|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| BRM modely v měřítku 1:24 |
| |
| Výrobce BRM, katalogové číslo 001, měřítko 1:24, název Porsche 962CKenwood White No. 10
Takříkajíc mně zlomily dvě věci:
1. Viděl jsem hotový model.
2. Vyuil jsem akční nabídky bonusu závodního motoru a měkkých pneumatik.
Zde připojím jen několik svých postřehů.
Samotná stavba je otázkou cca hodiny. Součástky stačí vybírat z polystyrenové krabice a sáčků a postupovat podle návodových kreseb. K modelu je sice přiloeno nářadí kříový miniroubováček a imbus. Ale s tím moc parády neuděláte. Take lépe pouít vlastní vybavení. Sám jsem s tím problémy neměl, ale mohou se vyskytnout otřepy na plastu. Take navíc můe být potřeba odlamovacícho noe, pilníčku a brusného papíru.
Stavitel si můe zvolit ze dvou převodových kol a pastorků (jeden je u osazen na motoru). Motor je typu long-can (Boxer apod.) otevřený (otvor je pouze zakryt označením). Udávané parametry 23500 rpm, 212 g/cm při 12V.
S případnou výměnou by neměl být problém. Stejně tak u os, které jsou o průměru 3mm. Take ani výměně převodů apod. v podstatě nic nebrání. A kdo chce, můe tak učinit u v průběhu stavby.
Za trochu nepohodlnou povauji konstrukci propojení vodítka s motorem. Přívodní kabely k motoru jsou zakončeny očkem a příroubovány přes kartáčky k vodítku. Spojení sice velmi pevné, ale neumoňuje rychlou výměnu (řeení buď vidlička místo očka a nebo jiné vodítko).
Kola jsou hliníková. Inserty BBS vypadají velmi realisticky. Na pneumatiku je moné po jejím nasazení na disk nalepit logo výrobce. V tomto případě Yokohama. Jedná se o samolepku, ne o dekál.
Kokpit je sestaven ze dvou dílů a vypadá velmi realisticky. Figurka jezdce je lehoučká a !gumová!.
Sloupky pro připevnění karoserie k podvozku mají uvnitř kovovou vloku, je tedy předpoklad jejich dlouhé výdre. Zatím jsem nenael fotky skutečného vozu, take nemohu porovnat zda souhlasí potisk karoserie s originálem, ale mohu konstatovat, e zpracování je čisté.
Celou stavbu jsem zavril nasazením zpětných zrcátek.
V jejím průběhu jsem se nesetkal s ádným problémem. Ve sedělo bez nutných úprav.
Pokud někomu nebude vyhovovat podvozek, můe kastli bez problémů osadit například na Scholler s prodloueným drákem přední osy. A naopak po minimálních úpravách by na originálním podvozku mohl být osazen nějaký kit. Jaguar XJR9 od Tamiye by problém neměl, jen je rozdíl v plastu karoserie modelu od BRM vypadá odolnějí.
Abych předeel dotazu a kde si s tím zajezdí, tak předesílám, e doma na Carreru se to vleze, na Faru to zkusím projet v České Třebové, na irím dřevu by neměl být problém. Nevím jak Pepino v Hradci. Jestli se nepletu, tak má toto auto taky. A taky jsem zaslechnul, e se uvauje o nějakých závodech těchto modelů. Ostatně na stránkách výrobce jsou i reportáe se závodů v Evropě.
Kromě toho si pořád myslím, e i takovéto komerčky mají svou budoucnost a pro mně i kouzlo velikosti. A jen doufám, e se v nabídce objeví kromě Porsche 962 a Toyoty. A nově Porsche 917 i jiné značky.
Článek napsal:
Vítek | |
| |
|
|
dne April 14 2009 09:10:28
Mám poznatek z krátkého jedění na Faru v České Třebové. Model působí i s tuningovým motorem ve srovnání s 1:32 pomalým dojmem a na tvrdých pneu nesedí. A ani magnet nepomáhá. Měkké pneu podstatně zlepí jízdní vlastnosti.
Na dráze působí majestátně a nebezpečně, take ostatní jezdci s dvaatřicetinanama zastavují nabo zpomalují v obavě aby je VELKÉ auto nesmetlo.
Myslím, e po vyladění převodu, případně výměně motoru to bude super.
Osobně se u těím, a se těch aut na dráze sejde víc. |
dne April 14 2009 09:31:59
Souhlasím s Vítkem ve vem.
Něco málo o BRM uvidíte v přítím díle slotsportTV a také bude článek v RC-CARS. Auta se ji standardní cestou distribuují v ČR, ačkoliv k dispozici jsou zatím jen Porsche 962.
e by dalí kategorie pro Porsche Cup? |
dne April 14 2009 14:24:15
No dát si pozor na čtyřiadvacetinu je jaksi přirozené a kdo někdy jezdil na dráze, která je společná pro 1:24 a 1:32 o tom ví své, je to pouze pud sebezáchovy a fungoval by asi i kdyby po dráze je v 1:24 Velorex, nebo Trabant.
Zajímalo by mne srovnání s auty Carrera Exclusiv, to jsou také čtyřiadvacetinové plasáky. |
dne April 14 2009 15:09:50
Jsou to moc krásná auta, také jsem viděl postavené Porsche na Podbabě
Ale při ví úctě, nelíbí se mi postavit: 1:32 proti 1:24, prostě mi to nesedí
Nemám proto srovnání |
dne April 14 2009 15:39:26
Z praktického hlediska vidím jediný problém v tom,e kdy se to testuje na dráze kde je vyjetá stopa na 32,tak ta 24 nikdy nedrí.Ovem při samotném závodě jenom 24 to pochopitelně odpadá. |
dne April 14 2009 15:59:39
Od Carrery v 1:24 nemám nic, ale zajímavý článek o úpravě vodítka na Ferrari tu měl Tom Herder. A to ledacos napovídá.
V povídání, které bylo původně jinak zaměřené, chybí technická data. Na stránkách výrobce jsem je nenael. Tady jsou z jiného zdroje.
Délka - 186mm, ířka - 84.3mm, výka - 42 mm, hmotnost - 185 grams, hmotnost s magnetem - 296 grams, rozvor - 115mm, přední kola - 13.5mm x 19mm, kola zadní - 15.5mm x 21.5mm, pneu přední - 13mm x 25.5mm, pneu zadní - 14mm x 29.5mm.
To Jan Myslím, e Pepíno nechtěl postavit 1:24 proti 1:32, ale z 1.24 udělat samostatnou kategorii. Proč ne. |
dne April 14 2009 16:56:44
Vítku, Tom ale popisoval co musel tenkrát udělat aby auto jezdilo podle toho co jsou oni na dřevě zvyklí u svých aut.
Take pokud si chceme udělat představu, jak BRM vlastně jede, tak to asi těko budeme porovnávat s modely co jsou na Plafitu atp. Take asi by bylo nejlepí to porovnat s nějakým jiným plasákem ve stejném měřítku a to jak na plastu, tak na dřevě.
Jinak je to celé informačně o ničem, pouze jsme si jistí, e jede a to jak píe asi nijak oslnivě, pokud to ovem nebyl optický klam zapříčiněný velikostí modelu Tak tam jsem mířil se svojí poznámkou o srovnání s Carrera. |
dne April 14 2009 17:59:35
Tom popisoval výměnu výklopného systému vodítka za systém pevný a bez této výměny auto nejelo. Čili ádný Plafit apod.
To srovnání by se navíc muselo udělat s alespoň trochu "příbuzným" modelem. Čili Porsche GT1 EVo, BMW V12 LMR apod. A ne například s Jaguarem E, starou Corvettou atd. Ale to je nad rámec mých moností. |
dne April 14 2009 18:41:07
Vítku, já si ten Tomův článk pamatuji, ten nám nepomůe, o tom nemá cenu teď diskutovat.
Moje poznámky byla mylena obecně a směřovala k tomu, e bychom ke zjitění jestli model je i zajímavý tím jak jede. měli najít, s čím ho porovnat a Carrera 1:24 plasáky mezi námi leckdo má, take se jaksi to srovnání nabízí........ |
dne April 15 2009 10:10:03
Mně jen ten článek naznačil, e bez patřičné úpravy ta Carrera na dřevu nejede. A ví sám jak je to i s jejich 1:32.
Naprosto s Tebou souhlasím, e by to porovnání stálo za to. Udělám to tedy tak. Kdo zapůjčí pro porovní s Porsche 962C od BRM některý z vozů Carrera Exclusiv - jen LMP a GT. |
dne April 15 2009 10:19:59
No já bych tu Carreru zase tak mahem nazatracoval, nedávno jsem zkouel na Podbabě 1:32 Porsche GT3 RSR, co mám na digitál a jelo bez jakýchkoliv úprav, pouze přezuté do Slot.It silikonů překvapivě dobře! |
dne April 15 2009 11:58:11
Petře,není to toto téma,ale nemá fotku samotného asi výe jmenované Carrery? |
dne April 15 2009 14:01:48
Moná ano, musím se podívat do záloh |
dne April 15 2009 14:10:22
Předem dik |
dne April 15 2009 14:11:28
http://www.slotcargarage.com/cars/bmwv12b.jpg
http://www.slotcargarage.com/cars/audirsrb.jpg
víc jsem zatím nenael |
dne April 15 2009 16:22:36
Úplně jsem zapoměl (a nejen já ), e 1:24 nabízí i Autoart. Máme třetího na porovnání.
To Standa http://www.carrera-showroom.de/Rahmen.html Tady jsou některých modelů nafoceny i podvozky. A ne jen u Carrery. |
dne April 16 2009 08:28:02
Jetě mně napadlo, jestli ty jízdní vlastnosti nejsou taky ovlivněny převodovými poměry. Pastorky u modelu mají 8 a 9 zubů a převody 34 a 36. Přitom parametry základní motoru jsou při 12v 23,500 rpm a 212g/cm a při 14.8v 27,500 rpm a 248 g/cm. |
dne April 16 2009 13:11:04
Zase má větí průměr kol a váhu auta,ta je děsivá,s tou to ádnej super "top speed" nebude,Jinak na porovnání převodů je nejlepí to,co se pouívá v RC na mechových gumách.t.j.milimetr ujeté vzdálenosti na otáčku motoru,to zkoriguje ten velký průměr kol. |
dne December 16 2009 18:17:55
A pak, e se s tím nedá závodit
http://slotcarillustrated.com/portal/forums/showthread.php?t=35880 |
dne December 16 2009 18:20:58
A tady je dalí adept na VELKÉ závodění Porsche 911's in 1/24 od Scaleauto
http://slotcarnews.blogspot.com/
http://www.criccrac.com/fichaprod2.php?id=10730
http://www.criccrac.com/fichaprod2.php?id=10744 |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
13
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 27
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|