AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
May 19 2024 18:50:33 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
PORSCHE CUP 2009 - Praha 6, Podbaba - Výsledky 1. závodu
 
ZávodyVýsledky 1. závodu Porsche Cupu 2009 naleznete zde.
Komentáře
sutor dne February 15 2009 07:20:04
Tedy, v plackách to bylo hodně těsné - rozdíl mezi prvním a čtvrtým jen třetina kola. Zato v historikách nám to Vláďa Basák nandal s rozdílem několika tříd.
Škoda, že zasáhla vyšší moc (chřipka) do počtu účastníků.
liberec dne February 15 2009 08:40:21
Rychlé výsledky, počet závodníků je i tak velmi dobrý, alespoň akce měla dobrý spád a důležité je, že tam byli závodníci z čela loňského PC. smiley
bull dne February 15 2009 17:52:24
Koukal jsem na výsledky a závody to musely být opravdu velmi napínavé. Mrzí mě jen to, co jsem se doslech - že se v uplatňování pravidel upřednostňuje to, co někteří mají jako věc "všeobecně známou" před tím, co je v nich ve skutečnosti napsáno. Doufám, že do příště se to nějak ujasní, případně do pravidel dopíše a nebo se sjednotí výklad, aby bylo předem jasné, z jakých částí (motorů) může být auto sestaveno. Taktéž pokud hodláte v budoucnu nějak limitovat materiál pro závaží a způsob jeho uchycení (šroubování / lepení), tak by bylo dobré to do pravidel zavčasu zanést a zamezit tak nepříjemným debatám těsně před závody.
HWSlot dne February 15 2009 18:40:02
Tak jsem se doslechl, že ...smileysmileysmiley
PRD ! Nic jsem se nedoslechl a to jsem tam byl. Přijeď a podej oficielní stížnost, jinak.....smiley
Marian dne February 15 2009 19:36:45
Aha, trefena husa smiley))
sutor dne February 15 2009 20:35:25
Lubore, dvanáctkové motory typu Proslot jsou svou konstrukcí, výkonem a charakteristikou něco úplně jiného, než běžné jednorázové motory pro komerčky. Mᚠsice úplnou pravdu, že to v pravidelch není rigidně vymezeno, ale zajímavé je, že se přesto touto "všeobecně známou" uzancí všichni bez nějakých větších dohadů dosud řídili a řídí (tedy nejspíš asi mimo HK). Dtto platí pro povolené, resp. nepovolené úpravy standardních motorů - není problém kotvy přemotat, vyměnit magnety atd. - možná, že je to pro někoho vnitřně odůvodnitelné v zájmu získání vítězství, ale ... (samozřejmě tím vůbec nemyslím nikoho konkrétně). O způsobu dovažování jsme se se Standou bavili jen mimochodem jako příklad v kontextu právě jeho vymezení v Krušnohoru.
Nechci se zmiňovat ani o gumách, ale všimni si opatření, které teď dali na web organizátoři 24 hod. v Brně. Jakmile se začnou v závodech komerček odehrávat materiálové bitvy a permanentní disputace okolo pravidel, je to spolehlivá cesta k tomu, aby to většinu lidí přestalo bavit.

A jen drobnost na závěr, kterou ber jako třeba ničím nepodložený názor jednotlivce: většina podobných úniků a úvah vychází z hlav bývalých závodníků SRC a musím říci, že jsem úplně stejně uvažoval na začátku taky. Jen mi po krátkém čase došlo, že to byl důvod, proč jsem toho před cca 25 lety nechal, otrávily mě ty věčné nesmyslné hádky.
Lada64 dne February 15 2009 21:04:18
Výsledky sice Pepíno vyvěsil docela rychle, jen mi v nich jaksi chybí, s jakými vozy účastníci startovali a také jejich výrobci.
Někomu se to sice může zdát nepodstatné, ale z důvodu inspirace jsou to údaje minimálně zajímavé.
A navíc vím, že při přejímce i tento údaj rozhodčí zadávali do počítače, jen ho asi při tisku výsladků nezaškrtli.
Bylo by prosím možné to nějak doplnit?
Pepino dne February 15 2009 21:17:54
Lubore, sam vis, ze jsme meli podobny problem i v pravidlech v HK. Mezi komerckari jsou proste nektere zazite a neni potreba je dovysvetlovat, protoze by se jen popsaly tuny papiru a vyraz "komercni" je proste urcujici.

Lado, SPYTECH nic takoveho neumoznuje, zakladal jsem si to jen sam pro osobni potrebu a tudiz to do vysledku SPYTECHu vlozit nelze.

Co se tyce pouzivani motoru, pneumatik (co je vlastne mechovka atd.), je zde moznost omezit vse jednoduchym pravidlem. Pouzit lze jen nahradni a tuningove dily od firem, ktere v lonskem roce 2008 vyrobili auta na plastove drahy nebo kompletni sety v 1:32. Tim se dost specifikuje moznost dilu a zustane se v podstate v "komercni" sfere.

Kazdopadne nemam silu na to tady popisovat vysvetlovat a debatovat. A musim konstatovat jako holy fakt, ze veskere problemy s pravidly (nesrovnalosti, jiny vyklad atd.) vychazeji jen od zavodniku z HK :-(
sutor dne February 15 2009 21:58:10
To Laďa:
Historik: Fly 917/10, Fly P908, Spirit P936
Klasik: Fly 911 Racing
Placka: Slot.it P956 KH, Fly P911 Evo Racing, Slot.it P956C

Škoda, že jste nezůstali na odpolední vytrvalostní závod, tentokrát to bylo hodně napínavé - pořadí se měnilo do poslední chvíle drážku od drážky.
Lada64 dne February 15 2009 22:25:56
Honzo díky,
ale představoval jsem si ten seznam aut přiřazený k jednotlivým jezdcům buď ve výsledkové, nebo alespoň ve startovní listině.
I tak se mi ale tento seznam použitých modelů zdá být trochu neůplný - minimálně tam chybí můj Ites.
Jestli můžu, prosím o upřesnění a nebo odtajnění dat, které Pepíno jako rozhodčí pozbíral sám pro osobní potřebu.
Děkuji. L.
Standa dne February 15 2009 22:29:23
Materiál na závody jsem si objednal podle napsaných pravidel stejně tak modely dovážil,Vzhldem k tomu že jsem do oboru přišel zvenku,tak nemohu vědět že když je v pravidlech napsáno motor do komerčních autíček,a totež je napsáno v katalogu Pro-Slot,že to znamená,že se nesmí jet,stejně tak když je napsáno libovolný materiál k dovážení,tak z toho nepochopím,že to nesmí být kzus mosazi,a gumy to samé,
.Když mi Honza na přejímce řekl,že je mít nesmím,tak jsem je vymontoval,jelikož jsem přijel na závody, a ne se hádat. Standa Němeček
Lada64 dne February 15 2009 22:31:07
Ještě jednou děkuji za pozvání na odpolední závod, ale naše marodky byly docela obsazené rodinnými příslušníky, tak se muselo domů.
I tak by asi nejen mě zajímalo, kolik kdo zajel s kterým autem a na jaké drážce při vytrvalostním závodě.
Některé lidi sice statistika unavuje, ale já si myslím, že někdy je docela zajímavá
kmasita dne February 15 2009 23:17:18
Kluci trochu pro zajímavost. Tohle už byl 3 závod PC na Podbabě tak jsem trochu zapátral a porovnal výsledky. Úplně jsem zíral jak se za zhruba za 6 měsíců na stejné dráze zrychlilo. 4 října stačilo na vítěství v historikách 83 kol a včera najel vítěz 92....i kdybych nebral Láďu Basáka který je jaksi výkonostně úplně jinde než mi ostatní tak druhý mněl 88. V kategorii Klasik to bylo 83 a včera 88. V plackách je ten rozdíl nejmenší a to 89 na 91. Co se týče vytrvalostního závodu který u nás tradičně navazuje to je taky zajímavé z 620 na 656 kol. To je celkem hukot co.... Celkem si nedovadu představit co bude dál.... smiley
Standa dne February 16 2009 07:33:58
K pepínově návrhu úpravy pravidel-a co ty SRC převody v těch autech,na to musí být v tom případě vyjímka!
Marian dne February 16 2009 08:47:23
T.j. vyda Pepino upravu pravidel? Tj. napriklad ne gumy Ortmann, Dickel, Diso, Endurance, GP Speedtires, JP Moosgummi, Odes PU, Plafit, Sigma, Slotdevil, SSH, ne disky Jet Stream, Slotdevil, Whitepoint, ne kola Slotdevil, Plafit, Scaleauto, Sloting, Sigma, Ortmann (ale napriklad Avant ano?)

Mimochodem Motraxx motorky co prodava Faro? Ano ci ne pro Porsche cup?

Taky se mi libi co je uvedeno jako dodatek na 24h zavod v Brne, protoze to jasne stanovuje a vymezuje pravidla. To uz neni ve stylu: "co neni zakazano je povoleno", ale ve stylu: "jen toto je povoleno". Samozrejme je to daleko ferovejsi a jasnejsi.

T.j. budou se upravovat pravidla na PC? Chtelo by to vyjasnit, chtel jsem do Porsche dat zrovna Motraxx motorek, kola Avant, zadni osu, prevod Slotdevil, pneumatiky Ortmann. Doted jsem si myslel ze je to povoleno.

Mimochodem k te poznamce od Pepina o stiznostech z Hradce - jak to ja mohu sledovat, tak je to tim, ze tuning je velice diskutovana zalezitost v HK klubu, a vzdy se snazime svoje rallye specialy vyladit.

Mimochodem, kdyz nahradim puvodni vodice od zberacu k motorku vodici silnejsimi (to jsem udelal u Porsche), tak je to povolene? Silnejsi vodice prodava napr. Faro. Slot.it je ma v zakladu, Fly je ma tenke v zakladu. Je tedy vymena dratku povoleny nebo nepovoleny tuning?

Ja si myslim ze je spravne ze se diskutuje o pravidlech, nechci se dozit toho ze prijedu na Novou Paku, a moje 911 neprojde kvuli nepovolenym dratum (uvadim jako priklad).
sutor dne February 16 2009 10:39:22
To Láďa: seznam byl myšlen pro inspiraci, tj. první tři místa...smiley, podle mé chabé paměti s čím kdo jezdí.

Jinak obecně k pravidlům:
Dotazy ilustrují dokonale situaci - co všude jinde funguje v podstatě bez problémů - tuning normálními díly, které jsou vyráběny standardně pro komerčky a jsou pro všechny zájemce běžně dostupné, je pro někoho zdrojem úvah, jak najít skulinu a získat jednostrannou výhodu.

Můj názor: dráty od motoru libovolné, disky na standardní komerční pneumatiky dtto (tj. ne například disky SSH na o-kroužky apod.) , převody dtto, osy dtto, vodítka dtto, ložiska kluzná. Motory Motraxx od FARO neznám, ale jestliže se jedná o normální uzavřené 13D motory (XSLOT??), pak je to v pořádku.
Gumy začínají být pomalu, ale jistě problém - existuje řada výrobců, kteří dělají směsové gumy, jejichž vlastnosti se po úpravě blíží mechovkám.

Ale jak jsem už psal, je zajímavé, že se při něčem novém mimo rámec stávajících úprav většinou všichni bez problémů shodneme na rozumném kompromisu, a to od Prahy až po Most tak, aby se nebránilo účastníkům ve startu (tj. Standa vyměnil jen motor).
bull dne February 16 2009 10:45:25
Jsem rád, že jsem tu trochu rozvířil debatu. Sice jsem se loni již závodů účastnil, ale o zažitých věcech ala Proslot jsem nikde neslyšel a proto mě to tak překvapuje. Nemějte mi to prosím za zlé, ale rád bych, aby se to do pravidel dopsalo a doplnilo vše tak, abychom se už nemuseli dohadovat. Klidně Pepovi s úpravou pravidel pomůžu a přiložím ruku k dílu i u všeho ostatního, co tomuto pomůže. Sám třeba čekám na novinky v nabídce Faro motorů a mám v plánu to samozřejmě hned osadit do svého Itesu. Rád bych tedy měl jasno ještě dříve, než to koupím.
Dál ale stejně budu ještě prezentovat svůj názor a začnu dotazem: Jste schopní na přejímce 100%ně zkontrolovat, zda někdo nemá převíjenou či jinou kotvu v motoru nebo vyměněné magnety? Domnívám se totiž, že to prakticky není možné a pokud tuto kontrolu není nikdo schopen fyzicky doopravdy provést, pak nelze ani zajistit férovost a tudíž by se toto nemělo zakazovat - viz systém prokluzu kol u Ferrarri před pár lety.

PS: Prosím nekoukejte na mě jako na "dalšího problémového hradečáka". Chci jen diskutovat a vyjasňovat a případně pak dolaďovat pravidla ke spokojenosti všech.
Pepino dne February 16 2009 11:01:38
bull: ... Tento může být nahrazen motorem FARO nebo FARO SUPER ... Takze s nicim jinym jet PC stejne nemuzes :-)

Vite, je zajimave, ze v lonskem a predlonskem roce, kdy jsem u komercek zacinal, nikoho dotazy na previjeni kotev apod. proste nezajimaly. Jezdilo se v ramci toho, ze si jdu zajezdit a pojem komerkca byl vserikajici.

Vypisovat neco dalsiho do pravidel PC nebudu a pri prejimce proste auto do zavodu nepustim, at se to nekomu libi nebo ne.
src ceska trebova dne February 16 2009 11:23:10
Zdravím všechny smileysmileysmiley- jen tak na okraj k těm motorům od FARA - ano Faro má v nabídce 4 motory (MOTRAXX je jejich dlouholetým dodavatelem) Jedná se o motory č. 606 ( FARO NORMAL 12 tis.ot.), č. 622 ( FARO SUPER 20 tis.ot.), č.9381 (EVOLUCE FARO NORMAL 24,6 tis.ot.) a č.9382 (EVOLUCE FARO SUPER 26,55 tis.ot.). A zvenku se nedají rozeznat ničím - pouzdra mají shodná. To jen pro upřesnění výše zmiňovaného. Tunningu zdarsmileysmileysmiley. Pietro.
Pepino dne February 16 2009 11:50:56
Petre, ja si treba myslim, ze rozeznatelne jsou.
SUPER ma na sobe dle FARO webu obrazek a NORMAL na oproti novejsimu Motraxxu kondenzator. Ale to je vedlejsi vec.
Lada64 dne February 16 2009 11:58:50
Pepíno, můžeš prosím odtajnit ty Tvé soukromé seznamy, kdo s čím jel?
sutor dne February 16 2009 12:00:44
Lubore, právě podobné "rozvířené" debaty na téma přemotávání kotev apod. v podstatě vůbec nikoho nezajímají. Samozřejmě, že se nedá prakticky v rychlosti zkontrolovat, jestli někdo nepřemotá kotvu nebo neudělá jiný zásah do motoru - naprostá většina lidí to ale bere tak, že je to prostě úzus, který se dobrovolně neporušuje (nebyl by zase tak velký problém udělat tabulkovou výkonovou standardizaci povolených a užívaných motorů, stanovit povolené odchylky hodnot a pak na základě okamžitého měření vyloučit při přejímce ze závodů vše, co neprojde). Když to někomu udělá radost, vyhrát s něčím podobným závod, tak proč ne, ale mám takový dojem, že se na něho ostatní budou dívat spíš s politováním než jako na hrdinu.

Mně jednoduše daleko víc imponuje, když Vláďa Basák zajede pouze s mírně upraveným Porsche 917/10 od Fly (tj. bez klece, s motorem, pneu a převody slot.it) lepší časy než jiný s autem s kyvným šasi a lehoučkou karoserií.
To je asi k podobným debatám z mé strany vše.
Standa dne February 16 2009 12:19:41
Diskuze o převýjených motorech opravdu do tohoto oboru nepatří,při kontrole by na packách neměly být vidět známky manipulace.Mimochodem,jestli v nějakém oboru SRC autíček nerozhoduje výkon motoru,tak je to zrovna zde.Motory PS jsem si koupil hlavně pro jejich možnost vizuelní kontroly a čištění/bez rozebrání/,a vypadají méně hračkově.Stále více motorů se objevuje s otevřenými uhlíkovými šachtami,je to trend,který bude nutno v budoucnu akceptovat/SCX Pro/.Myslím si že by bylo dobré aby prošly auta přejímkou tak,jak to bylo na prvním závodě,to bych vzal jako letošní etalon.Na základě poznatků z celé sezony pak udělat změny na další.
bull dne February 16 2009 13:07:28
No tak dobrá, vidím, že o diskuzi na toto téma tu velký zájem není a taktéž Pepa ty pravidla stejně předělávat nehodlá, takže v tom nemá smysl pokračovat. Budu tedy své začátečnictví řešit jednoduše - co na PC postavím, strčím nejdříve pod nos našemu PVP (Pepovi). Doufám správně, že když mi PVP řekne, že to je ok a dle regulí, tak už pak na ostré předzávodní přejímce nebude problém? Pokud Pepovo slovo v tomto půjde brát jako berná mince, tak už nemám dalších otázek ani připomínek. Dík.
vitek dne February 16 2009 13:08:19
Kdo nejezdí pravidelně - netrénuje a nebo to nemá od Pána Boha, pak mu žádné technické vychytávky nepomůžou. Na druhou stranu při takovéto vyrovnanosti a přirozené souteživosti bude zájem o nej... techniku. A někdy i o cestu do nekontolovatelných oblastí.
A v éře e-obchodu se u nás dá koupit vše - je to jen otázka peněz. To k dostupnosti. A to, že něco pro mně není dostupné je i můj problém.
A někdo už tu v jiném vlákně psal co dělá rozdíl v šiři pneu (od stejného výrobce) na kolo.
To že ta debata nikoho moc nezajímá asi neplatí - od včerejšího večera je toto asi 25 příspěvek.
Stejně tak by bylo velmi nešastné někomu na přejímce říct - Tebe do závodu nepustím. Přitom bych nikoho hned nepodezíral ze zlého úmyslu a zájmu o výhodu - jen si prostě něco koupil a použil v dobré víře, že to tak může být. Takže bych se za některé drobnosti a zpřesnění v pravidlech přimluvil.
Uvedu příklad. Nevím, jestli zkratka PS je ProSlot, ale u těchto motorů, konkrétně Proslot Euro MK1Motors je uvedeno, že mohou být přímo použity do Scalextric, Fly, Slot.it. Takže podle čeho se pak řídit??? Když to je nabídka z webu ochcodu, který se věnuje komerčkám.
Nehodlám převíjet motor, neumím to a při tom jak často jezdím, to není to nejpodstatnější, ale narad bych si koupil něco, co pak neprojde.
JMS dne February 16 2009 13:33:38
A je tady to co jsem kdysi v začátcích Pepínovi psal.
Jak se s komerčkama začne závodit a tunit, už je problém.
Zajedno se začnou do komerček cpát peníze a za druhé se bude selektovat pár typů aut, které jedou, nebo jdou dobře vytunit a potom to bude pouze o tom, někoho načapat, že má něco nepovoleného.
Myslím, že o tohle nikomu z vás nejde.
Chcete přijet na závody a hlídat ostatní, jestli podvádí, nebo raději přijet si pohodově zazávodit?
Standa dne February 16 2009 13:38:43
PS je Pro-slot,to k Vítkovi.
bull dne February 16 2009 13:48:48
Nejen pro JMS:
CHCI: přijet na závody, projít bez problémů přejímkou a s konkurenceschopným autem si zazávodit.
NECHCI: přijet na závody, zjistit na přejímce, že např. má výztuha / závaží v autě musí být přilepená a nikoliv přišroubovaná, dělat horkou jehlou úpravy a odstraňovat / měnit části a ve finále nechci jít do závodu s takto pošitým autem a ve stavu, kdy se mi například může za jízdy rozpůlit.
vitek dne February 16 2009 14:40:58
Bull má pravdu. Pokud měl závaží k podvozku přišroubované, tak se ničeho nedopustil. Způsob uchycení není stanoven, takže i šroubování je legitimní. Naopak bych tomu přišroubování i víc věřil smiley Takže stačí napsat, že závaží smí být pouze vlepeno a je po ptákách.
Taxativní vyjmenování povolených výrobců - motory, pneu apod. je taky řešením.
Na druhou stranu je zde velká možnost - jak naznačil Bull - se při každé nejistotě zeptat. Bull v HK a my tady.
To JMS Mám čím dál tím větší pocit, že ty komerčky stojí víc než lexanky - běžné kategorie. smiley A jestli se nepletu, tak je vše v pravidlech velmi přesně definované, motory často losujete .... A že se vše rodilo dlouho a v "bolestech" a byla i hodně zlá krev. Takže co tady po pár letech můžem chtít. Vždy se tady kultivovaně dikutuje.
Pepino dne February 16 2009 14:55:31
Vítku, způsob uchycení není stanoven, ale je zakázáno upravovat podvozek, tudíž díra do podvozku je již nad rámec pravidel, takže šroubovat si můžeš, ale nevím do čeho smiley A to vědí i kluci v HK, že cokoliv dělat s podvozkem je zakázáno.

Vyjmenování je řešením, ale omezuje se tím spousta výrobců, což by nakonec znamenalo, že se bude závod jmenovat Scalextriconincoslotitonsr smiley Pak je řešením jezdit poháry značek výrobců a nikoliv aut.

Jediným problémem zůstávají motory, vše ostatní je řečeno a dáno v PC zcela jasně.
vitek dne February 16 2009 15:10:55
Aha a dík, vůbec jsem si neuvědomil, že šroubování závaží je zásah do podvozku. Já zásah vidím jako něco "brutálnějšího".
Ano poháry výrobců jsou řešením. Pak stojí za prostudování pravidla Slot.it. Ale to v našich podmínkách není správná cesta. Ta pestrost ve všem se mi zamlouvá o moc víc.
To vyjmenování má fakt smysl jen pokud je omezený okruh.
Já jsem jinak s pravidly spokojen a myslím, že jsou stručná, jasná a dá se podle nich pěkně upravit autíčko. Jen ten limit Porsche smiley smileysmileysmiley
Petr L dne February 16 2009 15:20:18
Jenom s úžasem sleduji, jak se pořád vlastně v otázce pravidel diskutuje neustále o tom samém. Pokud se podívám zpět, nechápu, proč jsme to tenkrát řešili, když to letos řešíme znovu.
Možná by stálo za to, nepsat složitější a preciznější pravidla, ale udělat manuál, jak zacházet s pravidly, protože 99% všech nedorozumění jsou jenom o tom, že se na to opět někdo podíval trochu od jinud a pak začal špekulovat.
A přitom by v drtivé většině případů stačí použít selský rozum, kouknout a pozeptat se okolo sebe, než začnu stavět, aby pak nedošlo k potížím na přejímce. Od čeho ta fóra máme .......

To Vítek, ano asi možná jsou komerčky dražší a co má být? To přece není žádná novinka.
Vyjmenování co ano a co ne není cesta, to by se autoři pravidel upsali po každém veletrhu a bylo by to zase jenom zdrojem nedorozumění.
Losovat motory? A kdo by se o ně staral, nakupoval atd?

To JMS, nikdy nebudou všechny modely stejné, a vždy se jezdilo hlavně s tím, co jelo. To je přeci přirozené a nikdo až na pár vyjímek nebude dobrovolně jezdit s něčím, co je pomalejší než ostatní.

Problém není v tunění a závodění, problém je v myšlení. Jinak mᚠnaprostou pravdu, pokud se jezdí pro radost problém s pravidly takřka neexistuje...
Lada64 dne February 16 2009 15:20:57
Vítku, tak se dočítám, že tady je zakázáno i to, aby Ti podvozek praskl, nabo bívá běžné, na konci praskliny v plastu vyvrtat dirku, aby se dál nešířila.
Taky je v pravidlech povoleno, při ulomení držáku vodítka použít držák kovový o rozměru 2x2,5 cm, ale jak dneska čtu, musím ho nejspíš přilepit oboustrankou a kdyby to náhodou nedrželo, tak ho asi můžu celou cestu přidržovat palcem, ale jen do té doby, než si toho někdo všimne a dostane nápad to zakázat
Lada64 dne February 16 2009 15:22:33
Omluva za pravopis - pochopitelně "bývá"
Pepino dne February 16 2009 15:26:35
Lado, a to je prave ten selský rozum. Drzak voditka se standardne prichycuje sroubovanim, protoze jeho zlomeni je jiz sam o sobe zasah do podvozku a je tim umozneno, abys ho nemusel vyhodit, ale pro zavazi to nema jaksi sve opodstatneni.

Timto koncim diskuzi, PC pravidla jsou jasna, pokud jezdit nechcete, nejezdete, pokud ano, radi vas uvidime. Neni-li vam neco jasneho, zeptejte se.

PORSCHE CUP je soutez pro komercni auticka a komercni dily !!!
Lada64 dne February 16 2009 15:50:43
Tak když jsou ta pravidla tak jasná, proč asi vznikla tato diskuse?
Jediné co je jesné je to, že když někdo bude při tréninku zajíždět neobvyklé časy, tak je jasné podle věty: "Vypisovat neco dalsiho do pravidel PC nebudu a pri prejimce proste auto do zavodu nepustim, at se to nekomu libi nebo ne."
že prostor, který není přímo v pravidlech vymezen si nechávᚠpro sebe k tomu, abys mohl takové auto odstranit ze startovní listiny.
Pepino dne February 16 2009 16:08:05
Tato diskuze vznikla proto, protoze mel Standa motor, ktery mu Honza neuznal do zavodu. Jiny duvod jsem nenasel.
Lada64 dne February 16 2009 16:17:03
Tak, že všechno ostatní na autech v Praze bylo přesně podle pravidel, tak jak jsou napsaný a hlavně, jak sis je představoval, když Honza ostaní auta pustil?
Pepino dne February 16 2009 16:21:01
Ne, jeste ty jsi mel ve svem ITESu motor, ktery tam nesmel byt smiley
Lada64 dne February 16 2009 16:29:41
Dobře, uznávám, tak že mi třeba seber body. A pak už všechno ostatní na autech v Praze bylo přesně podle pravidel, tak jak jsou napsaný a hlavně, jak sis je představoval?
standalak dne February 16 2009 16:42:14
Děkuji Pepinovi a klukům z Prahy za uspořádání krásného závodu, který jsem si užil a na pěkné dráze hezky zajezdil
Stanislav Lakomý HK
JMS dne February 16 2009 16:54:08
Hoši nepruď te se, teď už tady nediskutute o sebrání bodů a podobně.
Pepíno je otcem toho poháru, tak ho nechejte aby to dal samosebou s vaší pomocí dokupy, aby nedocházelo k různým názorům, co jo a co ne.

Pro Petra L, už jsem psal, že v Itálii, když jeli taliáni při našem MS vedle v hale jejich mistrák, bylo tam kolem 100 lidí s komerčkama a ti přišli na přejímku s autem bez kol a bez motoru.
Zaplatili startovné, kde byly tyto komponenty zahrnuty a v uzavřeném depu si auto složil a odevzdal.
Dostal ho až na start a auto dostal až po odjetí závodu.
Motor a kola mu zůstaly, ale na další kategorii si koupil další.
U nás asi nemyslitelná věc- kdo by tolik motorů a kol prodával a držel na skladě.
To by asi zase schytal kritiku, že se na vás nakapsuje(no a pro sebe vybere to nej) a je tady zase začarovaný kruh.smiley
liberec dne February 16 2009 16:56:45
Měl jsem pocit, že loňský ročník byl hlavně k tomu, aby se pravidla doladila a nebyly zbytečné problémy a dohady. I podle mne jsou pravidla jasná a tak zřetelná, že by neměl být problém podle nich připravit autíčko tak, abych mohl projít přejímkou, závodit a případně zvítězit. Nelze pravidla přizpůsobovat každému, kdo si co usmyslí.
Jen na okraj - firma ProSlot vyrábí především příslušenství pro SRC modely a není mi známo, že by vyráběla kompletní modely pro domácí autodráhy. To, že u motoru Mk1 píše, že lze jej požít i do komerčně vyrobených modelů z tohoto motoru nedělá komerční motor. Pak bychom mohli tedy použít i motory 16D, protože by se také mohl najít zoufalec, který jej do autíčka narve, protože se dočetl v letáku, že jej může dát i do komerčního modelu. Chlapi, trochu nohama na zemi a zdravý selský rozum do hrsti.smiley
sutor dne February 16 2009 17:12:52
Celá diskuze mi připadá tak trochu již tradičně mimo mísu a byla od počátku akcelerována Luborem, který nebyl přímým účastníkem závodu. Takže upřesňuji - jednalo se výhradně o jeden motor, který je svými parametry zcela nesrovnatelný s běžnými komerčními modely. Standa to sám v pohodě uznal a vyměnil ho za v současnosti nejsilnější motory od NSR, které charakteru komerček odpovídají. Nic dalšího se na jeho autech neměnilo, přesto se dále mluví o rozpůlených autech a dalších nesmyslech.

Musím se přiznat, že celou, najednou tak vzrušenou, diskuzi moc nechápu a zajímalo by mě proto, jak se na to dívají lidé, kteří pravidelně jezdí na závody komerček. Zatím jsme se nikde s podobným pseudoproblémem nesetkali a přitom existuje řada různých pravidel a omezení v rámci jednotlivých pohárů.

JMS má plnou pravdu s tím, na co poukazuje, protože velmi dobře zná historii SRC a komerčky díky podobným debatám mají šanci je ve vývoji následovat. Jestli to bude pro ně dobré nebo špatné, kdo ví... Možná, že vše nakonec i tady skončí tím, že bude pořádán pohár jednoho vybraného auta jednoho výrobce s jedním typem motoru, který se bude losovat. Pak ale raději budu jezdit Honda Cup, tam ta auta v poměru k ceně mají odpovídající technickou úroveň.
sutor dne February 16 2009 17:27:36
Jen ještě naposledy k ProSlotu: PS vyrábí i komerční model, který samozřejmě osazuje standardním motorem typu 13D s 18.000 ot. To, že na svých stránkách má u MkI napsáno, že je určen pro domácí, klubové a závodní účely, ještě neznamená, že se jedná o komerční motor a to také všichni dosud respektovali (není to tedy objev Ameriky). Ale Tom má pravdu i v tom, že řada prodejců a úpravců prodávané motory inzeruje podobně, tj. jako vhodné pro domácí autodráhy - viz např. Parma. Příště se tedy budeme dohadovat nad tím, zda je možné použít šasi od Coxe, Parmy a jiných, protože je zrovna někde doporučují na domácí použití. Pak přijde někdo s plochými disky od Slotdevilu, SSH nebo Sigmy, na které nalepí 20 mm široké gumy, které obrousí dokulata a chemicky rozleptá, takže budou sedět stejne jako mechovky. A tak to půjde donekonečna dál a dál a vždy se najde někdo, kdo zavede diskuzi, proč zrovna tohle není povoleno atd. atd.
Standa dne February 16 2009 17:56:34
Jo, a gumy se můžou mazat?Ptám se předem,aby nebzl zas nějaký prů....
bull dne February 16 2009 18:45:29
Prosím nenapadat!
Závodu jsem se tentokrát vyjímečně neúčastnil, ale to mi hned nemusíte otloukat o hlavu a dělat ze mě někoho méněcenného. Díky. Diskuzi jsem akceleroval, ale už i z ní udělal závěr a zjistil, že nemá smysl dál pokračovat. Prostě pravidla se měnit NEBUDOU. Pokud má někdo nějaké nejasnosti ohledně použití toho či onoho, tak sám musí vyvinout aktivitu a sehnat si info o možném ne/použití. A v případě, kdy je vše nad slunce jasné je taktéž doporučeno si auto nechat někde "posvětit" s časovým předstihem.
A fertig. Nikdo už nic víc nezmůže. Tak to prostě bylo a je. Bude to jinak jen v případě, že někdo jiný udělá jiné závody...
Marian dne February 16 2009 21:01:45
Fiha, tolik prispevku smiley Jeste ze mame v HK Pepina poruce a muzeme delat prejimku dostatecne dopredu smiley

Ted chci prave do druheho auta na rallye namontovat Motraxx (Xslot) motor, ja vim ze mi to v poradi kupredu nepomuze (a dozadu to uz vic nejde), ale bavi mne to, doufam ze bude ve ctvrtek na ligu hotove (a projde to prejimkou).
src ceska trebova dne February 16 2009 21:11:29
Ahoj kluci asi to chce opravdu chladnou hlavu a oboustranně. Motor PS je asi mimo mísu ale zrovna tak zakázat přišroubování závaží, brané jako zásah do podvozku. Připomíná mi to věc asi před 5 lety u nás v klubu. V pravidlech bylo napsáno - " zákaz zásahu do karoserie" a pak se stalo, že nesměl na start kluk se seriovým Favoritem - protože měl na střeše anténu. A to byl " hrubej zásah" do karoserie. To je opravdu už vše k úsměvu a jako dobrá hláška večer k pivku. Tak rozum do hrsti a hlavně a to všem jezdí s radostí. PS. - vidíš Pepíno, před dvěma lety jsi se mi ( v dobrém ) smál, co blbneme u nás s pravidlama, co tam vše uvádíme. To bylo po osmi letech ježdění " sranda závodů " u nás v klubu. Pietro.
Tomnem dne February 16 2009 22:32:16
Děkuji všem,kdo podíleli na bezvadném průběhu 1.závodu Porsche cupu v letošním roce.Mně,na konci výsledkové listiny pravidla nevadí.Stejně tak od nikoho,kdo bojuje na špičce,jsem neslyšel nějaké výhrady k pravidlům.Vejdou se do nich bez problémů a přesto jim auta jedou obdivuhodně.Nemám zkušenosti na poučování,ale z některých příspěvků cítím dost ironie a kde začíná ironie končí diskuze.
Jirka dne February 16 2009 23:37:03
Kolegové závodníci. Již dva roky se zůčastňuji téměř všech závodů komerčních autíček, tedy zavedených pohárů jako Krušnohor, Scalextric a Porsche cup a jednorázových vytrvalostních závodů. Nechci rozhodně nikoho poučovat ale sdělit jen svou zkušenost.
Pepino vytvořil pravidla s přihlédnutím zvláště k Hradeckým závodníkům aby měli možnost se účastnit závodu i se svými Itesi a tím se stali zbytečně pravidla složitější než jsou například v Krušnohoru a teď je za to téměř pranýřován. A se na mne Hradečáci nezlobí ale již z jiných diskusí o pravidlech jsem vycítil určitou nelibost se podřizovat zavedeným věcem a jít svou vlastní cestou. Já jsem se také musel podřídit pravidlům v Krušnohoru a pokud jsem nečemu nerozuměl, tak jsem se prostě zeptal přímo na závodech či osobním dotazem u tvůrců pravidel.
Zůčastnil jsem se sobotního závodu v Praze a vím o problému s motorem, který jak jsem stačil zaregistrovat byl však na místě vyřešen. Je mi jasné, že dotyčného závodníka nyní musí mrzet, že investoval do součástky, kterou poté nemůže využít a z toho asi pramení jeho rozčarování a tato vášnivá diskuse. Zažil jsem již obdobnou zkušenost.
Jako další věc, které jsem si všiml u vozu stejného závodníka bylo dovážení téměř po polovině podvozku různými mosaznými součástkami. Brali jsme to spíše s úsměvem ale například v Krušnohoru je dovážení povoleno jen olovem anebo zinkochromem pouze z důvodu aby někoho nenapadlo přelepit zevnitř celý podvozek mosazným plechem a tím rapidně snížit celé těžiště a příblížit se vlastnostem lexanek.
Mám obdobnou zkušenost jako Sutor, že problémy s pravidly mají hlavně závodníci se zkušeností z velkých SRC a snaží se stále hledat v pravidlech nějaké skulinky, jak by technicky trumfly ostatní. Asi je to tím, že nás " velcí závodníci " stále berou pouze jako hračičky, a myslí si, že když se do toho obujou oni, tak nás převálcují. Po prvních zkušenostech ze závodů a zjištění, že není tak jednoduché vyhrát se snaží vylepšit svůj výkon hlavně technickými úpravami. Musím si vzít jako příklad opět Krušnohor. Všichni používáme podobné díly a součástky. Vzhledem k tomu, že svá autíčka navzájem už tak známe a zvláště při pátečním tréninku před závody se s nimi navzájem seznamujeme. odpadají někdy dokonce i technické přejímky. Případné nesrovnalosti ve výkladu pravidel, či pokud se objeví nějaká novinka v technické úpravě, tak se projedná v celém kolektivu před závody. Jde hlavně o to aby se náklady na vytunění vozítek zbyteně neprodražovali a tak je u některých úprav dovoleno použít i nekomerčních levnějších součástek. Je přeci jasné, že pokud někdo v sobotu vyzraje nad ostatními nějakou technickou fintou pramenící z neúplnosti pravidel, budou to mít na příští závod i ostatní ale jen se nám to všem zase prodraží. A o to by nám asi jít nemělo.
Jako příklad uvádím odkaz na pravidla Krušnohoru, která jsou velice stručná a pokud z nich vyjmeme některá ustanovení o záměně podvozků a montování klecí tak jsou téměř stejná jako na PC ale pouze jednodušeji napsané. Tím nikoho nechci nabádat aby je kopíroval, pouze seznámit s tím, že byli vytvořeny po několika letech pořádání poháru a jejich tvůrci mají mnohaletou zkušenost se závody velkých maket. Čím jsou pravidla jednodušší tím méně dochází k jejich obcházení.
Doufám, že mi všichni rozuměli i když jsem to chtěl napsat tak abych nikoho neurazil a jen se snažil vyjádřit jak to cítím já a se všemi se opět setkat příště na závodech v přátelské atmosféře.
http://www.src-most.estranky.cz/clanky/technicka-pravidla/stavebni-pravidla-pro-zavody-krusnohorskeho-poharu
Standa dne February 17 2009 10:21:17
To je demagogie nejvyššího typu a doporučuji ostatním se této diskuze bezpředmětného typu již nezúčastňovat!
Petr L dne February 17 2009 11:41:21
To Standa:

pokud vezmu, že demagogie je klamná argumentace, tedy že příslušná osoba (demagog) nepoužívá věcné zdůvodňování, ale působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží primitivní a překroucené argumenty, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně, tak mi není ale vůbec jasné co jsi chtěl ostatním sdělit.

To, že tato diskuse nějaký předmět, tedy to, co je cílem diskuse asi má, je z jejího obsahu jasné určitě i tobě viďsmiley
Standa dne February 17 2009 11:49:02
Mě hlavně urazila předpokládaná presumpce viny na základě původu,ikdyž jsem nahoře již všechno vysvětlil.To je opravdu sprostý!!!!
sutor dne February 17 2009 16:55:02
Prosím tě, Stando, neblbni, Jirka ani nikdo jiný to tak přece vůbec nemyslel a už vůbec ne osobně. Víceméně jen popsal situaci, která se u nás odehrávala cca před rokem, kdy místní kluci při spatření motorů okamžitě konstatovali, že není problém do nich dát G12 kotvy a magnety atd. Později se situace uklidnila a všichni se víceméně shodli na rámcovém respektování obecných pravidel k všeobecné spokojenosti. Část z nás jsou také letití odchovanci původního SRC a uvažujeme často stejně nebo velmi podobně.

Takže i pro ostatní - od samého začátku šlo výhradně o motor (ten má na rychlých tratích zásadní vliv na jízdní vlastnosti auta - v tomto případě jde o motor jiné kategorie), žádné další úpravy nikdo nepožadoval, protože se nejedná o nějaké flagrantní zvýhodnění. V rámci Krušnohoru by nejspíš neprošly některé další úpravy, ale k nim Standu určitě nikdo netlačil. Nikoho nezajímalo, jaké používá dráty k motoru, vodítka jezdíme libovolná (i SRC), osy taky (SRC jsou z kvalitnějšího materiálu a často levnější - zatím nikdo neřešil použití 2mm os), třecí ložiska se mohou používat i spékaná (SRC), převody libovolné výrobou i modulem (jsou taky většinou levnější), nebazíruje se na insertech v kolech ani na výrobci disků. Možná, že jsem na spoustu věcí ještě zapomněl.
Samostatnou kapitolou jsou v poslední době použité gumy a rozsah jejich úprav (viz Brno), ale to je na jinou debatu.

Asi je to i nᚠproblém, že tyto věci bereme jako naprostou samozřejmost a tudíž je nepotřebujeme vtělovat do superpřesných pravidel, ale sami jsme se s podobným přístupem setkávali jinde a nepovažovali to za důležité. Vše se vždy řešilo za pochodu. Stejně pragmaticky k tomu podle mého názoru přistoupil i Standa, který motor vyměnil za jiný.
Lada64 dne February 17 2009 17:25:53
Honzo, děkuji za vyjádření, přesně k tomuto jsem chtěl dovést Pepína, aby řekl, že např. s těma osama i převodama a případně i s vodítkem z SRC je dle dohody vše v pořádku, i když to nejsou zcela komerční díly. Myslím, že výhoda tím získaná, hlavně u mého stylu ježdění je pouze finanční.
O to víc mi vadí, jak Pepíno zarputile trvá na tom, že pravidla jsou napsaná zcela srozumitelně a tudíž nemá cenu je měnit, ale podle tvých slov ani nejsou dodržována (u převodů je v pravidlech povolený libovolný modul od 0,4 výše, ale ne výrobce).
Myslím si tedy i nadále, že by se třeba tyto díly měly povolit od osy 2.3mm a modulu 0,4 od libovolného výrobce.
Zase jsme u toho, že omezení v pravidlech mají být kontrovatelná a taky mají být kontrolována.
Diky za pochopení
Tomnem dne February 17 2009 17:46:45
Láďo,s těma převodama,jak píšeš modul od 0,4 a výše,se týká Krušnohoru.V Porsche cupu je v pravidlech o převodech toto:
16. Počet zubů pastorku a převodu není stanoven
Co se týká vodítka:
15. Je povoleno nahradit uchycení vodítka uchycením z libovolného materiálu. Max. rozměry uchycení 2 x 2,5 cm. Narovnávací pružinku lze vyjmout, sběrací kartáčky a elektrické propojení mezi motorkem a vodítkem a vodítko lze použít libovolné.
Tak nevím v čem je to nejasné?
Lada64 dne February 17 2009 19:34:53
Co není jasné?
Pokud se jedná o auto z dílů pro komerční auta a jediné, co napíšu o převodech je, že není stanoven počet zubů pastorku a převodu, podle mě ještě neznamená, že můžu použít i převod určený pro SRC. Pokud je toto povoleno dohodou, je tato dohoda v zásadním rozporu s pravidly. Proto by podle mě mělo dojít k doplnění pravidel o tuto dohodu.
Po přečtení bodu 13. "Úpravy modelů jsou povoleny pouze pomocí dílů, které jsou komerčně vyráběny výrobci modelů, náhradních dílů nebo tuningových dílů pro domácí autodráhy, pokud není stanoveno jinak. Výměna klecí motorů je možná pouze u těch modelů, u kterých to dovoluje originální systém podvozku a to pouze za klec stejného výrobce, jako je ta původní", je možný dvojí výklad. Za libovolné vodítko je možné pvažovat buď libovolné komerční a nebo libovolné včetně SRC.
sutor dne February 17 2009 21:04:32
Láďo, myslím, že vycházíš ze špatné premisy a to, že Pepino nechce za žádnou cenu měnit napsaná pravidla. Pepino je nechce měnit logicky proto, že by se musela měnit každou chvíli podle toho, co zrovna někoho napadne obejít nebo vyšpekulovat ve svůj prospěch (na nic a na nikoho tím nenarážím). Precizovat je za každou cenu do všech podrobností by dříve či později znamenalo neustávající serii dodatečných aktualizačních změn v závislosti na rychlém vývoji komerčních aut.
Musíš počítat s tím, že v poslední době se výroby komerček chopila i řada malovýrobců-původních závodníků, kteří využívají svých znalostí a vývoj akcelerují směrem k SRC. Ta tendence bude spíše narůstat (i ostatní se přizpůsobí většinovému trendu z důvodů konkurenceschopnosti). Stávající pravidla jsou dostatečně obecná v tom, že vymezují rámcově podstatné věci (zatím), které mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti současných komerček.
Osy, kabeláž, vodítka ani převody to nejsou ( s těmi z SRC je většinou víc komplikací, jsou rozměrově obtížně přizpůsobitelné). Zbytek je na dohodě mezi lidmi, ale to už jsem psal (a nejen já) výše, většinou to bez problémů funguje.
Jen pro ilustraci - není pro mě ani pro nikoho jiného nic těžkého použít třeba standardní disky nebo dokonce plastové disky a nalepit na ně německé nebo americké směsové silikony (inzerované pro domácí autodráhy), zbrousit je do příslušného radiusu (narozdíl od slot.it to jde dobře), chemicky je naleptat a pak namazat - výsledek by se blížil téměř dokonale mechovkám a přitom bych se mohl hádat, že jsem vyhověl pravidlům, jenže jaký by byl výsledek? Vedle toho, že bych okamžitě zlepšil čas o minimálně 0,5 s na kolo, by se tím buď roztočil kolotoč podobného pseudotuningu nebo bych byl za trotla (druhá možnost je pravděpodobnějšísmiley)... A takhle je to skoro se vším - každý má možnost si vybrat, je to jen na něm.
Ale jak je vidět (viz Brno), tu a tam cítí nutnost z důvodů zachování určité rovnosti již dnes nějaké hráze začít stavět.
Pepino dne February 17 2009 21:43:18
Takže ještě jednou a srozumitelněji:
Úpravy modelů jsou povoleny pouze pomocí dílů, které jsou komerčně vyráběny výrobci modelů, náhradních dílů nebo tuningových dílů pro domácí autodráhy, pokud není stanoveno jinak - znamená, že by měly být úpravy (osy, převody) od komerčního výrobce, pokud není stanoveno jinak.

Jinak je stanovena tam, kde je napsáno libovolné (kabely, vodítko, materiál na dovážení, disky, ložiska).

Ani jedna z výše uvedených věcí (osy, převody) však nedává majiteli takovou výhodu, aby bylo nutné to kontrolovat a bazírovat na tom (většina komerční díly používá), ale motor je něco jiného a na motoru už podle mě tato debata nestojí a to i dle dnešního vyjádření Standy v klubu.

Co dalšího mám vysvětlit? Nevím, ale z pravidel je podle mě zcela jasné, že v podstatě je vše libovolné, kromě karoserie, podvozku (plast a totožný výrobce) a motoru.
Lada64 dne February 17 2009 21:52:24
Honzo dobrá, nejsem proti dohodě, ale nesmí být v rozporu s pravidly, což třeba u těch převodů je. Myslím si, že ty převody SRC přináší výhodu hlavně finanční a proto bych byl pro, aby byly zcela legální a ne pouze tichou dohodou, protože když si přečte pravidla nějaký člověk, začínající s plastovými autíčky, opět bude nutné vysvětlovat a tomu jsem chtěl předejít.
Vím, že jsem jedním ze zlobivých hochů, který se nechce přímo vzdát Itese a teď tu rejpu do všeobecné části místo toho, abych byl tiše v koutku, ale taky si myslím, že upravení těchto věcí, třeba pouhým dodatkem s uvedením data by prospělo všem.

Jinak ještě jedna omluva:
V rámci diskuze o pravidlech jsem ani nestihl ohodnotit vlastní velice pohodový průběh závodu.
Na všechny se dostala i možnost odzkoušení aut před jednotlivými kategoriemi. Závod probíhal bez průtahů. Občerstvení s usměvavou obsluhou a navíc v mém věku už musím pochválit hlavně ten guláš. Prostě to nemělo chybu.
A ty rozpory ohledně onoho Standova motoru a následně i pravidel nejsou problémem závodu na Podbabě. Jsou jen jakýmsi hledáním hranic použitelnosti dílů v rámci pravidel a k tomu mohlo dojít kdekoli jinde.

Ještě jednou díky všem pořádajícím.
Lada64 dne February 17 2009 22:01:04
Pepíno, Ty chceš tedy tvrdit, že všichni jeli osy a převody od výrobců komerčních modelů?
Ty jsi to kontroloval?
A jak se to pozná?
Lada64 dne February 17 2009 23:22:14
Pepíno, nedočetl jsem tady tu poslední větu:
"Nevím, ale z pravidel je podle mě zcela jasné, že v podstatě je vše libovolné, kromě karoserie, podvozku (plast a totožný výrobce) a motoru."
Ale i tady si dovolím oponovat.

Podle mě, když napíšu, že je libovolný převodový poměr, tak z toho určitě není tak jasné, že se jedná i o libovolného výrobce (včetně dílů SRC).

Je to úplně stejně nejasné, jako když ke spojení dvou součástí použiju spojovací materiál (šroub s maticí) a jednou je to povolené (držák vodítka) a podruhé zakázané (uchycení motoru, připevnění závaží).

Po této diskuzi už to je zřejmé, ale po pouhém přečtení pravidel určitě ne.
Proto mám stále zájem o doplnění pravidel.
HWSlot dne February 17 2009 23:41:42
Pane Bóže, Ty to vidíš !!! Jak můžeme chtít po 200 poslancích, aby se na něčem dohodli, když tady nenajde společnou řeč pár dědků, hrajících si s autíčkama smileysmiley
Je to hrůza Velebnostismileysmiley
HWSlot dne February 17 2009 23:46:53
Pro Pepína - dej do pravidel možnost podávat oficelní stížnost. Podání této bych zpoplatnil 500,-kč za jednu součástku. V případě oprávněnosti stížnosti, by se peníze vracely.Oprávněnost by posuzovala volená komise.A na projednání by měla 6 měsíců.smiley
Petr L dne February 18 2009 00:46:44
To Lada 64, já nechápu, proč to furt tlačíš! Z mnoha stran zaznělo, že pravidla v této podobě jsou při použití selského rozumu a akceptování určitého pohledu na problém dostačující a obecná ochota je měnit se rovná nule.
Jak by se ti líbilo, kdyby se stejnou vehemencí jako do toho furt šouráte, se do tebe někdo pustil a tlačil tě do klidu? Zkus se nad to trochu povznést, děláme to pro zábavu a ve volném čase a pokud se takhle budeme přetahovat o každou prko, tak z toho budeme mít spíš infarkt, než příjemné odreagování a to já bych si zdovolením rád odpustil. Mám v plánu dlouhý a klidný důchodsmiley
JMS dne February 18 2009 00:48:10
A teď vám zamotám šišku.
na živnosti mám specifikováno- výroba modelů a hraček!
Takže, když vyrobím několik kompletních autíček s karoserií z kitu, osadím plastovým podvozkem s aktivními prvky(i když nikdo nikdy neřekl, že komerčně je zakázáno vyrábět jiný než plastový podvozek- je to jen otázka výrobní ceny) a budu to prodávat s motorkem Proslot MK-1, budu k tomu dodávat tuningové díly z produkce SRC, včetně již zmiňované kotvy X12(magnety nejsou třeba, jsou dost silné a dvanáctkové do toho futrálu stejně nevejdou), tak se dostaneme KDE?........

Zanechejte prosím přehadování, Na vodítku, převodech, osách a drobnostech toho moc nenahoníte, i když si třeba koupíte superpřesnou SRC osu Slick7, tak to tolik neznamená.

V otázce motorů jsem Pepínovi navrhl stanovit a povolit konkrétní typy, na kterých se dohodnete a je po dohadech.

Je mi jasné, že na dráze u Pepína ty motory nehrají tak velkou roli jak na Podbabě, kde je třeba stříkačka jako na Kinga a chápu Standu, že jako bývalý (hodně dobrý) jezdec SRC se na Podbabu připravoval a teď je zklamaný a chápu Laďovo rozhořčení v jeho posledním příspěvku.

Hodně zdaru-OPRAVDICKY (bez ironie, nebo posměšků jak si někdo myslí)
Standa dne February 18 2009 07:20:09
Mě to zas tolik nemrzí,kdyby to nevytáhli ostatní,tak bych to tady vůbec neřešil!!!
Marian dne February 18 2009 10:30:20
Resp. resime to proto, aby bylo zase o cem diskutovat na webu. Koho bavi dva prispevky do tydne smiley alespon je zase co cist.
Petr L dne February 18 2009 10:37:30
No Mariane, tak to bych spíš uvítal ten klid, než takovouhle debatu, protože tohle nikoho nikam neposune ani neobohatí a pro ty zvenčí vypadáme jako parta rozhádaných pošuků.
sutor dne February 18 2009 11:50:07
V něčem má Marian pravdu - dva příspěvky do týdne je fakt málo smiley a nakonec i podobná debata je nejspíš lepší než zaaté zuby a postranní pomluvy. Přinejmenším se některé věci a převažující pohled na ně reálně vyjasní a sníží se pak případné rozčarování při neakceptování některých novinek nebo fint v rámci přejímek.

Vrátím se okrajově jen k proklamovanému přínosu SRC dílů při úpravách. Kdo to zkusil, záhy zjistil, že u komerček je fakticky nulový (v konečném důsledku i cenově) a přináší jen komplikace a vyšší zranitelnost aut. Vodítka jsou rozměrově předimenzovaná (ale dají se použít u trucků), kabely k motoru drahé a těžké (o kolibřím odběru motorů se raději nezmiňuji), převody jsou sice levnější, zato vyžadují stejně kvalitní pastorek (jeho cena je cca 7x vyšší) a stejně je jejich životnost při vůlích v celém šasi poměrně malá a náchylnost k poškození při ranách podstatně vyšší, pro osy jsou opět podstatné vůle v dalších komponentech atd. - je to přesně tak, jak píše JMS.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
17
17
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 1
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio