|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| FARO zve na výstavu: Česká auta hračky a modely |
| |
| Areál Středočeského muzea v Roztokách je známým a tradičním místem setkání zájemců o českou historii a umění. Současně jsou zde pravidelně představovány zajímavé expozice zaměřené na techniku nebo sběratelství. V roce 2007 to bude výstava Česká auta, v jejím průběhu (8. května) bude uspořádán 28. ročník jednodenní výstavy historických vozidel Veteráni.
Historii výroby automobilů v českých zemích provází i historie výroby jejich miniatur hraček a modelů. Od prvých dřevěných výrobků přes pokročilejí bakelitová auta po ji detailní plastové i kovové modely a k současným dokonalým maketám v různých měřítkách zmenení. Hračky a modely aut provázely mnoho generací kluků, otců i dědečků a zájem o ně stále roste. A a ji hovoříme o vlastenectví nebo o patriotismu nebo o pouhé nostalgické vzpomínce, je nesporné, e atraktivita pojmu česká auta osloví opravdu irokou veřejnost. Fanouci motosportu pak jistě uvítají oddíl věnovaný slavným závodním vozům. Výstava je také připomenutím třicetiletého výročí úspěchu vozů koda 130 RS na Rallye Monte Carlo v roce 1977 vystaveny budou dokonalé miniatury těchto legendárních vozů.
Záměrem výstavy není pouhé nahromadění exponátů. Rádi bychom představili předevím známá auta, zajímavé modely a také i odliný přístup k jejich konstrukci a výrobě, daný odlinými technologickými i ekonomickými podmínkami konkrétních období. Součástí expozice tak budou i dobové, reálie, prospekty nebo katalogy.
Nae společnost převzala výrobu české autodráhy, jedné z tradičních a oblíbených hraček. V souvislosti s tím jsme se podrobněji seznámili nejenom s její historií, poznali jsme blíe i historii hračkářské výroby v českých zemích a mnohem lépe jsme porozuměli problematice kovomodelářství, nástrojařiny i plastikářské výroby. A podobně jako při výrobě skutečných aut je i výroba jejich modelů a hraček, představujících auta spojena s fortelem konstruktérů i vech pracovníků z výroby a montáe.
Autorem výstavy je nae firma. Realizace výstavy by ale nebyla moná bez pomoci naich přátel a dalích partnerů. Poděkování patří předevím majitelům portálu STAREHRACKY, dále firmám FOXTOYS a ABREX a také panu Hynkovi Knoppovi, který je nestorem československého automobilového modelářství. Uznání patří také mnoha soukromým sběratelům, kteří byli ochotni své skvosty vystavit. Nesmíme zapomenout ani na kolegy ze Slovenska a na to, e česká auta byla také československá.
Výstava bude probíhat ve Středočeském muzeu v Roztokách u Prahy od 17. dubna do 19. srpna 2007. Otevřeno je denně mimo pondělí od 10 do 18 hodin. Pokud je pondělí svátkem, je otevřeno a zavřeno je den následující.
FARO web team | |
| |
|
|
dne June 29 2007 06:19:35
Firma Faro zve vedoucí mládenických krouků a dalí zájemce na 16.7.2007 do Roztok. Ve výstavní síni bude od 10 do 14 hod prezentace firmy. Registrovaným klubům, u firmy, nabízí Faro slevy na odebraný materiál pro krouky. Podmínkou je registrace do 31.7.2007. Kdo z vedoucích dětských kolektivů jste pozvánku neobdrel, kontaktujte zřizovatele krouku, nebo přímo FARO. |
dne July 17 2007 06:14:23
Akce s pozváním vedoucích krouků automodelářů a pracovníků DDM na prezentaci jsem se zúčastnil s očekáváním, e se dozvím o dalím pokroku firmy, od setkání v Liboovicích. Účast tří členů z fóra těchto stránek a dvou zástupců firmy je tirtní výsledek. A posun o krok dál, ten jsem nezaznamenal. |
dne July 17 2007 10:16:40
Během prázdnin je vdy riziko cokoliv organizovat, take mne slabá účast nepřekvapuje, zvlá pokud byla přímo cílena na pracovníky DDM a vedoucí krouků.
Co se týká posunu firmy, pokud si člověk udělá chvíli a projde jejich diskusní web, ta ho nemůe nic překvapit.
Od Liboovic zase tak moc času neuteklo a pokud se obejdu bez aut, počítadla kol a krajnic, tak můu u jejich sortimentu postrádat tak max. zatáčku o větím poloměru. Jinak mi jejich sortiment nepřipadá zase tak moc chudý. |
dne July 17 2007 12:44:21
Vůbec nechápu, čím by zástupci FARO mohli oslovit vedoucí modelářských krouků při DDM apod., pro které byla prezentace výslovně určena. S výjimkou ČT se jedná větinou o kluby, které mají k dispozici dřevěné dráhy a ty se zrovna pro případný provoz modelů od FARA či přidruených výrobků nehodí - navíc by jejich pouití z automodelářského hlediska bylo spíe kontraproduktivní. Ceny výkonově a provedením nesrovnatelného plnokrevného materiálu pro SRC jsou přitom větinou na nií úrovni ne produkty firem zaměřených na RTR auta určená vlastně jen na domácí autodráhy. Ale třeba se mýlím a vechno je úplně jinak... |
dne July 17 2007 12:46:40
Ano, termín nebyl vhodný. Sortiment je také ucházející. Pozvu.li si nějaké představitele, tak bych měl něco nabídnout. Pár vzorků k otestování by se jistě nalo. Já bych si vzorek dráku motoru pro formuli i koupil. To samé se týká nového vodítka. Bočnice k drákům motorů, pro různé druhy karosérií byly k vidění pouze na papíře. Dalí slibovanou novinkou by měl být prodej korunkových kol s různým počtem zubů. Bude to řeeno dovozem a kola mají být na 3 mm osu. |
dne July 17 2007 13:09:45
Jen jetě pro ilustraci zběná cenová kalkulace jednoduchého klubového modelu v měřítku 1:24 (přibliná cena materiálu):
asi - 100,- Kč
Osy kol 80,- Kč
Disky kol 60,- Kč
Pneumatiky 100,- Kč
Motor Parma 16D 400,- Kč
Kabel 20,- Kč
Kluzná pouzdra zadní 40,- Kč
Vodítko 20,- Kč
Kartáčky 10,- Kč
Převod 60,- Kč
Pastorek 50,- Kč
Karoserie 60,- Kč
Pilot 10,- Kč
Celkem: 1020,- Kč
A srovnejme si to např. s:
FARO Ferrari Challenge 1100,- Kč
FARO Spirit Dallara 1350,- Kč |
dne July 17 2007 13:19:05
U neumín sčítat - take po opravě cena klubového modelu je 1010,- Kč. |
dne July 17 2007 13:57:54
Jene cena sestavy, kterou dětem doporučuje ná vedoucí, je o několik stokorun větí. nejsou to ani dvě, ani tři, ani čtyři. to jsem pouil slovník prodejců na prezentačních akcích. V sestavě jetě nemojí pilota, přední osu a kola.
Jinak přivítám informaci, kde si lze takovouto sestavu objednat, popřípadě získat fotočku. Díky. |
dne July 17 2007 17:01:06
Kruci, teď jsem napsal obírnou odpověď a neuloilo se to, tak jetě jednou stručněji...
Nejdená se o standardizovanou stavebnici do nějaké konkrétní třídy, ale hybrid pro začínající modeláře, který bude sluně jezdit na jakékoliv dřevěnce. Nechci a bojím se doporučovat výrobce ani prodejce, ale jen namátkou uvádím dostupnost něterých dílů:
Motor Parma 16D, gumy Dislot či podob., osy, disky, převod, pastorek - ILPE Brno (Ilgner)
Gumy Alpha (punty), karoserie, pilot, kabel, kartáčky - CAHOZA (dotované pičkové díly pro CAHOZA CUP) - J. Hájek
U asi předpokládám stavbu z vlastních zdrojů (dráty+plech nebo jiný materiál), ale existují i skládačky od 550,- Kč pro neiky.
Určitě je moné podobný materiál získat i z jiných zdrojů a v případě větí zakázky bude i cena pro děti příznivějí, to u je na dalím jednání.
Obra se na Tomáe Herdera nebo JMS, ti mají bohaté zkuenosti z vlastní dětské stáje a ověřené zdroje.
Chtěl jsem tím jen naznačit, e cesta tunění prodávaných aut od FARA nebo jiných výrobců asi není pro krouky s dřevěnou dráhou to pravé a současně i ukázat, e lexanová auta nejsou zase tak nedostupná (alespoň na této úrovni). Jiná věc je jít si zazávodit na různé značkové poháry... |
dne July 18 2007 17:25:54
Jo, ale v kroucích se jistě nesnaí dostat s modelem který si kadá sám vyrobí k hranici 1000 Kč, ale někam kolem 400-500Kč a to je sakra rozdíl tudí schledávám tvé námitky s cenami jako zavádějící.
Moná proto se vyuívají díly z produkce Faro. A moná proto byli vedoucí jednotlivých krouků sezváni.
Mladýho modeláře, kdy se ho snaí něčemu naučiot určitě nepole se 40Kč do modelářství s tím e mu tam za to daj zadní kluzná loiska, ale dá mu do ruky pilku, mosaznou tyčku, Vrták 3,2mm a připraví vrtačku. Tím e si to koupí ho nikdy nic nenaučí. Je jasné e to nebude jako kupovaníé ale je to zadara a něco se naučí. To samé bych mohl říci o X dalífh věcech které si vypsal.
Modelaření přeci není o tom si to poskládat s kupovaných dílů ale si to i sám vyrobit a rozvinout tu manuální zručnost. |
dne July 20 2007 06:28:53
Ve stavebních pravidlech svazu je více kategorí u nich jsou omezení daná slovem VOLNÝ. Takové lze té postavit za méně ne 1000 korun (proč citujeme zriovna tuto částku?). Třeba s motorem a dalími díly od FARA. Problém je v tom, e uvedené kategorie není kde jezdit. Nikdo nepořádá veřejné závody. Protoe u Toma v krouku je dost dětí, mohou si pořádat "co chtějí", svazové kluby pěstují jistou "ochranářskou politiku" svých preferencí a tudí se "pravidla" kategorie snaí co nejvíce svázat s vyhlídkou na svůj, či vlastních áků, úspěch. Nechci spekulovat o zisku.
V porovnávání cen komerčních modelů a aut lexanových vypadávají ceny za doplňkové materiály, o které se kupec komerčního modelu nemusí starat. Jsou to například barvy, případná stříkací pistole. Povinné reklamní nálepky na karosérii (kolik těch nálepek musí být je v pravidlech). |
dne July 20 2007 10:13:08
Tome, součástky od FARA, to byl jen příklad kdy u je to u tohoto článku. Jinak s tebou plně souhlasím. Chtěl jsem upozornit na to, e volné kategorie v pravidlech svazu jsou, a pokud si je vykládám dobře, tak mohu pouít i jiné karosérie ne papír, lexan a hard plastik. Je to o pořádání soutěí. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
05
Papír na domácí dráze
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 48
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|