|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Krunohorský pohár - Most |
| |
| Tak nadeel čas posledního klání Krunohorského poháru v tomto roce. I kdy jsme se se synem nezúčastnili vech jeho letoních závodů, nenechali jsme si ujít jeho vyvrcholení.Nae výsledky z posledních závodů na jiných tratích byly povzbudivé jak pro nás, tak i pro ostatní členy AMC Podbaba . Odjíděli jsme tedy s trochou ambicí, přestoe víme, e na Krunohoru je opravdu silná konkurence.
Do Mostu jsme vyrazili a v sobotu, přestoe organizátoři umoňují páteční trénink spojený s přespáním na dráze. Pracovní povinnosti a předvánoční přípravy nám znemonily obsadit tento závod silněji a tak kromě mne a Danyho odjel pouze Ivan a nový člen klubu Tomá, doprovázený svým malým synkem.Do DDM v Mostu jsme přijeli krátce po osmé hodině ranní .Po přivítání a rozloení naich přenosných dep, jsme ihned uchopili régly a vyrazili na trénink na pro nás velmi technickou a obtínou tra. A ouha, vzhledem k tomu, e to byl závod poslední a byl spojen s vyhodnocením celého ročníku, byla účast na něm pro nás přímo ohromující. K trénování jsme se prakticky nedostaly, aspoň ne před první kategorií kamiónů. Kamiony nikdo z nás zatím nejezdí a tak jsme nepanikařily, autíčka uklidili zpět do kufrů a začali jsme se zajímat o věci spojené s organizací a přípravou přítího ročníku, na kterém se ná klub má také podílet.
Po odjetí kategorie trucků, která je místní specialitou inspirovaná závody na Mosteckém autodromu, jsme si mohli konečně krátce zatrénovat.estiproudá dráha má velmi technický profil, jako dělaný pro měřítko dvaatřicetin a také jeho okolí je velice pěkné. Nechybí zde depa, tráva, jeřáby, věe komisařů a modely závodních vozů co ve dohromady navodí atmosféru skutečných závodů.Jako první závod jsme odjeli kategorii historických vozů do roku výroby 1975.Vzhledem k počtu účastníků se jelo pět rozjíděk a do první byl nasazen Ivan, který jel se svým Ferrari 312 . Jelo mu to docela pěkně a skončil druhý v této rozjíďce.
Do dalí jsem se připravil já a Porsche 917 upravené z kitu firmy Fly. A jsem dělal co jsem dělal, nedokázal jsem při přípravě odstranit zvedání přední části vozu při prudké akceleraci. Závod jsem tedy odejel na mení napětí, ne na které jsem schopen nastavit ovladač a uřídit autíčko. V rozjíďce jsem skončil tuím třetí.Dále pak nastoupil Dan, který oféroval Ferrari 512.Jel z nás tří nejlépe a dojel si pro 10.místo z 25 startujících. Pak ji nastoupili daleko lepí borci a my jen sledovali jak si počínají profíci, kteří mají dokonale natrénovanou tra a nastavená autíčka. Ihned po skončení poslední rozjíďky dolo na vyhláení výsledků v této kategorii za celý rok. Poháry za umístění dostávali závodníci a do desátého místa pěkně podle velikosti a největí za celkové prvenství dostal místní závodník Vláďa Basák.
Ne se připravil start dalí kategorie postěoval jsem si na své zlobivé Porsche dalímu domácímu závodníkovi Honzovi Charvátovi, který nám vdy ochotně poradi,l ohledně vylepování vozidel a místnímu poháru vůbec.Autíčko si ode mě půjčil a za pár minut mi jej vrátil, zrovna kdy jsem připravoval svoji Dallaru na závod formulových vozů. Ihned jsem Porsche vyzkouel na dráze a kupodivu vozítko u bylo klidné a daleko lépe sedělo v zatáčkách. Ve bylo ve správném nastavení podvozku, tedy dováení a utaení či povolení těch správných roubků.Inu kdo umí, ten umí.Nejraději bych si závod zopakoval.
Do kategorie formulí jsem el od nás první na start já a Tomá, kterému Ivan zapůjčil svůl elektronický régl. S normálním ovladačem Parma Eco s odporem 45 ohmů se na této dráze nesvezete.Pro velkou účast závodníků se jel pauzírák. Jako první pauzíroval zrovna Tomá, pro kterého to byl premiérový závod na dřevě, přestoe se jinak úspěně zúčastňuje závodů na digitální dráze SCX. Moje Dallara, velmi rychlá v Podbabě a na dalích rychlých tratí, zde vak moc neseděla a já jsem se s tratí také velmi pral. Stále jsem se snail vyladit ovladač, co se za jízdy nevyplácí.Nic moc výsledek a opět nás zachraňoval Dany, který byl znovu desátý. Tomá zaplatil nováčkovskou daň a skončil v poli poraených. S tím se ovem počítá zvlátě, kdy startujete na takto nalapaných závodech s krabičkovým vozem. Navíc mu také jeho malý synek, pro kterého byla závodní sobota ji moc dlouhá, v průběhu závodu vytáhl banánky od réglu.
Na kategorii cestovních vozů jsem se vyloeně těil.Mé vozítko BMV M3 od Ninca, doplněné o aktivní podvozek Slot.it, na domácí dráze jetě nepoznalo hořkost poráky.Nejen, e výborně akceleruje ale také dobře sedí v zatáčkách, co je na této trati důleitějí ne maximálka. Vzhledem ke čtvrtému místu z posledního Krunohoru, který se jel na Děčínském blukingu jsem byl nasazen do druhé nejrychlejí rozjíďky. Tomá ji odjel hlavně kvůli synovi domů a tak od nás startoval jako první Ivan ze svým Peugeotem od Spiritu.Bohuel na autě mu začali neskutečně podkluzovat gumy, přestoe pouil tuningové.Bylo to jako by jel po ledě a nepomohlo ani očitění za pomoci technického specialisty závodu Tomáe Zedníčka.Do třetí rozjíďky vyjel Dan s Mercedesem DTM od Ninca. Auto bylo velmi rychlé ale bohuel v zatáčkách občas vypadl tím způsobem, e se auta pomalu postavilo na dvě kola a přepadlo. Bylo prostě dováené na naí dráhu, kde máme klopené zatáčky.Jinak jel velmi pěkně a svojí rozjíďku vyhrál.Pak jsem nastoupil já s odhodláním si zpravit chu z předelých nepovedených kategorií. Po odstartování jsem se drel ve skupině prvních tří a to Honzy Charváta a místního áka, jeho jméno si ji nepamatuji. Po odjetí několika kol oba dva najednou havarovali a já se dostal do čela závodu. Jetě více jsem přidal, abych si udělal odstup ale ouha, asi po dalích dvou odjetých kolech začalo BMW skákat.Dojel jsem s ním tedy a ke svému stanoviti na cílovou rovinku a musel nasadit svléknutou pneumatiku ze zadního kola. Stalo si mi to na tomto voze poprvé . Mezitím mě dva největí konkurenti předjeli. Pokračoval jsem dále ale ji jsem se obával jet zatáčky naplno, abych opět nesundal gumu. Udrel jsem pouze třetí místo v rozjíďce a celkově byl jedenáctý, co byl můj nejlepí výsledek dne.
Po dalím vyhláení výsledků, kde se místo pohárů rozdávali kovové modely autíček,jsme nastoupili do poslední kategorie vozů GT,LM. Ivan si vybral smůlu hned po odjetí prvních dvou kol a byl omylem po vypadnutí nasazen do patné dráky. Jeho auto řízené jiným závodníkem v dvojdráce vylétlo v plné rychlosti a do zdi a nemohlo pokračovat dále. V depu pak zjistil ohnutí disku v uchycení na hřídelku.Pak jsem nastoupil já společně s Danym do třetí nejlepí rozjíďky. Jel jsem s Lancií LC2 a Dany s Nisanem, se kterým minule na Krunohoru na Děčínském okruhu zajel výborné třetí místo.Bohuel v rozjíďce jsem skončil třetí za Danym a celkově jsme opět byli a v druhé desítce startujících.
Celý závodní den byl ukončen opět vyhláením pořadí této kategorie a také celkového pořadí áků, kterých se celkem účastnilo 28. Dany skončil na celkovém osmém místě, co není vzhledem k tomu, e jsme naskočili do seriálu a někdy v jeho polovině a zpočátku neobsazovali vechny jeho kategorie vůbec patné.
Tento závodní den byl pro nás poučením, jak nai přípravu dále jetě více vylepit. Vzhledem k vysoké úrovni poháru se hodláme v přítím roce zaměřit hlavně na něj. Nezbývá ne obětovat i pátky a přijet den před závody na pořádný trénink, zvlátě kdy přítí ročník proběhne na esti různých tratích.Rovně musíme provést estetické úpravy na naich vlastnoručně vyrobených ovladačích a to o doplnění stupnice na regulačních prvcích. Vimli jsme si, e pičkoví závodníci a to i áci, nastavují régly před kadou drákou dle písemných poznámek, které si vytvořili při tréninku. Kadou dráku pak odjedou s maximálním nasazením, které jim technika i vlastní schopnosti dovolují.Tento téměř profesionální přístup mají pravděpodobně odkoukaný od Vládi Basáka, bezkonkurenčního pilota. Tento bývalý stíhací pilot vyhrál vechny obsazené kategorie a je několikanásobným mistrem republiky v různých kategoriích maket. Sledovat jeho jízdu je opravdu poitek. Objídí kadé kolo naprosto strojově a přesně. Jeho autíčko se v kadé zatáčce drí na samé hranici přilnavosti a přesto vypadává minimálně.Viml jsem si, e je pro místní áky opravdovým vzorem.
Chtěl bych také tímto článkem organizátorům a vem, kteří nám v uplynulých závodech ochotně pomáhali upřímně poděkovat a popřát do dalího roku ve dobré nejen v modelářském ale i v osobním ivotě.
Přehled umístění AMC Podbaba:
Kategorie : Historik Formule Cestovní GT,LM
T.Bohata 23
Ivan Seidl 19 16 32 N
Jiří Hameta 18 12 11 15
Dan Hameta 10 10 17 13
-------------------------------------------------
počet závod
25 25 34 34
A taky alespoň pár ilustračních fotek:
<
<
<
<
< | |
| |
|
|
dne December 13 2007 07:25:14
Jirko opravdu pěkné zpravodajství z těchto závodů,za krunohor Ti musím poděkovat za psaní těchto zpráv ze zavodů.jinak jak píe Tom,doufám e to naladí dalí autíčkáře.Přeju hezké svátky,pohodu a nějaké to ,,autí"pod stromečkem.H.CH. |
dne December 13 2007 12:06:57
Dobrá zpráva a určitě i dobré závody.
MOC se mi líbí to modelové okolí dráhy. Ten pocit z okruhu je cítit i z fotek. U jen vrtulníček ke stropu ... |
dne December 13 2007 13:04:35
SUPER, BOMBA - máme co dohánět - ta modelovost je fakt impozantní. Jen co trochu rozdýcháme stavbu prostor, dotáhneme do konce napájení a zapojení ovladačů, instalaci PC + TV + Race managera - pustíme se i do toho okolí ( jestli nedojde na dřevo - zase se pár sponzorů selo a majitel objektu je z toho naden - dalí prostory jsou v tom samém objektu ) - teda jestli se dřív nezblázníme. Máte to tam kluci moc pěkný ( určitě se zajedu podívat ) a Jiří Tvoje komentáře jsou super (jen nechápu , kde na to bere pořád čas. Za SRC ČT Pietro. |
dne December 13 2007 16:35:14
To Pietro, dělám to v zaměstnání při odpoledních a nočních, ale neříkej to nikomu.Jestli máte sponzory a monost udělat i dřevěnou dráhu, tak bych do toho určitě el. Někteří kluky od nás u nebaví přehazovat vodítka, kdy si chtějí zajezdit doma na mělké dráce a také by jste se jetě více otevřeli "světu".A máte hlavně strategický demografický postavení, jste na půl cesty pro čechy i moraváky. Mějte se. |
dne December 14 2007 09:06:03
U némám co bych dodal, ve u bylo řečeno. Umí ten děj a atmosférů perfektně podat. Snad si jetě nějakou tvou reportá přečtem i v sezoně následující.
PS: Já vdycky říkal, e i Profidráha můe vypadat k světu a navodit alespoň částečně atmosféru skutečného okruhu. Moc hezká tra |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
05
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 8
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|