AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 06:40:23 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Problémy s kvalitou pneumatik S1 a S2 od Slot.it
 
Slot.itTímo chci navázat na debatu ohledně pneumatik, ve které byla několikrát zmíněna aktuální "nekvalita" silikonových pneumatik (směs S1 a S2) od firmy Slot.it

Závodníci si obecně stěžují, že poslední šarže pneumatik nejsou tak dobré jako v loňském roce.

Zde je snímek silikonové pneumatiky S1 po odjeté 1 minutové kvalifikaci a závodě 8 x 3 minuty (celkem tedy 25 minut), kdy již po 2/3 závodu měl závodník problémy.

Na pneumatice se tvoří sjeté plošky, které jsou navíc tvrdé. Silikonová směs je tedy na pneumatice pouze ve velmi slabé vrstvě.



Pokusím se oslovit oficiální cestou lokálního distributora, popř. přímo výrobce o vyjádření ke kvalitě těchto pneu.

------------------------

OFICIÁLNÍ VYJÁDŘENÍ OD DISTRIBUTORA ZNAČKY SLOT.IT DO ČR:

Jestliže něco používám, je jedno co to je - např.elektrický přístroj, existuje nějaký manuál nebo doporučení k použití dané věci. Těžko se dá například kvalitně použít zařízení na 220V AC jmenovitého napětí v kombinaci s 12V DC zdrojem.

Obdobná situace nastala v používání pneumatik typu S1 a S2 od firmy Slot.it.

Ale popořadě: když jsme začali jezdit plastová autíčka 1:32 na dřevěné dráze, jezdili jsme na nalakované, suché a hladké dráze. Pochopitelně na sériových pneumatikách. V momentě, kdy jsme objevili silikony Slot.it, nestačili jsme se divit rozdílu. Takže jsme všichni zúčastnění (EdaŠ, MichalB, AlešB, MarekK, já, atd) začali jezdit silikony. To bylo cca. před devíti lety, v roce 2002 po povodních jsem tuto dráhu prodal. Začalo se jezdit na dalších autodráhách a začalo se s mazáním drah, stavěním nových drah atd. A zde došlo k zásadnímu rozdílu: již to nebyly nalakované, suché a hladké dráhy, ale namazané dráhy s různým povrchem typu pomerančová kůra atd. Nicméně v podvědomí závodníků stále zůstaly pneumatiky typu S1 a S2 jako to pravé ořechové. Nemělo smysl nikoho přesvědčovat, aby vyzkoušel i jiné gumy. To, že S1 a S2 přestávají po určité době fungovat, jsme věděli již dávno. První, kdo na mou poznámku pozitivně zareagoval, byl Standa N. Následně odebral P3 a P6, které jsme měli skladem a bylo to...

Nechci nikomu sahat do svědomí, ale pokud chce psát o nekvalitě zboží, musí si především uvědomit, zda dotyčnou věc používá tak, jak se používat má.

Pneumatiky S1 - S2 = Non abrasive and clean track, tedy hladká a čistá dráha.

Tedy: S1 a S2 jsou typy pneumatik určené prioritně k použtí na autodráhách se zcela hladkým, suchým lakovaným povrchem. Na takovéto dráze se potom projeví efekt daný silikonovým povlakem na pneumatice a tento povlak se nebude sjíždět tak, jak je to na jedné fotce, zobrazující rádoby nekvalitní výrobek.
Jestliže tyto pneumatiky někdo používá na jiný, než předepsaný povrch dráhy, musí počítat s následky ve formě kratší životnosti silikonového povlaku a to jak vlivem mechanickým, tak chemickým.

Zde ještě jedna poznámka: Pepino si jistě vzpomene na to, jak jsem byl mimo z toho, že zakázal pneu F15, 22 a 30 na "Porsche Cup". Toto jsou totiž pneumatiky předurčené pro použití na všechny druhy povrchů, tedy i na namazané dřevěné dráhy.

A jsme opět u toho, proč na tento web nechodím. Zavádějící informace a kritika bez znalosti předmětného.

Přeji hezký den, TomᚠZedníček.

------------------------

Děkujeme Tomášovi za příspěvek.
Ptal jsem se Tomáše ještě na tu možnost, že si myslíme, že Slot.it používá aktuálně na pneu jiného dodavatele. Na toto nám nebylo odpovězeno.

Lidé, kteří jsou kolem mě a na které dám pořád zastávají názor, že S1 vloni a S1 letos je něco úplně jiného. S pneumatikami S2 jezdím já a nemám žádný problém. Navíc v HK na Benešovce jsme během roku vyměnili i mazání na dráhu, které nám "rozežířá" barvu, ale s pneu to nic nedělá. Problém plošek na obrázku se objevil na dráze v Jihlavě při letošním Slot.it závodu.

Takže kudy z toho ven? Opět se tedy dostáváme do situace mít připravené pro každé auto více pneu a až na místě řešit dle namazání, jaký typ směsi vybrat, což bude finančně nákladné.
Komentáře
Standa dne April 29 2010 07:52:11
S těma S1 mám obdobnou zkušenost, ty S2 nevím, žádný letošní jsem neměl.může se taky jednat o problematiku jedné várky od subdodavatele a výrobce o tom neví/no ikdyž tomuhletomu sám nevěřímsmiley/
Jan dne April 29 2010 07:55:09
Co dodat, když nebude kvalita ani od firmy, Slot.It, která se "věnuje výhradně" výrobě autíček.......na závody, tak to je hodně špatné smileysmileysmiley (řečeno slušně!!!)
Co s tím, když (podle mě) cena není zrovna "lidová"smiley
Když nic jiného, tak kontrola kvality má dovolenousmiley
HWSlot dne April 29 2010 08:15:31
Ještě nedávno se tu k podobným prolémům objevovaly reakce typu-" a co by jste tak chtěli? dyk sou to jenom hračky " smiley
Standa dne April 29 2010 08:30:41
Podívejme se na to normálně, aféry obdobného typu provázejí automodel sport odjakživa.Zejména oblíbené jsou u RC aut:například letos jednu z největších sérií halových závodů v ČR, /Speed Passion chelenge/ provázelo praskání disků jednotných předepsaných kol. jedné série/sada za á650,-/.Pořadatel se z reklamací moh pos..., kritika na netu neskutečná, atd...Někdy se takto nenápadně vymněňují již nežádoucí výrobky za novější atd.Těžko říct, pro nás to je jednoduché,přezouváme, i za cenu finančních ztrát,smiley
Petr L dne April 29 2010 09:59:38
A co takhle zkusit jiné pneu, třeba Yellow Dog smiley
vitek dne April 29 2010 11:29:15
Změna je dobrý nápad - ovšem otázkou je dostupnost. TomᚠZedníček má na Slotmastru navíc jen MITOOS, SLOTING PLUS a ORTMANN. Malou zkušenost mám jen s těmi posledními a běžní zákazníci Slot.it by jimi byli asi zděšeni. Díky technologii výroby je jedna strana použitelná po opracování jen jako vnitřní, jsou na nich "otřepy" a hází taky. Kromě toho by asi byla žádoucí změna, která by umožnila využít stávající disky Slot.it. Neb kromě pneumatik změnit i disky - to je silný kafe.
Kromě toho je rozdíl i v pneu současné produkce. Zrovna před časem jsme na klubu hledali stejné k jedněm dobře jedoucím a nic. Ovšem velmi dobře vypadalya jely NSR - teď ale nevím, která směs.
A pak je tu další možnost - zkusit jiné směsi od Slot.it - P3 a P6.
Ptal jsem se - bohužel bez odpovědi - na lapování, ale pokud je silikonu jen vrstvička, tak to taky není cesta.
Petr L dne April 29 2010 11:50:05
No já preventivně zuji stará auta, co moc nikdy nejela, včetně dětských digitálů a mám alespoň na dobu než to pořešíme z čeho obouvatsmiley
Honza65 dne April 29 2010 15:39:31
Ze své zkušenosti,pneu Ortmann-ano na tzv.doutniky,jeli jsme s nima závod v Mostě a fungovali slušně,člověk musí dát pozor na různé otřepky a další nerovnosti,asi vlivem lisování,po odstranění těchto nerovností ok.Mitoos-disky ok,možná lepší než slot-it,ALE pneu se nedaji použítsmiley,aspoň tedy na dřevo.Funguji tak 2-3kola po očištění pak se nalepí a je konec.A jelikož disky jsou rozměrově udělány na jejich pneu,je vcelku problém na ně nasadit něco jiného.To jsou mé postřehy co se týče zkoušek jiných pneu než slot-it,a teď BABO RAĎ.smiley
vitek dne April 29 2010 15:48:15
Já mám Ortmanna na doutníku taky. A po srovnání jede dobře. Tedy s ohledem na šířku 5mm. A na Porsche 906 - ale ty ještě nebyly na dráze. Ortmann vede i rozměry na disky Slot.it - ne jen na originální disky konkrétních aut.
Standa dne April 29 2010 17:08:50
upozornění-pneu Ortmann není silikon, ale polyurethan/v měkčím provedení palubka do velkéhoho auta/. čili,vlastní běhoun je jenom jeho zahuštěná povrchová šlupka, která vzniká při polymeraci ve formě.Probrosiš -li, tak jseš na tvrdým "molitanu".kteréj nejede/aha,to už jsem dneska někde četlsmiley/
JK dne May 05 2010 11:36:00
Vysvětlení je hezký ale neodúvodňuje rozdílnou mechanickou odolnost v půběhu roku. Ale dodržet dlouhodobě stejnou kvalitu a vlastnosti u gum to je problém všech výrobců.
Jirka dne May 05 2010 14:40:24
No a nejhorší je, že v pátek při tréninku a ladění vám funguje jeden druh pneumatik a v sobotu v průběhu závodu pak už jiný. Bude to jako v lyžování s voskama, kdo zvolí správnou směs, ten vyhraje.smiley
JK dne May 05 2010 15:13:39
No jo to ale mᚠstejný všude a u komerček to asi eště nebude tak strašný. Nejlepší je jezdit až v sobotu smiley. A doma tě budou mít radšismiley.
Jirka dne May 05 2010 17:00:58
Pepino, když si čtu znovu ten text, tak mě napadlo zda vám to opravdu nedělá to jiné mazání na dráhu když vám to i dokáže rozežrat barvu.
kmasita dne May 05 2010 17:08:17
Mně se tyhle plošky - mapy taky dělali, zjistil jsem že to bylo tím že pneu byla křivá (různě tlustá). Nejezdilo to na ní od začítku...Srovnal jsem ji trochu na brusce a dobrý. Nevím ale datum výroby ale koupená byla letos.
Pepino dne May 05 2010 17:35:13
Jirko, právě že rozdíly byly viditelné hlavně na Podbabě, v Jihlavě atd.
Petr L dne May 06 2010 16:07:32
Možná, že by hodně pomohlo, kdyby se někde dalo najít k čemu je který typ pneu opravdu určený, protože tabulka pneu Slot.It není na informace moc bohatá a těch pár poznámek, které tam jsou moc nepomůže.

Já třeba dodnes nevím:

- kde zjistit rozdíl mezi P1,P2 a P3,
- kde zjistit rozdíl mezi S1 S2
- k čemu jsou určené F 15, F22, F30
- u P6 je napsáno Scalextric, Carrera, Wood, pěkný rozptyl a na jaké dřevo jsou když P1,P2 a P3 jsou na hladké dřevo?

Takže jediné co vím teď zcela přesně je, že Z0 jsou na přední kola, že na namazané dřevo nemůžu použít S1 a S2 a na Ninco mám obout P4 nebo P5 .. smiley
vitek dne May 06 2010 16:20:55
Původně jsem nechtěl vůbec reagovat, ale to cos napsal mi mluví z duše. V zahraničí je obvyklé, že na DF firmy - dovozci, výrobci, prodejci .. buď zjevně nebo skrytě informují o své produkci. Trpělivě vysvětlují, polemizují. Více či méně ustávají kritiku. Informují.
A pak se dozvíš: "A jsme opět u toho, proč na tento web nechodím. Zavádějící informace a kritika bez znalosti předmětného." A kdo měl tu znalost předmětného dodat? Možná bychom se tou znalostí vyhli debatě o kvalitě.
Petr L dne May 06 2010 16:47:46
No Vítku nevím. Že bych na fórech ve světe narážel na trpělivě vysvětlující dovozce atp. to fakt nemohu říct. Jedinou světlou vyjímkou je Dave Kennedy v Americe. ( Aktuálně bývalý SCX a nově Carrera ) Jinak o výrobcích není moc slyšet.
Ovšem na obhajobu Slot.It je třeba říct, že Maurizio Ferrari např. na SlotForum reaguje často. Ovšem pneu tam nikdo co já vím neprobíral.....

No a do vlastních řad, tady to do letoška také nikoho moc nepálilo, takže možná platí i to staré : kdo se neptá, nic se nedozví smiley
vitek dne May 06 2010 18:55:16
Jak jsem psal - někdy zjevně, někdy skrytě. A občas zapomínám - píšu obecně o modelařině a ne jen o dráhovkách.
kmasita dne May 06 2010 19:53:36
Kluci zase se debatuje o h...e! Odpověď T.Z. chápu, on něco nakoupí a prodá. Objednává pořád to samé a chodí mu katalogově to samé...... Odpověď o změně materiálu či technologie může dát jenom slot.it . Obávám se že ho 10 lidí z čech asi zajímat nebude a donutí ho jedině finanční stránka.
Petr L dne May 06 2010 20:20:42
Květo, ale já Tomáše také chápu a s jeho odpovědí nemám žádný problém, pouze jsem si dovolil podotknout, že pokud bychom věděli na co která pneu opravdu je a jaký je v nich rozdíl, bude celá debata co se zde semlela zcela bezpředmětná.
A vědět co k čemu opravdu je mi zase tak moc jako informace na h...o nepřipadá. Z toho co se zde objevilo si můžu vybrat. Obout P3, P6, F19, F22, F30 ? kdy a proč nevím.
Čekal jsem spíš, že by se zde mohly objevit informace, které pomůžou to pořešit a ne že debatuji o h....ěsmiley
kmasita dne May 06 2010 23:39:29
Petře klídek přijde mi to jenom jako boj z větrnými mlýny špagetám je to fuk....a nevěřím že můžeme v té situaci cokoliv změnit....
JK dne May 07 2010 08:41:24
Každej si to musí holt vyzkoušet sám a počítat s tim že se to i v budoucnu bude mněnit. Tak už to v SRC chodilo a chodísmiley. Jednoznačný návody neexistujou a všeobecná spokojenost taky nesmiley.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Škoda 130 RS
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 25
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio