kotvy a magnety atd. Později se situace uklidnila a vichni se víceméně shodli na rámcovém respektování obecných pravidel k veobecné spokojenosti. Část z nás jsou také letití odchovanci původního SRC a uvaujeme často stejně nebo velmi podobně.
Take i pro ostatní - od samého začátku lo výhradně o motor (ten má na rychlých tratích zásadní vliv na jízdní vlastnosti auta - v tomto případě jde o motor jiné kategorie), ádné dalí úpravy nikdo nepoadoval, protoe se nejedná o nějaké flagrantní zvýhodnění. V rámci Krunohoru by nejspí neproly některé dalí úpravy, ale k nim Standu určitě nikdo netlačil. Nikoho nezajímalo, jaké pouívá dráty k motoru, vodítka jezdíme libovolná (i SRC), osy taky (SRC jsou z kvalitnějího materiálu a často levnějí - zatím nikdo neřeil pouití 2mm os), třecí loiska se mohou pouívat i spékaná (SRC), převody libovolné výrobou i modulem (jsou taky větinou levnějí), nebazíruje se na insertech v kolech ani na výrobci disků. Moná, e jsem na spoustu věcí jetě zapomněl.
Samostatnou kapitolou jsou v poslední době pouité gumy a rozsah jejich úprav (viz Brno), ale to je na jinou debatu.
Asi je to i ná problém, e tyto věci bereme jako naprostou samozřejmost a tudí je nepotřebujeme vtělovat do superpřesných pravidel, ale sami jsme se s podobným přístupem setkávali jinde a nepovaovali to za důleité. Ve se vdy řeilo za pochodu. Stejně pragmaticky k tomu podle mého názoru přistoupil i Standa, který motor vyměnil za jiný. |
dne February 17 2009 17:25:53
Honzo, děkuji za vyjádření, přesně k tomuto jsem chtěl dovést Pepína, aby řekl, e např. s těma osama i převodama a případně i s vodítkem z SRC je dle dohody ve v pořádku, i kdy to nejsou zcela komerční díly. Myslím, e výhoda tím získaná, hlavně u mého stylu jedění je pouze finanční.
O to víc mi vadí, jak Pepíno zarputile trvá na tom, e pravidla jsou napsaná zcela srozumitelně a tudí nemá cenu je měnit, ale podle tvých slov ani nejsou dodrována (u převodů je v pravidlech povolený libovolný modul od 0,4 výe, ale ne výrobce).
Myslím si tedy i nadále, e by se třeba tyto díly měly povolit od osy 2.3mm a modulu 0,4 od libovolného výrobce.
Zase jsme u toho, e omezení v pravidlech mají být kontrovatelná a taky mají být kontrolována.
Diky za pochopení |
dne February 17 2009 17:46:45
Láďo,s těma převodama,jak píe modul od 0,4 a výe,se týká Krunohoru.V Porsche cupu je v pravidlech o převodech toto:
16. Počet zubů pastorku a převodu není stanoven
Co se týká vodítka:
15. Je povoleno nahradit uchycení vodítka uchycením z libovolného materiálu. Max. rozměry uchycení 2 x 2,5 cm. Narovnávací pruinku lze vyjmout, sběrací kartáčky a elektrické propojení mezi motorkem a vodítkem a vodítko lze pouít libovolné.
Tak nevím v čem je to nejasné? |
dne February 17 2009 19:34:53
Co není jasné?
Pokud se jedná o auto z dílů pro komerční auta a jediné, co napíu o převodech je, e není stanoven počet zubů pastorku a převodu, podle mě jetě neznamená, e můu pouít i převod určený pro SRC. Pokud je toto povoleno dohodou, je tato dohoda v zásadním rozporu s pravidly. Proto by podle mě mělo dojít k doplnění pravidel o tuto dohodu.
Po přečtení bodu 13. "Úpravy modelů jsou povoleny pouze pomocí dílů, které jsou komerčně vyráběny výrobci modelů, náhradních dílů nebo tuningových dílů pro domácí autodráhy, pokud není stanoveno jinak. Výměna klecí motorů je moná pouze u těch modelů, u kterých to dovoluje originální systém podvozku a to pouze za klec stejného výrobce, jako je ta původní", je moný dvojí výklad. Za libovolné vodítko je moné pvaovat buď libovolné komerční a nebo libovolné včetně SRC. |
dne February 17 2009 21:04:32
Láďo, myslím, e vychází ze patné premisy a to, e Pepino nechce za ádnou cenu měnit napsaná pravidla. Pepino je nechce měnit logicky proto, e by se musela měnit kadou chvíli podle toho, co zrovna někoho napadne obejít nebo vypekulovat ve svůj prospěch (na nic a na nikoho tím nenaráím). Precizovat je za kadou cenu do vech podrobností by dříve či později znamenalo neustávající serii dodatečných aktualizačních změn v závislosti na rychlém vývoji komerčních aut.
Musí počítat s tím, e v poslední době se výroby komerček chopila i řada malovýrobců-původních závodníků, kteří vyuívají svých znalostí a vývoj akcelerují směrem k SRC. Ta tendence bude spíe narůstat (i ostatní se přizpůsobí větinovému trendu z důvodů konkurenceschopnosti). Stávající pravidla jsou dostatečně obecná v tom, e vymezují rámcově podstatné věci (zatím), které mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti současných komerček.
Osy, kabelá, vodítka ani převody to nejsou ( s těmi z SRC je větinou víc komplikací, jsou rozměrově obtíně přizpůsobitelné). Zbytek je na dohodě mezi lidmi, ale to u jsem psal (a nejen já) výe, větinou to bez problémů funguje.
Jen pro ilustraci - není pro mě ani pro nikoho jiného nic těkého pouít třeba standardní disky nebo dokonce plastové disky a nalepit na ně německé nebo americké směsové silikony (inzerované pro domácí autodráhy), zbrousit je do přísluného radiusu (narozdíl od slot.it to jde dobře), chemicky je naleptat a pak namazat - výsledek by se blíil téměř dokonale mechovkám a přitom bych se mohl hádat, e jsem vyhověl pravidlům, jene jaký by byl výsledek? Vedle toho, e bych okamitě zlepil čas o minimálně 0,5 s na kolo, by se tím buď roztočil kolotoč podobného pseudotuningu nebo bych byl za trotla (druhá monost je pravděpodobnějí)... A takhle je to skoro se vím - kadý má monost si vybrat, je to jen na něm.
Ale jak je vidět (viz Brno), tu a tam cítí nutnost z důvodů zachování určité rovnosti ji dnes nějaké hráze začít stavět. |
dne February 17 2009 21:43:18
Take jetě jednou a srozumitelněji:
Úpravy modelů jsou povoleny pouze pomocí dílů, které jsou komerčně vyráběny výrobci modelů, náhradních dílů nebo tuningových dílů pro domácí autodráhy, pokud není stanoveno jinak - znamená, e by měly být úpravy (osy, převody) od komerčního výrobce, pokud není stanoveno jinak.
Jinak je stanovena tam, kde je napsáno libovolné (kabely, vodítko, materiál na dováení, disky, loiska).
Ani jedna z výe uvedených věcí (osy, převody) vak nedává majiteli takovou výhodu, aby bylo nutné to kontrolovat a bazírovat na tom (větina komerční díly pouívá), ale motor je něco jiného a na motoru u podle mě tato debata nestojí a to i dle dneního vyjádření Standy v klubu.
Co dalího mám vysvětlit? Nevím, ale z pravidel je podle mě zcela jasné, e v podstatě je ve libovolné, kromě karoserie, podvozku (plast a totoný výrobce) a motoru. |
dne February 17 2009 21:52:24
Honzo dobrá, nejsem proti dohodě, ale nesmí být v rozporu s pravidly, co třeba u těch převodů je. Myslím si, e ty převody SRC přináí výhodu hlavně finanční a proto bych byl pro, aby byly zcela legální a ne pouze tichou dohodou, protoe kdy si přečte pravidla nějaký člověk, začínající s plastovými autíčky, opět bude nutné vysvětlovat a tomu jsem chtěl předejít.
Vím, e jsem jedním ze zlobivých hochů, který se nechce přímo vzdát Itese a teď tu rejpu do veobecné části místo toho, abych byl tie v koutku, ale taky si myslím, e upravení těchto věcí, třeba pouhým dodatkem s uvedením data by prospělo vem.
Jinak jetě jedna omluva:
V rámci diskuze o pravidlech jsem ani nestihl ohodnotit vlastní velice pohodový průběh závodu.
Na vechny se dostala i monost odzkouení aut před jednotlivými kategoriemi. Závod probíhal bez průtahů. Občerstvení s usměvavou obsluhou a navíc v mém věku u musím pochválit hlavně ten gulá. Prostě to nemělo chybu.
A ty rozpory ohledně onoho Standova motoru a následně i pravidel nejsou problémem závodu na Podbabě. Jsou jen jakýmsi hledáním hranic pouitelnosti dílů v rámci pravidel a k tomu mohlo dojít kdekoli jinde.
Jetě jednou díky vem pořádajícím. |
dne February 17 2009 22:01:04
Pepíno, Ty chce tedy tvrdit, e vichni jeli osy a převody od výrobců komerčních modelů?
Ty jsi to kontroloval?
A jak se to pozná? |
dne February 17 2009 23:22:14
Pepíno, nedočetl jsem tady tu poslední větu:
"Nevím, ale z pravidel je podle mě zcela jasné, e v podstatě je ve libovolné, kromě karoserie, podvozku (plast a totoný výrobce) a motoru."
Ale i tady si dovolím oponovat.
Podle mě, kdy napíu, e je libovolný převodový poměr, tak z toho určitě není tak jasné, e se jedná i o libovolného výrobce (včetně dílů SRC).
Je to úplně stejně nejasné, jako kdy ke spojení dvou součástí pouiju spojovací materiál (roub s maticí) a jednou je to povolené (drák vodítka) a podruhé zakázané (uchycení motoru, připevnění závaí).
Po této diskuzi u to je zřejmé, ale po pouhém přečtení pravidel určitě ne.
Proto mám stále zájem o doplnění pravidel. |
dne February 17 2009 23:41:42
Pane Bóe, Ty to vidí !!! Jak můeme chtít po 200 poslancích, aby se na něčem dohodli, kdy tady nenajde společnou řeč pár dědků, hrajících si s autíčkama
Je to hrůza Velebnosti |
dne February 17 2009 23:46:53
Pro Pepína - dej do pravidel monost podávat oficelní stínost. Podání této bych zpoplatnil 500,-kč za jednu součástku. V případě oprávněnosti stínosti, by se peníze vracely.Oprávněnost by posuzovala volená komise.A na projednání by měla 6 měsíců. |
dne February 18 2009 00:46:44
To Lada 64, já nechápu, proč to furt tlačí! Z mnoha stran zaznělo, e pravidla v této podobě jsou při pouití selského rozumu a akceptování určitého pohledu na problém dostačující a obecná ochota je měnit se rovná nule.
Jak by se ti líbilo, kdyby se stejnou vehemencí jako do toho furt ouráte, se do tebe někdo pustil a tlačil tě do klidu? Zkus se nad to trochu povznést, děláme to pro zábavu a ve volném čase a pokud se takhle budeme přetahovat o kadou prko, tak z toho budeme mít spí infarkt, ne příjemné odreagování a to já bych si zdovolením rád odpustil. Mám v plánu dlouhý a klidný důchod |
dne February 18 2009 00:48:10
A teď vám zamotám iku.
na ivnosti mám specifikováno- výroba modelů a hraček!
Take, kdy vyrobím několik kompletních autíček s karoserií z kitu, osadím plastovým podvozkem s aktivními prvky(i kdy nikdo nikdy neřekl, e komerčně je zakázáno vyrábět jiný ne plastový podvozek- je to jen otázka výrobní ceny) a budu to prodávat s motorkem Proslot MK-1, budu k tomu dodávat tuningové díly z produkce SRC, včetně ji zmiňované kotvy X12(magnety nejsou třeba, jsou dost silné a dvanáctkové do toho futrálu stejně nevejdou), tak se dostaneme KDE?........
Zanechejte prosím přehadování, Na vodítku, převodech, osách a drobnostech toho moc nenahoníte, i kdy si třeba koupíte superpřesnou SRC osu Slick7, tak to tolik neznamená.
V otázce motorů jsem Pepínovi navrhl stanovit a povolit konkrétní typy, na kterých se dohodnete a je po dohadech.
Je mi jasné, e na dráze u Pepína ty motory nehrají tak velkou roli jak na Podbabě, kde je třeba stříkačka jako na Kinga a chápu Standu, e jako bývalý (hodně dobrý) jezdec SRC se na Podbabu připravoval a teď je zklamaný a chápu Laďovo rozhořčení v jeho posledním příspěvku.
Hodně zdaru-OPRAVDICKY (bez ironie, nebo posměků jak si někdo myslí) |
dne February 18 2009 07:20:09
Mě to zas tolik nemrzí,kdyby to nevytáhli ostatní,tak bych to tady vůbec neřeil!!! |
dne February 18 2009 10:30:20
Resp. resime to proto, aby bylo zase o cem diskutovat na webu. Koho bavi dva prispevky do tydne alespon je zase co cist. |
dne February 18 2009 10:37:30
No Mariane, tak to bych spí uvítal ten klid, ne takovouhle debatu, protoe tohle nikoho nikam neposune ani neobohatí a pro ty zvenčí vypadáme jako parta rozhádaných pouků. |
dne February 18 2009 11:50:07
V něčem má Marian pravdu - dva příspěvky do týdne je fakt málo a nakonec i podobná debata je nejspí lepí ne zaaté zuby a postranní pomluvy. Přinejmením se některé věci a převaující pohled na ně reálně vyjasní a sníí se pak případné rozčarování při neakceptování některých novinek nebo fint v rámci přejímek.
Vrátím se okrajově jen k proklamovanému přínosu SRC dílů při úpravách. Kdo to zkusil, záhy zjistil, e u komerček je fakticky nulový (v konečném důsledku i cenově) a přináí jen komplikace a vyí zranitelnost aut. Vodítka jsou rozměrově předimenzovaná (ale dají se pouít u trucků), kabely k motoru drahé a těké (o kolibřím odběru motorů se raději nezmiňuji), převody jsou sice levnějí, zato vyadují stejně kvalitní pastorek (jeho cena je cca 7x vyí) a stejně je jejich ivotnost při vůlích v celém asi poměrně malá a náchylnost k pokození při ranách podstatně vyí, pro osy jsou opět podstatné vůle v dalích komponentech atd. - je to přesně tak, jak píe JMS. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
03
koda 130 RS
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 18
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|