|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Pohár Scalextric, Model Hobby aj. |
| |
| Dne 1. 10. 2009 jsem jako obvykle navtívil oblíbenou modelářskou výstavu Model Hobby. Pro mě, jako autodráhového zájemce a nadence, nemá smysl tuto výstavu vůbec navtěvovat, protoe četí distributoři zahraničních značek nás berou spíe jako podřadnou skupinu a nejspíe doufají, e pokud něco chceme vidět, zajedeme si do Norimberka nebo na Slotlandii.
Fyzickým vítězem se tak stalo FARO, které mělo stánek takový, jaký by měl být.
CONQUEST
Distributor Carrery je zaměřen spíe na ostatní sortiment a autodráhu bere tak, e se prostě prodává. Na výstavě byly k dispozici dráhy Exclusiv k volnému jědění a k nim autíčka řady Go, protoe ty jsou levnějí a mohou se zničit. Několik málo vystavených modelů na jiném místě ne dráha, sety zase jinde.
ASTRA
Dalo by se napsat to samé, jako u Carrery. Distributor firmy SCX se ji několik let soustřeďuje pouze na provoz největí digi dráhy v ČR na svém stánku a nic dalího na stánku vidět není (kromě titěných materiálů).
TOYTRONIC
Překvapením byl stánek firmy Toytronic, na který jsem narazil zcela náhodou. Firma toti provozuje klasický e-shop s autodráhami a aktuálně si přibrala distributorství nové značky Cartronic (o původu ji bylo psáno dříve). Dráha, pokud bude stanovená dobrá cena, bude hitem pro domácí jedění, auta stejná jako v Norimberku (únor 2009), tzn. kvalitově něco mezi SRC před 10-15 lety a asijskou trnicí. Jako u originálu (Carrera) bude i Cartronic prodávat tři řady (1:43, 1:32 a 1:24).
FARO
Jasný vítěz veletrhu. Stánek rozměrově malý, přesto s nabídkou, která zaujme. Faro kromě svých produktů distribuuje Spirit, AutoArt, GSlot a MotorHead. K vidění aktuálně připravovaná Fábie S2000, která zároveň krouila na modelovém okruhu a dalí rozpracované modely, jako Tatra T 602 - Tatraplan Sport, Tatra T 607-1, Spider koda a například 130 RS. Zájemci si mohli prohlédnout i aktuálně prodávaný MTX Roadster a auta distribuovaných značek.
HM STUDIO
Na stánek jsem vůbec nenarazil, společnost HM Studio neznám, nemohu tak hodnotit nabídku, která by měla zahrnovat značku Yonezawa.
----------------------
V Hradci Králové proběhla dne 17. 10. 2009 konferencu KAuM ČR. Jak jsem zde psal, nebyl mě povolen přístup. Jsem kokot, na konferenci jsem mohl, ale vzhledem k faktu, e v pionýrské organizaci jsem byl jen krátce a nikdo se neobtěuje s rozepsáním (protoe to přeci vicni vědí) jsem tam neel.
Problém je v tom, e v Zápise bylo psáno ... kluby vylou svého delegáta ... pochopil jsem tak, e za klub můe na Konferenci jen 1 účastník. Nikoliv, můou třeba vichni, ale jen 1 je delegát (můe hlasovat). Průkazku svazu mám (aby mohl kolega vykázat činnost svého klubu). take jsem se zúčastnit mohl. Tímto se omlouvám za svoji neschopnost tomu porozumět.
Pro úplnost, předsedou byl i přes různé zákulisní boje zvolen Ing. Jan emlička z Mladé Boleslavi. Uvidíme, zda nová rada přinese nějakou změnu.
----------------------
Doma se nic neděje. Včera (tedy dnes ráno) jsem si dostavěl konečně Audinku (od TeamSlot) na rallye závody (měla po 1 ujetém kole urvaný drák vodítka).
V HK klubu to docela jde. Najednou se odněkud vynořilo asi 7 nových dětí, take v úterý je FARO dráha vdy v obleení a takté na blíicí se termín dětských závodů očekáváme velkou účast. Děti mají větinou START modely od Scalextricu (asi napíu článek, Jak a čím začít s autodráhou).
Taky jsme rozjeli nový typ závodů, nazvany SLOTCARS.CZ CUP. Jde o to, e kadý máme doma nějaký model, se kterým se tak často nezávodí. Take závod má 10 kategorií a kadé úterý se jede postupně jiná kategorie a body se sčítají. Někdo si objede jen 2, někdo 5 a někdo má třeba auta do vech 10. Jede se bez nasazovačů (akdý si nasazuje sám) klasicky 4 x 2 minuty.
Mrzí mě, e zase musím něoc vymýlet a rozjídět já, aby bylo co dělat. Pořád slýchám od kolegů, ano rozjedu ITES závody, ano rozjedu GROUP C závody, ale nikdo ten krok prostě neudělá.
----------------------
A poslední perličkou je Pohár Scalextric. To, e se větina z vás na závod vybodla, nebudu hodnotit, protoe o tom nic nevím. Dle úst pořadatele byla vloni diskuze, kde ustoupili potřebám závodníků a vytvořili 3 skupinu, proč se teda nikdo neúčastní, nevím a nebudu hodnotit, kde je chyba.
Můj postřeh je k tomu, kam jít dál, pokud to má fungovat. Podle mého názoru by měly být pouze 2 skupiny a to první SCALEXTRIC ORIGINÁL Z KRABIČKY (jen s dováením) kvůli dětem a poté SCALEXTRIC ÁSKO A BOUDA (a ve ostatní libovolné). Distributoroj se budou auta stejně točit a závodníci si můou osadit dle svého gusta. Scalextric má toti největí výběr aut ze vech typů a mrzí mě, e se to nejezdí.
A poslední odstavec směřuje do Bíliny. Kluci, nezlobte se na mě, ale znovu opakuji. Vemte těm malým klukům z rukou SLOT.IT ovladače, s kterými neumí jezdit (nebo jim je nastavte a přelepte, a s tím nemohou hýbat) a prostě u nich musíte stát a nastavit jim napětí. Opravdu nemám nervy na to sledovat, jak 8 letej kluk s nastaveným 16 V a po neustálém telování ovladače není schopen auto ani rozjet a kadý metr mu vyletí z dráhy. A druhá mylenka, vzhledem k tomu, e máte na starost tolik dětí, není moné si dovolit auta ráno kupovat a na místě je před startem předělávat a po 10 m zjistit, e něco odpadlo, upadlo nebo nefunguje. ... toto jsou moje postřehy ze Scalextric v HK.
Mějte se | |
| |
|
|
dne October 21 2009 10:47:07
Teda Pepino, ty jsi v rái |
dne October 21 2009 10:54:09
S těma dětma to má naprostou pravdu,ovem naprosto si cením toho e je někdo vůbec ochoten se o ně starat, já bych to nedokázal! |
dne October 21 2009 14:46:46
Bílinskou kolku sem viděl někdy před 2 lety a bylo to asi stejný. Jeden z nich jezdil s trábiem a rozmlátil vem okolo co se dalo. Ale jinak souhlas se Standou. |
dne October 21 2009 18:09:33
Ja jsem slibil organizacne se postarat o Group C v HK. Nicmene vzhledem k tomu ze se pozvanky tisknou delsi dobu, zatim to nikdo nema v poste. Co kdy a jak, a proc. Navic mi chybi termin, kdyz v utery se jeden neco noveho, a ve ctvrtek jen kazdy druhy. Mozna by stalo za to pridat jeden ctvrtek na Group C cup, jezdit to jednou mesicne. Nicmene o tomto se pobavime zitra na klubu Pepino, tak vydrz
t.j. vsem co to ctou, bude i pravidelne Group C jezdeni, takze az pojedete kolem, tak se stavte na HK klubu, az bude jasne kdy se to bude jezdit. |
dne October 22 2009 11:45:53
No Pepíno, bíliňtí si z tvé připomínky určitě něco vezmou, co to bude, nechci předjímat. Nevím proč by se auta nemohla ráno koupit a hned s nimi jet. Je to přece model skupiny 1. Upadne něco, je to vina majitele, či to je i následek montáe ve firmě? To, e tyto děti jezdí na SP jen zvyčuje počet ůčastníků. Zkus si zjistit kolik komerčkářů u účasti v tomto seriálu opustilo. Z těchto dětí by časem mohli vyrůst dobří závodníci, pokud je nebudou "odborníci" okřikovat a snařit se jim účast na závodech znepříjemňovat. I kdy bych mohl mít ke způsobu vedení také připomínku, tak raději pana Konárka za jeho práci s dětmi chválím. Kolik takových vedoucích na závodech potká? |
dne October 22 2009 11:53:01
Ivane, problém je v tom, e nejezdí jen v kategorii 1. A i v této na místě předělávali kablíky a dalí věci a ve jim odpadávalo apod. prostě zkuenost z posledního Scalextricu v HK. Také je obdivuju, e mají tolik dětí, ale na druhou stranu je problém v tom (jak píe ty), e na Scalextricu je těch dětí tolik (nebo spíe dospělých málo), e se jezdí společně a kdy do nich kadé kolo naráí, protoe to chybou ovladače a napětí neuřídí, bude natvanej. Navíc jsme neokřikovali je, ale jejich vedoucí Dalí věcí je to, e klukům různě praskaly či odpadávaly plastové disky. Proč u dávno neoslovili třeba nás, kteří u vozů zadní nápravu automaticky vyhazujeme a dáváme tunning, abychom dětem ty nápravy věnovali. Pak vidí kluky, co nemůou ani dojet závod atd. a do telefonu volají ze závodu mamce, e budou potřebovat nové auto. Těch věcí je prostě víc a rozhodně nebrání tomu, aby z kluků vyrostli závodníci. |
dne October 22 2009 14:41:12
Patřím také k těm co SP pro sebe odepsali. Měl jsem sice jen tři účasti na třech různých drahách, ale u nikdy více. Neprůhlednost bodování, výsledky a někdy, prostě SP ji nikdy nepojedu.
Bílintí se zúčastňují i krunohoru a tam jsem takové poklesky nezaznamenal. Pravda trbant je účastníkem v jedné kategori, ale e by dítě s tímto modelem ostatním jejich rozbíjelo jsem si neviml. Spíe je toto "vozidlo" houfně předjíděno. No kdy chtěl někdo Raritu od Revela tak ji má. |
dne October 23 2009 09:15:49
Teď jetě ke konferenci. Proč jsi se chtěl na konferenci dostat, kdy má průkazku jen proto aby byla vykázána činnost nějakého klubu. My v Děčíně máme licence k účastem na závodech a na konferenci jsme se také nedostali. Na kluby chodily pozvánky pro delegáty. Předseda děčínského klubu přeruil činnost a pozvánku nikomu nepředal. Kolega se ptel L. Putze, zda smí přijet bez pozvánky a ten prý mu řekl, e ne. Předseda mého klubu pozvánku vůbec nedostal. Take jsme nikam nejeli. A jetě bys mohl rozklíčovat poznámku o pionýrech. To bývalo za Svazarmu, který měl s PO SSM smlouvu o spolupráci a na některých činnostech se obě organizace spolupodílely. Ovem urřit to nebylo na konferencích. Tam byli partneči smlouvy vdy jen jako hosté. |
dne October 23 2009 12:06:33
Ivane, průkazku mám proto, protoe tím mohu někomu pomoci vykázat činnost a nevadí mi zaplatit 100,- Kč, jako jiným v téme klubu. Take v "platím známky za jiné". Svazové závody nejezdím a jezdit nebudu, protoe pro mě tam není potřebná kategorie, take průkazka mi je k ničemu.
Na konferenci jsem se chtěl dostat pro to, abych poznal prostředí a lidi a nabídl propagaci "svazových" dráhovek. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
83
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 19
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|