AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
May 06 2024 09:59:20 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
FARO zve na výstavu: Česká auta – hračky a modely
 
FAROAreál Středočeského muzea v Roztokách je známým a tradičním místem setkání zájemců o českou historii a umění. Současně jsou zde pravidelně představovány zajímavé expozice zaměřené na techniku nebo sběratelství. V roce 2007 to bude výstava „Česká auta“, v jejímž průběhu (8. května) bude uspořádán 28. ročník jednodenní výstavy historických vozidel „Veteráni“.

Historii výroby automobilů v českých zemích provází i historie výroby jejich miniatur – hraček a modelů. Od prvých dřevěných výrobků přes pokročilejší bakelitová auta po již detailní plastové i kovové modely – až k současným dokonalým maketám v různých měřítkách zmenšení. Hračky a modely aut provázely mnoho generací kluků, otců i dědečků a zájem o ně stále roste. A a již hovoříme o vlastenectví nebo o patriotismu nebo o pouhé nostalgické vzpomínce, je nesporné, že atraktivita pojmu „česká auta“ osloví opravdu širokou veřejnost. Fanoušci motosportu pak jistě uvítají oddíl věnovaný slavným závodním vozům. Výstava je také připomenutím třicetiletého výročí úspěchu vozů Škoda Š 130 RS na Rallye Monte Carlo v roce 1977 – vystaveny budou dokonalé miniatury těchto legendárních vozů.

Záměrem výstavy není pouhé „nahromadění“ exponátů. Rádi bychom představili především známá auta, zajímavé modely a také i odlišný přístup k jejich konstrukci a výrobě, daný odlišnými technologickými i ekonomickými podmínkami konkrétních období. Součástí expozice tak budou i dobové, reálie, prospekty nebo katalogy.

Naše společnost převzala výrobu české autodráhy, jedné z tradičních a oblíbených hraček. V souvislosti s tím jsme se podrobněji seznámili nejenom s její historií, poznali jsme blíže i historii hračkářské výroby v českých zemích a mnohem lépe jsme porozuměli problematice kovomodelářství, „nástrojařiny“ i plastikářské výroby. A podobně jako při výrobě skutečných aut je i výroba jejich modelů – a hraček, představujících auta – spojena s fortelem konstruktérů i všech pracovníků z výroby a montáže.

Autorem výstavy je naše firma. Realizace výstavy by ale nebyla možná bez pomoci našich přátel a dalších partnerů. Poděkování patří především majitelům portálu STAREHRACKY, dále firmám FOXTOYS a ABREX a také panu Hynkovi Knoppovi, který je nestorem československého automobilového modelářství. Uznání patří také mnoha soukromým sběratelům, kteří byli ochotni své skvosty vystavit. Nesmíme zapomenout ani na kolegy ze Slovenska a na to, že „česká auta“ byla také „československá“.

Výstava bude probíhat ve Středočeském muzeu v Roztokách u Prahy od 17. dubna do 19. srpna 2007. Otevřeno je denně mimo pondělí od 10 do 18 hodin. Pokud je pondělí svátkem, je otevřeno a zavřeno je den následující.

FARO web team
Komentáře
Ivan dne June 29 2007 06:19:35
Firma Faro zve vedoucí mládežnických kroužků a další zájemce na 16.7.2007 do Roztok. Ve výstavní síni bude od 10 do 14 hod prezentace firmy. Registrovaným klubům, u firmy, nabízí Faro slevy na odebraný materiál pro kroužky. Podmínkou je registrace do 31.7.2007. Kdo z vedoucích dětských kolektivů jste pozvánku neobdržel, kontaktujte zřizovatele kroužku, nebo přímo FARO.
Ivan dne July 17 2007 06:14:23
Akce s pozváním vedoucích kroužků automodelářů a pracovníků DDM na prezentaci jsem se zúčastnil s očekáváním, že se dozvím o dalším pokroku firmy, od setkání v Libošovicích. Účast tří členů z fóra těchto stránek a dvou zástupců firmy je tirtní výsledek. A posun o krok dál, ten jsem nezaznamenal. smiley
Petr L dne July 17 2007 10:16:40
Během prázdnin je vždy riziko cokoliv organizovat, takže mne slabá účast nepřekvapuje, zvl᚝ pokud byla přímo cílena na pracovníky DDM a vedoucí kroužků.
Co se týká posunu firmy, pokud si člověk udělá chvíli a projde jejich diskusní web, ta ho nemůže nic překvapit.
Od Libošovic zase tak moc času neuteklo a pokud se obejdu bez aut, počítadla kol a krajnic, tak můžu u jejich sortimentu postrádat tak max. zatáčku o větším poloměru. Jinak mi jejich sortiment nepřipadá zase tak moc chudý.
sutor dne July 17 2007 12:44:21
Vůbec nechápu, čím by zástupci FARO mohli oslovit vedoucí modelářských kroužků při DDM apod., pro které byla prezentace výslovně určena. S výjimkou ČT se jedná většinou o kluby, které mají k dispozici dřevěné dráhy a ty se zrovna pro případný provoz modelů od FARA či přidružených výrobků nehodí - navíc by jejich použití z automodelářského hlediska bylo spíše kontraproduktivní. Ceny výkonově a provedením nesrovnatelného plnokrevného materiálu pro SRC jsou přitom většinou na nižší úrovni než produkty firem zaměřených na RTR auta určená vlastně jen na domácí autodráhy. Ale třeba se mýlím a všechno je úplně jinak...
Ivan dne July 17 2007 12:46:40
Ano, termín nebyl vhodný. Sortiment je také ucházející. Pozvu.li si nějaké představitele, tak bych měl něco nabídnout. Pár vzorků k otestování by se jistě našlo. Já bych si vzorek držáku motoru pro formuli i koupil. To samé se týká nového vodítka. Bočnice k držákům motorů, pro různé druhy karosérií byly k vidění pouze na papíře. Další slibovanou novinkou by měl být prodej korunkových kol s různým počtem zubů. Bude to řešeno dovozem a kola mají být na 3 mm osu.
sutor dne July 17 2007 13:09:45
Jen ještě pro ilustraci zběžná cenová kalkulace jednoduchého klubového modelu v měřítku 1:24 (přibližná cena materiálu):
Šasi - 100,- Kč
Osy kol – 80,- Kč
Disky kol – 60,- Kč
Pneumatiky – 100,- Kč
Motor Parma 16D – 400,- Kč
Kabel – 20,- Kč
Kluzná pouzdra zadní – 40,- Kč
Vodítko – 20,- Kč
Kartáčky – 10,- Kč
Převod – 60,- Kč
Pastorek – 50,- Kč
Karoserie – 60,- Kč
Pilot 10,- Kč

Celkem: 1020,- Kč

A srovnejme si to např. s:
FARO Ferrari Challenge – 1100,- Kč
FARO Spirit Dallara – 1350,- Kč
sutor dne July 17 2007 13:19:05
Už neumín sčítat - takže po opravě cena klubového modelu je 1010,- Kčsmiley.
Ivan dne July 17 2007 13:57:54
Jenže cena sestavy, kterou dětem doporučuje nហvedoucí, je o několik stokorun větší. nejsou to ani dvě, ani tři, ani čtyři. to jsem použil slovník prodejců na prezentačních akcích. V sestavě ještě nemojí pilota, přední osu a kola.
Jinak přivítám informaci, kde si lze takovouto sestavu objednat, popřípadě získat fotočku. Díky.
sutor dne July 17 2007 17:01:06
Kruci, teď jsem napsal obšírnou odpověď a neuložilo se to, tak ještě jednou stručněji...

Nejdená se o standardizovanou stavebnici do nějaké konkrétní třídy, ale hybrid pro začínající modeláře, který bude slušně jezdit na jakékoliv dřevěnce. Nechci a bojím se doporučovat výrobce ani prodejce, ale jen namátkou uvádím dostupnost něterých dílů:
Motor Parma 16D, gumy Dislot či podob., osy, disky, převod, pastorek - ILPE Brno (Ilgner)
Gumy Alpha (špunty), karoserie, pilot, kabel, kartáčky - CAHOZA (dotované špičkové díly pro CAHOZA CUP) - J. Hájek

U šasi předpokládám stavbu z vlastních zdrojů (dráty+plech nebo jiný materiál), ale existují i skládačky od 550,- Kč pro nešiky.
Určitě je možné podobný materiál získat i z jiných zdrojů a v případě větší zakázky bude i cena pro děti příznivější, to už je na dalším jednání.

Obra se na Tomáše Herdera nebo JMS, ti mají bohaté zkušenosti z vlastní dětské stáje a ověřené zdroje.

Chtěl jsem tím jen naznačit, že cesta tunění prodávaných aut od FARA nebo jiných výrobců asi není pro kroužky s dřevěnou dráhou to pravé a současně i ukázat, že lexanová auta nejsou zase tak nedostupná (alespoň na této úrovni). Jiná věc je jít si zazávodit na různé značkové poháry...
Mitch dne July 18 2007 17:25:54
Jo, ale v kroužcích se jistě nesnaží dostat s modelem který si každá sám vyrobí k hranici 1000 Kč, ale někam kolem 400-500Kč a to je sakra rozdíl tudíž schledávám tvé námitky s cenami jako zavádějící.
Možná proto se využívají díly z produkce Faro. A možná proto byli vedoucí jednotlivých kroužků sezváni.
Mladýho modeláře, když se ho snažíš něčemu naučiot určitě nepošleš se 40Kč do modelářství s tím že mu tam za to daj zadní kluzná ložiska, ale dᚠmu do ruky pilku, mosaznou tyčku, Vrták 3,2mm a připravíš vrtačku. Tím že si to koupí ho nikdy nic nenaučíš. Je jasné že to nebude jako kupovaníé ale je to zadara a něco se naučí. To samé bych mohl říci o X dalšífh věcech které si vypsal.
Modelaření přeci není o tom si to poskládat s kupovaných dílů ale si to i sám vyrobit a rozvinout tu manuální zručnost.
Ivan dne July 20 2007 06:28:53
Ve stavebních pravidlech svazu je více kategorí u nichž jsou omezení daná slovem VOLNÝ. Takové lze též postavit za méně než 1000 korun (proč citujeme zriovna tuto částku?). Třeba s motorem a dalšími díly od FARA. Problém je v tom, že uvedené kategorie není kde jezdit. Nikdo nepořádá veřejné závody. Protože u Toma v kroužku je dost dětí, mohou si pořádat "co chtějí", svazové kluby pěstují jistou "ochranářskou politiku" svých preferencí a tudíž se "pravidla" kategorie snaží co nejvíce svázat s vyhlídkou na svůj, či vlastních žáků, úspěch. Nechci spekulovat o zisku.
V porovnávání cen komerčních modelů a aut lexanových vypadávají ceny za doplňkové materiály, o které se kupec komerčního modelu nemusí starat. Jsou to například barvy, případná stříkací pistole. Povinné reklamní nálepky na karosérii (kolik těch nálepek musí být je v pravidlech).
Ivan dne July 20 2007 10:13:08
Tome, součástky od FARA, to byl jen příklad když už je to u tohoto článku. Jinak s tebou plně souhlasím. Chtěl jsem upozornit na to, že volné kategorie v pravidlech svazu jsou, a pokud si je vykládám dobře, tak mohu použít i jiné karosérie než papír, lexan a hard plastik. Je to o pořádání soutěží.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
25
25
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 3
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio