AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 08:06:18 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
BRM modely v měřítku 1:24
 
OstatníVýrobce BRM, katalogové číslo 001, měřítko 1:24, název Porsche 962CKenwood White No. 10



Takříkajíc mně zlomily dvě věci:
1. Viděl jsem hotový model.
2. Využil jsem akční nabídky – bonusu závodního motoru a měkkých pneumatik.

Zde připojím jen několik svých postřehů.

Samotná stavba je otázkou cca hodiny. Součástky stačí vybírat z polystyrenové krabice a sáčků a postupovat podle návodových kreseb. K modelu je sice přiloženo nářadí – křížový minišroubováček a imbus. Ale s tím moc parády neuděláte. Takže lépe použít vlastní vybavení. Sám jsem s tím problémy neměl, ale mohou se vyskytnout otřepy na plastu. Takže navíc může být potřeba odlamovacícho nože, pilníčku a brusného papíru.





Stavitel si může zvolit ze dvou převodových kol a pastorků (jeden je už osazen na motoru). Motor je typu long-can (Boxer apod.) otevřený (otvor je pouze zakryt označením). Udávané parametry 23500 rpm, 212 g/cm při 12V.





S případnou výměnou by neměl být problém. Stejně tak u os, které jsou o průměru 3mm. Takže ani výměně převodů apod. v podstatě nic nebrání. A kdo chce, může tak učinit už v průběhu stavby.

Za trochu nepohodlnou považuji konstrukci propojení vodítka s motorem. Přívodní kabely k motoru jsou zakončeny očkem a příšroubovány přes kartáčky k vodítku. Spojení sice velmi pevné, ale neumožňuje rychlou výměnu (řešení – buď vidlička místo očka a nebo jiné vodítko).

Kola jsou hliníková. Inserty BBS vypadají velmi realisticky. Na pneumatiku je možné po jejím nasazení na disk nalepit logo výrobce. V tomto případě Yokohama. Jedná se o samolepku, ne o dekál.



Kokpit je sestaven ze dvou dílů a vypadá velmi realisticky. Figurka jezdce je lehoučká a !gumová!.
Sloupky pro připevnění karoserie k podvozku mají uvnitř kovovou vložku, je tedy předpoklad jejich dlouhé výdrže. Zatím jsem nenašel fotky skutečného vozu, takže nemohu porovnat zda souhlasí potisk karoserie s originálem, ale mohu konstatovat, že zpracování je čisté.

Celou stavbu jsem završil nasazením zpětných zrcátek.

V jejím průběhu jsem se nesetkal s žádným problémem. Vše sedělo bez nutných úprav.

Pokud někomu nebude vyhovovat podvozek, může kastli bez problémů osadit například na Scholler s prodlouženým držákem přední osy. A naopak po minimálních úpravách by na originálním podvozku mohl být osazen nějaký kit. Jaguar XJR9 od Tamiye by problém neměl, jen je rozdíl v plastu – karoserie modelu od BRM vypadá odolnější.

Abych předešel dotazu – a kde si s tím zajezdíš, tak předesílám, že doma na Carreru se to vleze, na Faru to zkusím projet v České Třebové, na širším dřevu by neměl být problém. Nevím jak Pepino v Hradci. Jestli se nepletu, tak má toto auto taky. A taky jsem zaslechnul, že se uvažuje o nějakých závodech těchto modelů. Ostatně na stránkách výrobce jsou i reportáže se závodů v Evropě.

Kromě toho si pořád myslím, že i takovéto komerčky mají svou budoucnost a pro mně i kouzlo velikosti. A jen doufám, že se v nabídce objeví kromě Porsche 962 a Toyoty. A nově Porsche 917 i jiné značky.





Článek napsal:
Vítek
Komentáře
vitek dne April 14 2009 09:10:28
Mám poznatek z krátkého ježdění na Faru v České Třebové. Model působí i s tuningovým motorem ve srovnání s 1:32 pomalým dojmem a na tvrdých pneu nesedí. A ani magnet nepomáhá. Měkké pneu podstatně zlepší jízdní vlastnosti.
Na dráze působí majestátně až nebezpečně, takže ostatní jezdci s dvaatřicetinanama zastavují nabo zpomalují v obavě aby je VELKÉ auto nesmetlo.
Myslím, že po vyladění převodu, případně výměně motoru to bude super.
Osobně se už těším, až se těch aut na dráze sejde víc.
Pepino dne April 14 2009 09:31:59
Souhlasím s Vítkem ve všem.

Něco málo o BRM uvidíte v příštím díle slotsportTV a také bude článek v RC-CARS. Auta se již standardní cestou distribuují v ČR, ačkoliv k dispozici jsou zatím jen Porsche 962.

Že by další kategorie pro Porsche Cup?
Petr L dne April 14 2009 14:24:15
No dát si pozor na čtyřiadvacetinu je jaksi přirozené a kdo někdy jezdil na dráze, která je společná pro 1:24 a 1:32 o tom ví své, je to pouze pud sebezáchovy a fungoval by asi i kdyby po dráze je v 1:24 Velorex, nebo Trabant.smiley

Zajímalo by mne srovnání s auty Carrera Exclusiv, to jsou také čtyřiadvacetinové plasáky.
Jan dne April 14 2009 15:09:50
Jsou to moc krásná auta, také jsem viděl postavené Porsche na Podbaběsmiley

Ale při vší úctě, nelíbí se mi postavit: 1:32 proti 1:24, prostě mi to nesedísmiley

Nemám proto srovnánísmiley
Standa dne April 14 2009 15:39:26
Z praktického hlediska vidím jediný problém v tom,že když se to testuje na dráze kde je vyjetá stopa na 32,tak ta 24 nikdy nedrží.Ovšem při samotném závodě jenom 24 to pochopitelně odpadá.
vitek dne April 14 2009 15:59:39
Od Carrery v 1:24 nemám nic, ale zajímavý článek o úpravě vodítka na Ferrari tu měl Tom Herder. A to ledacos napovídá.

V povídání, které bylo původně jinak zaměřené, chybí technická data. Na stránkách výrobce jsem je nenašel. Tady jsou z jiného zdroje.
Délka - 186mm, šířka - 84.3mm, výška - 42 mm, hmotnost - 185 grams, hmotnost s magnetem - 296 grams, rozvor - 115mm, přední kola - 13.5mm x 19mm, kola zadní - 15.5mm x 21.5mm, pneu přední - 13mm x 25.5mm, pneu zadní - 14mm x 29.5mm.

To Jan Myslím, že Pepíno nechtěl postavit 1:24 proti 1:32, ale z 1.24 udělat samostatnou kategorii. Proč ne.
Petr L dne April 14 2009 16:56:44
Vítku, Tom ale popisoval co musel tenkrát udělat aby auto jezdilo podle toho co jsou oni na dřevě zvyklí u svých aut.
Takže pokud si chceme udělat představu, jak BRM vlastně jede, tak to asi těžko budeme porovnávat s modely co jsou na Plafitu atp. Takže asi by bylo nejlepší to porovnat s nějakým jiným plasákem ve stejném měřítku a to jak na plastu, tak na dřevě.
Jinak je to celé informačně o ničem, pouze jsme si jistí, že jede a to jak píšeš asi nijak oslnivě, pokud to ovšem nebyl optický klam zapříčiněný velikostí modelusmiley Tak tam jsem mířil se svojí poznámkou o srovnání s Carrera.
vitek dne April 14 2009 17:59:35
Tom popisoval výměnu výklopného systému vodítka za systém pevný a bez této výměny auto nejelo. Čili žádný Plafit apod.

To srovnání by se navíc muselo udělat s alespoň trochu "příbuzným" modelem. Čili Porsche GT1 EVo, BMW V12 LMR apod. A ne například s Jaguarem E, starou Corvettou atd. Ale to je nad rámec mých možností.
Petr L dne April 14 2009 18:41:07
Vítku, já si ten Tomův článk pamatuji, ten nám nepomůže, o tom nemá cenu teď diskutovat.

Moje poznámky byla myšlena obecně a směřovala k tomu, že bychom ke zjištění jestli model je i zajímavý tím jak jede. měli najít, s čím ho porovnat a Carrera 1:24 plasáky mezi námi leckdo má, takže se jaksi to srovnání nabízí........
vitek dne April 15 2009 10:10:03
Mně jen ten článek naznačil, že bez patřičné úpravy ta Carrera na dřevu nejede. A víš sám jak je to i s jejich 1:32.
Naprosto s Tebou souhlasím, že by to porovnání stálo za to. Udělám to tedy tak. Kdo zapůjčí pro porovní s Porsche 962C od BRM některý z vozů Carrera Exclusiv - jen LMP a GT.
Petr L dne April 15 2009 10:19:59
No já bych tu Carreru zase tak šmahem nazatracoval, nedávno jsem zkoušel na Podbabě 1:32 Porsche GT3 RSR, co mám na digitál a jelo bez jakýchkoliv úprav, pouze přezuté do Slot.It silikonů překvapivě dobře!
Standa dne April 15 2009 11:58:11
Petře,není to toto téma,ale nemᚠfotku samotného šasi výše jmenované Carrery?
Petr L dne April 15 2009 14:01:48
Možná ano, musím se podívat do záloh smiley
Standa dne April 15 2009 14:10:22
Předem dik
Petr L dne April 15 2009 14:11:28
http://www.slotcargarage.com/cars/bmwv12b.jpg

http://www.slotcargarage.com/cars/audirsrb.jpg

víc jsem zatím nenašelsmiley
vitek dne April 15 2009 16:22:36
Úplně jsem zapoměl (a nejen já smiley), že 1:24 nabízí i Autoart. Máme třetího na porovnání.

To Standa http://www.carrera-showroom.de/Rahmen.html Tady jsou některých modelů nafoceny i podvozky. A ne jen u Carrery.
vitek dne April 16 2009 08:28:02
Ještě mně napadlo, jestli ty jízdní vlastnosti nejsou taky ovlivněny převodovými poměry. Pastorky u modelu mají 8 a 9 zubů a převody 34 a 36. Přitom parametry základní motoru jsou při 12v 23,500 rpm a 212g/cm a při 14.8v 27,500 rpm a 248 g/cm.
Standa dne April 16 2009 13:11:04
Zase mᚠvětší průměr kol a váhu auta,ta je děsivá,s tou to žádnej super "top speed" nebude,Jinak na porovnání převodů je nejlepší to,co se používá v RC na mechových gumách.t.j.milimetr ujeté vzdálenosti na otáčku motoru,to zkoriguje ten velký průměr kol.
vitek dne December 16 2009 18:17:55
A pak, že se s tím nedá závodit
http://slotcarillustrated.com/portal/forums/showthread.php?t=35880
vitek dne December 16 2009 18:20:58
A tady je další adept na VELKÉ závodění Porsche 911's in 1/24 od Scaleauto
http://slotcarnews.blogspot.com/
http://www.criccrac.com/fichaprod2.php?id=10730
http://www.criccrac.com/fichaprod2.php?id=10744
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
114
114
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 46
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio