AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
May 19 2024 22:26:12 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Krušnohorský pohár - Most
 
ZávodyTak nadešel čas posledního klání Krušnohorského poháru v tomto roce. I když jsme se se synem nezúčastnili všech jeho letošních závodů, nenechali jsme si ujít jeho vyvrcholení.Naše výsledky z posledních závodů na jiných tratích byly povzbudivé jak pro nás, tak i pro ostatní členy AMC Podbaba . Odjížděli jsme tedy s trochou ambicí, přestože víme, že na Krušnohoru je opravdu silná konkurence.

Do Mostu jsme vyrazili až v sobotu, přestože organizátoři umožňují páteční trénink spojený s přespáním na dráze. Pracovní povinnosti a předvánoční přípravy nám znemožnily obsadit tento závod silněji a tak kromě mne a Danyho odjel pouze Ivan a nový člen klubu Tomáš, doprovázený svým malým synkem.Do DDM v Mostu jsme přijeli krátce po osmé hodině ranní .Po přivítání a rozložení našich přenosných dep, jsme ihned uchopili régly a vyrazili na trénink na pro nás velmi technickou a obtížnou tra. A ouha, vzhledem k tomu, že to byl závod poslední a byl spojen s vyhodnocením celého ročníku, byla účast na něm pro nás přímo ohromující. K trénování jsme se prakticky nedostaly, aspoň ne před první kategorií kamiónů. Kamiony nikdo z nás zatím nejezdí a tak jsme nepanikařily, autíčka uklidili zpět do kufrů a začali jsme se zajímat o věci spojené s organizací a přípravou příštího ročníku, na kterém se nᚠklub má také podílet.

Po odjetí kategorie trucků, která je místní specialitou inspirovaná závody na Mosteckém autodromu, jsme si mohli konečně krátce zatrénovat.Šestiproudá dráha má velmi technický profil, jako dělaný pro měřítko dvaatřicetin a také jeho okolí je velice pěkné. Nechybí zde depa, tráva, jeřáby, věže komisařů a modely závodních vozů což vše dohromady navodí atmosféru skutečných závodů.Jako první závod jsme odjeli kategorii historických vozů do roku výroby 1975.Vzhledem k počtu účastníků se jelo pět rozjížděk a do první byl nasazen Ivan, který jel se svým Ferrari 312 . Jelo mu to docela pěkně a skončil druhý v této rozjížďce.

Do další jsem se připravil já a Porsche 917 upravené z kitu firmy Fly. A jsem dělal co jsem dělal, nedokázal jsem při přípravě odstranit zvedání přední části vozu při prudké akceleraci. Závod jsem tedy odejel na menší napětí, než na které jsem schopen nastavit ovladač a uřídit autíčko. V rozjížďce jsem skončil tuším třetí.Dále pak nastoupil Dan, který šoféroval Ferrari 512.Jel z nás tří nejlépe a dojel si pro 10.místo z 25 startujících. Pak již nastoupili daleko lepší borci a my jen sledovali jak si počínají profíci, kteří mají dokonale natrénovanou tra a nastavená autíčka. Ihned po skončení poslední rozjížďky došlo na vyhlášení výsledků v této kategorii za celý rok. Poháry za umístění dostávali závodníci až do desátého místa pěkně podle velikosti a největší za celkové prvenství dostal místní závodník Vláďa Basák.

Než se připravil start další kategorie postěžoval jsem si na své zlobivé Porsche dalšímu domácímu závodníkovi Honzovi Charvátovi, který nám vždy ochotně poradi,l ohledně vylepšování vozidel a místnímu poháru vůbec.Autíčko si ode mě půjčil a za pár minut mi jej vrátil, zrovna když jsem připravoval svoji Dallaru na závod formulových vozů. Ihned jsem Porsche vyzkoušel na dráze a kupodivu vozítko už bylo klidné a daleko lépe sedělo v zatáčkách. Vše bylo ve správném nastavení podvozku, tedy dovážení a utažení či povolení těch správných šroubků.Inu kdo umí, ten umí.Nejraději bych si závod zopakoval.

Do kategorie formulí jsem šel od nás první na start já a Tomáš, kterému Ivan zapůjčil svůl elektronický régl. S normálním ovladačem Parma Eco s odporem 45 ohmů se na této dráze nesvezete.Pro velkou účast závodníků se jel pauzírák. Jako první pauzíroval zrovna Tomáš, pro kterého to byl premiérový závod na dřevě, přestože se jinak úspěšně zúčastňuje závodů na digitální dráze SCX. Moje Dallara, velmi rychlá v Podbabě a na dalších rychlých tratí, zde však moc neseděla a já jsem se s tratí také velmi pral. Stále jsem se snažil vyladit ovladač, což se za jízdy nevyplácí.Nic moc výsledek a opět nás zachraňoval Dany, který byl znovu desátý. Tomᚠzaplatil nováčkovskou daň a skončil v poli poražených. S tím se ovšem počítá zvláště, když startujete na takto našlapaných závodech s krabičkovým vozem. Navíc mu také jeho malý synek, pro kterého byla závodní sobota již moc dlouhá, v průběhu závodu vytáhl banánky od réglu.

Na kategorii cestovních vozů jsem se vyloženě těšil.Mé vozítko BMV M3 od Ninca, doplněné o aktivní podvozek Slot.it, na domácí dráze ještě nepoznalo hořkost porážky.Nejen, že výborně akceleruje ale také dobře sedí v zatáčkách, což je na této trati důležitější než maximálka. Vzhledem ke čtvrtému místu z posledního Krušnohoru, který se jel na Děčínském blukingu jsem byl nasazen do druhé nejrychlejší rozjížďky. Tomᚠjiž odjel hlavně kvůli synovi domů a tak od nás startoval jako první Ivan ze svým Peugeotem od Spiritu.Bohužel na autě mu začali neskutečně podkluzovat gumy, přestože použil tuningové.Bylo to jako by jel po ledě a nepomohlo ani očištění za pomoci technického specialisty závodu Tomáše Zedníčka.Do třetí rozjížďky vyjel Dan s Mercedesem DTM od Ninca. Auto bylo velmi rychlé ale bohužel v zatáčkách občas vypadl tím způsobem, že se auta pomalu postavilo na dvě kola a přepadlo. Bylo prostě dovážené na naší dráhu, kde máme klopené zatáčky.Jinak jel velmi pěkně a svojí rozjížďku vyhrál.Pak jsem nastoupil já s odhodláním si zpravit chu z předešlých nepovedených kategorií. Po odstartování jsem se držel ve skupině prvních tří a to Honzy Charváta a místního žáka, jehož jméno si již nepamatuji. Po odjetí několika kol oba dva najednou havarovali a já se dostal do čela závodu. Ještě více jsem přidal, abych si udělal odstup ale ouha, asi po dalších dvou odjetých kolech začalo BMW skákat.Dojel jsem s ním tedy až ke svému stanovišti na cílovou rovinku a musel nasadit svléknutou pneumatiku ze zadního kola. Stalo si mi to na tomto voze poprvé . Mezitím mě dva největší konkurenti předjeli. Pokračoval jsem dále ale již jsem se obával jet zatáčky naplno, abych opět nesundal gumu. Udržel jsem pouze třetí místo v rozjížďce a celkově byl jedenáctý, což byl můj nejlepší výsledek dne.

Po dalším vyhlášení výsledků, kde se místo pohárů rozdávali kovové modely autíček,jsme nastoupili do poslední kategorie vozů GT,LM. Ivan si vybral smůlu hned po odjetí prvních dvou kol a byl omylem po vypadnutí nasazen do špatné drážky. Jeho auto řízené jiným závodníkem v dvojdrážce vylétlo v plné rychlosti až do zdi a nemohlo pokračovat dále. V depu pak zjistil ohnutí disku v uchycení na hřídelku.Pak jsem nastoupil já společně s Danym do třetí nejlepší rozjížďky. Jel jsem s Lancií LC2 a Dany s Nisanem, se kterým minule na Krušnohoru na Děčínském okruhu zajel výborné třetí místo.Bohužel v rozjížďce jsem skončil třetí za Danym a celkově jsme opět byli až v druhé desítce startujících.

Celý závodní den byl ukončen opět vyhlášením pořadí této kategorie a také celkového pořadí žáků, kterých se celkem účastnilo 28. Dany skončil na celkovém osmém místě, což není vzhledem k tomu, že jsme naskočili do seriálu až někdy v jeho polovině a zpočátku neobsazovali všechny jeho kategorie vůbec špatné.

Tento závodní den byl pro nás poučením, jak naši přípravu dále ještě více vylepšit. Vzhledem k vysoké úrovni poháru se hodláme v příštím roce zaměřit hlavně na něj. Nezbývá než obětovat i pátky a přijet den před závody na pořádný trénink, zvláště když příští ročník proběhne na šesti různých tratích.Rovněž musíme provést estetické úpravy na našich vlastnoručně vyrobených ovladačích a to o doplnění stupnice na regulačních prvcích. Všimli jsme si, že špičkoví závodníci a to i žáci, nastavují régly před každou drážkou dle písemných poznámek, které si vytvořili při tréninku. Každou drážku pak odjedou s maximálním nasazením, které jim technika i vlastní schopnosti dovolují.Tento téměř profesionální přístup mají pravděpodobně odkoukaný od Vládi Basáka, bezkonkurenčního pilota. Tento bývalý stíhací pilot vyhrál všechny obsazené kategorie a je několikanásobným mistrem republiky v různých kategoriích maket. Sledovat jeho jízdu je opravdu požitek. Objíždí každé kolo naprosto strojově a přesně. Jeho autíčko se v každé zatáčce drží na samé hranici přilnavosti a přesto vypadává minimálně.Všiml jsem si, že je pro místní žáky opravdovým vzorem.

Chtěl bych také tímto článkem organizátorům a všem, kteří nám v uplynulých závodech ochotně pomáhali upřímně poděkovat a popřát do dalšího roku vše dobré nejen v modelářském ale i v osobním životě.

Přehled umístění AMC Podbaba:

Kategorie : Historik Formule Cestovní GT,LM

T.Bohata 23
Ivan Seidl 19 16 32 N
Jiří Hameta 18 12 11 15
Dan Hameta 10 10 17 13
-------------------------------------------------
počet závod…25 25 34 34


A taky alespoň pár ilustračních fotek:





<


<


<


<


<
Komentáře
Honza65 dne December 13 2007 07:25:14
Jirko opravdu pěkné zpravodajství z těchto závodů,za krušnohor Ti musím poděkovat za psaní těchto zpráv ze zavodů.jinak jak píše Tom,doufám že to naladí další autíčkáře.Přeju hezké svátky,pohodu a nějaké to ,,autí"pod stromečkem.H.CH.
vitek dne December 13 2007 12:06:57
Dobrá zpráva a určitě i dobré závody.
MOC se mi líbí to modelové okolí dráhy. Ten pocit z okruhu je cítit i z fotek. Už jen vrtulníček ke stropu ...
src ceska trebova dne December 13 2007 13:04:35
SUPER, BOMBA - máme co dohánět - ta modelovost je fakt impozantní. Jen co trochu rozdýcháme stavbu prostor, dotáhneme do konce napájení a zapojení ovladačů, instalaci PC + TV + Race managera - pustíme se i do toho okolí ( jestli nedojde na dřevo - zase se pár sponzorů sešlo a majitel objektu je z toho nadšen - další prostory jsou v tom samém objektu ) - teda jestli se dřív nezblázníme. Máte to tam kluci moc pěkný ( určitě se zajedu podívat ) a Jiří Tvoje komentáře jsou super (jen nechápu , kde na to bereš pořád čas. Za SRC ČT Pietro.
Jirka dne December 13 2007 16:35:14
To Pietro, dělám to v zaměstnání při odpoledních a nočních, ale neříkej to nikomusmiley.Jestli máte sponzory a možnost udělat i dřevěnou dráhu, tak bych do toho určitě šel. Někteří kluky od nás už nebaví přehazovat vodítka, když si chtějí zajezdit doma na mělké drážce a také by jste se ještě více otevřeli "světu".A máte hlavně strategický demografický postavení, jste na půl cesty pro čechy i moraváky. Mějte se.
Mitch dne December 14 2007 09:06:03
Už némám co bych dodal, vše už bylo řečeno. Umíš ten děj a atmosférů perfektně podat. Snad si ještě nějakou tvou reportហpřečtem i v sezoně následující.
PS: Já vždycky říkal, že i Profidráha může vypadat k světu a navodit alespoň částečně atmosféru skutečného okruhu. Moc hezká tra
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
12
12
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 2
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio